اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۱۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درباره «ملانکولیا» ساخته لارس فون تریر

توضیحاتی درباره فیلم جدید آقای جنجالی

فیلم سینمایی «ملانکولیا» ساخته لارس فون تریر کارگردان دانمارکی که در جشنواره کن جنجال بزرگی به پا کرد، از ۳۰ سپتامبر اکران می‌شود.

کارگردان فیلم‌های «رقصنده در تاریکی»، «داگ‌ویل»، «مندرلی» و «ضد مسیح» این بار با یک فیلم آخرالزمانی بازگشته است.

از چه حرف می‌زنیم؟
فیلمساز دانمارکی ژانر «پایان دنیا»‌ را - یک سیاره‌ بزرگ آبی‌رنگ به نام ملانکولیا که به زودی به زمین برخورد می‌کند - در دست گرفته و آن را به یک ملودرام خانوادگی تبدیل کرده است.

اولین برداشت
پایان دنیاست و همه ما احساس افسردگی می‌کنیم.

محرک اصلی
لارس فون تریر هم در فیلم‌هایش و هم در انظار عمومی به دنبال جنجال‌آفرینی است، چه زمانی که در جشنواره کن با نازی‌ها ابراز همدردی می‌کند و چه با صحنه‌های جنجالی فیلم «ضد مسیح».

توضیحاتی درباره فیلم جدید آقای جنجالی

کرستن دانست، الکساندر اسکارسگارد و کیفر ساترلند در صحنه‌ای از فیلم «ملانکولیا»

ستاره‌ها
کرستن دانست ستاره هالیوود در «ملانکولیا» نقش دختری افسرده و مانیایی را بازی می‌کند که قرار است به زودی عروسی کند. شارلوت گنزبورگ که در «ضد مسیح»‌ بازی کرد در نقش خواهر او ظاهر می‌شود. کیفر ساترلند، شارلوت رامپلینگ، الکساندر اسکارسگارد، جان هرت و اودو کایر بازیگران نقش‌های مکمل هستند.

اولین جنجال‌ها
«ملانکولیا» در کن با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد. پیتر برادشاو در «گاردین» به فیلم دو ستاره داد و آن را «یک فیلم به طرز مبهوت‌کننده کسل‌کننده و مسخره»‌ نامید، اما سوکدیو ساندهو در «تلگراف»‌ پنج ستاره به فیلم داد و نوشت: «فیلم یک فرض داستانی گیج‌کننده و تقریبا احمقانه - همه چیزهای بنجل فیلم‌های وابسته به ژانر - را به دست می‌گیرد و با آن یک آلیاژ مسحورکننده، به لحاظ بصری محشر و اغلب متاثرکننده از یک درام خانوادگی و مکاشفه فلسفی درست می‌کند.»

در همین حال، «ورایتی» از «ملانکولیا» به عنوان «واکنش بسیار روشن و در عین حال غیرمنتظره فون تریر به افسردگی خود» یاد کرد.

شناخت درونی
فون تریر در نشست مطبوعاتی «ملانکولیا»‌ در کن اذعان کرد شاید فیلمی ساخته که عملا دوست نداشت بسازد، چون فیلمش به طور مخاطره‌آمیزی به زیبایی‌شناختی فیلم‌های روز سینمای آمریکا نزدیک است. هرچند، ما هنوز مطمئن نیستیم او واقعا باید نگران این نزدیکی باشد.

چه خوب که ...
«ملانکولیا» ثابت می‌کند یک فیلم آخرالزمانی لزوما نباید مملو از انفجارهای بزرگ و حرکت‌های جاهل‌مآبانه باشد. نکته‌ای که ظاهرا همه با آن موافق هستند این است که فیلم در ارائه تصورات هنرمندمآ‌بانه، رویاگونه و بسیار زیبا موفق است.

توضیحاتی درباره فیلم جدید آقای جنجالی

کیفر ساترلند در صحنه‌ای از فیلم «ملانکولیا»

شرم‌آور است که...
حرف‌های فون تریر در جشنواره کن احتمالا هر نوع اشاره به «ملانکولیا»‌ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، هرچند در خود فیلم هیچ نشانی از نازی‌ها نیست.

فیلمی که می‌تواند موفق باشد
احتمالا «ملانکولیا» تماشاگران را هم به دو دسته تقسیم می‌کند. گروهی از آن به عنوان یک فیلم بسیار ملال‌آور یاد می‌کنند و گروهی هم آن را یک پیروزی بزرگ خواهند دانست. به هر حال، بعید است فیلم به فروش خیلی زیاد دست پیدا کند.

جزئیات
«ملانکولیا»‌ از 30 سپتامبر در بریتانیا اکران می‌شود.

منبع: خبرانلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

توضیحاتی درباره فیلم جدید آقای جنجالی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج