۷۷۶۷۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ویرژینی لدوآین؛ ستاره زن بینوا!

با بازیگر نقش کوزت سریال "بینوایان" بیشتر آشنا شوید: ویرژینی لدوآین ستارۀ سینمای فرانسه و شرکت "لورآل" / چند نکته از زندگی‌اش، و چند گفته از او: «بازیگر باید شخصیت را واقعی جلوه دهد»

ویرژینی لدوآین؛ ستاره زن بینوا!






کافه سینما: با بازیگر نقش کوزت سریال "بینوایان" بیشتر آشنا شوید: ویرژینی لدوآین ستارۀ سینمای فرانسه و شرکت "لورآل" / چند نکته از زندگی‌اش، و چند گفته از او: «بازیگر باید شخصیت را واقعی جلوه دهد»

شهرت ویرژینی لدوآین در ایران بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی‌اش مقابل ژرار دوپاردیو در ‌سریال «بینوایان» (۲۰۰۰) است. لدوآین در این مینی‌سریال موفق ۳۶۰ دقیقه‌ای به کارگردانی خانم ژوزه دایان نقش کوزت را بازی کرده است.

ویرژینی لدوآین؛ ستاره زن بینوا!

ویرژینی لدوآین روز ۱۵ نوامبر ۱۹۷۶ با نام اصلی ویرژینی فرناندز در شهر اوبرویلیه در نزدیکی پاریس متولد شد. وقتی ۹ ساله بود برای تحصیل بازیگری به مدرسۀ بچه‌های نمایش پاریس رفت و در سن ۱۱ سالگی با بازی در کمدی ایتالیایی «آغاز» وارد دنیای سینما شد. سال ۱۹۹۱ هوش و ذوق بازیگری‌اش در نقش اصلی فیلم «میما» به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و چند ماه بعد در فیلم «بچه دزد» در کنار مارچلو ماسترویانی و میشل پیکولی ایفای نقش کرد و راه خود را برای ورود به سینمای حرفه‌ای هموار کرد. یکی از شانس‌های بزرگ لدوآین حضور در نقش اول «مگس» آخرین فیلم مارسل کارنه بود؛ فیلمی بر مبنای رمانی به همین نام نوشتۀ گی دو موپسان، که پس از مرگ کارنه در سال ۱۹۹۲ ناتمام ماند. آشنایی لدوآین با الیویه آسایاس که در دو فیلم با او همکاری کرده در زندگی هنری‌ این بازیگر نقشی بسیار تعیین‌کننده داشت؛ «آب سرد» ساختۀ آسایاس جای پای او را به عنوان یک بازیگر جدی محکم کرد. بعد از آن لدوآین در یکی از بهترین ساخته‌های کلود شابرول به نام «تشریفات» ظاهر شد. او در سال‌های ۱۹۹۳، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ نامزد جایزۀ بهترین بازیگر زن خوش‌آتیه از جشنوارۀ سزار (معادل فرانسوی اسکار) شد. اما شهرت جهانی لدوآین با شروع فعالیتش به عنوان سفیر لورآل در سال ۱۹۹۹ رقم خورد. او ۶ سال تمام برای تبلیغات تجاری این شرکت فرانسوی کار می‌کرد. بعد از آن بود که دنی بویل از لدوآین برای بازی در مقابل لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم «ساحل» دعوت کرد.

ویرژینی لدوآین؛ ستاره زن بینوا!
سریال بینوایان (ژوزه دایان)

این بازیگر ۳۷ سالۀ فرانسوی هم با فیلمسازان نامی و قدیمی همچون مارسل کارنه (در فیلم مگس) همکاری کرده و هم با سینماگران موج نوی سینمای فرانسه مانند کلود شابرول (در فیلم تشریفات). او در آثاری از الیویه آسایاس (آب سرد / پایان اوت، آغاز سپتامبر)، فرانسوآ اوزون (هشت زن)، ژان‌فرانسوآ ریشه (عاشقانه)، بنوآ ژاکو (دختر مجرد / ماریان / وداع با ملکه) و ژان‌پل راپنو (سفر به خیر) هم درخشیده است.



چند نکته از زندگی‌اش:

نام هنری خود «لدوآین» را به پیشنهاد پدرش از مادربزرگ پدری‌ خود وام گرفت. مادربزرگش بازیگر فرانسوی تئاتر بود و پدربزرگ پدری‌اش ملیت اسپانیایی داشت.

از زمانی که تنها سه سال داشت در آگهی‌های تبلیغاتی بازی می‌کرد.

در ۱۰ سالگی در موزیک ویدئویی از دنیل بالاووآن به نام «L'Aziza» حضور پیدا کرد و همان سال وارد مدرسۀ رونیونی پاریس (مدرسۀ بچه‌های نمایش) شد.

برادرش میشل دستیار تولید فیلم است.

مهم‌ترین سرگرمی‌اش باغبانی و مطالعه است.

سه سال متوالی نامزد جایزۀ بهترین بازیگر زن خوش‌آتیه از مراسم سزار شد: ۱۹۹۴ برای بازی در «موش‌خرماها»، ۱۹۹۵ برای «آب سرد»، و ۱۹۹۶ برای «دختر مجرد»

برای بازی در «ساحل» جایزۀ سوزان بیانکتی (بااستعدادترین هنرپیشۀ جوان سینمای فرانسه) را دریافت کرد.

برای «هشت زن» برندۀ خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنوارۀ برلین ۲۰۰۲ شد.

مجری مراسم اختتامیۀ جشنوارۀ فیلم کن سال ۲۰۰۲ بود.

گذشته از بازیگری سینما در تبلیغات هم حضور چشمگیری دارد. او بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ مدل مشهور شرکت لورآل بود.

در سال ۲۰۰۲ در فیلم کمدی پلیسی «هشت زن» (فرانسوآ اوزون) در کنار چند نسل از ستاره‌های بزرگ سینمای فرانسه همچون کاترین دونوو، فانی آردان، ایزابل اوپر، و امانوئل بئار نقش‌آفرینی کرد. او در این فیلم ترانۀ معروف ماری لافوره به نام «Toi mon amour, mon ami» را بازخوانی کرد.

سوفی مارسو و ایزابل اوپر بازیگران زن محبوبش هستند.

سال ۲۰۱۲ در بازی ویدئویی «ندای وظیفه: بلک اپس ۲» به جای شخصیت کلوئه لینچ صحبت کرد.

در جشنوارۀ ونیز ۲۰۱۳ یکی از اعضای هیأت داوران بخش مسابقه بود.

ویرژینی لدوآین؛ ستاره زن بینوا!
هشت زن (فرانسوآ اوزون)

چند گفته‌اش:

بازیگر در واقع اجراکنندۀ ایدۀ دیگران است. تمام احساسات یک شخصیت و تمام ذهنیت یک کارگردان باید در اجرای یک بازیگر دیده شود. بازیگر با غریزه و احساس و تکنیک و تلاش‌اش یک شخصیت را واقعی جلوه می‌دهد.

در دنیای بازیگری همیشه با یک نفر مقایسه می‌شوی. مخصوصا اگر یک بازیگر فرانسوی باشی.

معمولا نقش شخصیت‌هایی را بازی می‌کنم که با واقعیت زندگی روزمره بخوانند.

هرگز فیلمی را برای پول کار نمی‌کنم. هرگز کاری را که دوست نداشته باشم نمی‌پذیرم. در حسابم به اندازۀ کافی پول هست.

فعالیت در لورآل برایم بسیار اقناع‌کننده است؛ چون هم وقت زیادی از من نمی‌گیرد و هم با درآمد خوبی که از این راه کسب می‌کنم می‌توانم در فیلم‌های دلخواهم حضور پیدا کنم. امتیاز دیگرش این است که امکان بازی در کلیپ‌های تبلیغاتی به کارگردانی فیلمسازان بزرگی همچون اریک زونکا (سازندۀ زندگی رؤیایی فرشتگان) برایم فراهم می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج