جاباما
۲۲۰۶۶۰
۷۲ نظر
۵۰۰۳
۷۲ نظر
۵۰۰۳
پ

خنده در برابر بغض

۵ دلیل برای ندیدن ماه عسل و دیدن خندوانه

یکی دو ساعت پایانی روز و ساعات منتهی به افطار، تلویزیون یکی از ۲ زمان پربیننده خود را می گذراند. زمانی که بیشتر تماشاگران بعد از ساعت ها کار و روزه داری و خستگی دوست دارند به دیدن برنامه ای بنشینند که هم خستگی روز را از تن به در کند و هم برنامه ای مناسب با حال و هوای ماه رمضان و زمان افطار باشد.

5 دلیل برای ندیدن ماه عسل و دیدن خندوانه





هفته نامه تماشاگران امروز - نرگس قوی زری: یکی دو ساعت پایانی روز و ساعات منتهی به افطار، تلویزیون یکی از 2 زمان پربیننده خود را می گذراند. زمانی که بیشتر تماشاگران بعد از ساعت ها کار و روزه داری و خستگی دوست دارند به دیدن برنامه ای بنشینند که هم خستگی روز را از تن به در کند و هم برنامه ای مناسب با حال و هوای ماه رمضان و زمان افطار باشد.

امسال تلویزیون سه برنامه پربیننده خود را همزمان از سه شبکه مختلف پخش می کند؛ «ماه عسل»، «محله گل و بلبل (عموپورنگ)» و «خندوانه». هر چند به گفته مسئولان صداوسیما در این نوع برنامه ریزی، قصد ایجاد رقابت داشته اند اما با توجه به کیفیت دیگر برنامه ها که در دیگر ساعت ها پخش می شوند، این کار فقط یک فرصت سوزی است! چرا که تماشاگران مشترک این سه برنامه با انتخاب هر کدام از آنها از آمار بینندگان دو برنامه دیگر حذف می شوند.

در این بین دو برنامه ماه عسل و خندوانه با توجه به جامعه هدف یکسان، رقبای قوی تر اند اما چگونه باید از بین این دو برنامه یکی را برای دیدن انتخاب کرد؟ خندوانه طرفداران بیشتری دارد؟

5 دلیل برای ندیدن ماه عسل و دیدن خندوانه

۱- خندوانه با ایجاد فضایی شاد و با چارچوبی که بر اساس خنده بنا شده، می تواند بعد از یک روز سخت کاری تابستانی، غروب دلپذیری را برای تماشاگرانش ایجاد کند اما ماه عسل با ماهیتی عبرت آموز سعی دارد در چند ساعت باقیمانده تا افطار، تلنگری نه چندان کوچک به بیننده بزند و احساسات او را برانگیزد و در قالب اشک جاری کند. هر دو برنامه سعی در تغییر نگاه به زندگی و مشکلات دارند اما با دو روش احساسی کاملا متفاوت. شما کدام را انتخاب می کنید؟ خنده را یا اشک را؟

۲- خندوانه علاوه بر فضای شادی که ایجاد کرده، سرشار از انرژی است و درست در زمانی که بیننده بی انرژی و خسته است با اجرای پر هیجان و آیتم های مفرح و متنوع، انرژی زیادی به تماشاگر خود منتقل می کند؛ در حالی که روند برنامه ماه عسل عکس این است. علیخانی با انرژی روی صحنه می آید، می خندد و انرژی دارد ولی در هر قسمت - از آغاز تا پایان - رفته رفته حال و هوای گریه و حسرت و ناراحتی در برنامه حاکم می شود.

هر چند این برنامه سعی در روشن کردن نور امید دارد اما فضای برنامه تداعی کننده غم و احساسات ناشی از آن است؛ تا جایی که آخر برنامه، علیخانی هم به زحمت راه خروج از دکور را پیدا می کند!

۳- درست با آغاز ماه رمضان خندوانه یک سوال ویژه و نه چندان تکراری را به بخش گفتگو با مهمان اضافه کرد که رنگ و بوی کار خیر دارد. در این بخش از مهمان سوال می شود برای شاد کردن مردم حاضر است چه کاری انجام دهد؟ و پاسخ اغلب مهمانان کاری خیر و نیکوکارانه است.

این کار خیر به خوبی در دل این برنامه که هدفش شادی آفرینی است نشسته و کاری از جنس خود برنامه است؛ ربطی هم به هدیه موسسه فلان بهمان ندارد و از شعار هم خبری نیست.

۴- در هر دو برنامه مهمانان به درستی و با دقت انتخاب می شوند و از جذابیت های برنامه هستند. مهمانانی ویژه که متناسب با فضای برنامه درباره خودشان و موقعیت شان صحبت می کنند اما یکی در فضایی شاد حرف هایش را می زند، رو به دوربین می خندد و دیگری مهمانان عجیبش را به چالش می کشد؛ هرچند این مورد ربطی به مجری ندارد ولی فضای برنامه ها آنقدر تفاوت دارد که مهمانان را به واکنش های متضاد می کشاند.

۵- موسیقی در هر دو برنامه جایگاه ویژه ای دارد؛ هر چند تیتراژ ابتدا و انتهای ماه عسل سال هاست توانسته خوانندگان خوبی را به مخاطب معرفی کند و ترانه هایش تا مدت ها بر سر زبان ها افتاده است، با این وجود نقش موسیقی در خندوانه قابل مقایسه با موسیقی ماه عسل نیست.

قطعات و ترانه های خندوانه بار بخشی از برنامه را به دوش می کشد که درست در راستای هدف برنامه یعنی همان ترویج روحیه شادی و نشاط است. شما باشید کدام را انتخاب می کنید؟ «دُوَ دُوَ دُو» و ترانه های جناب خان یا «حال هیشکی تو دنیا بدتر از حالِ من نیست»؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بانو

      کلا نیت کردید برنامه ماه عسل رو از هر جهتی تخریب کنید ، نه ؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حال هیشکی تو دنیا بدتر از حالِ من نیست.

        جزو ترانه ماه عسله؟

        خدایی بیطرفانه قضاوت کنید. این حرفه این جملس؟
        ای برادر تو همه اندیشه ای. پس چه بهتر که اندیشه مون مثبت و پرانرژی باشد.
        تعجبم از طرفدارای متعصب برنامه ماه عسله.
        دنبال چی میگردین؟
        این تعصب و عصبیت کاذب شما رو دچار سو انتخاب و خودبرتربینی کرده.
        یکم فکر کنید البته بیطرانه.
        فقط در این شبها از خداوند خواهان بهبودی حالتان هستیم

    • فرزانه

      هرگل یه بویی داره

    • بدون نام

      خندوانه و جناب خان عشقه

    • بدون نام

      سابق بر این هر کسی از خانواده اش قهر می کرد راه خوانندگی در پیش می گرفت ولی مثل این که امروزه نون توی منتقد شدن هستش. فکر می کنم مدال هم داره منتها فرقش با رقابت های سالم در اینه که تو یه رقابت سالم همه دنبال بازی جوانمردانه هستن منتها الان و در این رقابت تنگاتنگ هر کسی بیشتر بکوبه مدال می گیره.

    • فاطمه

      کلا این روزا همه ضد ماه عسل شدن چیه حسودیتون میشه این برنامه طرفدار داره قصه زندگیه مردمه.. مردم ایران احساسین بی جنبه تشریف دارن بعد هربرنامه ای یه حرکتی میکنن یکی خودشو از بالا میندازه .........ماه عسل چیکا کنه

    • مهمان

      من ک شخصا ماه عسل رو ترجیح میدم به خندوانه

    • الی

      فقط و فقط ماه عسل ، اونم با اجرای علیخانی ، فقط خودتون رو دارین تخریب می کنین نه ماه عسل دوست داشتنی رو

    • مسافر

      از نظر من این دو برنامه کاملا از نظر موضوع متفاوت هستن و کلا قابل قیاس با هم نیستن برنامه ی ماه عسل برنامه عالی هست اگر کسی انتقادی از برنامه ای داره باید تحت چارچوب انصاف انتقاد کنه نه به قصد تخریب کردن هر امری اداب خودش داره انتقاد کردن همینطور.

    • Nasrin

      حسووودای بدبخت ماه عسل به این قشنگی

    • مینا

      به نظر منم این مطلب درسته بعداز چند سال دیگه بهتره مضمون و محتوای ماه عسل رو تغییراتی بدن خیلی تکراری شده و خسته کننده.

    • بدون نام

      من عاشق ماه عسل هستم

    • هانیه

      من که اون لحظه به ماه عسل فکرم نميکنم.
      اگرم طرفدار زیاد داره،به خاطر خود احسان علیخانی هستش.

    • مهمان

      شادي لحظه اي در برابر درس زندگی...
      الان از بیننده های ماه عسل از مهمانای سال گذشته بپرسین یادشونه ولی این موضوع راجع به نه فقط خندوانه بلکه برنامه های اخیر صداوسیما صدق نمیکنه...واین تاثیرگذاری یک برنامه رو نشون میده...

    • منتقد

      نگاه کردن خندوانه وقت تلف کردنه..ادمو نمیخندپنه اعصاب ادم رو بسکه بیمزس داغون میکنه....ما تو ماه رمضونیم..باید از چند نفر عبرت بگیریم تا کمتر خطا کنیم درضمن شما سعی میکنید این میجریه توان مندرو با برنامش تخریب کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه عبرت بگیر بودی تا حالا گرفته بودی.
        الان که صدای بیل و کلنگ قبرت بگوش میرسه تصمیم گرفتی عبرت بگیری اونم از یک شوء تلویزیونی؟
        متاسفم برات

    • مهدي

      كه چي اين همه تخريب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تخریب؟
        معنی تخریب هم فهمیدیم.
        عزیز من مقایسه بود
        تحمل شنیدین واقعیتهارو نداری مطلب نخون

    • سپهر

      من هیچ‌وقت ماه عسل رو نگاه نمیکردم،ولی امسال با این جوک ها دارم میبینم،ولی خدایی خندوانه با رامبد بهتر از ماه عسل و علیخانیه

    • مهدیه

      واقعا متاسفم برای کسانی که تمام توانشون رو میذارن برای تخریب یک برنامه.اینو بدونید هیچوقت موفق نمیشید.حق دارید چون سالهاست قبل از افطار کسی کانالی جز ۳ نگاه نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خونه شما که احتمالا تک فرزند هم هستس شاید اینطوری باشه

    • سید امین

      خیلی جالبه هر کی از علی خانی تعریف میکنه از خانم ها هست واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      واقعا ماه عسل عالیه احسان خسته نباشی زندگی واقعی مردمه قبولش این واقعیتا برا بعصیا سخته ولی قبول کنید اینا هست بعصیا دوست ندارن بخاطر دیگران حتی. ناراحت بشن

    • مسافر

      درود به برنامه ماه عسل............

    • هومن

      فقط یه دلیل برای ندیدن جفتشون

    • بدون نام

      من ماه عسل میبینم ساعت دوازده هم خندوانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا نه آبی هستی نه قرمز . فقط طرفدار تیم ملی هستی

    • فروزان

      خوب شد شما یه سوژه پیدا کردین.خوب شد ماه عسل اومد که یه عده بیکار بیان حرف های بیخودی بزنن.به نظر من ماه عسل از صدتا خندوانه بهتره .ماه عسل عالیه عالیه چون یه مرد عالی داره ...احسان عالیه از همه نظر ...بترکه چشم هرچی حسود که نمیتونن موفقیتشو ببینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخون ببین چی نوشتی؟
        ی عده بیکار(بیکار در اینجا بمعنی اصل خودش بکار نرفته) نظر بدن
        پس خودتم بیکارتر از بقیه ای که هم نظرات دیگرانو میخونی و هم ظر میدی.

    • بدون نام

      آقا آقا آقا ماه عسل رو توبیخ کردن رفت!خیالتون راحت شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس بس کنییییییید!!!

    • maede

      اخه خندوانه ام شد برنامه,مزخرف ,لوووس,بی معنی,مردم ما اینطوری شاد نمیشن,من ترجیح میدم ماه عسل و برنامه جدی علیخانی را ببینم تا اون خندوانه لوس و بی معنی را,با این متنا و حرفایی که برای ماه عسل میزنیدم نمیتونیم این برنامه را تخریب کنید,مخاطبای خاص ماه عسل ده برابر خندوانه اس

    • بهاره

      برنامه ماه عسل بسيارعالي وپربيننده است،بااجراي فوق العاده آقاي علي خاني لطفا بااين مسايل سعي نكنيدتخريبش كنيد،هركسي حق انتخاب داره دوست نداريدنگاه نكنيد

    • بهاره

      برنامه ماه عسل بسيارعالي وپربيننده است،بااجراي فوق العاده آقاي علي خاني لطفا بااين مسايل سعي نكنيدتخريبش كنيد،هركسي حق انتخاب داره دوست نداريدنگاه نكنيد

    • راضیه

      هر دو برنامه از برنامه های خوب و جریان ساز تلوزیون ما هستند.
      قیاس این دو زیاد جالب نیست.
      من به شخصه از طرفداران دو اتیشه هر دو برنامه هستم.قبل از افطار ماه عسل رو تماشا میکنم و خندوانه رو یا اخر شب و یا فرداش میبینم.
      هر یک از این دو برنامه رسالت و روش خاص خود را دارند.هر دو هم موفق بودند.همانقدر که مردم جامعه نیاز به شادی و نشاط دارند همان اندازه هم باید از واقعیت ها و آدم های اطرافشون که گاها داستان های تلخی دارندبا خبر باشند.

    • sadegh

      بابا خجالت بکشین از این همه انتقاد، چرا مقایسه میکنین اصن، هر کسی هر چیزی دوس داره می بینه، الحمدوالله صدا و سیما هم برنامه های مختلفشو پخش میکنه. اگه می خوای انتقاد کنی درست ببین بعد درست انتقاد کن.

    • بدون نام

      هزينه هاي تغيير جناح حاكم

    • نگین

      احتمالا نویسنده این متن همون کسی نیس که یه مدت پیش برای گزارشگری اقای میثاقی متن نوشته بود؟
      ببین عزیز اگه یه مجری معروفه به خاطر توجه مردم و طرفداراش و مخاطباس, حالا میخواد میثاقی باشه میخواد علیخانی باشه یا می خواد رامبد جوان باشه,موفقیت یه برنامه ام تو نگاه خاص بیننده هاشه,حالا با این انتقادا به جایی نمیرسی چون ماه عسل خودشا نشون داده ,مخاطبی هم که ماه عسل در یک ماه پخشش داره خندوانه نداره حتی اگه کل سال پخش بشه,پس خواهشا دست از این جوسازیا بردار.

    • زهرا

      هر دو برنامه خوبی هست ... ولی من به نوبه بهمراه خانواده ترجیح میدهیم به خاطر اینکه این ماه ( ماه رمضان ) حال و هوای دل کمی رقیقتر و بخدا نزدیکتر هست برنامه ماه عسل را ببینیم ... من ماه عسل را برای این ماه انتخاب میکنم ... چون فقط همین یک ماه هست ... و وقتهای دیگه این حال و هوا را نداره ... و حیف هست که این فرصت را در این ماه از خودمان دریغ کنیم ... برنامه ماه عسل سرشار از تلنگرهایی هست که با شرح قصه و غصه های مهمانی که از خود خود مردم انتخاب شده به ذهن و دل مخاطبی که در این ماه دنبال کننده برنامه هست مینشیند ...

    • ساحل

      بدبختای حسود ماه عسل عالیه هیچ برنامه ای جایگزینش نمیشه

    • مريم

      شه براي لحظات معنوي افطار ماه عسل روباتم تلنگرهايم لازمش ديد وخندوانه رو بعد از سريال هاي اين ماه مبارك و ياساعت چهار فرداش تماشاكردو حسابي خنديد

    • بدون نام

      اشکال داره جفتشم ببینیم...

      وللی افرین..خب کمر همتو برا نابودی ماه عسل بستین-___-

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم چرا فقط دخترای بین سن پونزده تا نوزده طرفدار برنامه ماه عسلن.
        یا بهتره بگم افراد تو سطح فکری دختران پونزده تا نوزده سال.

    • مجید

      خندوانه و جناب خان عشقه

    • یکی

      چه نقد ابکی ومسخره وحال بهم زنی هرچی هم خودتون بکشید براتخریب ماه عسل خیلی بیننده داره چشم حسودا بترکه

    • مرتضی

      من یک تار موی رامبد جوان رو به صدتا علیخانی نمیدم علیخانی در حقیقت به ما میگه بدبختی خودتون رو فراموش کنید چون ازششما بدبختر هم هست ماه عسل پمپاژ غمه

    • مهنوش

      برنامه ماه عسل با اجرای احسان علی خانی عالیییییییه محشره

    • حامد

      سلام.
      این دو برنامه اهداف و محتوای متفاوت دارن. و نمیشه اصلا مقایشون کرد. وقتی میشه دو تا برنامه رو مقایسه کرد که اهداف برنامه ها یکی باشه. اونموقع مقایسه میکنیم که کدوم یکی بیشتر به هدف رسیده.
      من خودم خندوانه رو انتخاب میکنم.
      ولی باید گفت که کلا مقایسه ی این دو برنامه غلطه.
      یا علی مدد

    • الهه

      اگه عليخانى مجريش نباشه بازم اين برنامه كشته،مرده داره يا نه؟

    • بدون نام

      هر دو برنامه عالیه من وقت افطار ماه عسل رو نگاه میکنم چون فقط یه ماه برنامه داره در ضمن برنامه زنده ست خندوانه رو هم تکرارش نگاه میکنم.به دست اندر کاران هر دو برنامه خدا قوت و خسته نباشید .

    • نیما

      ماه عسل بی نظیره. احسان علیخانی و گروهش هنرمندن. بیشتر از این خودتون رو خراب نکنید

    • محمد

      کمر بستین برای نابودی احسان وماه عسل ولی نمیدونین این برنامه تو قلب مردم جاداره وب

    • فرهاد

      فقط ماه عسل و علیخانی,,,,

    • بدون نام

      اصلا هیچکدومشون برنامه های خوبی نیستند،ولی درست نیست شما هم این همه به برنامه ماه عسل گیر بدید

    • ابی

      تمام برنامه های ایران غم انگیزه چی شده الان دارید به ماه عسل گیر مدید . ماه عسل عالیه فقطم با اجرا احسان

    • بدون نام

      فکر کنم فرزاد حسنی نوشته چون حسودیش میشه

    • حمید

      اصلا قابل مقایسه نیستن.مگه خندوانه غیر از دلقک بازی رامبد کاری دیگه هم داره.

    • بدون نام

      سلام بنظرم ماه عسل امسال جالب نیست حتی آهنگش جذابیت نداره همون آهنگ پاشایی پخش بشه بهتره.نبایدآبرومهمانش رو ببره همون پسرهشت سالی که نان آورخانه بود اون بچه جلودوربین خردشدبایدمشکل اونو حل کنه نه اینکه خردش کنه لطف بغض نکنه .خندوانه خیییییییلی خوبه آدم یک ساعت غم وغش فراموش میکنه.

    • زهره

      به نظر من ماه عسل همیشه اشک ادمو در نمیاره بعضی اوقات خیلیم خوبو شادو متفاوته.بعضی قسمتاشم غم انگیز ه اما لازمه در ضمن میتونیم هردو برنامه رو ببینیم هردو هم تکرار دارند. من نمیدونم چرا اینقدر یه عده سلیقشونو به مردم تحمیل میکنند و برای ندیدن یه برنامه تبلیغ میکنند.

    • جواد

      به نظرم جبهه گیری توسط مدیران سایت برترین ها نسبت به ماه عسل و احسان علیخانی کاملا مشهوده
      رسانه باید بی طرف باشه
      اونم سایت وزینی مث برترین ها که خودم یکی از دنبال کننده های پروپا قرصشم

    • نسرین خانوم

      سلام
      منکه هر دو تا برنامه رو خیلی دوس دارم،خندوانه شاد میکنه و ماه عسل هم اموزنده ولی ماه عسل تو اولویته
      خندوانه جدیده ولی خوب داره رقابت میکنه
      درهر حال اگه بنابه انتخاب کردن یکیشون باشه من ماه عسل رو انتخاب میکنم

    • بدون نام

      نمیدونم چرا همه ضد ماه عسل شدن ماه عسلی که عواملش خیلی تلاش میکنن ماه عسل فضاش کاملا غمگین وپربغض نیست خندوانه هم قسمتای خوبی داره ولی بهتره بعضی وقتا ماه عسلم دید آدم همیشه نباید دنبال خندیدن باشه بلکه باید یه درسیم تو زندگیش یاد بگیره اما من قصد تحمیل نظرمو به کسی ندارم

    • محمد

      تاکور شود هرانچه کس نتوان دید.

    • کیمیا

      ریتم خندوانه یکم تکراری شده اکثر مهموناشم بازیگران که زیاد دیدیمشون لااقل ماه عسل یه سرگذشت تازه رو نشون میده

    • بدون نام

      فقط و فقط و هزاران فقط ماه عسل. عاشق این برنامه م. البته نظر همه ممحترمه. ماهتون عسل دوستان

    • Hamid

      هر دو خوبن ماه عسل با خصوصیات کنجکاوی و هندوانه با حس خوش باشیم هر دو خوبن من دوستشون دارم

    • يه نفر

      باز يكي خواست خودشو مطرح كنه از ديوار عليخاني كشيد بالا!
      آره عزيزم همه ماه عسلو بخاطر احسان عليخاني ميبينن..چون لياقت ديده شدن داره چون ثابت كرده هرشبكه و هربرنامه اي دلش بخواد ميتونه ميليونها بيننده جذب كنه!
      ما هم ترجيح ميديم گريه كنيم...زار بزنيم خودنمونو بكوبيم دروديوار دخلش به شما چيه؟؟؟؟
      يه فكري به حال خراب خودت بكن...اسمتو گذاشتي منتقد!آدم اينجوري نقد ميكنه؟تو كه خودت از همه بي اساس تري
      اينهمه مسخره بازي واسه چيه؟؟هركي خواست ماه عسل ميبينه هركي نخواست خندوانه!اونايي كه مث شما نميتونن سكوت كنن احتمالا خيلي بهشون فشار اومده

    • زینب

      مگه داریم بهتر از ماه عسل؟


      چ متن غلطی نوشتید

    • پریناز

      خانما چقدر از ماه عسل طرفداری میکنن!!هه .مگه نمیشه تو ماه رمضون خندید ؟علیخانی عمرا اگه به ذهنش میرسید برنامه ای مثل خندوانه بسازه .طرفدارای احسان بشیننین فقط گریه کنین اگه تا الان عبرت گرفته بودین که جامعه مون عالی بود .خندوانه ی ذهن خلاق رو نشون میده که فقط میتونه رامبد جوان باشه .

    • پریناز

      این ی نقده و کاملا با دید منطقی بررسی کرده شماهایی که تحمل انتقاد ندارین نخونین .خانما راستی احسان علیخانی هیچ کدومتونو نمیگیره مطمین باشین ‌هه

    • منصور

      طرفداران ماه عسل کمی فکر کنید و احساسی حرف نزنید دم افطار انسان نیاز به انرژی داره بعد از یک روز سخت و گرم ولی برنامه ی ماه عسل یک مشت غم را به آدم تحمیل می کند که بدتر انرژی و شور و نشاط را از آدم میگیرد و بعد از اتمام برنامه آدم به فکر آن غم ها میافتد و حالش بد می شود و عبرت هایی هم که دارد در برنامه های دیگر و در جامعه هم وجود دارد و اگر مردم ما عبرت پذیر بودند این همه مشکلات فرهنگی و... نداشتیم و فردا صبح آن برنامه وعبرت هایش از یادمان میرود و اگر هم یادمان باشد بیشترمان به آن عمل نمی کنیم در ضمن برنامه خندوانه بسیاری از مسایل فرهنگی را در خلال شادی و خنده به ما یاد می دهد که تاثیرش بیشتر است و صرفا خندیدن نیست و این آموزه ها را در قالب حال خوب به ما می‌گوید که خنده را به ما هدیه می دهد خاطره ی خوبی به جا می‌گذارد.

    • بدون نام

      مردم ايران غمگين ترين مردم دنيا ند براي همين پيامبر شادي رامبد جوان با دين خندوانه ومعجزه جناب خان در رسانه ملي مبعوث گرديده است

    • سهراب

      مهمترین وششمین دلیل برای ندیدن ماه عسل:
      تو کز محنت دیگران بی غمی برو بشین خندوانه را ببین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج