جاباما
۶۹۲۴۰۸
۱۹۵ نظر
۶۳۷۱
۱۹۵ نظر
۶۳۷۱
پ

ماکان بند: ما دو تا داداشیم!

سال ۹۶ سال گروه های موسیقی وبه قول معروف بندها بود. در عرض همین یک سال گروه های زیادی مثل هوروش بند، ماکان بند و... فعالیت خود را شروع کردند و از قضا در کنار تک خوان هایی مثل بهنامّّ بانی و حمید هیراد و... با استقبال خوبی مواجه شدند.

هفته نامه همشهری جوان - یوسف هاشمی: سال ۹۶ سال گروه های موسیقی وبه قول معروف بندها بود. در عرض همین یک سال گروه های زیادی مثل هوروش بند، ماکان بند و... فعالیت خود را شروع کردند و از قضا در کنار تک خوان هایی مثل بهنام بانی و حمید هیراد و... با استقبال خوبی مواجه شدند. امیر مقاره و رهام هادیان به عنوان دو جوان دهه هفتادی از جمله جوان ترین خوانندگان فعلی هستند و با هم گروه ماکان را تشکیل دادند. آن ها تا این لحظه فقط دو آلبوم «دیوونه بازی» را منتشر کردند.

در بین آهنگ های این آلبوم قطعه «هر بار این درو» با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است و احتمالا در چند ماه اخیر هر کسی که سوار تاکسی شده حداقل یک بار این قطعه را شنیده است. با این که مدت زمان کمی از شروع فعالیت های گروه ماکان گذشته، آن ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و کنسرت های شلوغی را برگزار می کنند. بین دو سانس یکی از کنسرت ها به سراغشان رفتیم و در مورد موفقیت هایی که در سال ۹۶ داشتند صحبت کردیم.

ماکان بند: ما دو تا داداشیم!

ماجرای ماکان بند از کجا شروع شد؟

امیر: ماکان بند یک سالی است که شروع شده است. اما قبلش من به سبک خودم کار می کردم ولی آهنگی بیرون نداده بودم. رهام هم به سبک خودش کار می کرد ولی رهام هم مثل من آهنگی بیرون نداده بود. آقای خسروی از یک طریقی با هم دیگر آشنا شدیم یک تست صدایی از من گرفت. بعد از من صدای رهام را دید و گفت خوب است. خدا را شکر از آن جا قرار بر این شد که یک گروهی تشکیل شود که اسمش ماکان باشد.

پس قبل از ماکان هیچ آشنایی نداشتید؟

رهام: باعث و بانی تشکیلش بیشتر فضای مجازی بود. من کاری را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودم همان را به عنوان نمونه کار فرستادم و بعد تماس گرفتند و ماجرای همکاری مطرح شد.

حالا چرا ماکان بند؟

امیر: یک سری اسم است که مجوز می گیرد و یک سری ها نه! یکی از اسم ها مجوزبگیری که وجود داشت ماکان بود که معنی قشنگی هم داشت. ماکان یعنی شجاعت به دلیل همین اسم گروه را گذاشتیم ماکان.

چه اسم هایی مجوز نمی گیرد؟ یعنی در این زمینه به مشکل خوردید؟

امیر: نه به مشکل نخوردیم اما قطعا هر اسمی را نمی شود گذاشت. باید اسم معنی خوبی داشته باشد.

شما دهه هفتادی های موسیقی ایران هستید. اوضاع برایتان چطور است؟

امیر: نه خیلی ها هستند. ولی اوضاع خوب است.

رهام: اگر منظورت هفتادی است فکر کنم سه چهار تایی باشیم.

با این که یک سالی هست شروع کردید یک سری آهنگ هایتان خیلی شنیده شده. فکر می کردید که چنین اتفاقات بیفتد؟

امیر: رهام سازنده این موزیک بوده است. به نظر من اگر این سوالتان را خودش جواب بدهد قشنگتر است.
رهام: راستش به این شکل فکر نمی کردیم. ما دو سه انتخاب داشتیم و سه چهار کار را از قبل زده بودم. «هر بار این دور» هم جزئش بود. وقت هفت هشت کار بیرون دادیم نشستیم و بین دو سه کاری که من داشتم انتخاب کردیم و خدا را شکر گرفت.

خیلی از راننده ها این آهنگ را گوش می کنند.

امیر: احتمالا به این خاطر است که کسی در را محکم نبندد (می خندد)

در این یک سال خیلی بندها زیاد شده اند به نظرتان دلیل استقبال مردم از بندها چیست؟

امیر: فکر می کنم علم موسیقی مردم خیلی بالا رفته است. مردم دیگر هر آهنگی را قبول نمی کنند به خاطر همین هم وقتی یک آدمی که واقعا علمش را دارد می آید و یک سری آدمی را که هنرمند هستند و علم دارند را دور هم جمع می کنند و یک بندی را تشکیل می دهند، مردم استقبال می کنند. این باعث می شود این گروه موفق تر باشند و بتوانند به آن هدفی که دارند و می خواهند، برسند.

رهام: به نظر من سلیقه عوض می شود. همه جای دنیا همین است. در رنگ پیراهن و در همه چیز. موزیک هم همین است. ۱۰ سال دیگر کلا این سبکی که کار می کنیم کنار می رود یک چیز جدیدی می آید بالاخره سلیقه ثابت نیست و عوض می شود.

ماکان بند: ما دو تا داداشیم!

رهام هادیان

منظورم سبک نبود بیشتر به بحث گروهی خواندن اشاره داشتم.

رهام: بله الان مردم هم گروه ها را دوست دارند. آن ها دنبال چیز جدیدتری هستند. گروه که باشد اتفاق قشنگ تری در یک سری از آهنگ ها رخ می دهد.

امیر: خیلی ها هم هستند که تکی کار می کنند. کار خوب شنیده می شود شما بند بزنید فردی کار کنید اصلا هیچ فرقی برای مردم ندارد کاری که خوب باشد و دوست داشته باشند شنیده می شود.

یکی از خواننده های قدیمی و بسیار محبوب حرفی زده بود که چرا این همه بند (Band) زیاد شده است و فقط مانده یک گروه شکسته بند به موسیقی وارد شود. حرفش شبیه همان مثال معروف است که می گویند هر کسی از مادرش قهر می کند خواننده می شود. این را شنیدید؟

رهام: ای بابا. می دانستم آخرش معلوم می شود انگیزه ام از خواننده شدن دعوا با مادرم بوده است. (می خندد)
امیر: می توانم بپرسم چه دوست عزیزی این حرف را گفته است؟

رضا صادقی بود.

امیر: من شخصا برای آقای صادقی خیلی احترام قائلم. چون واقعا قلبا دوستش دارم و کاری به مصاحبه یا چیزهای دیگر ندارم. مصاحبه را هم ندیدم و به خاطر همین نمی توانم چیزی بگویم ولی هر حرفی زدند به نظرم صرفا نظرشان را گفتند. البته توهین با نظر فرق می کند ولی فکر می کنم که نظرشان را گفتند.

رهام: همین طور است. آقای صادقی خیلی وقت است کار می کند، ما از ایشان خیلی چیزهایی را یاد گرفتیم. در حال حاضر هم مصاحبه را ندیده ام ولی الان آن در مقابل چیزی که گفتید عکس العمل من این است که اصلا ناراحت نشدم. نظرشان این بوده و اگر بدشان بیاید آمده است دیگر طبیعی است.

امیر: ما در خیابان هم می رویم دو نفر دوستمان دارد و یک نفر دوستمان ندارد. نمی شود برویم یقه اش را بگیریم که چرا ما را دوست نداری.

در فضایی که گروه ها زیاد شده اند و خوانندگان دیگر هم در حال رقابت هستند چه برنامه ای برای ماندگار شدن دارید؟

امیر: کار خوب را هر کسی که بخواند و مردم دوست داشته باشند شنیده می شود. من یک چیزی می گویم امیدوارم کسی ناراحت نشود. من خودم یک عقیده ای دارم که دوست دارم آهنگی که ساخته می شود را مردم دوست داشته باشند. وقتی مردم دوست داشته باشند خدا حمایت می کند. خود مردم حمایت می کنند و کار می گیرد و در نهایت همه جا شنیده می شود. ماندگار شدن در همین است. اصلا عقیده مان این نیست که فقط آهنگی را به بازار عرضه کنیم و تمام شود و برود. شنیده شدن یا شنیده نشدن کارها برای ما مهم است.

رهام: ببینید اسم سبکی که کار می کنیم پاپ است و پاپ از پاپیولار می آید. می خواهم بگویم مردم باید خوششان بیاید. برای این هم که از بقیه جا نمانیم باید کار کنیم. طبیعی است باید با سلیقه مرد جلو برویم و جلوی خودمان را ببینیم.

برای این نوآوری می خواهی چه کار بکنی؟

رهام: نگران نباشید. ایده زیاد داریم کم کم پیاده می کنیم.

ماکان بند: ما دو تا داداشیم!

امیر مقاره

اگر اشتباه نکنم قدیمی ترین گروه آریان بود که چند سالی است از هم جدا شدند. فکر می کنید این اتفاق برای شما هم رخ بدهد؟

امیر: اگر بگوییم که فکر نمی کنیم دروغ است. هر کسی وقتی در هر حرفه ای می رود خوبش را وقتی می بیند، بدش را هم می بیند. ما تمام تلاشمان را می کنیم که این اتفاق امکان ناپذیر باشد. هم برای من هم برای رهام. اصلا کاری به موزیک ندارم، رهام مثل داداش من است. آدم از داداشش جدا می شود؟ نمی شود!

رهام: همین که امیر گفت. کار گروهی کلا در ایران سخت است. از بچگی اصلا کار گروهی را یاد نگرفتیم و کنار آمدن با گروه اصلا آسان نیست. ولی شکر خدا منو امیر سر کارها راحت با هم کنار می آییم. فقط دو سه مانع است که یکی یاشار است. (می خندد)

امیر: منظور از مانع این است که یاشار سخت پسند است. یعنی وقتی یک ملودی را به او می دهیم خیلی سخت گیری می کند. البته این سخت گیری ها هم حسابی جواب داده است.

شما بین هم رقابت دارید؟

امیر: در گروه خودمان هر چیزی و هر کاری و هر وظیفه ای را به یک نفر دادیم به خاطر همین رقابت نداریم. در کاری که مثلا رهام انجام می دهد من اصلا دخالت نمی کنم یعنی رهام می پرسد که نظرت چیست ولی من نمی روم بگویم اینکاری که کردی بد است. دخالت نمی کنم چون خودش یک موزیسین درجه یک است. به خاطر همین تا به حال به این مشکلاتی که با هم رقابت کنیم برنخوردیم. بیشتر رفاقت داریم.

پس به جز زمان کاری رابطه ای ندارید؟

امیر: نه اینکه بگویم اصلا رابطه نداریم، قطعا داریم چون می رویم پیش هم روی آهنگ ها کار می کنیم ولی زیاد نمی توانیم با هم دیگر باشیم چون خیلی کم می شود که بیکار باشیم. رهام و من پیش خانواده هایمان هستیم.

برای آینده چه برنامه ای دارید؟ و این که سال 97 را برای خودتان چطوری می بینید؟

رهام: برای خودمان دوست دارم سال ۹۷ ده برابر از امسال بهتر باشد. برای این هدف همه تلاشمان را می کنیم. این جا هم بگویم که سال ۹۶ برای من و امیر خیلی خوب بود اما برای مردم کشورم سال جالبی نبود. مطمئنم۹۷ سال بهتری می شود چون تلاشمان را می کنیم کارهای جدید تولید کنیم. ان شاءالله که آلبوم هم جزئش باشد و حتما سال خوبی خواهدبود.

امیر: امیدوارم در سال ۹۷ کارهای خوبی داشته باشیم که مردم دوست داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      با اون اهنگ هاي مسخره ...

      پاسخ ها

      • یه ماکانی

        خیلی باید آدم بی فرهنگ باشه که اینو بگه برات متاسفم خب بدت میاد واسه چی نظر میدی ،....یاد نگرفتی به نظرات بقیه احترام بزاری

      • باران

        خر

      • فاطیما

        عاشقتونم ماکان بند

      • بدون نام

        ببند

      • طناز

        اونی که به ماکان بند جی میگی ماکان بندتنهانیست توتنهایی
        امیر عاشقتم خوش،صدای من

      • طنازماکانی

        خفه باش

      • زهرا

        ماکان بند عالیه و اینکه کور شود هر ان کس که نتواند دید

      • یه ماکانی

        واقعا خیلی آدم بی فرهنگی هستی که به دوتا عشق همچین حرفی زدی

      • مریم

        امیر کی میایی شیراز تروخدا یه بار دیگه هم بیایین

      • ماکانی

        هاااای به عشقا حسودی نکنید

      • M.Macani

        بی شعور

      • کاملیا

        اه حالا تو خیلی خوبی به بقیه توهین میکنی اگه راست میگه مثل اینا بخون بد سلیقه

      • بدون نام

        بی ادب ماکان عالیه عاااااشقتم امیر

      • بدون نام

        آفرین
        اینا صنعت موسیقیمونو فقط همینو با صدا شون با باد دادن
        واقعا چرا باید به اینا دربرابر اساتیدی مثل شجریان و خیلیای دیگه حسودی کرد؟
        این دخترا هم فقط به خاطر قیافشون دوستشون دارن

      • فرمانده

        حرف دهنتو بفهم

      • فاطمه

        عالییی هستین‌شمادادشای گلم

    • سارا

      من واقعا آهنگاشون رو دوست دارم
      متفاوته
      صدای هر دو خوبه
      البته صدای امیر جدید و جالبه
      امیدوارم کارای خوبی ازشون بشنوم

    • بدون نام

      با هم دیگه می شا...یم

      پاسخ ها

      • اوین

        عااااشقتونم تا ابد
        از قدیم گفتن ک حسود هرکز نیاسود
        و کسانی ک ضد ماکانی هستند از روی حسادت این حرف هارو میزنن
        و در اخر بگم ک هیجی ماکان بند نمیشه

    • مصطفی

      خوبید ولی سبکتونو از آرش و مسیح گرفتین...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عاشق امیرم فقط همین

    • بینام

      اه اه بیسوادا چقدر بدم میاد ازاینا

      پاسخ ها

      • ماکانی

      • زینب

        بدت میاد گوش نکن

      • بدون نام

        مگه مجبوری

      • بدون نام

        فقط امیر

      • ماکانی

        تو بی سوادی بی سلیقه تو اگه حرف نزنی نمیگن لالی
        حسود هرگز.نیاسود

      • بدون نام

        بدت میاد پس چرا نظر میدی؟ همینه که خودتم نمی تونی بخونی متاسفم برات خودت بیسوادی

    • amir

      گروه خوبین ولی هیچکی سامان جلیلی نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتب اومدی پس

      • بدون نام

        آره واقعا

    • بدون نام

      واقعا موزیک مملکت نابود شده ... کیا شدن الگو با این آهنگهای درپیتتون!! یاد خشایار اعتمادی.. شادمهر عقیلی... مسعود خادم... عصار... اصفهانی... کریمی... تاجیک... سراج... محمدرضا شجریان... گلپایگانی... بخیر ... موزیک که اونا ارایه میدادن کجا و این خز و خیل ها کجا... متاسفم

      پاسخ ها

      • سازا

        شما متاسف نباش متاسف خودت باش که بلد نیستی حرف بزنی . دوست هم نداری مجبور نیستی گوش کنی

      • مونا

        من دهه 50 هستم.به هیچ وجه نمی توانم آهنگهای سنتی از اساتید بزرگی مثل آقای شجریان و آقای ناظری گوش کنم.سلیقه من نیست.اما حق توهین هم ندارم.متاسفانه ما عادت کردیم خودمان را مبنا قرار می دهیم.دیکتاتوری در ذهن ماست.

      • بدون نام

        هر کسی به سبکی میخونه فکر کنم برا نظر دادن اشتباه اومدی برو برا همون خواننده های خودت نظر بده

    • بدون نام

      هم خوشگلن هم خوش صدا هم خیلی سریع از پیک موتوری رسیدن به اون بالا دیگه بایدم خیلیا بهشون حسودی کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشاالله بهشون
        بایدم دیگران بهشون حسودی کنن
        باید یه اسفند برا خودشون دود کنن
        چشم حسودا کور

      • بدون نام

        دقیقا زدی تو هدف

      • یکی

        تو به چی رسیدی مثلاااا؟؟

    • شکیبا

      برای هزارمین بارم بگم کمه...
      شما بهرینایید واسه همیشه همیشه دوست داشتم معروف ترین بشید که خداروشکر شدید!
      واقعا خدا خیلی دوستون داره تین دوسست داشتن قدر بدونید و میدونم ک قدر میدونید.
      به امید درخشش بیشتر همران با مـــــاکان:)امیر و رهام^_^
      کماکان با ماکان دیدیدی دیری

      کاش بشه به لطف خدا یه روز بببینمتون:')ارزوی محاله؟:)

    • شیما

      واقعا داری فرهنگتو نشون میدی اونی ک بالا نظر دادع قطعا اقاست ـ.. یه اقای کچل که حسودیش میشه واقعا که

    • شیما

      اینا پشتکار داشتن و امید و لازم نیس دهاتی ها بیان ب اونا نظر بدن قابل توجه بالاییا

      پاسخ ها

      • مونا

        شیما خانم...دهاتی گفتن و استفاده از عنوان دهاتی به صورت تحقیر،کار جالبی نیست.من دهاتی های زیادی می شناسم که الان پدر علم ایران هستند...

    • بدون نام

      ماکان عشقه ... هم امیر هم رهام و هم همه اعضای گروهشون ... واقعا عالی دارن کار میکنن و امیدوارم همیشه موفق باشن ... ما ماکانی ها هم تا آخر پشتشونیم ...


      ...کماکان با ماکان...

    • شیما

      منـ عذر میخوامـ بابت اون کلمهـ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید اینجور خراب میشدی از اول درست حرف بزن دیگه

    • ناز طلا بلا

      بعضیا هستن زر مفت میزنند...گوشمون نباید به چرندیاتشون بدهکار باشه....مهم اینه ما گروه ماکان بندو دوست داریم...اونایی هم ک دوس ندارن گوش ندن مجبور نیستن

    • نازطلابلا

      مهم نیست بعضیا چی میگن مهم اینه گروه ماکان بند عشق‍_____ه‍_____
      عش‍_______ق....ماهم هواداریم پایدار تا پای دار...تا ابد با خانواده ی ماکانی‍_____

    • شیما

      باریکلاااا عشق مااااکااان

    • عسل زارعی

      واقعا آهنگ های شما حرف ندارد
      ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
      خدا قوت

    • فرقانی ا

      من سارا هستم اگه ماکانی نیستی نیا اگه ارشو مسیهو میخوای از قوانین نمیتونم سو استفاده کنم دهاتی خودتی شیما جون نه روهامو امیر من

      پاسخ ها

      • طناز ماکانی

        دمت گرم

    • sirvanist

      عشقین شما دوتا کاراتونم عالیه دمتون گرمم

      پاسخ ها

      • باران

        عشق ین

      • BM

        سیروانیـست

    • باران

      عاشق ماکان لندن ژ

    • saba

      خیلی دوستتون دارم بزودی میام کنسرتتون . آهنگ های جالبی میخونیدوخیلی شادید بااینکه مشکلات زیادی داریدام رو نمی کنید . شما خیلی باهم تفاوت دارید از نظر چهره . امیر توخیلی جذابی ومن عاشق جذابیتتم

    • شیما

      عزیز من
      من ب اونایی ک بالا مسخره کردن گفتم
      نه ب امیر و رهامـ
      منم ماکانیمـ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی باشه توحق نداری به کسی توهین کنی

    • M

      بله

    • رها

      عاشقتم رهام جون مثل همیشه گروه ماکان بند عالی بودند.

    • نگین

      رهام جونم عاشقتم تو بهترینی خیلی دوست دارم امید وارم همیشه موفق باشید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        رهام جه سگی باشه

    • مژگان

      واقعا بعضیا هستن که حتی چشم پیشرفت مردم کشور شدند هم ندارن بعضی از شما ها فقط طرفدار نمایید و فقط منتظرید یه خبری ازشون پخش بشه تا زود به اون حاشیه دامن بزنید من عاششششق گروه ماکان بندم

    • فائقه

      امیر عشق من هست وهر کس حرف زشتی به ای ها بزن با من طرفه به این شماره زنگ بزنه 22214414

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زررررررررت

    • فهیمه

      امیر تو بیست هس
      تی

    • شیدا

      عاشقتم امیر دوست دارم امید وارم همیشه سربلند و موفق باشی

    • س.ز

      ورژن جدیده بدون مامان بچه به دنیا بیاد امیر خوان

    • ماکانی

      گروه ماکان عالین خیلی بامزن کارشون حرف نداره

    • حلما

      فقط ماکان بند
      رهام جونم عاشقتم من از طرف کسایی که اسمت رو درست نمی نویسن و تو اعصابت خورد می شه معذرت می خوام
      کماکان با ماکان

    • ناشناس

      عالی هستید...خداقوت

    • roia

      واقعا عالیه

    • roia

      واقعا عالیه

    • آنا

      عاشقتم رهام جان و گروه تون عالیه دمتون گرم

    • آنا

      عاشقتم رهام جان و گروه تون عالیه دمتون گرم

    • بدون نام

      لطفا اگه میشه در شهر رومشگان هم کنسرت اجرا کنید. خیلی ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون تو گفتی همه کارشو ول میکنه میاد اونجا واست کنسرت اجرا میکنه

    • بدون نام

      شیما خانم همین دهاتی که میگی ارزش بیشتری از شما اسمون ندیده ها دارن فرهنگم. از شما بیشتر دارن. سروار شهر 

    • بدون نام

      شیما خانم همین دهاتی که میگی ارزش بیشتری از شما اسمون ندیده ها دارن فرهنگم. از شما بیشتر دارن. سروار شهر 

    • بدون نام

      شیما خانم همین دهاتی که میگی ارزش بیشتری از شما اسمون ندیده ها دارن فرهنگم. از شما بیشتر دارن. سروار شهر 

    • زینب

      واقعا که...
      یعنی چی خوب آهنگا شونو دوس نداری گوش نده
      متاسف بودنتم مال خودت باشه ...
      یه کلمه دیگه بد در موردشون حرف بزنین من میدونم و شما

    • عسل

      رهام بدون اگه میلیون ها هوادار داشته باشی یکی منم اگه یه هوادار داشتی همون یکی منم و اگر بی هوادار شدی بدون که مردم امیر تو هم عالی هستی

      پاسخ ها

      • zeynab

        خوب بود

    • عسل

      رهام بدون اگه میلیون ها هوادار داشته باشی یکی منم اگه یه هوادار داشتی همون یکی منم و اگر بی هوادار شدی بدون که مردم امیر تو هم عالی هستی

    • M

      رهام عشقهههههههههههههههه
      یکی یه دونه موزیک ایرانه
      همه چیش تکههههههههه

    • ریحان

      همیشه موفق باشید عاشقنونم

    • فاطمه

      رهام تو بی نظیری .عاااااشقتم عاشقتم رهام

    • ماکانی جیگر

      ماکان بند امیر و رهام خیلی خوشگل و جذاب و خوشتیپ و...... هستن ماشالا اهنگاشونم خیلی جووون و خفن و جیگره من یکی ارزومه که برای یکبارم شده از نزدیک ببینمشون ک محاله کاشکی امیر و رهام حالا یکی شون یا هر دو داداش من بودن

    • سانیا

      رهام از امیر بهتره صداش خوب تره امیر انگار تو چاه فاضلاب گیر کرده صداش بالا نمی اید کلا امیر به درد شستشو ی سرویس بهداشتی میخوره ههه ههه ههه ههه ههه هههههه.

      پاسخ ها

      • امیر

        امیر قشنگ تر از رهام هست رهام کی امنبر ۱۱۱۱۱۱۱۱۰۰۰۰۰ انقدر طرفتار داره رهام ۲۲ تا داره امیر بال رهام کی لوس ولی امیر نه عالی امیر عالی

    • فاطمه

      گروه ماکان بند گروه خوب و پرطرفداریه ولی کاش کمی شما دختر های طرفدار بخاطر فقط طرفدار بودن غرور و شخصیت خودتونو زیر سوال نبرین یعنی چی عاشقتم می میرم براتون کاش شما داداشای من بودین کمی برای خودتون ارزش قاعل شین وبه هر کسی کلمه قاشقتم رو نگین لطفا اگه طرفدار کسی یا گروهی هستین خوبه ازشون تعریف کنید ولی لوس بازیو لفت بازی درنیارین

    • ماکانی

      سانیا جان اون چه حرفیه که تو می زنی هم رهام و هم امیر هردو شون عالیند من افتخار می کنم که طرفدارشونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الحق رهام از امیر خوشگلتره

    • ککککک

      از نظرم من آهنگاشون خیلی هم قشنگه
      اینهمه طرفدار داره خب
      خلاصه هرکی یه طرفداری داره یا هرکی طرفدار یه خواننده ای
      هست
      حقیقتش من طرفدار یه خواننده دیگه هستم اما ماکان بند هم خیلی قشنگ میخونه
      و از لوس بازی ها هم خوشم نمیاد واقعا حق با این خانم هست یکم
      برای خودتون ارزش قائل باشید

    • ککککک

      از نظرم من آهنگاشون خیلی هم قشنگه
      اینهمه طرفدار داره خب
      خلاصه هرکی یه طرفداری داره یا هرکی طرفدار یه خواننده ای
      هست
      حقیقتش من طرفدار یه خواننده دیگه هستم اما ماکان بند هم خیلی قشنگ میخونه
      و از لوس بازی ها هم خوشم نمیاد واقعا حق با این خانم هست یکم
      برای خودتون ارزش قائل باشید

    • ککککک

      از نظرم من آهنگاشون خیلی هم قشنگه
      اینهمه طرفدار داره خب
      خلاصه هرکی یه طرفداری داره یا هرکی طرفدار یه خواننده ای
      هست
      حقیقتش من طرفدار یه خواننده دیگه هستم اما ماکان بند هم خیلی قشنگ میخونه
      و از لوس بازی ها هم خوشم نمیاد واقعا حق با این خانم هست یکم
      برای خودتون ارزش قائل باشید

    • ریحانه

      من ک عاشقشونم

    • علی

      ماکان بند عاشقتونم اون
      هایی که گروه تان مسخره میکنند خیلی خر هستند

    • طناز

      امیر جونم عاشقتم جوز تو تودنیانیست صدا قشنگم مردم هرچی میخان بگن من عاشقتم وعاشق آهنگات همشون

    • طناز

      امیر جونم عاشقتم جوز تو تودنیانیست صدا قشنگم مردم هرچی میخان بگن من عاشقتم وعاشق آهنگات همشون

    • طناز

      امیر عاشقتم ترخدا جواب بدهجون من

      من که هردوتونون خوشم میات مخصوووووووووصا امیرجونم نفسم

    • طناز

      امیرجونم عاشقتم لطفازجواب بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیر تورا خدا جواب بده این خودشو کشت

    • طنازماکانی

      امیردوست دارم لطفاکواب بده

    • aeen

      یعنی چی دهاتیا مگه چشونه همین اقای یزدانمهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان روستایی به همدیگه احترام بذاریم (درضمن یزدانمهر پسرعموم میشه)

    • ماکانی

      اکثر دخترا ناراحت میشن وقتی امیر و با دوست دخترش می بینند میشه یه جوابی بدین یعنی چی امیر هم یه انسانه دیگه حق عاشق شدن نداره درسته که شما همه دوسش دارید ولی امیر تا آخر عمرش تنها نمی مونه که

      پاسخ ها

      • زینب

        چون این دخترا رویا هایی تو ذهنشون هست و وقتی امیرو با دوست دخترش میبینن زدحال میخورن

    • ماکانی

      من خودم طرفدارشونم ولی اینقدر هم نه که وقتی یه خبری میاد که امیر یا رهام دوست دختر دارن بشینم گریه کنم انگار امیر و رهام میان اینها رو به عنوان دوست دختر انتخاب می کنن

      پاسخ ها

      • زینب

        Like

    • مرسنا

      امیر خوشکل وجذابه ولی رهام شیک وخاصه خیلی هم جذابه خوشکلم هست منویاد آرشام تورمان گناهکارمی ندازه رهام خدایی خیلی فدایی داری بااون صدای دلنشینت صدای امیروزیاددوست ندارم امیدوارم موفق باشید وبه تمام آرزوهاتون برسین

    • مریم

      بهترین خواننده های دنیاست هم امیر هم رهام
      عشق منن

    • سیتا ماکانی

      منم عاشق هر دو تاشونم هردوشون عشقند

    • سیتا ماکانی

      ولی به دلیل پدر و مادرم که میگن کنسرت یعنی چی نمی تونم برم به کنسرتشون

    • سیتا ماکانی

      خونه ی ما تبریزه این ماه ۲۲ ۲۳ ۲۴ کنسرت دارن تو تالار چیچک ولی نمی تونم برم

      پاسخ ها

      • زینب

        چه بد

    • سیتا ماکانی

      نمیدونم چرا نمیذارن برم وقتی از کنسرت بهشون میگم میگن تو گوشی گوش کن دیگه

    • ایدا

      هردوتاتون عالی هستین دوستون دارم وبهتون احترام قاعل هستم موفق باشین

    • شیما

      خانم فرقانی من ب امیر و رهام نگفتم دهاتی من عاااشق اونام بخدا

    • شیما

      کاش یاد بگیریم ب علایق هم احترام بزاریم

    • شیما

      ده نفر مسخره کرد صدتا ماکانی حمایت کردن پسس زر زدن ممنوع:))

    • آذین میرزازاده

      آقا رهام شماواقهن بهترین خاننده در دنیا هستید ومن شعر های شمارو زیادوزیادو دوست دارم امیدوارم به آرزوهای قشنگتون برسید

    • آذین میرزازاده

      آقا رهام شماواقهن بهترین خاننده در دنیا هستید ومن شعر های شمارو زیادوزیادو دوست دارم امیدوارم به آرزوهای قشنگتون برسید

    • بدون نام

      به هیچ کس که حرف ناراحت میگن کوش نده واقعا آهنگ ها تون عالی یه سوال دارم،کی آهنگ جدید تون در میاد

    • یاسمن امیری

      همه گفتنی ها گفته شده من دیگه چی بگم مهشرین

    • یاسمن امیری

      رودست ندارین بهتون افتخار میکنم هراتفاقی هم که میفته باز هم به راهتون ادامه بدین واقعا معرکه این

    • ana

      امیر ورهام شما عالی هستین

    • ana

      امیر ورهام شما عالی هستین

    • رها یه دختر ماکانی

      عاشقتوننننننم خیلی زیاد تا آخر عمر و براتون آرزوی موفقییت میکنم ❤❤❤❤

    • رها یه دختر ماکانی

      عاشقتوننننننم خیلی زیاد تا آخر عمر و براتون آرزوی موفقییت میکنم ❤❤❤❤

    • مائده ماکانی

      نه هیراد نه بانی دختر فقط ماکانی

    • سیتا ماکانی

      مائده جون از این نظرت خیلی خوشم اومد خیلی جالبه
      منم غاشق هر دو تاتومم هم امیر هم رهام

    • radvin

      خفه باو مشت عاشق پیشه ریختن اینجا عیب نداره ولی فرزندانم اگه گرفتنتون حرص نخورید

    • Haniye

      هر چی باشن از گلزار بهترن
      ماکان بند خیلی خوبید

    • بدون نام

      هم امیر و هم رهام علی درجه یک حرف ندارن باید ماکانی باشی بفهمی ماکنی بودن یعنی چی ایشالا همیشه موفق باشن و برادریشون ابدی

    • Vida

      شما خیلی خیلیییییییییییییی عالی هستید هم امیر جون وهم رهام . رهام صداش خیلی خوبه ولی امیر صداش بهتره اگه صدای امیر نبود ماکان بند که ماکان بند نبود

    • Mina

      واسه گروه تون آرزوی موفقیت میکنم

    • نرگس

      ماکان بند حرف نداره واقعا عالییییی امیر عاشقتم

    • نرگس

      ماکان بند حرف نداره واقعا عالی دمتون گرم داداشای گلم

    • shadi

      حالم بهم خورد وقتی نظرا رو دیدم چندتا دهه هشتادی ندید بدید خز ریختن اینجا فک میکنن خیلی شاخن سرزنش نمیکنم میدونم دست خودتون نیس...

      پاسخ ها

      • علی

        آخ گفتی

    • یه دختر ماکانی

      امیر جون تو فقط با رهام کنار نمیای بلکه با هممون کنار میای فقط خواستم بگم عاشقتم اگه دیدی لطفا بخون نظرامونو من تمام کنسرتاتونو اومدم من فن
      پیجتون هستم رهامم خیلی دوست دارم ولی تو ی چیز دیگه ای عشق من

      راستی اگه کسی میدونه امیر مقاره پرسپولیس یا استقلال بگه من یه دختر پرسپولیسی و ماکانی ام

      پاسخ ها

      • دخی ماکانی

        پس شانس داری امیر رنگ قرمز رو خیلی دوست داره..

    • محسن

      واقعا حال ادمو بهم میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ

    • ماکانی ام

      این گروه واقعا عالیهههه و ربطی به دهه ها نداره که میگن دهه هشتادیا طرفداراشونن بلکه به سلیقه هستش کسایی که میگن دهه هشتادیا خزن بلکه مشکل فرهنگی دارن و گروه ماکان علیهههههههههه
      کماکان با ماکان

      پاسخ ها

      • علی

        تو نمک کی بودی؟؟بابا شاعر شعراتو کی بهت میگه می نویسی خوشمزه..

    • raha

      خیلی بدم نیستن و واقعا بعضی دهه هشتادیا دیگه دیووانه ماکان بند شدن واین اصلا خوب نیست به نظر من در حد یک هوادار خوبه ولی نه اینکه دیووانه ی اونا بشی

    • fatemeh

      سلاممممممممممممممممممممممممم به خانواده هایه ماکانی ومخصوصن سلامممممم به امیر داداش ورهام داداش من از ته قلبم بهتون میگم من بد جور دلم واستون تنگ شده امیر داداش ورهام داداش امید وارم هرکجا که باشین موفق باشین

    • شادی ماکانی

      امیر عاشقتم من یک ماکانی هستم وبازیگرسینماعاشقت بودم هستم خواهم بود

    • سیتا ماکانی

      من همیشه اینو می نویسم و تا اون وقتی که به این کانال بیام خواهمدنوشت هر دو عالی هستید امیدوارم هر جا که باشید موفق باشی
      ببخشید ولی اونایی که به گروه ماکان بند علاقه ای ندارند پس چرا تو این کانال هستند لطفا در کانال یا پیج خواننده ی مورد انتخابتون نظر بدین

    • دنیا

      واقعا اهنگتون قشنگه عاشقتونم موفق باشین

    • رهامير

      اصلا نميتونم بگم كه چقدر دوسشون دارم

      كسي كه ماكانيه هردوتاشونو دوست داره

    • نیکی

      کاربر11:35واقعا برات متاسفم آهنگای مکان بند عالیه حرف نداره چرت و پرت انقد نگو حسود بدبخت

    • نیکی

      کاربر بینام بی سواد خودتی

    • نیکی

      اونایی که انتقاد میکنین و یه مشت چرت و پرت مینویسین کسی مجبورتون نکرده گوش کنین مسخره ها

    • M.Macani

      رهام عععععاااااااااشششششششققققققققتتتتتتتتتممممممممم

    • کاملیا

      ماکان بند به این خوبی کسی دوس نداره حرف نزنه نمیگن کم اوردی حرف بزنی میکن سلیقه نداری پس کسایی که دوست ندارم ماکان رو حرف اضافی نزنن

    • شیما

      برو بابا
      در ضمن دوست عزیز سگ خودتیی:)

    • ارمیتا ماکانی

      عاشقوتنم خوش صدا های من

    • حسین

      به نظر من بچه ماکان بند خیلی خوبن هر احمقی هم که میگه اینا خوب نیستن از روی سوختن کون این حرف می زنن

    • اتنا

      سلام ببخشید با کمال احترام لطفا درمورد انیر حرف نزنین

    • مهسا

      از گروه ماکان بند می خوام که در شاهین دژ هم کنسرت بزارن

    • آتنا

      سلام

    • بدون نام

      ماکان بند عشقن خیلی خوش تیپ و جذاب و تودل برو هستند هرکی انها را دوست نداشته باشه خیلی بیجاره است

    • مریم

      اقامون( رهام جانم) دوست دارم هرکس نمیتونه خوبیاتو ببینه کور شه امیر جان برادرم عاشقتم امیدوارم گروهتون(ماکان بند)تا همیشه پایداربمونه اقای یاشاروامیر میلاد خیلی زحمت میکشید(رهام جانم عاشقتم)

    • ژیناازکردستان (بانه)

      من کرد زبانم میخوام چندتا حرف کردی براتون بزنم زورم خوش اون ایوه تکن هرچند له کردستانیش بین گویتان لی اگرین وله کوردستانه وه سلاو وریزم هیه بوتان هردو برای جوان کا رهام و کا امیر سرکوتو بن

    • دختر کردستانی(بانه)

      توروخدا جواب منم بدید ماکانی های عزیز میخوام بازبان کردی چند حرفی براتون بزنم
      خوشم اوین ایوه جزئ ک له باشترینه که نن ریز و سلاوم هیه بوتان یاخوا سرکوتو بن ائمه له بانه وه سرسخت ترین طرفداری ایوین وهمیشه به دوای اوین که روژیک بتانبینین ولا بانه کنسرتان هبیت...

      پاسخ ها

      • Mahya piran

        به چه زبانی حرف میزنی

    • رویا

      سلام.رهام شبیه یه ادمیه که عزیزترین کسم بود و از دستش دادم من از وقتی این خواننده رو شناختم فکر میکنم زنده ست اون.انشااله هر چی خاکش باشه عمر اقا رهام عزیز و همیشه سرزنده باشه و برامون بخونه.به امید موفقیت روز افزون برای گروه ماکان بند.

    • ارزو

      عاشقانه دوست دارم امیرمؤمنان

    • ارزو

      عاشقانه دوست دارم امیرمؤمنان

    • ارزو

      عشق منی امیرمؤمنان خیلی دوست دارم عاشقانه همین طوری پای عشقم وهستم صدات عالیه

    • سلین

      گروه ماکان بند بهترین گروهی است که من دیدم من واقعا صدای اقای هادیان و مقاره رو دوست دارم و امید وارم همیشه موفق باشید

    • سلین

      گروه ماکان بند بهترین گروهی است که من دیدم من واقعا صدای اقای هادیان و مقاره رو دوست دارم و امید وارم همیشه موفق باشید

    • سلین

      گروه ماکان بند بهترین گروهی است که من دیدم من واقعا صدای اقای هادیان و مقاره رو دوست دارم و امید وارم همیشه موفق باشید

    • سلین

      گروه ماکان بند بهترین گروهی است که من دیدم من واقعا صدای اقای هادیان و مقاره رو دوست دارم و امید وارم همیشه موفق باشید

    • ستایش

      واقعا که ماکان بند عالیه

    • ماکانی

      اونی که داری میگی رهام چه سگی باشه
      اون وقت خودت چه سگی هستی دهاتی معلوم نیست طرفدار کدوم خواننده سگی هستی رهام از همه بهترینه عشق فقط رها

    • ماکانی

      اونی گفتی رهام چه سگی باشه اون وقت خودت چه سگی باشی دهاتی عشق فقط رهام

    • ماکانی

      از گروه ماکان بند بهتر پیدا نمی شه ولی امیر که جای خودش عاشقشم

    • ASAL

      اونایی که از ماکان بند بدشون میاد نظر ندن

    • ASAL

      عاشقوتونم عشقاااااا
      بهترین خواننده های دنیا
      لطفا دوباره بیاین شیراز
      من شبا تا آهنگ شما رو گوش ندم خوابم نمیبره

    • عشق رهام

      واقعا رهام و امیر عشقین هم صدای خوبی دارید هم خوشتیپ و خوشگل هستین ولی رهام خشگل تراز امیر

    • هانیه

      دوتاشون حرف ندارن

    • بدون نام

      همون پیک موتوری براتون بهتره بی فرهنگ شمایید ک دوسشون دارد بیعقلا هرچی دوست دارید به ما میگید از ماکان بند مسخره تر هست بیعقلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      همون پیک موتوری براتون بهتره

    • بدون نام

      امیر و رهام عاشقتونم به خدا صداتونم دوست دارم ولی بیشتر صدای رهام به دلم میشینه و رهام خوشگلترهم هست. کی بودین شما آخه

    • سهیلا

      امیر خیلی دوستت دارم

    • ھانی

      تو دنیا اگہ یدونہ پسر جذاب خوشکل خوشتیپ خوش صدا باشہ اونم رھامہ

    • یه ادم

      وااااااای شما بهترینید دورتون بگردم
      هر کی جز این بگه حسوده حسووووووووود

    • الناز

      من یه چیزی برام خیلی جالبه من این مطلب و تصادفی دیدم وهیچ گونه نظری درباره این دو خواننده ندارم چون که از هردوی اینها بزرگتر هستم وخواننده نسل زمان خودم را گوش میدهم اما اینکه چرا دخترانی که اینا رادوست دارند وقتی کسی میگه دوستشان ندارد عصبانی می شوند ملکه شنیدم میگن فرد عاشق فقط دوست داره طرفو خودش بخواد خب منتقدها که نمی خوان این که خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    • بهار ماکانی

      ماکانی بودم
      هستم
      خواهم بود
      هیچ کس هم جلودارم نیست هیچ کس

    • پانیذ

      اگر شما ها از ماکان بند بدتون میاد ن امیر ن رهام کسیو مجبور نکردن ک اهنگاشونو گوش بده و همین طور حق ندارین ب افرادی مثل من ک ماکانی توهین کنید .
      باافتخار ماکانیم ........ و ماکانی هم میمیونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج