۴۹۴۸۳
۱ نظر
۵۳۴۸
۱ نظر
۵۳۴۸
پ

جاذبه های کیش در سینمای ایران

نگاهی به چند فیلم سینمایی و سریالي كه در جزيره کیش ساخته شده‌اند.

جاذبه های کیش در سینمای ایران

روزنامه هفت صبح: نگاهی به چند فیلم سینمایی و سریالي كه در جزيره کیش ساخته شده‌اند.

از زمانی که کیش به عنوان منطقه آزاد تجاری-اقتصادی معرفی شد و بودجه‌های کافی دریافت کرد، تبلیغات زیادی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در آن انجام شد.از برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف گرفته تا برگزاری کنسرت‌های موسیقی و البته استفاده از هنر هفتم، سینما و صفحه جادویی تلویزیون.

به همین منوال از سالهای دور تعداد زیادی فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، مستند، سریال و نماآهنگ با موضوع کیش ساخته شد و یا حداقل محل فیلمبرداری آن جزیره کیش بودند.

زیبایی‌های این جزیره به اندازه‌ای است که بازیگرانی چون علی صادقی ترجیح داده اند به جای تهران در کیش زندگی کنند.در این نوشتار به تعدادی از شاخص‌ترین این تولیدات اشاره می‌کنیم.

جاذبه های کیش در سینمای ایران

برباد رفته

فیلم سینمایی «بر باد رفته» به کارگردانی صدرا عبدالهی و با بازی نیکی کریمی‌ و محمدرضا فروتن که در سال ۱۳۸۴ ساخته شد، فیلمی‌است که زیبایی‌های جزیره کیش در آن به تصویر کشیده شد.
«بر باد رفته» داستان زنی را در دو موقعیت زمانی مختلف نشان می‌دهد.استفاده از جزیره زیبای کیش به عنوان لوکیشن هر چند در فیلم‌های مختلف سینمای ایران تجربه شده ولی شاید جزیره کیش در فیلم «بر باد رفته» با فضای داستانی فیلم هماهنگی بیشتری دارد.

دیدن این فیلم سینمایی یک جور نفس کشیدن توی جزیره زیبایی است که دل را برای آنجا بودن تنگ می‌کند.


جاذبه های کیش در سینمای ایران

هرچی خدا بخواد

سریال خانگی «هرچی خدا بخواد» که در سال ۱۳۹۰ توزیع شد را نوید میهندوست در ژانر کمدی و درام ساخت و در آن از بازیگرانی چون رضا عطاران، بهاره رهنما ،حامد کمیلی،سعید آقاخانی ، ارژنگ امیر فضلی ، پوریا پور سرخ ، ترانه علیدوستی و بهنوش بختیاری بهره گرفت.

داستان این سریال هم به این قرار است که به ونداد طاهري اطلاع مي‌دهند كه پدرش در جزيره كيش فوت كرده است. همزمان به پارميدا نصيري هم اطلاع مي‌دهند كه مادرش در جزيره كيش دچار سانحه شده و مرده است. حال اين دو براي شناسايي و بردن اجساد پدر و مادرشان به جزيره كيش آمده‌اند. در كيش متوجه مي‌شوند كه آنها در دریا غرق شده اند و هنوز اجسادشان در آب است و پيدا نشده و باید تا پيدا شدن اجساد در جزيره بمانند...


جاذبه های کیش در سینمای ایران

پرتقال خونی

سیروس الوند، کارگردان صاحب نام فیلم سینمایی «پرتقال خونی» درباره این فیلم می‌گوید: «برای فیلمبرداری پرتقال خونی به اغلب نقاط ایران رفتیم و در نهایت مهتاب در جزیره کیش به آرامش رسید و ماندگار شد. در این فیلم سعی کردم به ارزش‌های درونی و معنایی لوکیشنها بپردازم و جزیره کیش در فیلم تبدیل به یک شخصیت می‌شد. در پرتقال خونی شخصیت اصلی (ترمه) دچار مشکلاتی می‌شود و تلاش می‌کند در تنهایی به باز یابی شخصیتش برسد و تصمیمی‌در باره یک رابطه بگیرد. در نوع نگاه به کیش نگاه فرهنگی و هنری سوای نگاه توریستی به کار بردم و نمایشگاه ترمه در کنار ساحل فیلمبرداری شد. بنابراین در پرتقال خونی تلاش کردم یک گزارش تصویری از کیش هم ارائه بدهم.»

فریبرز عرب‌نیا، حامد بهداد و نیوشا ضیغمی ‌بازیگران این فیلم سینمایی هستند که فیلمنامه آن را پیمان عباسی نوشته است.


جاذبه های کیش در سینمای ایران

موج و صخره

قسمت‌هایی از سريال تلويزيوني «موج و صخره» که ويژه نوروز ۹۰ شبكه تهران ساخته شد نیز در کیش تصویربرداری شد.این سریال را مجيد صالحي کارگردانی کرد و در آن بازیگرانی چون مجيد صالحي، علي صادقي، نيما شاهرخ‌شاهي، زيبا بروفه، الهام حميدي، رضا ناجي، محمدرضا داودنژاد، فرحناز منافي ظاهر و حسن اسدي بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان سريال آمده است: صدف و چاوش زوج جواني هستند كه پس از مشكلات عديده با يكديگر ازدواج مي‌كنند، آنها تصميم مي‌گيرند براي گذراندن ماه عسل به كيش سفر كنند، در اين ميان به علت دير رسيدن از هواپيما جا مي‌مانند، صدف تصميم مي‌گيرد با قطار بروند كه در ايستگاه قطار ساك چاوش را مي‌زنند و...


جاذبه های کیش در سینمای ایران

مروارید

فیلم سینمایی مروارید به كارگردانی فریدون حسن پور نیز در سواحل خلیج فارس و در جزایر کیش و قشم به پایان رسید.

فیلمبرداری زیر آب، ثبت تصاویر تخم‌گذاری لاك پشت‌ها و تلاش آنها برای بقا از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این فیلم است كه تمام این مولفه‌ها در خدمت داستان قرار گرفته تا مخاطبان كودك و نوجوانان بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند.

سیروس كهوری‌نژاد، مهدی فقیه، علی اوسیوند، پریوش نظریه، میر طاهر مظلومی، حسین كبابی و فاطمه ذاكری از جمله بازیگران فیلم مروارید هستند.


جايي ديگر

فيلم جايي ديگر اولين ساخته مهدي كرم پور از ديگر آثاريست كه حدود يك دهه پيش در جزيره كيش ساخته شد. حضور انبوهي از ستارگان محبوب سينما و اساتيد پشت دوربين و نگاه انتقادي آن نسبت به جنگ فيلم باعث حاشيه‌هايي شد كه اكران آن را دو سال به تعويق انداخت. داستان فيلم در مورد چند زن و مرد جوان در خانه اي ويلايي در يك جزيره است كه در حال احضار ارواح هستند.

معلوم مي‌شود آنها در انتظار مهاجرت مخفيانه از جزيره به كشوري ديگرند. دامون خبرنگاري است كه پيش از اين در جبهه جنگ بوده، اما حالا سر از آن گروه در آورده و پيچيدگي‌هاي ذهني خود را دارد و ...

علي مصفا، كتايون رياحي، احمد نجفي، چكامه چمن ماه، برزو ارجمند، همايون ارشادي و تعداد ديگري از ستارگان در اين فيلم به هنرنمايي پرداخته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رادمهر

      متاسفانه! در اکثر زمینه ها ، کشور ما دچار ضعف و عدم برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده است !
      اگر دوستان به فیلم های خارجی با دقت نگاه کرده باشند ، حتما" مشاهده کرده اند که لوکیشن ها و فضاهائی رو انتخاب و نمایش می دهند که کاملا" جذابیت تصویری داشته باشد و به نوعی معرف جاذبه های طبیعی و توریستی آن کشور باشد و بینندگان رو به سفر به آن کشور ترغیب کنند! اما در کشور ما با آن همه جاذبه های طبیعی و توریستی که داریم به بدترین شکل و بعضا" با سیاه نمائی نشان داده می شود و بدترین فضاها برای تصویربرداری انتخاب می شود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج