اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۴۵۴
۹۳ نظر
۵۰۱۳
۹۳ نظر
۵۰۱۳
پ

شاهکار رسانه ملی در ماه رمضان

انحراف اخلاقی؛ از هالیوود تا شبکه یک

به این پلانها توجه كنید‌: ۲ دختر به یك پسر غریبه اجازه ورود به خانه می دهند، دختر با پسر خرید می‌روند، دختر با پسر سوار ماشین می‌شوند، پسر حرف احساسی به دختر بزند، به هم لبخند بزنند، با هم قرار بگذارند، شماره رد و بدل كنند و زنگ بزنند و ... حال به نظر شما كار دیگری هم مانده سیمای ایران به دختر و پسرها یاد بدهد؟

در حالی كه مسئولان كشور با هشدارهای مكرر و تند نسبت به عواقب پخش سریالها و فیلم های سینمایی هالیوودی بر اخلاق جامعه ابراز نگرانی می كنند، پخش سریال های ماه مبارك سیمای جمهوری اسلامی نشان داد كه برخی از این برنامه ها كه با خیال راحت پخش می شود، به رغم تفاوتهای ظاهری، از نظر مضمون تفاوت چندانی با آن سریالها ندارد.

سریالهای امسال ماه مبارك رمضان در شبكه های اول، دوم و سوم سیما از نظر موضوع و خط داستان تفاوت چندانی با اغلب آثار هالیوودی كه از نظر ما موجب انحراف جامعه می گردد، ندارد.

موضوع سریال سقوط یك فرشته كه از شبكه اول سیما پخش می شود، وسوسه یك دختر مذهبی و چادری از خانواده ای اصیل توسط یك پسر خوش تیپ و خوش پوش با بهترین اتومبیل و امكانات رفاهی است كه موجب لغزش دختر، اختلاط با پسر و عدم پایبندی وی به حریم خانواده می گردد.

انحراف اخلاقی؛ از هالیوود تا شبکه یک

به این پلانها توجه كنید‌: ۲ دختر به یك پسر غریبه اجازه ورود به خانه می دهند، دختر با پسر خرید می‌روند، دختر با پسر سوار ماشین می‌شوند، پسر حرف احساسی به دختر بزند، به هم لبخند بزنند، با هم قرار بگذارند، شماره رد و بدل كنند و زنگ بزنند و ... حال به نظر شما كار دیگری هم مانده سیمای ایران به دختر و پسرها یاد بدهد ؟ آیا این سریالها بدتر از سریالهای ماهواره نیستند ؟

تاكنون كه ده قسمت از این سریال پخش شده، روابط میان این دختر و پسر با جذابترین شكل و زیباترین وسایل و لباسها به تصویر كشیده شده و در واقع به پخش یك تصویر رویایی از عبور از مرزهای اخلاقی خانواده پرداخته است.

جالب اینجاست كه دختری كه مخالف این اختلاط است، از زیبایی كمتری نسبت به دختری كه عاشق پسر همسایه شده است، برخوردار می باشد.

احتمالا در چند قسمت بعد كه زمان دادن پیامهای اخلاقی سریال می رسد، دختر از كرده خود نادم شده و متوجه می شود سرانجام این رابطه غیر اخلاقی بد است.

اما ظاهرا برنامه سازان سیما متوجه نیستند كه در یك مجموعه دهها قسمتی، ممكن است بسیاری از بینندگان تمامی قسمتها را ندیده و احتمالا به دلیل پرداخت ناشیانه و مستقیم بخشهای اخلاقی و پیام دار سریال، از ادامه تماشای آن صرف نظر كنند و صرف اینكه سرانجام داستان یك سریال دارای پیام اخلاقی است، دلیلی بر این گونه پرداختن جذاب به مسایل غیراخلاقی، آن هم در ساعات پربیننده خانواده ها وجود ندارد.

از سوی دیگر در سریال تلویزیونی شبكه دوم سیما "سی امین روز "نیز شاهد وجود مثلها و مربعهای عشقی هستیم.

پسری كه عاشق دختری بود و بعد در یك نزاع، شوهر دختر به قتل رسیده و اكنون برادر شوهر دختر، عاشق اوست؛ اما دختر از عشق قدیمی پسر به خود آگاه شده است.

همزمان دخترعمو و نامزد سابق این پسر نیز برای به دست آوردن او رقابت می كنند.

در سریال ۵ كیلومتر تا بهشت از شبكه سوم نیز اختلاط نادرست دختر و پسر، به بهانه روح بودن آنها به تصویر كشیده شده و صرف از نظر از ساختار بسیار ضعیف و سراسر تناقض فیلمنامه، دختر یك كشاورز ساده كه ۲۰ سال است با مرگ مغزی نگه داشته شده به ارتباط و سینما رفتن با قهرمان سریال می پردازد و حتی رفتن به اتاق خواب دختر هم سوژه سریال می شود!

این نوع سوژه ها را در بسیاری از فیلمهای هالیوودی و بالیوودی می توان یافت و جالب اینكه در اكثر قریب به اتفاق این آثار هم پیام اخلاقی وجود دارد.

یعنی با وجود پرداخت صحنه های غیراخلاقی، پیام اكثر این آثار این است كه خانواده محكم ترین جا برای روابط زناشویی و عشقی است و خیانت و روابط نامشروع فرجام نامطلوبی خواهد داشت و كمتر فیلمی است كه در میان صدها آثار تولیدشده هالیوودی سرانجام خیانت را خوش نشان دهد.

انحراف اخلاقی؛ از هالیوود تا شبکه یک

اگر بناست كه تنها به دلیل پیام اخلاقی آثار تولیدی خودمان آنها را پخش كنیم، به جای تولید پرهزینه این اثار كه دقیقه ای چندصدهزار تومان هزینه دارد، تولیدات هالیوودی را به صورت فله ای خریداری و سپس با استفاده از فن آوری تغییر پوشش و سانسور صحنه های اخلاقی انها را پخش كنیم.

اتفاقا تجربه پخش سریال سالهای دور از خانه (اوشین) نشان داد مدیر دوبلاژهای ایرانی مهارت بیشتری از كارگردانان ما در اخلاقی كردن سریال ها دارند و با تغییر داستان و سانسور می توانند آثار بسیار مفیدی ارائه كنند.

این در حالی است كه تجربه سالهای قبل سیما در ارائه آثار موفقی چون "صاحبدلان"، "اغما" و "میوه ممنوعه" نشان دادند كه اگر تولید سریالهای مناسبتی به جای تولیدهای شتابزده و غیر كارشناسی، به كارگردانان و نویسندگان توانمند سپرده شود، آثار فاخری پیدید می آید.

یا در ژانر مجموعه های طنز نیز آثار كارگردانانی نظیر رضا عطاران با "متهم گریخت" یا سهیلی زاده با "رانت خوار كوچك" به مراتب بهتر از سریال طنزی است كه در رمضان از شبكه پنجم سیما پخش شده است.

منبع: آینده

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

انحراف اخلاقی؛ از هالیوود تا شبکه یک


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی چی دختر و پسر باهم اند مگه کاری می کنند که اشکال داره؟؟؟؟؟؟؟

    • pink

      یعنی شما فکر میکنید مردم ایران انقدر لغزش پذیرند که حتی واقعیات جامعشون نمیتونن ببینن؟؟؟
      ما یعنی مسلمانیم ...

    • محمد

      به نظر من انحراف اخلاقی ندارد .واقعیت زندگی انسانی و طبیعت خداوندی را شما میخواهید به چالش بکشید . مانند شما ها همیشه با خدا در واقع میجنکید .و برای همین به نام دین و ارزش ها به جنگ خدا میروید .ضمنا در سریال دختر از کار خودش پشیمان میشود .که خود یک درس اموزشی هم است .ولی در کل اگر دختر وپسر باهم رابطه منطقی داشته باشند ودر نهایت اذدواج کنند اشکالی در کار نیست .بیشتر طلاق ها طبق امار بر اثر عدم شناخت دختر پسر نسبت به هم است

    • امير

      منم بانظرات بالا كاملا موافقم فكر نميكنم كسي به اين مطالب شما توجهي بكنه!

    • بدون نام

      تو اين دوره زمونه ديگه كمتر كسي چشم و گوش بستس يعني دخترپسرا يا حتي بزرگترا انقد عقل و شعور ندارند كه وقتي ي چي رو ميبينند خودشون تصميم بگيرند تجزيه تحليلش كنن شما ي جور حرف ميزنيد كه يعني اگه جوونا اينا رو نبينن نميرن دنبال دوست جنس مخلف بخدا كارگردان فيلم نميسازه كه فلان دختر به فلان پسر برسه ميسازه كه ما نكات مثبتشو در بياريم بفهميم...

    • کسری

      فکر نمیکنید مقایسه زمان پخش سریال "سالهای دور از خانه" با الان کمی بی منطق و مسخره باشه؟! اون زمان بین هر 100 تا خونه؛ به زور میتونستی اینترنت و ماهواره پیدا کنی!
      شمارو به خدا دست بردارید از این انتقادای خاله زنکی و عهد بوقی که مطمئن باشید از هر 100 تا خواننده این مطالب؛ 5 تا موافق نمیشه ازش در آورد.
      مورد نقد قرار دادن روابط دخترو پسر زمانی جایی داشت که آفتاب و مهتاب روی دخترارو نمیدید نه الان که نصف قشر شاغل جامعه رو خانوما تشکیل میدن.
      پس باچاپ اینجور مطالب شمارو بخدا سعی نکنین اذهان عمومی رو مشوش کنید!!!
      از سایت پرمحتوا و به روزی مثل سایت شما؛ واقعا انتظار نمیرفت که این مطالب پخش بشه.براتون متاسفم!

    • حسین

      عالی

    • سالار

      همه سریالهای امسال مزخرف هستن.جای فیلمهای رضا عطاران خالیه.

    • sahand

      متاسفم برای سریال 5کیلومتر تا بهشت و سازندگان و مسئولان

    • parizad

      متاسفانه صحبتهای کلیشه ای رابطه دختر و پسرها به ذهن منتقد های محترم ما هم رخنه کرده - یه خورده واقع بین تر انتقاد کنید چه طور صحنه به جهنم رفتن پسر خلافکار( 5 کیلو متر تا بهشت ) در عرض یه ثانیه که انقدر مسخره و بی معنا بود تو چشم نیومد ولی وقتی یه سریال فریب کاری پسرها و زود باوری دخترهارو نشون میده همه بهشون برمی خوره ؟

    • بدون نام

      من یک پدرم فقط می تونم بگ خیلی متأسفم
      ازپخش چنین برنامه هئی از طریق رسانه ملی
      بابا اینا فکرمیکنند همه جا مثل تهران است
      نه شهری مثل ارومیه حرفی از بحث ها وجود نداره نکنید این کارها رو

    • فریبا

      واقعا براتون متاسفم که سطح فکریتون در حد انسانهای اولیه باقی مانده ، چشمتون رو باز کنید و واقعیت جامعه رو ببینید

    • نازنین

      اگر قرار باشه روی همچین موضوعی بحس بشه یک متخصص باید نظر بده که نظراتش قابل استناد باشه.
      نه کسانی که با موضوع به حسب جنسیت فرهنگ و یا حتی مذهب مواجه میشوند.
      امید.ارم در این مورد تامل بیشتری صورت بگیرد.

    • بدون نام

      واقعیت ها باید نمایش داده شوند تا جوان در بطن جامعه بتواند خودش حفظ کند.

      پاسخ ها

      • سارا

        با نظرتون کاملا موافقم.افرین

      • مهشید

        موافقم ...درسته

    • wood

      هرچه بگندد نمكش ميزنند واي بروزي كه بگندد نمك

    • شیوا

      سریالهای سالهای پیش هم خوب نبود.مثلا میوه ممنوعه فیلم بود که پیرمرده سر پیری عاشق شده بود.بله خوب بنظر شماها این چیزا مشکل نیست یا دو زنه بودن ایراد نداره فقط جوونا نباید خدای نکرده با نامحرم حرف بزنن.

      پاسخ ها

      • الهه

        دقيقا منم باهات موافقم به نظر منم اين جور فيلما فقط وقت آدمو ميگيرن

      • dorsa

        دقیقا همین طوره!!!!!!!!!!!

      • ghazal

        kamelan bahat moafegham

    • ناشناس

      یامردم را یه چیزی..... حساب میکنید یا خدای نکرده خودتون ........ هستین نقد ها را پول بدین تا منتقدین وارد بنویسند نه یه محصل بی کار اشنا که باباش خواسته تابستونی سرش گرم شه کنار دست شما نشوندش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا دیگه اینقدر رک نباش

    • حمید

      آقا/خانم که این مطلبو نوشتید . بهتر مثل کبک سرتونو بکنید توبرف . جامعه داره بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی که برای جوانها وجود داره ... بعد شما نشستید نقد می کنید . متاسفم .....

    • ghazal

      اخه دیگه کدوم دختر وپسری هست که این چیزازو ندونه مشکل جامعه ما اینا نیست برید مشکل اصلی رو پیدا کنید

    • فاطمه

      واقعا که فیلم های امسال مزخرفه همشون رفتن تو روح وعزرائیل و جن و شیطون و.... بابا درسته ماه رمضونه اما بجای اینکه حقایق معنوی رو دستکاری کنین و مسخره یه فیلمی بسازید که حداقل آدم از دیدنش پشیمون نشه
      یاد فیلمای رضا عطاران بخیر در عین شیرین بودن حقایق تلخ جامعه رو نشون میداد

    • بدون نام

      برای شما متاسفم با این طرز فکرتون

    • بدون نام

      من تعجب میکنم چطور پدر خیلی راخت با ایت قضیه کنار اومده و به دخترش اجازه هر کاری را میدهد اون در یک خانواده مذهبی

    • ایرج

      به نظر من فیلم بیخودی است

    • علیرضا

      متاسفم از این همه محدودیت چرا یک رسانه نباید همچنین چیزهایی نشان بده که شاید کمی پدر و مادرها فکر کنند به دلیل عدم محبت به فرزندانشان امکان چه مشکلاتی برای خودشان و فرزندانشان و جامعه هست وقتی خانواده ها هنوز به سبک دوره قاجار زندگی می کنند در صورتی که فرزندانشان به اینترنت و خیلی چیزهای دیگه دسترسی دارند و از همه چیز خبر دارند و ما سرمان را مثل کبک زیر خاک برده ایم و فکر می کنیم مثل گذشته می شود با فرزندانمان برخورد کرد ، به نظر من اگر الان مشکلی داریم از همین محدودیت ها و سانسورهاست و اینهمه تفاوت فکری بین 2 نسل ، سریال های امسال از نظر تکنیکی بسیار ضعیف میباشدو من شخصا جز سقوط یک فرشته هیچ کدام را نمی بینم چون فکر می کنم سریال 5کیلوتر تا بهشت و سه دونگ سه دونگ به شعور مخاطب توهین مکنه ، مسئله جز سوژه نوع ساخت هم هست از لحاظ زوایای دوربین از لحاظ تکنیک که فکر می کنم سقوط یک فرشته بهتره. به امید اون روزی که این خودسانسوری ها تمام بشه و با جامعه ای صادق روبرو باشیم

    • sahar

      سریال صاحبدلان حرف نداشت. عالی بود. بقیه ی سریال ها فقط کپی برداری ناشیانه است.

    • فاطمه

      فیلم های امسال واقا مزخرف است. باید اینو بدونید که جوونها توی این سنشون احساساتی هستند ومخصوصا به جنس مخالف علاقه ای شدید دارند.وقتی تلویزیون چنین فیلم هایی نشون میده نمیرن نکته مثبتش رو در بیاورند.انها فقط میبینند که یه پسر وقتی با یه دختر هست چقدر بهشون خوش میگذره.جوونها هم خوششون میاد فردا روزی میرن همین کارا رو میکنند ... 

    • بدون نام

      بابا تورو خدا بس کنید تاحالا شده یه فیلم که میبینید ازش انتقاد نکنید؟اگه کسی عاقل باشه حتی اگه 1وقتی سریالشم پیام های بد داشته باشه سعی میکنه روش تاثیر نذاره و واسش بیتفاوت جلوه کنه پس سعی میکنه در اون لحظاتش به عنوان 1فیلم فقط 1فیلم بهش خوش بگذره چون همه این ثانیه ها بعدا میشن 1خاطره پس انقد وقتتون رو با این کارای مسخره و انتقاد کردن های بیجا نگذرونید

    • حمید

      شما که خودتون بهتر میدونین الان در اغلب خانه ها ماهواره و سریال های کانال فارسی1 و جدیدا زمزمه را همه نگاه میکنن دیگه ترس از سریال های ایرونی که هزار جور اونها را سانسور و قیچی میکنن برای چیه؟با این چیزها نه اخلاقیات درست میشه نه خراب میشه .این دوره اینترنت و ماهواره و کامپیوتره.کمی عمیق تر به مسایل نظر بیاندازید.

      پاسخ ها

      • سارا

        دقیقا

    • FARHAD

      SALAM BAR HAMEH DUSTAN . BA EHTERAM GOZASHTAN BEH AQAYEDE HAMEH SHOMA . BAYAD ARZ KONAM KEH VAQEAN BARAYAT MOTEASEFAM FATEMEH KHANOM .
      OMIDVARAM KEH KHODET RA BAZSAZI KONI .
      MOTMAEN BASH KEH BAD NEMIBINI .
      MOVAFAQ BASHI .

    • آرش

      سريالهاي امسال ماه رمضان فكر مي كنم كه صبح توليد مي شود و شب روي آنتن مي رود . فيلمهاي امسال واقعاً مزخرف هستند

    • مريم

      الان همه فيلم هاي تلوزيون اين طوري شدن بايد يه فكري براش بشه من بانظر شما كاملا موافقم وبراي اونايي كه ميگن ماهواره واينترنت دردسترس هست بايد بدونن اوناين كهدارن ازش استفاده ميكنن پس بايد مراقبش باشن

    • سایه

      فقط می تونم بگم واقعا برای این طرز تفکر منفی شما متاسفم...نیست مردم ما از پشت کوه اومدن (البته رسانه داخلی و خارجی در بین مردم پشت کوه هم توزیع شده و استفاده از اون رواج داره اونم چه جووووووووووووووور...)مردم نون شب نداشته باشن ok ولی اگه تلویزیون و ماهواره نباشه زندگیشون مختله...
      تو رو خدا جمع کنید این حرف های مسخره رو...فکر می کنم اون قدر فرهنگ و شعور ما مردم پیشرفت کرده باشه...بعدش هم واقعیت ها انکار نا پذیره...باید مسائل و مشکلات حل بشه نه اینکه صورت مسئله پاک بشه...اگه صورت مسئله رو پاک کنیم نشون میدیم که با وجود این همه نخبه چه قدر در حل مسائل ضعف داریم...به امید پیشرفت تفکر منتقدان ایرانی...

    • jalal

      سلام
      متاسفانه الان مسئولين فقط در فكر نگهداري عنوان و پستشون هستند نه چيز ديگه.ما سالهاست از فرهنگ اسلامي جا مانديم و روزبروز از ان فاصله ميگيريم.الان ديگر من پدر خجالت ميكشم در كنار خانواده تلويزيون نگاه كنم.به حال همه مسلمانان متاسفم.

    • مبین

      الان یه لیوان قشنگو ببینین ، میتونین تا فردا صبح ازش انتقاد کنید اما... وقتی میگن چه پیشنهادی دارین میمونین.چرا اینقدر ذهنامون انتقادی چه پیشنهادی نیست انتقاد خیلی خوبه ولی وقته سازنده باشه.سازندگی هم با پیشنهاد درست و قابل امکان بوجود می آید.الان بزرگترین مشکلمون اقتصاد بیماره.اگر قرار فرهنگسازی بشه باید وظیفه هرکدوم با پیشنهادات خوب مشخص بشه.تمام مشکلاتمون فرهنگیه.اول باید نرم افزارهای ذهنی مردم تغییر کنه بعد در عمل نمود پیدا کنه.باید مشکلات معلوم بشه.کمبود محبت دلیلش چیه؟ بی نظمی همه چی دلیلش بی نظمیه کدوممون تو زندگی برنامه ریزی داریم حالا به ساعت نه ولی حدودی.....!!!؟؟؟؟

    • محمد

      بیشتر کسانی که با انهااشنایی دارم نظرشون اینه که از این بد تر هم می تو نستند به قول خودشون سریال درست کنند؟

    • ghazl

      vaghean va3ye resaneye por tarafdari mesle shoma motasefam k hamchin chizi ro vase mardom mifrestin.!! yani mikhain begin k 2khtaro pesarae emruzi in chizaro nemidunan?! rasti fateme jan behtare yekam ru aghayedet kar koni

    • ندا

      خيلي براتون متاسفم فقط ميتونم همينوبگم

    • علی

      من فکر میکنم دیکه تو ایران چیزی بنام فرهنگ باقی نمانده متاسفانه بلانسبت مردان باغیرت یساری از مردان این خصیصه رو از دست داده اند و تکلیف خانمها هم کاملا مشخص هست

    • بدون نام

      متاسفانه از این مسائل در جامعه هست
      اما نباید جلوه پیدا کند و اینچنین انسان را به گستاخی بکشاند

    • ذوالعین

      زمان کم ، آب زیاد ، یک قابلمه کاغذ باطله ، خیلی زیاد مخ هنگ کرده ، با چاشنی هدر دادن وقت ملت = سریالهای شبکه 1و2و3 .
      البته از حق نگذریم نانوایی سنگگ کانال5 چون طنزه ، بهتره

    • امیر

      بنظر من صدا و سیما امسال کولاک کرد هرروز بهتر از دیروز!!!!!!!!!!!! واقعا افتضاحه اصلا جای دفاع هم ندارد

    • فريبا

      چه چيز منفي اي تو فيلم هاي ماه رمضون هست !!!!!!!!!!!
      البته بستگي به نگاه و جنبه ي آدم ها داره فكر نمي كنم تو ايران آدم هايي با اين سطح جنبه وجود داشته باشن كه چون دختره تو فيلم با پسره صحبت ميكنه از فردا هر كسي رو كه ديد جوگيرانه برخورد كنه .
      اين موضوع نه به فيلم و سريال ربط داره نه به كشور و شهر بستگي به آدمش داره .

    • بدون نام

      با سلام فقط این رو می دانم که نشد یک بار از سیما برنامه طنزی پخش بشه و پشت آن حرف و حدیث نباشه و نشد سریالی واقعیت جامعه را بیان کنه و پشت بندش حرف و حدیث نباشه چقدر می خواهیم فیلم های ساختگی و رویایی ببینم که هیچ نکته ای هم نداشته باشه و ما خوشمون بیاد چرا نباید با واقعیت روبرو شد چرا خودمان در داخل کشورمان این فیلم ها را پخش نکنیم و یک کمبودی در افراد ایجاد کنیم که دنبال شبکه های ماهواره ای باشند تو رو به خدا یک مقدار روشن بینتر به قضیه نگاه کنید ماشاءالله این کانالهای ماهواره ای دیگه همه ، همه چیز رو می دونند چرا قبل از اینکه آنان به افکار جوانان نفوذ بکنند خودمان جوان هایمان را روشن نکنیم و خوشی کاذب را به آنها نشان ندهیم و عاقبت آن را نگویم .با تشکر اکرم

    • نیلوفر

      چرا شما عادت کردید هر چیزی رو که میبینید چه خوب چه بد یه نقدی بهش بکنید...قبول دارم در اصل این روابط بسیار ناپسند و زشت است ولی این فیلمهاداره واقعیت جامعه کنونی مارو بیام میکنه چرا باید چشمهامونو روی واقعیت ببندیم...اگر صبر داشته باشید نتیجه این گونه رفتارها و پیامده و عاقبت ان به تصویر کشیده خواهد شد...به نظر من فیلمهای خوبیه و سعی دارند قبح عملو نشون یدند..واقعیته دیگه الان از این جو ذختر پسرها تو جامعه ما زیاده..باید قبول کنیم وبه جای این گونه نقدهای نابجا به فکر درمان و حل این معضل باشیم.....

    • ام جی

      دوست عزیز، شمایی که پلاکارد سخنرانی دستت گرفتی !
      شما اصلن می دونی انحراف یعنی چی؟
      شما اصلن می دونی رسامه ملی یعنی چی؟
      عزیز دل، برادر یا خواهر مثلن دلسوز، انحراف اینا نیس. انحراف اینه که ساعت یک نیمه شب که داری از ام آر آی برمی گردی خونه یه مشت جوون که تازه سیاه هم پوشیدن و مدعی عزاداری هم هستند، بی آر تی رو بذارن سرشون و به قدری اراجیف به یافن که تهوع بگیری.

    • وجدان

      باسلام اين نظرات راكه آدم ميخواند متاسفانه هركسي بايه بغض ودشمني نسبت به ديگران نظرخودش رااعلام ميكنه همه انسانها دريك سطح عقلي نيستند چيزي كه وجوددارد هركدام ازاين سريالها مخاطب مخصوص به خودش راداردمهم اينه كه بايدببينيم كه تاثير اينجورفيلمها روي مخاطب چگونه بوده امامتاسفانه بايداين راقبول كردكه فيلمسازان مانميتوانندبااينجورسريالها روي مخاطب تاثيربسزايي بذارند وهميشه آخرفيلمهايشان را آببندي ميكنند ودرنهايت نتيجه بدي ميدهد

    • بدون نام

      به نظر من انحراف اخلاقی ندارد .واقعیت زندگی انسانی و طبیعت خداوندی را شما میخواهید به چالش بکشید . ضمنا در سریال دختر از کار خودش پشیمان میشود .که خود یک درس اموزشی هم است .ولی در کل اگر دختر وپسر باهم رابطه منطقی داشته باشند ودر نهایت اذدواج کنند اشکالی در کار نیست .بیشتر طلاق ها طبق امار بر اثر عدم شناخت دختر پسر نسبت به هم است

    • بدون نام

      با عرض سلام.لطفا به سینمای ایران خرده نگیرید .اینها واقیات جامعه ی ماست .امروزه همه چیز با دوزو کلک پیش میرودوبعضی از ما در این بهرانها بوده ایم.واین فیلمها یک هشدار به جوانان ماست.من به نوبه ی خود از سینمای ایران عزیزم تشکرمیکنم که تمام تلاش خود را بکار کرفته.این راهم اضافه کنم که ما بای جنبه ی مثبت داستان را ببینیم

    • ارش

      به نظر من نباید مثل کبک باشیم این واقعیت جامعه است که همه داریم می بینیم واقعیت گرا باشیم به جنبه آموزشی آن فکر کنیم

    • Sheyda

      میشه انقدر نقد بیخودی نکنی?همه اینطور نیستن که با این سریالای آبکی از راه به در بشن. در ضمن بقول دوستمون اینا واسه آفتاب مهتاب ندیده ها بدبود نه ...

    • لیلا

      سلام.ای بابا دلتون خوش از واقعیت جامعه خبر ندارید .دیگه دختر پسرا همه چی بلدن مشکلات بزرگتری تو جامعه هست اونارو حل کنید.این فیلما هم دیگه طرفدار نداره

      پاسخ ها

      • ابولفضل

        دقیقا اینه باید به متن جامعه پرداخت نه فرعیات زودگذرزندگی

    • shirin

      برای خودم متاسفم که هنوز هم ادم هایی هستند که افکارشون پی حاشیه ها میچرخه نه اصل موضوعات یه توصیه کمی چشماتونو باز کنید تاببینید تاالان با این حرفا به کجا رسیدیم؟؟؟رابطه هایی که به تصویر کشیده شده واقعیت جامعه امروز ماست

    • سوران

      صدا و سیما واقعا دیگه شورشو درآورده خودشونم نمیدونن دارن چیکار میکنن
      اون از حرفاشون که ما باید با تهاجم فرهنگی مبارزه کنیم اینم از فیلمای بی خودشون .

    • ...

      چیز دیگه گیر نیووردین گیر بدین ؟

    • MAHLA

      بچه ها اینقدر هیجانی نشین اینا همش فیلمه واقعه ای که نیست مگه مامانتون نگفته که اینا الکیه؟!اصلان بهتره زیره تمومه این فیلمل بزنن -18 تا دیگه این بحصا نباشه!!!!!!!!!!!!!!!

    • ارش

      شیدا از نظرت خوشم اومد عین حقیقت گفتی

    • somi

      سریالهاانقدر مزخرفند که بعید میدونم کسی به این مسائل توجه کنه چه برسد به رابطه دختر و پسر

    • shokouh

      اينها همه به جاي خود و بهتر نيست بريم سراغ بحثهاي بزرگتر و نه اين ............

    • setayesh _lm

      واقعا خيلي مسخرس !شما فيلم ماي هاليوود رو با ايران مقايسه ميكنيد!!!!!!

    • vahide

      اي بابا، وقتي ما تو جامعه اي زندگي مي كنيم كه مسائلي مثل روابط غير همجنس و زرق و برق و غيره وجود داره ، وقتي تو مجبوري حداقل 10 تا 13 ساعت از زندگيت رو در روز با غير همجنس در ارتباط باشي چه تو اداره و چه بيرون از اداره يا دانشگاه، پس بايد به اين جور مسائل هم پرداخته بشه، نمي شه كه بعد از 10 ساعت جوان يا نوجواني كه به خونه مي رسه گوشها و چشمها رو بست كه اي واي رابطه با غير همجنس رو نشون نديم روش باز مي شه يا ياد ميگيره، چون واقعا اين مسائل تو جامعه مون هست چه ما بخواهيم و چه نخوايم يا قبول نداشته باشيو، حالا تو اين مرحله بعد از رو در رويي با غير همجنس و زندگي هاي با زرق و برق يا متفاوت با زندگي خودش ، نوبت به فرهنگ سازي و نحوه برخورد با ديده هاش از صبح تا شب مي رسه ، كه اين هم به عهده رسانه هاست و به نظر من ، صرفنظر از آبكي بودن همه سريالهاي امسال تلويزيون كار بدي نيست كه حداقل جوون يا نوجونها ياد بگيرن پيامهاي اخلاقي برنامه هارو .
      آدمها تا تو محدوديت هستن نميشه فهميد كه مي تونن مواظب نفس خودشون بشن، بايد آزاد باشن تا بتونن از حق انتخابشون استفاده كنن كه اگر هم يك زماني از محدوديت خارج شدن به بيراهه نرن و خودشون رو گم نكنن ، مثل دانشجوهاي شهرستاني كه به شهر هاي بزرگ يا شهري غير از شهر خودشون مي رن و متاسفانه به بيراهه مي رن ، اينها اگه از بچگي محدود نبودن و به اصطلاح فرهنگشون بالا مي رفت حالا راهشون رو گم نمي كردن.

    • بدون نام

      نقد پخته ای نبود . شما بیشتر تابع احساسید تا تحلیل متن ناقصی که دیده اید . پیشنهاد می کنم عمیقتر به موضوع بیاندیشید. موفق باشید

    • ماهان

      FAGHAT MIKHAM BEDUNAM NEVISANDEYE IN MAGHALE KIE,VAGHEAN VASE KHODAM MOTESEFAM.VA BAREYE IN NEVUSANDEYE POOCHE BI MASRAFE .....

    • محمد

      فقط بیماردلان می تونند این فیلمها رو ببینند و سکوت کنند یا مسائل دیگه رو پیش بکشند و یا آروغ روشنفکری تحویل بدهند و بگویند هیچ چیز نشده یه دختر با یه پسر رابطه سالم داشته و فقط فقط با هم رفتن سینما یا پارک یا بام تهران و... بابا دیگه چجوری بگیم آبروی اسلام و ایران رو نبرید تو ورزش که گند زدید؛تو مراسمات جشن و شادی واخیراً نیمه شعبان گند بالا اوردید؛ تو رو به آبروی زینب کبری تو تلوزیون دیگه گند نزنید. از شما دوستان عزیز که زحمت نقد دلسوزانه و کارشناسانه رو می کشید ممنونم اما دوست من ایران منحصراً به تهران ختم نمی شه

    • MARI

      گیر نده بابا!!!
      دیگه اگه همینارم نشون ندن ...
      چی میگین شما!!!؟؟؟

    • sara

      بابا ما نخوایم این صداوسیما فیلم بسازه باید کی و ببینیم؟
      روز به روز پسرفت میکنند!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        حرف دل منو زدی.

    • محمد

      با سلام
      می دانیم سریالها ابکی هستند ولی منتقد محترم یک فیلمنامه بنویسید که معضلات جامعه را نشان دهد واین موضوعها را نداشته باشد ( گر توانی بهتر زدن بستان بزن)

    • مائده

      همین مونده که یه مسلمون اونم از نوع ایرانیش از هالیوود دفاع کنه در مورد سریال 5کلیومتر تا بهشت قبول دارم که رابطه امیر حسین و دختر خیلی عادی جلوه میکنه در صورتی که اشتباهه ولی شبهاتی که دختر مطرح میکنه و امیر حسین جواب میده خوبه ونقطه قوت سریاله در مورد سقوط یک فرشته هم به نظر من از بقیه سریال ها بهتره چون خوب و بد در کنار هم آورده شده جسارتا میشه بفرمایید باید یه مسئله چه جوری مطرح بشه و راهکار ارئه بشه میخواستین زندگی عادی و همه چی خوب نشون بدن چی نتیجه بگیرن اون وقت؟؟؟؟؟
      من وقت نکردم نظرات بقیه رو بخونم ولی فک نمیکنم زیاد موافق باشن

    • میلاد

      بابا شما دیگه کی هستین؟ بگردید چیز دیگه ای نیس گیر بدید,واقعا که...
      آخه آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است ,فکر کنم شما واسه جامعه ایران نیستی همچین نقدی به سریال ها میکنی

    • پریسا

      آخه این فیلمه که ساختید روح یارو رفته دوست دختر پیدا کرده هرشبم تو اتاق دختر مردم جولون میده

    • talin.bozorgi@yahoo.com

      ina vagheiyat haye jameye ma hastan chera mikhayn cheshmatoono bebandin in khaneh az pay bast viran ast

    • ابولفضل

      باید اصل جامعه در نظر گرفته شده نه فرعیات و مردم تمام عمر شون دنبال حقایقی بگردن که خودشون بلدن

    • shiva

      اگه به اینا باشه که لابد از این به بعد:
      -معتاد هم نباید توی فیلم سیگار بکشه.
      -دزده توی فیلم نباید دزدی کنن چون بداموزی داره.
      -پلیسای توی فیلم وقتی دنبال دزده میکنن نباید با سرعت بالا رانندگی کنن چون بداموزی داره.
      -هیچکی توی فیلم حق دعوا کردن و عصبانی شدن و انتقام گرفتن و گریه کردن و... نداره چون بد اموزی داره.
      - خلاصه کلام حتی نوزاداهم توی فیلم حق گریه کردن و خیس کردن جاشون رو ندارن چون برای همسن هاشون بداموزی داره:دی

    • مجید

      در اینکه سریالهای این چند سال اخیر تلوزیون از نظر محتوی روز به روز ضعیفتر می شوند شکی نیست , اما فقط یه فکر مریض میتونه نوشته های بالا رو بنویسه.
      کسیکه همواره به همه چیز از بدترین بعد ممکن که تنها به ذهن یه مریض روحی میرسه فکر میکنه.

    • حامد

      حالا نه این چیزا تو کشور ما نیست !!!!؟؟ زیاد مته به خشخاش میزارین.

    • بدون نام

      کی گفته تو سقوط 1 فرشته دختری که مخالف این اختلاط است از زیبایی کمتری برخوردار است؟؟؟؟؟؟؟
      وقتی می خواید 1چیزی رو اثبات کنید دلایل اشتباه و بی پایه به خورد ملت ندید لطفا!

    • seti

      سریال ها جالب نبودن

    • مهتاب

      اصلن چند سال سریالای ماه رمضون افت کردن.شبکه یک هر سال از این فیلمایی میزاره که یارو از خانوادش دور میشه .شبکه دو رو نمیدونم چون نمیبینم.شبکه سه هم که قبلن طنز میذاشت حالا رفته تو کار جن و پری و روح .
      اصلن ما واسه ماه رمضون فیلم نخوایم کیو باید ببینیم؟

    • zeba

      در مورد فیلم های ماه مبارک رمضان سریالاش افت کرده و جالب نیستند

    • مهیار

      به نظر من صدا و سیما در حال حاضر تا حدود زیادی آینه خواهش جامعه است و از این باک ندارد که چه چیزی هلیوودیست یا خلاف عرف و اخلاق است بلکه مهم آن است که به هرشکل طوری که نه سیخ بسوزه نه کباب جوانان را جذب خودش نگه دارد. گرچه معتقدم در بیشتر موارد هم سیخ میسوزه و هم کباب!به هر حال این خود نوعی اعتراف است به این است که روش های موثر گذشته، منسوخ شده و کارایی خود را از دست داده در این شرایط باید بیشتر نگران بحران هویت فردی و اجتماعی بود تا نادیده انگاشته شدن اعتقادات. بدا به حال آینده مان!

    • ساسان

      بدترین سریال از هر نظر 5 کیلومتر تا بهشت هستش بیننده رو چی حساب می کنند

    • MASOUD

      هرکسی یه برداشتی داره از این سریال.ولی چیزای خوبی هم نشون داد.عاقبت خودکشی.عشق واقعی با عشق الکی.

    • مهسا

      دختر پسرای این دوره چه این فیلم هارو نشون بدن چه ندن خودشون بلدن از این کارا

    • hasti

      مگه عهد دقیانوس زندگی میکنید؟این دیگه چه نقد مسخره ای بود.اینجا ایرانه پس با هالیوود و بالیوود مقایسه نکنید که به عقلتون شک میکنم
      متاسفم...........

    • بي تليوزيون هنوز زنده ام!

      مرحبا به نظرها. ولي من با نظر منتقدين عزيز موافقم. چون خيلي ها هنوز پاكند و خيلي از پدرمادرها ميخوان كه بچه هاشون پاك بمونه. ولي متاسفانه تلويزيون در خانه همه هست و هرچي به خوردمون مي دن مي خوريم!!!!!!!!!! من كه تلويزيون رو جمع كردم. خلاص! شجاع باشيد و با چيزي كه نمي خواهيد كنار نياييد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج