اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۸۶۸۷
۱۴ نظر
۵۷۸۰
۱۴ نظر
۵۷۸۰
پ

چه کسانی پشت شبکه افق هستند؟

اواسط سال ۹۲ در کنار تولد شبکه های رنگ و وارنگ دیجیتال، ایده راه اندازی شبکه افق شکل گرفت. قرار بر این بود که حوزه فعالیت این شبکه پیرامون مفاهیم انقلاب اسلامی ودفاع مقدس باشد. با ورودی رئیس جدید به جام جم شایعه ها در مورد تعطیلی این شبکه قوت گرفت.

چه کسانی پشت شبکه افق هستند؟





هفته نامه تماشاگران امروز - احسان نادرپور: اواسط سال 92 در کنار تولد شبکه های رنگ و وارنگ دیجیتال، ایده راه اندازی شبکه افق شکل گرفت. قرار بر این بود که حوزه فعالیت این شبکه پیرامون مفاهیم انقلاب اسلامی ودفاع مقدس باشد. با ورودی رئیس جدید به جام جم شایعه ها در مورد تعطیلی این شبکه قوت گرفت.

هرچه رییس قبلی شبکه راه انداخته بود کدخدای جدید درشان را تخته می کرد. اما برخلاف انتظارات، او کاری به شبکه افق نداشت و شبکه افق جایی خارج از محوطه جام جم کار خودش را آغاز کرد. از همان روزهای اول شایعات زیادی در مورد تیم پشت این شبکه دهان به دهان چرخید. همه، حرف از حضور نهادهای قدرتمند در پشت صحنه افق می زدند. صحبت های که گاهی یواشکی تایید، و گاهی قویا تکذیب می شد.

چه کسانی پشت شبکه افق هستند؟

و چه کسانی در افق محو شده اند؟

به طور رسمی خبری از گردانندگان این شبکه نیست؛ کسی هم حاضر به صحبت کردن در مورد اینکه چه کسانی در آنجا چه کاری انجام می دهند و مسوولیت هایشان در آنجا، نیست. می گویند افق فعلا پاتوق کارمندان ناراضی صدا و سیما شده است. خیلی از کارمندان صدا و سیما با توجه به شرایط جدید سازمان و احتمال تعدیل تعداد زیادی از کارکنان، برای امرار معاش خود دست به دامان این شبکه متمول شده اند. خبری از استخدام رسمی نیست ولی همین که یکی دو پروژه و پولی مناسب گیرشان می آید باعث می شود اکثرا از همکاری با افق راضی باشند.

اما این پول مناسب هم خالی از حاشیه نبوده و صدای مدیران سازمان را در آورده. آنها وادار شده اند به دوستان تازه واردشان تذکر بدهند که نرخ بازار را بالا نبرند. حتی در یک مورد معاون وقت سیما وقتی که «افق» با نام «عصر» شناخته می شد از آ نها گلایه کرد و در جواب راه اندازی این شبکه نیمه خصوصی گفت: «یکی دو تا نهاد خواستند این تجربه را اجرا کنند. اولین چیزی که به هم زدند، معدل تولید و دستمزد بود. ما یک باره دیدیم چند برابر قیمت واقعی دستمزد داده اند و همه چیز را به هم ریختند.»

افق این طور که در خبرها آمده قرار است پاسدار انقلاب و مدافع سیاست های کلی نظام باشد. به طور مثال آنها برای افزایش جمعیت هم دست به دوربین می شوند و مستندی مثل «به وقت مادری» را می سازند. اما در مورد پشت صحنه افق جسته و گریخته نام افراد و سازمان هایی مطرح شده است که در ادامه چندتایی از آنها را با هم مرور می کنیم.

نگاهت را به اوج بسپار

در روزهایی که شایعات وابستگی افق به سپاه قوت گرفته بود، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه همه چیز را تکذیب کرد و گفت سپاه مالکیت این شبکه را در اختیار ندارد اما خود را موظف به حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در این ماجرا می داند. آن روز رمضان شریف از موسسه ای به نام اوج گفت.

چه کسانی پشت شبکه افق هستند؟

موسسه فرهنگی هنری اوج با مدیریت احسان محمدحسنی که نامش جزو گردانندگان این شبکه مطرح است کار خود را از اوایل سال ۹۰ آغاز می کند. سایت این موسسه زیردامنه سایت قرارگاه شهید باقری وابسته به بسیج دانشجویی است و برخی معتقدند بخش اجرایی فعالیت های فرهنگی قرارگاه قرب به موسسه اوج واگذار شده است. البته ناگفته نماند که احسان محمدحسنی همیشه در صحبت هایش تاکید می کند که سازمانی مردم نهاد هستند و از هیچ جایی بودجه نمی گیرند.

چیزی که در این میان برخی را حساس کرده سابقه موسسه اوج در حوزه اطلاع رسانی است. بیلبوردهای صداقت آمریکایی تا مدت ها نقل محافل و مناظره ها و دعواهای جریان های سیاسی بود. بیلبوردی که پس از مدتی از سطح شهر جمع شد. مجری اجرای بیلبوردهای صداقت آمریکایی موسسه اوج بود که با همکاری بسیج شهرداری تهران در شهر پخش شد و در زمانی که گفته می شد روابط ایران و غرب به سمت بهبودی پیش می رود، حاشیه های بسیاری ایجاد کرد، امروز بسیاری معتقدند که شبکه تلویزیونی زیرمجموعه این موسسه هم می تواند نقشی ایفا کند که بیشتر به نفع یک جریان سیاسی باشد که موافق توافق ها نیست.

موسسه اوج اخیرا در فیلم سازی هم فعال نشان داده. این موسسه سرمایه گذار فیلم جدید حاتمی کیا خواهدبود. فیلمی که قرار است براساس کتابی از سردار گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و در ارتباط با زندگی شهید حسین قُجه ای باشد. ابراهیم حاتمی کیا فیلم سازی است که او را به ارزشی بودن می شناسند و آن قدری ارزشی هست که خبرگزاری فارس برایش یادبود بگیرد و آن قدر برای بعضی ها ارزش دارد که برای فیلم جدیدش دست به جیب شوند. سریال های ساخت این موسسه هم در حال پخش یا آماده پخش هستند.

سریال «آسمان من» یکی از سریال های ساخت این موسسه است که بودجه ای کلان و با حضور بیش از ۷۵ بازیگر شناخته شده ساخته شده است و موضوع اصل یداستان حول محور امنیت پرواز می چرخد. در این سریال که محمدرضا آهنج به سفارش اوج آن را ساخته است و داستان های آن نیمه واقعی است فعالیت های سپاه پاسداران در بخش امنیت پرواز به تصویر کشیده می شود.

طالب زاده هستم، یک دشمن ستیز

یکی دیگر از افراد پشت افق نادر طالب زاده است. علاوه بر همفکری با تیم افق، به عنوان رفیق سید جواد رمضان نژاد، رئیس این شبکه، طبیعی است که نام طالب زاده جزو برنامه سازان و مدیران این شبکه مطرح شد. او از مستندسازان معروف سال های اخیر است که فعالیت هایش در دوره محمود احمدی نژاد بیشتر شد و نامش همیشه با آمریکاستیزی گره خورده. خودش با شرکت در برنامه ها و همایش های مختلف نشان داده به شدت منتقد سیاست های رسانه ای آمریکا است و معتقد است برادرش نیز منتقد سیاست های نظام پزشکی آمریکا بوده.

چه کسانی پشت شبکه افق هستند؟

البته جالب است بدانید هم او و هم برادرش سال ها در آمریکا زندگی کرده اند و همان جا هم درس خوانده اند و کار کرده اند. نادر طالب زاده قرار بود جزو صدها نفری باشد که احمدی نژاد در سال ریاست جمهوری اش آنها را به سفر آمریکا می برد ولی خودش می گوید آمریکا او را شناخته و برایش ویزا صادر نکرده.

آقای مناظره در افق

مناظره های دو به یک تلویزیون در سال ۸۸ را اگر دیده باشید نمی توانید وحید یامین پور را فراموش کنید. اولین مجری «دیروز، امروز، فردا» را اگر بخواهید فراموش کنید هم باز سر و کله اش از لا به لای اخبار بیرون می زند. استاد هر چند وقت یک بار در گوگل پلاسش، مطلب تند و بی پروایی می نویسد تا یکی را سوژه انتقادهایش کند. یامین پور امروز یکی از اساتید دانشگاه امام صادق است و چند عنوان مدیرکلی و معاونی در کارنامه اش دارد. خلاصه اینکه دیدن یامین پور در افق هم زیاد دور از انتظار نیست. کسی که بعضی از سیمایی ها می گویند آن قدر در مواضع اش تند است که حتی سیمای ضرغامی هم تحمل اش را نداشته.

بدون هیچ دلیلی!

سعید جلیلی را همه می شناسند. کاندیدای اصول گرا و تندروی ریاست جمهوری ۹۲. برادرش وحید جلیلی هم از نظر عقیدتی با برادرش زاویه ندارد. وحید جلیلی، حسابی اهل رسانه است و پای ثابت مصاحبه با رسانه های اصول گرا.

چه کسانی پشت شبکه افق هستند؟

کمتر از یک سال سردبیر سوره بوده و آخر سر به خاطر اختلاف از سوره خداحافظی کرد و با همان تیم نشریه «راه» را راه انداخت مخالف سرسخت هاشمی و اصلاح طلبان است. هوادارانش خیلی دوست دارند بدون هیچ دلیلی او را با شهید آوینی مقایسه کنند؛ او هم با توجه به نظرات و مصاحبه هایش جزو اصول گرایان تندرو شناخته می شود. شاید همین ها کافی باشد تا بگوییم او با این سابقه امروز جزو لیست مدیران و برنامه سازان افق قرار دارد.

رئیس افق مرا به غزه اعزام می کند

اما رئیس این شبکه از کجا به افق رسید؟ «سید جوان رمضان نژاد مدت ها در کنار اسمش عنوان مدیر گروه مستند شبکه چهارم سیما را می دیده. عنوانی که شاید زیاد هم به چشم کسی نمی آمد. تمام این سال ها به ظاهر، بی سروصدا و در حاشیه بود. جز داوری چند جشنواره مستند و مصاحبه های پس از انتصابش خیر زیادی اطرافش نیست. البته شاید به جز یک بیانیه پرسروصدا. بیانیه و واکنشی که همزمان با جنایات اسراییل در غزه رسانه ای شد.

اما واکنش سرپرست این روزهای افق در کنار کسانی صورت گرفت و حالا می توان آن را به حساب خط مشی خاص سرپرست شبکه خاص گذاشت. زیر آن بیانیه که با لحنی تند نوشته شده بود را کسانی چون حسین شریعتمداری و محمدحسین رنجبران (مجری برنامه دیروز، امروز، فردا) هم امضا کرده بودند. این افراد در این نامه خواستار اعزام شان به غزه شدند.

چه کسانی پشت شبکه افق هستند؟

در بخشی از این نامه نوشته شده: «این روزها که «سگ نجس هار» صهیون، در واپسین لحظه های حیات ننگین خود، دریدگی و جنایت و خشونت را به نهایت حد رسانده است، یک واقعیت تلخ دیگر در معرض نگاه مبهوت جهانیان قرار گرفته و آن سکونت شرم آور داعیه داران حقوق بشر و مجامع روسیاه بین المللی و بوق های رسانه ای دنیاست که جنایات بی حد و حصر رژیم کودک کش صهیونیست و فجایع انسانی در غزه بی پناه را حتی به اندازه «مرگ دسته جمعی نهنگ ها» هم پوشش رسانه ای نمی دهند.» برای بهتر شناختن رمضان نژاد و محصول رسانه ای اش فعلا باید صبر کرد.

پس علی الحساب به حرف معاون سیما بسنده می کنیم که رمضان نژاد را از نسل مدیران متدین، جوان، خوش فکر و باسواد رسانه ملی و از رویش های حاصل از برکات این نظام می داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلبرشهامی

      سلام از شبکه افق سپاسگزارم بابت پخش سریال کره ای کیمیاگر خیلی قشنگ دیدنیه

    • شیدا

      برنامه هاش فوق العاده هستن.ای کاش این شبکه زودتر تاسیس میشد.حیف که یه عمر زندگیمون پای صدا و سیمای ایران نابود شد.ای کاش از روز اول فقط یک شبکه اونم افق تاسیس میشد.بخاطر امثال متن بالا که این طرف و اونطرف دست به دست میچرخید خیلی شبکه افق رو مسخره میکردیم.ولی هیچ وقت برنامه هاشو تماشا نمیکردیم.اما اتفاقی برنامه ماه نشان رو دیدم.خیلی زیبا بود.واقعا دل من رو برد.البته امسال رمضان بنظرم افت کیفیت داشت برنامه ماه نشان.ولی همین ماه نشان باعث شد باقی برنامه هاشو ببینم.واقعا برنامه هاش عالی هستن.یعنی بهت فرست فکر کردن میده.میگه از هر طیفی که هستی بیا و تحلیل کردن رو یاد بگیر.ماهی دستت نمیده ولی بهت ماهی گیری یاد میده و این بنظرم فوق العاده هست.امیدوارم که ما بقی شبکه ها هم یاد بگیرن.

    • نادین

      من هر وقت تلویزیون تنظیم میکنم اول شبکه ی افق و شبکه قران رو از لیست حذف میکنم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خریت که شاخ و دم نداره

      • امید

        یا داری دروغ می گی یا اصلا برنامه های افق رو ندیدی
        من می خواستم تلوزیون رو از خونه حذف کنم تا وقتی که افق رو دیدم و احساس کردم که کم کم تلوزیتون می خواد جدی برنامه مفید بسازه
        هنوز یک برنامه بی کیفیت از افق ندیدم
        غیر از مجری گری این یارو شاعر دورو که گاهی به نعل می زنه گاهی به میخ

    • مجتبی

      شبکه ی افق شبکه ای نترس،واقعگرا،آرمانگرا،انقلابی،باهوش،جسور،شجاع،عاقل،زیرک،ولایتمدار،بیتعارف،ودرکل شبکه ای بینظیر است
      درحوزه ی تبارشناسی حزبی وگروهی وجریانی سیاسی در ایران پس از انقلاب باید بیشتر کار کنند
      در خصوص پریشانها،وپشیمانهایی که از ابتدای انقلاب افسار اقتصاد مملکت دستشان بوده وهست برنامه بسازند
      واسمها آنها را نارساند
      البته باهوشی که از این شبکه سراغ دارم بموقع اینکار را خواهد کرد
      البته سلبریتیها وتولیدات موجی آنها باید در قالبی جذاب ساخته وپرداخته شود

    • م حّ م د

      بهترین شبکه صدا سیماست

    • گلی

      ۰چرا نظر مخالفا را پخش نمیکنی

    • مهرداد

      مستندهاش از برنامه های شبکه مستند بهتره

    • بدون نام

      متن بالا بیشتر یک بسته تهمت و افتراست تا یک خبر
      از شبکه افق تا افرادی که حتی پایشان به افق نرسیده،
      خیلی هنرمندانه به نحوی پای همه وسط کشیده شده
      اینکه شما اینقدر با ارزش های انقلاب زاویه دارید رو باید در گذشته شما کشف کرد ، در هر صورت باید گفت از این عصبانیت بمیرید .

    • حسین

      شبکه افق بهترین است ،(نگاهت را به افق بسپار)

    • امید

      ممنون که نظرات مخالف مطلب رو نشر دادید از این کارتون خوشم اومد اگرچه از کاملا سیاسی و جهت دار بودن مطلبتون خوشم نیومد.
      به بهانه افق هرچی حرف دیگه هم داشتین گفتین. یک کار خوب و قوی داره تو کشور می شه چرا اینجوری خرابش می کنین.
      می خواین سیاسی کاری کنین. برین با همون سیاسی کارها رو خراب کنین نه این کارهای مفید رو!

    • بدون نام

      شبکه افق یک شبکه یک طرفه هست که سپاه ساپورت اش میکنه

    • نویسنده

      پول مالیات مردم بیچاره صرف چه کارایی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج