۱۹۲۸۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اکبر عبدی به تماشا می گوید در فیلم خودش هم نقش پیرزن را بازی می کند

«تلویزیون چهارشنبه سوری یادش می افتد سریال عید بسازد!»

اکبر عبدی قرار است به زودی فیلمی را کارگردانی کند که «ننه خاور» نام دارد. با این بازیگر تماسی گرفتیم تا درباره صحت این خبر بپرسیم.

«تلویزیون چهارشنبه سوری یادش می افتد سریال عید بسازد!»

تماشا: روز گذشته در یکی از سایت های خبری خواندیم که اکبر عبدی قرار است به زودی فیلمی را کارگردانی کند که «ننه خاور» نام دارد. با این بازیگر تماسی گرفتیم تا درباره صحت این خبر بپرسیم. او در گفت و گو با تماشا درباره این خبر و فعالیت های اخیرش حرف هایی شنیدنی زد که در ادامه می خوانید.

«تلویزیون چهارشنبه سوری یادش می افتد سریال عید بسازد!»

حتما دیگر گفتن هم ندارد که اکبر عبدی، امسال توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند. هرچند قبل از جشنواره، حرف و حدیث ها حکایت از آن داشت که باید او را برای نقش مکمل زن کاندیدا کنند و نه مرد. او امسال با فیلم «خوابم می آد» رضا عطاران، در جشنواره حضور داشت، حضوری چشمگیر و توانست یکی از بهترین بازی های جشنواره سی ام و حتی کارنامه خودش را به نمایش بگذارد.

*آقای عبدی باتوجه به خبری که خواندیم گویا قرار است بالاخره کارگردانی در سینما را هم تجربه کنید. درست است؟

من دقیقا نمی دانم که اینها به چه دلیلی این خبر را بدون هماهنگی با من کار کردند. درواقع خبری که آنها نوشته اند، اشتباه است. زیرا من سه تا فیلمنامه دارم که قرار است یکی از آنها را کارگردانی کنم و حالا در این خبر هر سه این فیلمنامه ها با هم قاتی شده است. اما درباره کارگردانی هم باید بگویم که بله؛ بالاخره آن را تجربه خواهم کرد.

*پس برای اصلاح آن خبر به ما توضیح بدهید که آن فیلمنامه ها چه داستانی دارند؟

یکی از آن چند فیلمنامه ام فیلمنامه ای است که «مستخدم» نام دارد و من در آن به ظاهر پیرزن درمی آیم و ویژگی اش این است که با سه لهجه در آن صحبت می کنم؛ لهجه های رشتی، اصفهانی و آذری. این «مستخدم» دلش می خواهد برگردد پیش فرزندانش و به همین دلیل به ظاهر مستخدم ها درمی آید و هر بار با لهجه ای در تلاش است به شکلی ردی از بچه هایش بگیرد و پیش آنها برود. داستان «مستخدم» که یکی از فیلمنامه هایی است که بدم نمی آید، بسازم. همین است.

«تلویزیون چهارشنبه سوری یادش می افتد سریال عید بسازد!»

*پس با این اوصاف در این داستان هم مثل فیلم خوابم می آد شما در نقش پیرزن هستید، نه؟

نه؛ شباهتی به آن فیلم ندارد. به خاطر اینکه من در این فیلنامه ادای پیرزن را درمی آورم و مخاطب می داند که این کاراکتر مرد است. اما کسانی که در فیلم با او رو به رو می شوند نمی دانند که این مرد است و همین نکته جذاب ماجراست و البته تفاوتی که با کاراکتر فیلم «خوابم می آد» دارد. ضمن اینکه باید این را هم اضافه کنم که این نوشته به شکلی برگرفته از داستان «the word according garp» رابین ویلیامز است.

فیلمنامه دیگری هم که دارم، قصه دختری است که ویلایی دارد و سرایدار آن بچه ای است که عقب مانده ذهنی است و در همین راستا اتفاقاتی برای آن دختر می افتد. حالا اینکه بخواهم کدام را زودتر جلوی دوربین ببرم، معلوم نیست.

*در حوزه تئاتر چطور؟ نمایشنامه ای برای روی صحنه بردن دارید؟

بله، اتفاقا می خواهم هم نماشنامه «مشدی عباد» را روی صحنه ببرم و هم نمایش «سوپربقال ایرونی» را.

«سوپربقال ایرونی» درباره آدم هایی است که مهاجرت می کنند و همه فکر می کنند که خوشبخت شده اند اما اصلا این طور نیست و به قول معروف «آواز دهل شنیدن از دور خوش است» و از نزدیک گوش آدم را کر می کند. من چند سالی را در آمریکا زندگی کردم و دیدم که این آدم ها چقدر زندگی شان سخت است و باید چقدر تلاش کنند تا به چیزی که می خواهند برسند. البته همه آنها زندگی شان این طور نیست اما اکثرشان همین شکلی زندگی می کنند.

آن یکی نمایشنامه ام هم «مشدی عباد» نام دارد که مدت هاست قرار است آن را روی صحنه ببرم. اما هربار اتفاقاتی می افتد که نمی شود. اما این بار حتما این کار را می کنم. این را هم باید بگویم که این نمایشنامه را "یدالله صمدی" هم می خواهد جلوی دوربین ببرد و برای سینما بسازد که خودم هم در آن بازی می کنم. نمایشش را هم هر وقت یک کمی سرم خلوت شد اجرا می کنم.

*مگر در حال حاضر مشغول چه کاری هستید که وقت نمی کنید نمایشنامه تان را روی صحنه ببرید؟

در حال حاضر که وقت سر خاراندن هم ندارم. مشغول بازی در سریال «جنگ بازی» هستم که کارگردانش "احمد کاوری" است و من در آن نقشی کمدی دارم.

هر روز بچه ها چیزی حدود ۱۶ ساعت کار می کنند تا این سریال به پخش عید برسد و از آن جایی که تلویزیون همیشه چهارشنبه سوری یادش می افتد که برای عید سریال بسازد، زیاد نباید تعجب کرد که چرا همه اینقدر درگیرند! مثل ما آذری ها که سیزده بدر می رویم، خرید عید می کنیم!(می خندد)

«تلویزیون چهارشنبه سوری یادش می افتد سریال عید بسازد!»

عبدی و سریال نوروزی

*بعد از چند سال دوباره در عید سریالی با بازی شما روی آنتن می رود این چه حسی به شما می دهد؟

قطعا خیلی اتفاق خوبی است زیرا خیلی از مردم ایران شاید نتوانند به سینما بروند و فیلم ببینند و فقط برنامه های تلویزیونی را می بینند مثلا آن کسی که در روستا زندگی می کند نمی تواند به سینما برود. به خاطر همین باعث خوشحالی هر بازیگری است که بتواند دل این افراد را شاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • somaye

      وااااای که چقد دوسش دارم انشاله همیشه سالمو زنده باشن........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج