۵۵۸۲۵۳
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

«حامد همایون» بازنده بزرگ ماه رمضان

برنامه «ساعت ۲۵» به بررسی ۶ موسیقی تیتراژ برنامه ها و سریال های رمضانی اختصاص داشت. علیرضا بدیع، ترانه سرا و بهنام صبوحی، آهنگساز، به عنوان منتقد، این تتیراژها را بررسی کردند. به نظر این دو منتقد، در تیتراژهای رمضان امسال هیچ برگ برنده ای نداشتیم.

روزنامه هفت صبح: برنامه «ساعت ۲۵» به بررسی ۶ موسیقی تیتراژ برنامه ها و سریال های رمضانی اختصاص داشت. علیرضا بدیع، ترانه سرا و بهنام صبوحی، آهنگساز، به عنوان منتقد، این تتیراژها را بررسی کردند. به نظر این دو منتقد، در تیتراژهای رمضان امسال هیچ برگ برنده ای نداشتیم.

خوب؛ تیتراژ ابتدایی ماه عسل

  • خواننده: محمد علیزاده
  • ترانه سرا: روزبه بمانی
  • آهنگساز: مهدی دارابی

«حامد همایون» بازنده بزرگ ماه رمضان
تحلیل ترانه: به نظرم جایگاه دوم را در میان ترانه های تیتراژ دارد. باید به ماه عسل تبریک گفت که در این سال ها موفق بوده و خواننده ها، صداها و ترانه های خوبی در اختیار مخاطبان گذاشته. مسئله مبهم اما به مخاطب این ترانه بر می گردد. آن طور که ما حدس می زنیم این ترانه یک جور مناجات است و بنابراین مخاطب اصلی اش خداست. در این حالت در جایی که می گوید «نگو توی این شبا نمی دونی من چیه دردم» اشتباه کرده است. چون مگر می شود خدا نداند؟ البته شاید روزبه بمانی این کار را کرده که آهنگ جدای از برنامه هم معنا و مفهوم مستقلی داشته باشد.

تحلیل آهنگ: محمد علیزاده سبک و استایل خودش را دارد و کارهایش انحصاری خودش است. خواندن این سبک ها خیلی مشکل است. تحریرهای بسیار خوبی برایش زده شده. به نظرم ملودی، تنظیم و صدای علیزاده در کل پکیج خوب و کاملی به وجود آورده که مخاطب دوست دارد کار را دنبال کند.

خوب؛ تیتراژ پایانی ماه عسل

  • خواننده: سینا شعبانخانی
  • ترانه سرا: روزبه بمانی
  • آهنگساز: علیرضا افکاری

«حامد همایون» بازنده بزرگ ماه رمضان
تحلیل ترانه: بهترین ترانه تیتراژی که امسال شنیدیم، همین ترانه بود. درواقع می شود گفت که تنها ترانه ای است که جدای از ملودی نوشته شده و بعد آهنگساز روی این ترانه، ملودی گذاشته. با این حال باز هم بخش های مبهمی دارد که زیاد گویا نیست. مثلا مصرع: شب تنهایی من، غرق هوای کسی شدن معنی ندارد.» با این حال در مجموع ترانه خیلی خوبی است.

تحلیل آهنگ: شبیه به کارهای قبلی سینا شعبانخانی شده است. باید تلاش کند از این ورطه تکرار خارج شود. از طرف دیگر خیلی دوست داشته شبیه خواجه امیری بخواند و این کاملا اشتباه است. حتی تمام تحریرها را از آن خواننده تقلید کرده و اگر دقت کنید جنس صدایش در بم و اوج دو تا محدوده متفاوت دارد و انگار آهنگ توسط دو تا خواننده خوانده شده. جدای از بحث خوانندگی، این موسیقی تیتراژ از لحاظ تنظیم ملودی کار خوبی است.

متوسط؛ نفس

  • خواننده: محمد اصفهانی
  • ترانه سرا: عبدالجبار کاکایی
  • آهنگساز: سامان سعادتمند

«حامد همایون» بازنده بزرگ ماه رمضان
تحلیل ترانه: ترانه تیتراژ سریال «نفس»، جزو دو تا کار متوسط امسال بود. متن ترانه ما را یاد ارمغان تاریکی می انداخت. به هر حال عبدالجبار کاکایی یکی از بهترین ترانه سراهای ماست و متاسفانه اواسط پخش سریال درباره متن یک سری بی انصافی هایی شد که درست نبود. باید برای ارزیابی کار یک ترانه سرا، تمام آثارش را مورد قضاوت قرار داد. به هر حال نسبت به سایر کارهای کاکایی چندان درجه خوبی ندارد.

تحلیل آهنگ: بازگشت خوب بود برای محمد اصفهانی. تنها کاری است که در آن، هم موسیقی متن و هم آهنگ تیتراژ پایانی، هر دو توسط یک آهنگساز ساخته شده و این مسئله به نوعی حسن تلقی می شود. از لحاظ ملودی، کار بسیار خوب و ساده است. فقط رومنس استفاده شده در بخش اول، یک مقدار زیادی است و تکراری به نظر می رسد. کار به لحاظ سازبندی خوب ظاهر شده. یک کم مشکل میکس و مستر دارد اما در کل کار خوبی است.

متوسط؛ زیر پای مادر

  • خواننده: علی زند وکیلی
  • ترانه سرا: محمدسعید میرزایی
  • آهنگساز: علیرضا افکاری

«حامد همایون» بازنده بزرگ ماه رمضان
تحلیل ترانه: تصنیفی که محمد سعید میرزایی روی ملودی افکاری نوشت، هیچ اتفاق مثبتی ندارد و برگ برنده ای برای کارنامه کاری اش نیست. یک سری نکات مبهم و گنگ در آن وجود دارد که به کار لطمه زده است. برخی از عبارات آن کاملا کلیشه ای است و انگار میرزایی صرفا برای رفع تکلیف آنها را نوشته است. سعید میرزایی شاعری است که ذهن گسترده ای دارد و تحلیلش بی کران است اما این تصنیف متوسط را خیلی های دیگر می توانند بنویسند.

تحلیل آهنگ: علیرضا افکاری کارهای خوبی دارد و معمولا براساس جنس صدای خواننده می نویسد. این کار هم برای صدای زند وکیلی نوشته شده. به لحاظ ملودی حس خودمانی و خوبی به مخاطب می دهد اما از لحاظ تنظیم، خیلی سطحی رد شده و تنوع تنظیم ندارد. برای همین کار، کاملا خواننده محور شده. در کل اجرای خواننده خوب بود ولی کاش تنظیم بهتری داشت.

ضعیف؛ هزار داستان

  • خواننده: امید نعمتی
  • ترانه سرا: امید نعمتی
  • آهنگساز: گروه پالت

«حامد همایون» بازنده بزرگ ماه رمضان
تحلیل ترانه: یکی از مشخصه های ترانه خوب این است که بخشی از آن به عنوان گوشواره در ذهن مخاطب بنشیند ولی ترانه ضعیفی دارد. می گوید «تو جایزه ای شد که جهان داد به دستم» خب چرا ضمیر را می شکنی؟ این فرم اصلا بر نمی تابد که بخواهند ضمیر را در آن بشکنند و... در مجموع زبانش بسیار خسته کننده، کهنه و ملال آور است. شاعر تمام تلاشش را کرده است که یک متن نازل بنویسد.

تحلیل آهنگ: گروه پالت بعد از چند تیتراژ موفق، حالا به شدت روی دور تکرار افتاده است. چارچوب این کار ایراد دارد. از لحاظ نوع ملودی کاملا بداهه است. اصلا فراز و فرود مشخصی ندارد. تنظیمش بسیار شلوغ و سطحی است. سازهایش نامشخص هستند. حتی نعمتی هم در آن خوب نمی خواند. کار به شدت شلوغ است. بعید است از گروهی که اینقدر مخاطب دارد کاری را تا این حد سرسری انجام دهد. این کار هیچ نکته قابل دفاعی ندارد.

ضعیف ترین؛ دعوت

  • خواننده: حامد همایون
  • ترانه سرا: سهیل حسینی
  • آهنگساز: سامان امامی

«حامد همایون» بازنده بزرگ ماه رمضان
تحلیل ترانه: ضعیف ترین تیتراژ ماه رمضان امسال بود. متاسفانه برخی ترانه سراها فکر می کنند با استفاده از واژه های می و ساقی و... می توانند دریای عرفان را وارد اثرشان کنند اما اشتباه می کنند. ترانه تیتراژ بسیار نازل است. زبان آن دوگانه است و خلاقیتی ندارد. ترانه در یک جایی از زبان رسمی استفاده می کند و یک مرتبه محاوره می شود. قافیه ها به لحاظ معنی درست کنار هم قرار نمی گیرند. اینها اشتباهات فاحش یک ترانه است. هر کسی دو جلسه شعرخوانی رفته باشد اینها را می داند. کسی که این را نوشته اصلا این کاره نیست.

تحلیل آهنگ: حامد همایون پدیده ای بود که از پارسال ناگهان وارد موسیقی شد. خب جای این سبک در کشور ما خالی بود اما این تیتراژ دعوت، شبیه کارهای قبلی این خواننده است. باید روی کارهایش بازنگری داشته باشد اگر نه زود دوره اش تمام می شود. تنظیم کار هم بسیار معمولی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط آقای علیزاده وبس.

    • بدون نام

      تیتراژ های ماه عسل دلنشین بودند به خصوص علیزاده و بقیه ضعیف بودند ... این هفت صبح مگه دیروز تیتراژ ماه عسل رو بازنده ی تیتراژ ها نمیدونست؟!!!!!

    • بدون نام

      فازتون چیه دقیقا؟ دیروز تو تحلیل برنامه های ماه رمضون تیتراژ ماه عسل رو بازنده میدونستید و امروز شد بهترین تیتراژ ؟ کدوم وری هستید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا منبع هر مقاله رو بخونید دیگه لطفا . هر مقاله رو یه آدم با نظر متفاوت نوشته . شما تو هر مجله هنری تو دنیا رو نگاه کنی ،برای هر اثر هنری ،منتقدای مختلف نظرات مختلف روش مینویسن، قرار نیست نظر همه منتقدا یکی باشه که!

    • بدون نام

      میزان علاقه مندی ها به اهنگ به میزان بازدید مردم از یه برنامه داره

    • اریا

      اتفاقا حامد همایون از همه بهتر بود ثحبت هایی از بزرگی دارم که میگه تمام این نقد ها تو آون برنامه نظر شخصی هست

    • اریا

      اتفاقا حامد همایون از همه بهتر بود ثحبت هایی از بزرگی دارم که میگه تمام این نقد ها تو آون برنامه نظر شخصی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج