۱۹۰۰۳
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

محمدرضا شفیعی یکی از تهیه کنندگان موفق در تلویزیون است او امسال با فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» (ساخته روح الله حجازی) در جشنواره فجر حضور پیدا کرد اما این فیلم به بخش مسابقه جشنواره راه نیافت.

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

هفت صبح: محمدرضا شفیعی یکی از تهیه کنندگان موفق در تلویزیون است او امسال با فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» (ساخته روح الله حجازی) در جشنواره فجر حضور پیدا کرد اما این فیلم به بخش مسابقه جشنواره راه نیافت.

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

محمدرضا شفیعی پس از اینکه فیلمش با بی مهری هیات انتخاب به بخش مسابقه جشنواره راه نیافت، در گفت و گویی درباره تهیه کنندگی فیلم سینمایی بیان کرد: «من می خواستم فیلمی تهیه کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد و آن حرف را خوب بزند. «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» این ظرفیت را داشت. درمورد مساله مهمی حرف می زد که بخش قابل توجهی از جامعه در شکل های مختلف با آن مواجه هستند.

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید


عبور از سنت ها و ورود به حدود نامعینی از رفتارها که نامش را زندگی امروزی یا همان مدرنیته گذاشته اند. این موضوع چالشی بزرگ در قشر میانی جامعه ایرانی است که در گذار فرهنگی، قصد دارند حال و هوای جدیدی به زندگی خودشان بدهند، بی رحمانه سنت ها را زیر پا می گذارند و به جایی کشیده می شوند که قابل شناسایی نیست. زندگی خصوصی آقا و خانم میم، قصد دارد با نمایش این رویداد، زنگ خطر جدی را برای متولیان و مسوولان فرهنگی کشور و به خصوص مردم، به صدا درآمده، طرح سوال نماید که چگونه نباید سنت ها غربالگری شده و مردم جامعه می بایست به چه سویی حرکت کنند.

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

این مردم در تکاپوی رو به رشدی سیر می کنند که اگر چاره ای اندیشه نشود به ناکجا آبادی می روند که چیزی از ارزش ها و سنت هایشان باقی نمی ماند. از این تعریف بیشتر به عنوان تقابل سنت ها و مدرنیته یاد می شود. این تقابل را نمی توان کتمان کرد و برای آن چاره ای نیندیشید. این تهیه کننده ادامه می دهد. هجمه بزرگی را که ظاهربینان می توانند به فیلم ها بزنند این است که این فیلم هم مثل برخی فیلم های جشنوارها امسال درخصوص خیانت یا به عبارت دیگر سوءتفاهمات زن و شوهری است. تنها چیزی که در فیلم ما نیست همین است، اصلا فیلم ما از اصول فیلم هایی با موضوع خیانت و سوءتفاهم های خانوادگی تبعیت نمی کند».

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

شفیعی در ادامه با اشاره به استقبال خوب مخاطبان و اصحاب رسانه از این فیلم که در بخش غیررقابتی جشنواره به نمایش درآمد، تاکید کرد: «آقایان به هیچ وجه دنبال این نیستند که بگویند ما چند نفر بهتر از دیگران می فهمیم. حالا که حجم سنگین مسوولیت ها از دوششان برداشته شده با هم خواهیم نشست و گفت و گو خواهیم کرد و ان شاالله به نتیجه خواهیم رسید. نمی توان فقط کسانی را که با موضوع دفاع مقدس، جنگ ۳۳ روزه و... فیلم می سازند را فیلمساز ارزشی نامید البته حتما با ید با این موضوعات فیلم ساخته و اکران شود ما هم ساخته و نمی سازیم، اما کار سالم ساختن در عرصه اجتماعی بسیار سخت تر است».

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

شفیعی ادامه می دهد: «سوال من به دوستانی که به بنده می گویند در شأن شما نیست وارد این موضوعات شوید این است که اگر جنگی در کشور ما اتفاق نمی افتاد ما چگونه به بیان ارزش های مان می پرداختیم و اگر شهدای ما امروز بودند ما را وصیت به چه اهدافی در سینما می کردند. به همین دلیل در سینمای اجتماعی اگر بخواهی حرفی متفاوت بیان کنی سریع با شما و اثرت دچار سوءتفاهم می شوند».

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

در پایان شفیعی اشاره ای به اکران عمومی این فیلم می کند و توضیح می دهد: «همانطور که اطلاع دارید مطابق نظر مدیرکل محترم اداره نظارت و ارزشیابی، این فیلم هیچ مشکل ممیزی نداشته و بدون کوچک ترین حذف و یا اضافه ای در جشنواره به نمایش درآمده. طبق روال متعارف نباید مشکلی برای اکران عمومی داشته باشد و من هم فکر نمی کنم که دوستان تصمیم داشته باشند که اشکال تراشی کنند».

به زندگی خصوصی آقا و خانم میم کاری نداشته باشید

در خلاصه داستان آن آمده است: «زندگی آقای میم دچار تحولی می شود که در زندگی خصوصی اش با خانم میم تاثیر می گذارد و همین موضوع داستان فیلم را جلو می برد. حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی و ابراهیم حاتمی کیا بازیگران اصلی این فیلم هستند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج