۶۲۸۲۱۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«روز واقعه» بی گمان ماندگارترین اثر سینمایی در رابطه با مکتب امام حسین(ع) است .

برترین ها - ایمان عبدلی:
کتاب: «پدر، عشق، پسر» نوشته ی سید مهدی شجاعی، روایت عشق حضرت علی اکبر(ع) و امام حسین(ع) به هم است، روایت از زبان اسب حضرت علی اکبر(ع) تعریف می شود. کتاب مجموعه ای از سی و شش مقتل درجه یک است که در کنار هم چیده شده اند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
بریده ای از کتاب: «چه خوب شد که نبودی لیلا! گاهی احساس می‌کنم که رابطه حسین (ع) با علی اکبر (ع) فقط رابطه یک پدر و پسر نیست. می‌مانم که کدامیک از این دو مرادند و کدامیک مرید؟ مراد حسین (ع) است یا علی اکبر (ع)؟ اگر مراد حسین (ع) است که هست، پس این نگاه مریدانه او به قامت علی اکبر (ع)، به راه رفتن او، به کردار او و حتی لغزش مژگان او از کجا آمده است؟! و اگر محبوب علی اکبر (ع) است پس این بال گستردن و سر ساییدن در آستان حسین (ع) چگونه است؟

و اما حسین (ع)، نزدیک ‌ترین، محبوب ‌ترین و دوست داشتنی‌ترین هدیه را برای معاشقه با خدا برگزیده بود. شاید اندیشیده بود که خوبتر‌هایش را اول فدای معشوق کند و شاید این کلام علی اکبر (ع) دلش را آتش زده بود که: «یا ابة لا ابقانی الله بعدک طرفه عین.» «پدر جان! خدا پس از تو مرا به قدر چشم به هم زدنی زنده نگذارد. پدر جان! دنیای من آنی پس از تو دوام نیاورد. چشمهای من، جهان را پس از تو نبینید»

خورجین: «روز واقعه» بی گمان ماندگارترین اثر سینمایی در رابطه با مکتب امام حسین(ع) است . بر اساس متنی از بهرام بیضایی و کارگردانی شهرام اسدی، فیلمی که در سال 1373 عرضه شد و در چندین رشته موفق به کسب سیمرغ بلورین شد؛ از تدوین و موسیقی تا چهره آرایی، فیلم البته پر از بازیگران نامدار است: علیرضا شجاع نوری شاید تنها استثناست باقی همه نامدارند؛ جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، عزت انتظامی، لادن مستوفی، حمیده خیرآبادی، ژاله علو و...
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خلاصه ای از داستان فیلم: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه می بیند.

نمایش خانگی: «شب دهم»؛ ترکیب متوازن یک روایت عاشقانه با پس زمینه ای مذهبی و پیوند دلنشین انتهایی این دو مضمون ازلی و ابدی در کنار بازی هایی روان و یکدست «شب دهم» را همیشه تازه نگه داشته است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

تماشاخانه: چه نمایشی بهتر از تعزیه در این روزها؟ با تماشای تعزیه یک نمایش بین ژانری را مشاهده می کنید، هم موزیکال هم دراماتیک و هم تراژیک، ساختار منعطف اجرا در تعزیه و استفاده از شبیه خوان مرد به جای زن و نمونه هایی از این دست به فرم مردمی این نمایش مذهبی کمک می کند. مورد دیگر که در نزدیکی مخاطب با تعزیه تاثیر بسزایی دارد، آهنگین بودن اجرا و موزون ادا کردن دیالوگ ها است. اگر در شهرستان ها و مناطق کوچکتر سکونت دارید مطمئنا خودتان آمار مکان های برپایی تعزیه را دارید، در تهران هم مکان های خاصی برای برپایی تعزیه آماده شده است. سالهای گذشته مکان هایی مثل: باغ موزه قصر، بوستان ولایت، محوطه خانه هنرمندان، برج میلاد میزبان گروه های اجرا کننده تعزیه بوده است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

آلبوم: «ماه نی» نخستین آلبوم امیرحسین مدرس است، که در آن بازسازی و باز‌خوانی دوازده نوحه قدیمی به منظور ایجاد ارتباط بیشتر با نسل امروز، به همراه موسیقی الکترونیک سبک نوحه ها را امروزی کرده است و اصطلاحا جوان پسند شده است. در آلبوم ماه نی، از اطلاعات نوحه‌خوان‌های قدیمی تهران بهره گرفته شده و حمیدرضا صدری با حفظ ملودی‌های اصلی نوحه‌ها، بر روی آن‌ها آهنگ گذاشته است. البته مدرس بعدتر آلبوم«خورشید» راهم در همین زمینه به بازار عرضه کرد که به نوعی تکمیل کننده‌ی آلبوم «ماه نی» بوده است در «خورشید» امین تارخ هم سه قطعه را دکلمه کرده است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمرا اگه اخر هفتمو اینجوری خراب کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج