۶۲۹۲۴۲
۵۰۷۴
۵۰۷۴
پ

راهنمای کامل مجموعه فیلم های محبوب «سیاره میمون ها» از ابتدا تاکنون

بهترین میمون های هوشمند کدام اند؟

قسمت سوم از مجموعه سیاره میمون ها با کیفیت مطلوب در دسترس قرار گرفته و حالا می شود درباره مجموعه سیاره میمون ها صحبت کرد. در دو قسمت قبل دیدیم که با یک جهش ژنی و رشد شدید ضریب هوشی، میمون ها به قدر

روزنامه خراسان - شهریار پوری: قسمت سوم از مجموعه سیاره میمون ها با کیفیت مطلوب در دسترس قرار گرفته و حالا می شود درباره مجموعه سیاره میمون ها صحبت کرد. در دو قسمت قبل دیدیم که با یک جهش ژنی و رشد شدید ضریب هوشی، میمون ها به قدرت های زیادی دست پیدا کردند. علاوه بر استفاده از اسلحه، برخی از میمون های به شدت انسان نما می توانند درست مانند انسان ها فکر کنند، برنامه ریزی کنند و حتی حرف بزنند. در جدیدترین نسخه از سیاره میمون ها که باز هم «مت ریوز» کارگردانی کرده، «سزار» رهبر میمون ها باید دسته و خانواده خود را از دست انسان ها در میان جنگل پنهان کند، اما با خیانت چند میمون از اطرافیان نزدیک سزار، مکان آن ها لو می رود و کل دسته اسیر انسان ها می شوند.

تماشاگران به دنباله های تابستان امسال مانند «دزدان دریایی کارائیب»، «مومیایی» و «دگرگون شوندگان» اقبال خوبی نشان ندادند اما فیلم «جنگ برای سیاره میمون ها» فروش خوبی داشت و در میان منتقدان نیز با ستایش های زیادی روبه رو شد. «جنگ برای سیاره میمون ها» اگرچه سومین فیلمی است که از مجموعه جدید نمایش داده شده اما فیلم های زیادی درباره سیاره میمون ها پیش از این روی پرده رفته اند. تاکنون سیاره میمون ها در بسیاری از مدیوم های رسانه ای مانند سینما، تلویزیون، بازی های رایانه ای، ادبیات و کتاب های کمیک حضور داشته اند.
برای اولین بار، «پیر بوله» نویسنده فرانسوی در سال 1963 چنین شخصیت هایی را خلق کرد. نخستین فیلم از این مجموعه در سال 1968 نمایش داده شد و تاکنون 9فیلم سینمایی با حضور این موجودات شبه انسانی ساخته شده است. پیشنهاد می کنیم پیش از تماشای «جنگ برای سیاره میمون ها» ادامه مطلب را بخوانید و به فیلم های قدیمی تر هم نگاهی بیندازید. در این فهرست پنج فیلم برتر از این مجموعه را از آخر به اول فهرست کرده ایم:

5-در زیرِ سیاره میمون ها/1970
بهترین میمون های هوشمند کدام اند؟
دومین فیلم از مجموعه سیاره میمون هاست. فیلم اول اگرچه با فروش بالایی روبه رو شد اما طبق برنامه ریزی های تهیه کنندگان، نسخه دوم یعنی «در زیر سیاره میمون ها» با بودجه ای برابر با نصف بودجه فیلم اول ساخته شد. به همین خاطر از «تد پست» که در آن زمان از عوامل کهنه کار تلویزیون بود خواسته شد پشت دوربین قرار بگیرد و فیلم دوم را بسازد. کارگردان به خوبی توانست از پس ساخت چنین فیلمی برآید به خصوص این که داستان از نسخه اول فانتزی بیشتری داشت و اشارات اجتماعی آن هم افزایش یافته بود. فیلم درباره فضانوردی است که روی سیاره میمون ها فرود می آید تا از ساخت یک بمب توسط انسان های جهش یافته جلوگیری کند.

نظر منتقدان به فیلم در زمان خود یا بسیار مثبت یا بیش از اندازه منفی بود. با این حال در زیر سیاره میمون ها به دلیل کیفیت بالای تصویری آن یا روایت آخرالزمانی اش در تاریخ ماندگار شد.

۴-فرار از سیاره میمون ها/ ۱۹۷۱
بهترین میمون های هوشمند کدام اند؟
در حالی که در پایان قسمت قبلی این طور به نظر می رسید که سیاره میمون ها ادامه ای نخواهد داشت، اما اصرار تهیه کننده باعث شد حضور میمون های هوشمند روی پرده سینما همچنان پابرجا باشد. کرنلیوس (رادی مک داوال) و زیرا (کیم هانتر) پیش از انفجار بزرگ که در قسمت قبل رخ داد، کنترل یک سفینه فضایی را در اختیار می گیرند و سفری در زمان را آغاز می کنند و به کالیفرنیای ۱۹۷۳ می روند. تماشای چند انسان با لباس های میمون، آن هم در کنار انسان های دیگر برای همان ۴۰ سال پیش هم چندان خوشایند نبود اما پیشرو بودن فیلم در ارائه مفاهیمی چون خوش رفتاری با حیوانات قابل توجه است.

3-ظهور سیاره میمون ها/ 2011
بهترین میمون های هوشمند کدام اند؟
برای علاقه مندان سینما، واگذار کردن پروژه سختی مانند سیاره میمون ها به یک انگلیسی کمترشناخته شده مانند «روپرت وایات» انتخابی اشتباه به نظر می رسید. حتی ورود «جیمز فرانکو» هم از نگرانی ها کم نکرد. اما تلاش های این کارگردان به همراه فیلم نامه خوب «ریک جافا» و «آماندا سیلور» باعث شد سیاره میمون ها بعد از دهه ها جان تازه ای بگیرد و فیلمی ساخته شود که با اشاره به برخی نکات نسخه های اورجینال تر، هم علاقه مندان سال های دور میمون ها را راضی نگه دارد هم جدیدترها از آن لذت ببرند.
فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفت و تماشاگران هم به آن روی خوش نشان دادند. جلوه های ویژه فیلم و هنرنمایی «اندی سرکیس» در نقش «سزار» بسیار مورد توجه بود. کمپانی مشهور وِتا دیجیتال به دلیل طراحی های حیرت انگیز و میمون های به شدت نزدیک به واقعیت خود، نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در کنار همه این ها آقای کارگردان برای رفتار خوبش با حیوانات از «پِتا» که یک مجموعه حمایت از حیوانات است جایزه دریافت کرد!

۲-طلوع سیاره میمون ها/ ۲۰۱۴
بهترین میمون های هوشمند کدام اند؟
«مت ریوز» که سابقه ساخت فیلم های هیجان انگیزی مانند «مزرعه شبدر» و «بگذار وارد شوم» را در کارنامه دارد، برای ساخت «طلوع سیاره میمون ها» انتخاب شد و با کمک جلوه های ویژه حیرت انگیز و همچنین فیلم نامه ای قدرتمند، توانست فیلمی بسازد که نه تنها یکی از بهترین فیلم های تابستان آن سال بود بلکه در میان فهرست بهترین های ۲۰۱۴ منتقدان جایی برای خود دست وپا کرد. درگیری در این فیلم بیشتر از آن که میان انسان ها و میمون ها باشد میان دو گروه از خود میمون هاست.
«کوبا» سرکردگی یک گروه یاغی را بر عهده می گیرد تا بر سلطه انسان بر سیاره پایان دهد. «سزار» رهبر میمون ها، اما با این روش موافق نیست و تلاش می کند سایه جنگ را از قلمروی میمون ها دور کند. «گری اولدمن» در نقش رهبر انسان های جنگ طلب و «توبی کِبِل» در لباس «کوبا»، اجرای بسیار خوبی از خود برجا گذاشته اند. «طلوع سیاره میمون ها» تلاش می کند گسترش و شیوع تسلیحاتی کشورها را مورد انتقاد قرار دهد و برای چنین پیام جذابی از یک اکشن-تریلر فراموش نشدنی بهره می گیرد.

1-سیاره میمون ها/ 1968
بهترین میمون های هوشمند کدام اند؟
فیلم داستان فضانوردی است که به همراه خدمه خود به سیاره ای ناشناخته قدم می گذارد که توسط میمون های هوشمند اداره می شود و انسان های بازمانده از انهدام کره زمین روی آن زندگی می کنند. «سیاره میمون ها» خیلی زود به یکی از کلاسیک های ژانر علمی-تخیلی تبدیل شد، فیلم چنین دستاوردهایی را مدیون جلوه های ویژه پیشرفته «جان چمبرز» و موسیقی به یادماندنی «جری گلداسمیت» است. نگاه فیلم به موضوعاتی چون جنگ سرد و پیشرفت های دلهره آور تسلیحاتی کشورهایی چون آمریکا توانسته به عنوان یکی از مهم ترین فیلم های تاریخ سینما قد علم کند.
این فیلم را نبینید!

«تیم برتون» برای بسیاری از علاقه مندان سینما نمادی از نوآوری و تجربه های جدید است اما جدی ترین هواداران او نیز وقتی نام «سیاره میمون ها» به میان می آید از ادامه بحث طفره می روند! بازسازی سیاره میمون ها توسط تیم برتون در سال 2001 و با بازی ناخوشایند «مارک والبرگ»، یکی از ناموفق ترین دنباله های تاریخ سینماست. فیلم برای داستان بی منطق و پایان اشتباهش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. باوجود فروش نسبتاً خوب «سیاره میمون ها» نتیجه فیلم چنان بد بود که از آن زمان هر وقت از تیم برتون برای ساخت دنباله یا بازسازی یک شاهکار قدیمی سؤال می شود پاسخ می دهد که ترجیح می دهد خود را از پنجره به بیرون پرتاب کند!

می توانید نگاهی هم به این ها داشته باشید:

«فتح سیاره میمون ها» (1972) و «نبرد برای سیاره میمون ها» (1973) هر دو از نظر اقبال مخاطبان و منتقدان شبیه هم هستند. می توانید بعد از تماشای آخرین فیلم مجموعه یعنی «جنگ برای سیاره میمون ها» این دو فیلم را هم ببینید. اگر علاقه تان به سیاره میمون ها شکل افراطی به خود پیدا کرده و به همین نسخه های سینمایی رضایت نمی دهید پیشنهاد می کنیم که نسخه تلویزیونی «سیاره میمون ها» که در سال 1974 توسط شبکه CBS ساخته شده را ببینید و در ادامه مجموعه کارتون 13 قسمتی «بازگشت به سیاره میمون ها» را در برنامه قرار دهید. برای ادامه هم می توانید بازی های رایانه ای و حتی کتاب های «سیاره میمون ها» را امتحان کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج