۲۱۱۲۸
۷ نظر
۵۱۲۷
۷ نظر
۵۱۲۷
پ

علیرضا افتخاری: یکی نباید از ما خبر بگیرد؟

یکی نباید یک شاخه گل بیاورد و از ما خبر بگیرد، این گونه رفتارها انگیزه و دلیلی برای آواز نخواندن است و با نشستن در خانه خودمان را از بین می بریم، اما امسال به یاری خدا تلاش می کنم تا پرکارتر باشم.

علیرضا افتخاری: یکی نباید از ما خبر بگیرد؟

تماشا: دو سال از جنجال ها و حاشیه هایی که علیرضا افتخاری دچارشان شده بود گذشت و این خواننده در حالی که همچنان بر مواضع خود مبنی بر عدم صحبت و گفت و گو با رسانه ها تاکید دارد، در اقدامی غافلگیرکننده در تلویزیون حاضر شد و در گفت و گویی صریح به تمام صحبت ها و حرف و حدیث های حول و حوش خودش پاسخ گفت. افتخاری دیروز انتشار آلبوم هایش در سال جدید را با «جام مصفا» آغاز کرد و قطعا با ادامه این روند پرکاری در یکی دو سال آینده می تواند به باشگاه «100 آلبومی ها» بپیوندد!

این گفت و گفت که ساعت 8 صبح دیروز از برنامه «صبح با خبر» شبکه خبر روی آنتن رفت حاوی نکته ها و اظهارات جالب توجهی از سوی این خواننده بود که بخش هایی از این گفت و گو را با هم می خوانیم.

علیرضا افتخاری: یکی نباید از ما خبر بگیرد؟

این برنامه که به بهانه بهار اقدام به معرفی موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات استادان پیشکسوت عرصه موسیقی بود، به مجری گری «رضا مهدوی» روی آنتن رفت. علیرضا افتخاری در ابتدای این برنامه گفت:«بنده استاد نیستم. بلکه خواننده هستم و معتقدم با سوز درونی، انگیزه خوانندگی برانگیخته می شود؛ هرچند این امر در همه دنیا با سوز درونی همراه است اما آواز ایرانی دارای جایگاه ویژه ای است. هنرمندان ما باید درد را بشناسند و جایی که درد را حس کردیم، کرا خودش را نشان می دهد و در آن معلوم می شود، اما بعضی با وجود اینکه عشق، تاریخ، فرهنگ یا فلسفه را نمی شناسند به این کار مبادرت می ورزند و باید گفت که این عزیزان چرا می خوانند».

دو سال است که کار نمی کنم

افتخاری با اشاره به اینکه در کارم یک مقداری مردم را راضی نگه داشتم، گفت:«شاید برخی دلخوری ها پیش بیاید؛ زیرا بعضی وقت ها در کارمان خطایی ایجاد می شود. اکنون دو سال است که کار نمی کنم و با بچه ها در منزل به سر می برم. افراد باید تلاش کنند خودشان خوب بخوانند و با وجود اینکه در یک فستیوال حضور یافتم گروهی را مشاهده کردم که با استفاده از جزیی ترین ابزار موسیقی و با سادگی تمام برنامه خوبی ارایه دادند. اجرای قطعه «یاد استاد» یکی از شاهکارهای هنری من بود که از خواندن آن پشیمان بودم اما بعدا به صورت شاهکار درآمد؛ هرچند برخی از کلمات آن را در هنگام خواندن تغییر دادم که بعدا با اعتراض شاعر آن مواجه شد».

او با اشاره به اینکه هنوز گویش و لهجه اصفهانی را رعایت می کند، گفت:«مادرم بختیاری است و پدرم اهل مهیار اصفهان و به جهت اصفهانی بودن تلاش می کنم که گویش و لهجه اصفهانی رعایت شود».

افتخاری درخصوص ویژگی های فصل بهار در این برنامه اظهارداشت:«بهار زود می گذرد و باید از تمام لحظات آن استفاده کرد و خموشی ای که در انسان وجود داشته است باید بیدار و هماهنگ با فصل شود و با قدر دانستن این موقعیت باید از دل مشغولی های دنیا دوری کرد و معتقدم که بهار بهشت فصل هاست و باید از آن بیشتر بهره گرفت».

علیرضا افتخاری: یکی نباید از ما خبر بگیرد؟


دگرگونی یک ملت

او با اشاره به اینکه عمر انسان زود می گذرد، گفت:«اکنون جوانی من زود گذشت و بعد از این فکر می کنم که ای کاش بیشتر از افراد باتجربه مشورت می گرفتم و از جوانی خود استفاده می کردم. معتقدم که با استفاده از پیشکسوتانی؛ همچون استاد مشایخی و انتظامی در برنامه های هنری می توان بیشتر جوان ها را راهنمایی کرد، زیرا یک تبریک استاد انتظامی می تواند یک ملت را دگرگون کند. باید قدر بزرگ ترها را دانست و برای تبریک گفتن ایام نوروز بهتر است که از بزرگ ترها در این گونه برنامه ها دعوت کنیم، هرچند جوان ها را هم دوست دارم».

افتخاری با انتقاد از برخی رفتارها با پیشکسوتان عرصه هنر، گفت:«این افراد باید دلجویی شوند و معتقدم که زمان اجرای برنامه ها و کنسرت ها بهترین موقعیت برای دیدار مردم است».


کنسرت ها باید استمرار داشته باشد

او با یاد و گرامی داشت استاد «جلال ذوالفنون» گفت:«زمانی از حال و روز پیشکسوتان باخبر می شویم که کنسرتی برگزار می شود اما باید این کنسرت ها استمرار داشته باشد و برای اجرای این گونه برنامه ها هفت خوان رستم پیش نیاید و معتقدم اگر این افراد ارزش دارند باید تلاش کرد که به اضمحلال نروند و باید بیشتر به هنرمندان پرداخت».

علیرضا افتخاری: یکی نباید از ما خبر بگیرد؟


یکی نباید یک شاخه گل بیاورد و از ما خبر بگیرد؟

او با مطرح کردن اینکه چرا باید دو سال در خانه بنشیند، گفت: «یکی نباید یک شاخه گل بیاورد و از ما خبر بگیرد، این گونه رفتارها انگیزه و دلیلی برای آواز نخواندن است و با نشستن در خانه خودمان را از بین می بریم، اما امسال به یاری خدا تلاش می کنم تا پرکارتر باشم».


من گدای محبت و لبخند هستم

افتخاری با بیان اینکه گدای محبت است، خاطرنشان کرد: «زمانی یک ناشر گفت این آهنگسازی که با او کار می کنی کاپشنی خریده و به نوبت به فرزندانش می دهد و آنها می پوشند. من از شنیدن این خبر ناراحت شدم و کار مشترکی با این آهنگساز انجام دادم، هرچند ضعیف بود اما باید بگویم که گدای محبت و لبخند هستم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      انقدر بدم میاد شما نظر آدمو نمیذارین.
      که چی بشه واقعا؟
      بازم میگم، این آقا حتما لیاقت یه شاخه گل هم نداشته که بهش ندادن دیگه.
      حالا میخواین نظرمو بذارین نمی خواین هم نذارین. همینکه نظرمو دیدید کافیه.

    • اميد

      عقايد سياسي افراد نبايد با هنرشون قاطي بشه.... اين آقا خوب يا بد هرموضعي كه داره برا خودش محترمه اما جنبه عمومي هنرش و صداش به خودي خود داراي ارزش هست.... اگرچه آلبوم هاي بازاري و عامه پسند زيادي داره اما كارهاي با ارزش خوبي هم ارائه داده و هنوز هم جزو صداهاي قوي و ماندگار به حساب مياد.

    • محمد

      درود و سلام بر استاد بی رقیب و بی بدیل اواز ایران. نغمه های ملکوتی استاد افتخاری نوازشگر روح هر انسان آزاده ای است. بدرود.

    • منصور

      بگو هر لحظه کجایی چه میکنی تا بدانم ان لحظه کجا باشم چه کنم ،استاد ما همیشه در فکر تو هستیم اما دستمان بجایی بند نیست بخدا در ضمن افتخاری صدایی تکرار نشدنیست وچون همه این را میدانند مجبورند از طریق دیگه خرابش کنن نمی تونن بگن صداش بده ونمیتونن مثل او بخونن هر روز یه ایراد بنی اسراییلی ازش میگیرن

    • آرام کهندل

      آقای افتخاری . مردم احمق نیستند . کسی را استاد خطاب میکنن که از همه نظر استاد باشه و با سواد باشه . شما سواد درست و حسابی نداری و معلوماتت هم خیلی کمه فقط صداااااااا داری .
      امیدوارم برای بار دوم شانس باهات یار بشه و اتفاقی بیوفته تا بتونی دوبیتی بخونی و ... . امیدوارم اون روز بیاد .
      برو همون در و پنجره سازی و آهنگری توی شازید .

    • عاشق سید افتخاری هستم

      اقای نظر ارام کهندل مردم احمق نیستند شما احمق هستی به نظر شما کسی که با سواد باشد و صدای بدی داشته باشد می تواند استاد باشد. اگر سید علی میرفت اونور اب مثل بعضی ها... کنسرت اجرا میکرد و فلان فلان پول در می اورد بعد ایران نمی امد به بهانه سیاسی... اینطوری خوبه. متاسفانه افرادی امثال شما بخیل و کور چشم . تنگ نظر هستند که خواننده هایی مثل سید عزیز از دستتون گله میکنه به مردم ایراد نگیر اول از خودت شروع کن یاعلی

    • رضا

      من گفتم این حتما یه رگ بختیاری داره
      ؟ آخه صدا به این زیبایی واسه یه شخص عادی غیر ممکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج