adexo3
۴۱۶۶۹۰
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

هنوز باید به علی ضیا امیدوار باشیم؟

برنامه صبحگاهی شبکه یک بعد از سال ها با ساختار کاملا متفاوت با اجرای علی ضیا روی آنتن رفت. قسمت اول این برنامه چطور بود، آیا می توان به آن امیدوار بود؟ قسمت اول که این طور نشان نمی داد.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: برنامه صبحگاهی شبکه یک بعد از سال ها با ساختار کاملا متفاوت با اجرای علی ضیا روی آنتن رفت. قسمت اول این برنامه چطور بود، آیا می توان به آن امیدوار بود؟ قسمت اول که این طور نشان نمی داد.

قسمت اول برنامه «فرمول یک» صبح یکشنبه روی آنتن رفت. همان طور که پیش بینی می شد، برنامه در همان قسمت اول نشان داد با ساختار کلیشه ای و یکنواخت «صبح به خیر ایران» تفاوت دارد. «فرمول یک» به لحاظ ساختار، جنس اجرا، انتخاب وله ها، انتخاب تیتراژ و... اثری شاداب و قابل قبول است و می تواند خیلی زود مخاطبان صبحگاهی را برای تماشا مجاب کند. البته هنوز برای هرگونه اظهارنظری درباره این برنامه خیلی زود است. باید قسمت های بعدی را با دقت رصد کنیم تا بتوانیم نظری کلی درباره اش بدهیم. منتها در همین قسمت اول، تکلیف خیلی چیزها در برنامه روش شد. اولین قسمت برنامه را از ابعاد مختلف بررسی می کنیم.
هنوز باید به علی ضیا امیدوار باشیم؟

نوآوری در تیتراژ

«فرمول یک» برای تیتراژ ابتدایی، از کلیشه های رایج برنامه صبحگاهی فاصله گرفته و به جای رفتن سراغ خانواده های شهری و روستایی یا آدم هایی که صبح به صبح، چراغ مغازه شان را روشن میکنند، کار جوان پسندانه تری ارائه کرده و دست روی خوانندهای گذاشته که این روزها بین جوانان خیلی طرفدار دارد. حامد همایون آهنگی به نسبت شاد برای تیتراژ برنامه خوانده و در کل از همان ابتدا می شود فهمید کار، حال و هوایی کاملا جوان پسند دارد.

اجرای پرایراد

شوخی بی جا: هنوز قضاوت درباره سبک و سیاق اجرای ضیا در این برنامه کمی زود است. اما او در قسمت اول خیلی تلاش کرد که هرطور شده خودش را شاداب و بامزه نشان دهد و دقیقا در همین نقطه دچار اشکار شد. او چندان روی اجرایش مسلط نبود و شاید فراموش کرده بود برای اجرای یک برنامه صبحگاهی باید چه کاری انجام دهد.

در ابتدای برنامه تولد مرتضی احمدی را تبریک گفت و بدون هیچ دلیلی، روی موج شبکه های اجتماعی سوار شد و با لحن شوخی، بحث سن و سال آیت الله جنتی را به میان کشید و گفت که مرتضی احمدی از آیت الله جنتی یک سال بزرگتر بوده. البته برای اینکه صحبتش را موجه جلوه دهد، این شوخی را به نقل از علیرضا برازش، مدیر شبکه یک تعریف کرد.

روخوانی اشتباه: در آیتم مرور سرخط های خبر، علی ضیا زمان خواندن یکی از سرخط ها اشتباه کرد. در خبری راجع به این که مصر، می خواهد لقب پایتختی را از قاهره بگیرد، پایتختی را طوری ادا کرد که انگار منظورش یک پایتخت است در صورتی که منظور جمله این بود که مصر می خواهد لقب پایتخت بودن را از قاهر
بگیرد و این دو تا با هم زمین تا آسمان تفاوت دارند.

عدم تسلط روی سوژه: در بخش خبرها، ضیا به جای رفتن سراغ سوژه های جدید، دست روی خبری بسیار قدیمی گذاشت. خبری درباره اینکه هر کسی اگر فقط یک ساعت در روز هم کار کند، شاغل محسوب می شود. این خبر، بسیار قدیمی است و در حال حاضر اصلا ارزش خبری خاصی ندارد. او بدون اینکه در جریان باشد الان زمان آمارگیری است و رییس مرکز آمار درگیر فرآیند جمع آوری آمار است، با او تماس گرفت و گفت که می خواهد راجع به مسئله یک ساعت کار صحبت کند.
هنوز باید به علی ضیا امیدوار باشیم؟

امیدعلی پارسا گفت که مشغول کارهای سرشماری است و تازه ضیا یادش افتاد قضیه از چه قرار است. پارسا نزدیک به ۱۰ دقیقه راجع به سرشماری حرف زد و بعد در جواب به سوال ضیا گفت که پاسخ دادن به آن زمان زیادی می برد و بهتر است بگذارند برای وقتی دیگر. اما نهایتا پاسخ کوتاهی داد.

میان برنامه های جذاب

«فرمول یک» برای میان برنامه هایش کاملا نوآورانه وارد عمل شده. حتی در بخش آشپزی، به جای اینکه یک میز بگذارد و صبحانه آموزش دهد، آشپز برنامه را به خانه افراد می فرستد. آشپز در می زند و می گوید از برنامه «فرمول یک» آمده ام برایتان صبحانه درست کنم. بعد به همراه اعضای خانواده شروع می کنند به درست کردن صبحانه.

در یکی از میان برنامه ها، دو جوان هستند که می گویند می خواهند سفر کنند منتها هیچ پولی ندارند. ماشینی آنها را سوار می کند و سفرشان شروع می شود. احتمالا قصه این سفر هر روز ادامه خواهدداشت.

دکور متفاوت، اما خالی

دکور برنامه «فرمول یک» با اینکه کاملا ساده است و زیاد از رنگ و طرح خاصی برایش استفاده نشده اما باز هم در مقایسه با فصل های قبلی «صبح بخیر ایران» جوان پسند است. دیگر از مبل و صندلی یا گل و گلدان ها خبری نیست. از رنگ های ملایم استفاده شده و در طرح، یک خورشید هم به عنوان نشانه صبحگاهی بودن برنامه در آن دیده می شود. با این حال دکور یک مقدار هنوز خلوت است و شاید جای یک چیزهای داخل آن کم است.

آیتم ثابت خبرخوانی

هنوز آیتم های ثابت برنامه دقیقا مشخص نشده اند اما در قسمت اول، بخشی به اسم مرور سرخط خبرها وجود داشت که به نظر می رسد به صورت ثابت جزیی از برنامه باشد. البته در این بخش، اخبار خیلی زیادی مرور نشد. صرفا چهار تا سرخط خبر روی مونتیور قرار گرفت و علی ضیا حدود یکی دو دقیقه راجع به هر کدام صحبت کرد. برعکس سایر برنامه های صبحگاهی، خبری از مرور اخبار سایت ها و نشریات نبود و به نظر می رسد این حذف، کاملا هوشمندانه صورت گرفته. به هر حال، رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» شبکه سه بخش مهمی از برنامه را به این مهم اختصاص می دهد و رفتن «فرمول یک» به این سمت و سو کار عاقلانه ای نیست. با این حال اما اگر قرار است بخشی برای مرور سرخط خبرها وجود داشته باشد، باید خیلی کاملتر از این باشد که فقط چهار تا خبر روی مونیتور قرار بگیرد.
هنوز باید به علی ضیا امیدوار باشیم؟

ریتم هنوز معلوم نیست

درباره تندبودن یا کندبودن ریتم برنامه هنوز دقیق نمی شود اظهارنظر کرد. در قسمت اول، برای اینکه ادای دینی به مجریان قبلی برنامه «صبح بخیر ایران» انجام شود در بخش مهمی از برنامه، از اقبال واحدی، رحمان نظام اسلامی و علی درستکار دعوت شده بود تا بیایند و بخشی از برنامه را به رسم قدیم اجرا کنند. صحبت ها و خاطره بازی های آنها آنقدر طولانی شد که جای چند آیتم را گرفت. بنابراین در روزهای آینده به نظر می رسد که جای این بخش توسط چند آیتم دیگر پر شود و به همین نسبت ریتم اصلی مشخص شود.

متوسط رو به بالا

غیر از اجرای علی ضیا که هنوز روی فرم قرار نگرفته و تلاش می کند خودش را بیش از اندازه شاداب و سرحال نشان دهد، «فرمول یک» برنامه به نسبت استانداردی به نظر میرسد. منتها همان طور که گفتیم هنوز با یک قسمت نمی شود راجع به آن قضاوت کرد. طبیعتا در روزهای آینده باید بخش های مختلف را دید تا بتوان به یک تعریف جامع درباره آن رسید. به زودی آنالیز دقیق تری از این برنامه منتشر خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      ضیا هم مثل خیلی های دیگه سوخت و تموم شد و رفت . صداوسیما هم اگه میخواد تکونی به خودش بده و از این رکود دربیاد باید اول از شر امثال ضیا خودشو خلاص کنه.

    • بدون نام

      یک بی خاصیته بی فرهنگه چاپلوس..

    • بدون نام

      من اجرایش را نمی پسندم

    • 6adi

      با اون خنده هاش

    • بدون نام

      سلام این بی انصافیه سالها باتماشای برنامه های ضیا لذت بردیم این حکم دادنها فقط ازسر نظر تنگیه اینقدر این سالها خوب کارکرده که بشه کمی بهش فرصت داد اگر خودتون یایکی ازنزدیکاتون بودبازم میگفتی باید از شرش خلاص شد

    • بدون نام

      آقای ضیا که درجه یک هست
      برنامشونم خیلی خوبه

    • غزاله

      چرا این حرف ها رو در مورد علی ضیا میزنین کیو میخواین بهتر از اون؟ هیچکس به قشنگی اون اجرا نمی کنه.

    • طرفدار علی

      هرکس بگه بده خودش ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج