۶۸۹۰۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شکست موش صحرایی

‏بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱۶)

انیمیشن کوتاه «شکست موش صحرایی» درباره‌ی یک موش صحرایی گرسنه است که سعی دارد با بهره‌گیری از ترفندهای مخصوص خود غذایی به دست بیاورد. او هر بار تا مرز موفقیت پیش می‌رود ولی همواره در گام آخر به طریقی شکست می‌خورد و ناکام می‌ماند.

برترین ها - احسان درخشنده:

شناسنامه‌ی اثر

نام انگلیسی: Gopher Broke
کشور تولیدکننده:‌ آمریکا
شرکت تولیدکننده: بلر استودیو (Blur Studio)
کارگردان: جف فاولر (Jeff Fowler)
سال تولید: ۲۰۰۴ میلادی
مدت زمان: 4 دقیقه
ژانر: کمدی

خلاصه داستان

انیمیشن کوتاه «شکست موش صحرایی» درباره‌ی یک موش صحرایی گرسنه است که سعی دارد با بهره‌گیری از ترفندهای مخصوص خود غذایی به دست بیاورد. او هر بار تا مرز موفقیت پیش می‌رود ولی همواره در گام آخر به طریقی شکست می‌خورد و ناکام می‌ماند.

جوایز و افتخارات شاخص

- نامزد کسب جایزه‌ از «مراسم اسکار» (Academy Awards) در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» / سال ۲۰۰۵ میلادی
- نامزد کسب جایزه از «جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های انیمیشنی اَنِسی» (Annecy International Animated Film Festival) / سال 2005 میلادی
- برنده‌ی جایزه از «جشنواره‌ی بین‌المللی انیمیشن اُتاوا» (Ottawa International Animation Festival) در بخش «بهترین فیلم کوتاه ساخته شده برای کودکان» / سال ۲۰۰۵ میلادی

درباره‌ی اثر

یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سوژه‌های مورد استفاده در آثار انیمیشنی، به تصویر کشیدن شخصیت‌های ناکام، بدشانس و همواره بازنده است. اگر کمی در آثار انیمیشنی دقیق شویم، به سهولت درمی‌یابیم که در بسیاری از انیمیشن‌ها و کارتون‌های مشهور با این شخصیت‌های نگون‌بخت به کَرّات مواجه شده‌ایم؛ از شخصیت «تام» در سری آثار «تام و جری» گرفته تا «گرگ بدشانس» (Wile E. Coyote) در مجموعه‌ی کارتونی «میگ میگ» (The Road Runner).

در انیمیشن کوتاه «شکست موش صحرایی» نیز، کارگردانی به نام «جف فاولر»، یک بار دیگر سراغ خلق و تصویر یک شخصیتِ ناکام رفته است؛ او برای این منظور یک موش بدشانس را به تصویر کشیده که برای دستیابی به غذا از ترفندی ویژه بهره می‌برد؛ با این که ترفند موش، لااقل در ظاهر، کاربردی و موفق است، ولی هر بار جز شکست چیزی عاید این پستاندار کوچک نمی‌شود.

شخصیت اصلی انیمیشن ساخته شده توسط جف فاولر، در واقع نوعی جونده‌ی بومی قاره‌ی آمریکاست که به «گوفِر» (Gopher) یا «موش نَقَب‌زن» معروف است. این جانور ظاهری شبیه به موش‌های صحراییِ معمولی دارد و در زیرِ زمین زندگی می‌کند.

انیمیشن کوتاه «شکست موش صحرایی» در زمان انتشار خود (سال ۲۰۰۴ میلادی) با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان مواجه شد. این اثر از لحاظ گرافیکی محصولی کاملاً قابل دفاع و باکیفیت بود و از لحاظ محتوایی نیز به خوبی تماشاچیان را با خود همراه می‌ساخت. همین عوامل سبب شد تا «شکست موش صحرایی» در جشنواره‌های بین‌المللیِ مختلف حضور یابد و حتی در بین نامزدهای کسب جایزه‌ی اسکار در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» قرار گیرد.

درونمایه‌ی اصلیِ اثری که در این بخش به شما ارائه گشته، طنز و کمدی است. علاوه بر ظاهر بامزه‌ی شخصیت اصلیِ داستان، اتفاقات و وقایعی که برای او پیش‌ ‌می‌آیند نیز بانمک و خنده‌دار هستند. هر چه در داستان پیش می‌رویم بدشانسی‌های موش صحرایی بیشتر می‌شود؛ سازندگانِ اثر با استفاده از همین ترفند نسبتاً‌ ساده و ابتدایی، در خلق لحظات کُمیک و شادی‌آفرین موفق عمل کرده‌ و اثری را پدید آورده‌اند که در مدت زمان کوتاه خود (۴ دقیقه)، با فراز و نشیب‌های داستانی، بیننده را تا پایان مجذوب نگه می‌دارد.

در پایان، امیدواریم که شما هم از تماشای این اثر مفرح لذت ببرید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
‏بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱۶)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج