adexo3
۹۸۴۶۶
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

زندگی مثل جعبه شکلات مي‌مونه

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

خوردنی‌ها همیشه در زندگی ما آدم‌ها تاثیرگذارند، چه واقعی باشند و چه در فیلم‌ها به تصویر کشیده شوند و البته دومین نمونه خیلی وقت‌ها دل ما را بیشتر آب مي‌اندازد. این گزارش شرحی است از تعدادی از مهم‌ترین خوردنی‌های تاریخ سینمای جهان.

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی
مجله زندگی ایده آل: خوردنی‌ها همیشه در زندگی ما آدم‌ها تاثیرگذارند، چه واقعی باشند و چه در فیلم‌ها به تصویر کشیده شوند و البته دومین نمونه خیلی وقت‌ها دل ما را بیشتر آب مي‌اندازد. بارها شده وقتی خوردنی‌اي در یک فیلم مي‌بینیم دل‌مان مي‌خواهد خیلی زود آن را در فاصله ۳۰ سانتی‌مان داشته باشیم. حقیقت این است که خوردنی‌ها در قاب تصاویر جذابیت زیادی پیدا مي‌کنند. این گزارش شرحی است از تعدادی از مهم‌ترین خوردنی‌های تاریخ سینمای جهان.

۱. FOREST GUMP

تام هنکس شکلاتی

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

جعبه شکلات یکی از نمادهای معروف فیلم کلیدی دهه ۹۰، فارست گامپ است. فارست گامپ با بازی تام هنکس در طول سفر معروفش در فیلم، در سکانس افتتاحیه در یک ایستگاه اتوبوس نشسته است. زنی میانسال نیز کنار او حضور دارد. فارست پس از چند دقیقه جعبه شکلاتی از داخل کیفش در مي‌آورد و به زن تعارف مي‌کند و در حالی که شکلات هنوز در دستش است یکی از محبوب‌ترین دیالوگ‌های تاریخ سینما را به زبان مي‌آورد:«مامانم همیشه مي‌گفت زندگی مثل یک جعبه شکلات مي‌مونه، نمي‌دونی چی گیرت میاد.»

۲. CAST AWAY

تنها خوردنی موجود در جزیره

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

کاراکتر چاک با بازی تام هنکس در جدا افتاده، به دلیل یک حادثه هوایی شرایطی رابینسون کروزو وار پیدا مي‌کند. هواپیمای او هنگام سفر از روسیه به ایالات متحده با حادثه مواجه مي‌شود و او با سقوط در آب‌های اقیانوس به جزیره‌ای دور افتاده مي‌رسد که نه انسانی آنجاست و نه جانوری. چاک در این جزیره دو همراه مهم دارد. صمیمي‌ترین دوست، یعنی توپ والیبالش و نارگيل‌هایی که کل مصرف غذایی او محسوب مي‌شود. در طول فیلم بالای ۱۰ بار نارگيل مي‌بینیم به این دلیل که نارگيل تنها خوردنی است که او مي‌تواند در این جزیره پیدا کند.

۳. SUPER SIZE ME

خوردن به مثابه ترکیدن

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

بزرگ ترین برگرهای تاریخ در این مستند آمریکایی دیده شدند. فیلمي ‌از جریان مستقل سینمای ايالات‌متحده که در نهایت به موفقیت بزرگی رسید. اين فیلم ‌درباره جریان دامنه‌دار «فست‌فود»‌های عجیب و غریب آمریکایی است. در جایی از مستند همبرگری چند طبقه با ترکیبی از گوشت، فیله مرغ، بیکن با تمام مخلفات اطرافش توسط یک فرد آمریکایی خورده مي‌شود. به ما درباره برگرهایی مي‌گوید که منطقی است غذای ۵ یا ۶ آدم باشند اما در نهایت به راحتی توسط یک نفر خورده مي‌شود. جریانی که در ايالات‌متحده به چاقی تعداد زیادی از آدم‌های جامعه این کشور ختم شده است.

۴. SNOW WHITE

دخترک کوچولو، چطور سفیدبرفی شد؟

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

در تمامي‌ساخته‌های سفید برفی یک روایت وجود دارد که همگی به سیب ختم مي‌شوند. ملکه‌ای هنگام وضع حمل می‌میرد. اسم دختر را «سفیدبرفی» می‌گذارند. سال بعد شاه همسر دیگری اختیار می‌کند. ملکه جدید بسیار زیبا اما فوق‌العاده مغرور بود. او آینه‌ای جادویی داشت. یکی از وظایف آینه این بود که به ملکه اعلام کند که او زیباترین فرد روی زمین است. هنگامي‌که سفیدبرفی به هفت سالگی می‌رسد، آینه جادویی به ملکه می‌گوید که دختر ناتنی‌اش گوی سبقت را در زیبایی از او ربوده‌است. در نتیجه او سیب معروف این داستان را به سفیدبرفی مي‌دهد و او را به همراه شکارچی راهی جنگل مي‌کند تا در آنجا رهایش کند.

۵. ONCE UPON A TIME IN AMERICA

کیک خامه‌ای که دنیرو را نجات داد

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

روزی روزگاری آمریکا شاهکار فیلمساز مهم ایتالیایی سرجیو لئونه، سه قسمت کلیدی دارد؛ کودکی گنگ دنیرو و جیمز وود، دوران جوانی و در نهایت دوران بازنشستگی. در اپیزود دوران کودکی، کوچک‌ترین عضو گروه برای دختر مورد علاقه‌اش شیرینی خامه‌ای مي‌خرد تا به او هدیه دهد. در زمان انتظار روی پله‌ها، کیک خامه‌ای چنان دل پسرک فقیر را آب مي‌کند که او پیش از آمدن دختر در فاصله دو، سه دقیقه کل کیک را مي‌خورد. آغاز این سکانس با انگشت زدن به خامه کیک آغاز مي‌شود و در نهایت به خوردن کل کیک ختم مي‌شود.

۶. THE SILENCE OF THE LAMBS

هاني بال آدمخوار

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

دکترهانیبال لکتر شخصیت کلیدی فیلم «سکوت بره‌ها» مشهورترین روانشناس دوران خودش است. او بهترین مغز دنیا را دارد اما یک مشکل بزرگ دارد؛ علاقه زیادی به خوردن آدم‌ها و به خصوص مغزشان دارد. به زبان ساده هانیبال لکتر با بازی آنتونی هاپکینز یک آدم خوار است. این نکته بسیار حیرت انگیز است. مشهورترین خوراکی سری فیلم‌های هانیبال که شماره اولش در سکوت بره‌ها رقم مي‌خورد، نه شکلات است، نه گوشت بره و نه اسپاگتی. خوردنی معروف این فیلم مغز انسان است. دکتر هانیبال لکتر تا دل‌تان بخواهد در این فیلم و قسمت‌های بعدی‌اش مغز انسان مي‌خورد.

۷. LORD OF THE RINGS

مهم‌ترین خوردنی ترپلوژی ارباب حلقه‌ها

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

ارباب حلقه‌ها؛ سه‌گانه محبوب پیتر جکسون. شاید هیچ تریلوژی در ۵۰ سال گذشته به محبوبیت ارباب حلقه‌ها نرسیده باشد. سم و فرودو دو کاراکتر اصلی کار یکی از دلایل این مسئله هستند. این دو هابیت در طول سفر دور و درازشان خوردنی جالبی به همراه‌شان دارند، نانی بسیار نرم که دو لایه است و محصول محل زندگی آنها يعني شایر است. در نهایت گالوم شخصیت منفی این سفر با دور ریختن نان‌ها به ته دره و انداختن تقصیر به گردن سم، باعث به هم خوردن رابطه سم و فرودو و جدایی آنها در این سفر مي‌شود. این نان‌های خوشمزه اينگونه به شهرت مي‌رسند.

۸. THE GOONIES

شکلات آخرالزمانی

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

بچه‌های تین ایجر اهل ایالت اورگان ايالات‌متحده در «گونیز» سفری رؤیایی را آغاز مي‌کنند. همین که استیون اسپیلبرگ در روزهای ۴۰ سالگی و اوج خلاقیتش با خلق «ای. تی»، در آن روزها پشت فیلم است، اثبات مي‌کند که اثر بسیار هیجان‌انگیز و سرشار از تم‌های ماجراجویانه است. این بچه‌ها در راه سفر پر رمز و رازشان، یک خوردنی بسیار محبوب همراهشان دارند، شکلات «بیبی روث». بیبی روث یک شکلات آمریکایی است که حاوی بادام زمینی و کارامل است. نام شکلات شباهت زیادی به نام بازیکن مشهور بیسبال بیب روث دارد.

۹. BREAKING BAD

مرغ سوخاری شما را پولدار می‌کند اما نه خیلی پولدار

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

گاسفرینک یکی از کاراکترهای مشهور سریال «بریکینگ بد» است. در قسمت‌های اول همه تصور مي‌کنند او آدم خوبی است. طبیعی هم بود. گاسفرینگ دوست صمیمي ‌یک پلیس مبارزه با مواد مخدر بود و غیر از این رستوران سوخاری را هدایت مي‌کرد که مرغ‌های سوخاری‌اش بسیار معروف هستند. مرغ سوخاری به همین دلیل پر رنگ‌ترین خوردنی سریال برکینگ بد است. در ادامه مشخص مي‌شود این مرغ‌های سوخاری منبع درآمد اصلی گاسفرینگ نیست و او قاچاقچی بزرگ مخدر شیشه نیز هست.

۱۰. TERMINAL

خاویار پر دردسر آقای هنکس

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

ویکتور نوورسکی با بازی تام هنکس، فردی از شرق اروپا که تا پایش را به ايالات‌متحده و فرودگاه جان. اف کندی ايالات‌متحده مي‌گذارد، حکومت کشورش سقوط مي‌کند. او در این شرایط و بر اساس قانون نه اجازه دارد به کشورش بازگردد و نه اجازه دارد پا به خاک ايالات‌متحده بگذارد. به این ترتیب مجبور مي‌شود در فرودگاه زندگی کند.
او پول زیادی ندارد اما همراهش خوردنی بسیار گران خاویار را دارد. او نان‌های مجانی فرودگاه را پیدا مي‌کند و با خاویار آنها را مي‌خورد. این روند ادامه دارد تا آنجا که در نهایت او کار پیدا مي‌کند و قدرت خرید غذاهای بهتر را پیدا مي‌کند.

11. THE GOD FATHER

وقتي پوست پرتقال، پدرخوانده را مي​کشد

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

مارلون براندو در نقش پدر خوانده در طول فیلم بارها به شکل‌های مختلف از به قتل رسیدن به وسیله گروه‌های مافیایی، نجات پیدا مي‌کند اما در نهایت به ساده ترین شکل ممکن و به دستان خودش مرگش را رقم مي‌زند. در یکی از سکانس‌های پایانی براندو مشغول بازی با نوه‌اش در حیات خانه کورلئونه است که یک دفعه به سرش مي‌زند برای کودک شکلک دربیاورد. او پوست پرتقال را روی دندان‌هایش قرار مي‌دهد که در یک لحظه پوست در گلویش گیر مي‌کند و باعث خفگی و مرگش مي‌شود.

۱۲. THE SIMPSONS

من، هومر سیمپسون‌ شیفته دونات هستم

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

مي‌گویند هومر سیمپسون آقای زرد رنگ مشهور، محبوب ترین کاراکتر تلویزیونی در دنیا محسوب مي‌شود. هومر در مجموعه «سیمپسون‌ها» پدر خانواده سیمپسون است. او شیفته هرگونه خوردنی است اما محبوب‌ترین خوردنی تمام زندگی او شیرینی‌های دونات است. او شیفته دونات است. از دونات باروکش خامه میوه‌ای گرفته تا شکلاتی. سیمپسون‌ها از اواخر دهه هشتاد در ايالات‌متحده مشهور و با محوریت ایده‌های جیمز ال بروکس به یکی از خلاق‌ترین چهره‌های صنعت کمدی در اين كشور تبديل شدند. او خالق هومر سیمپسونی است که به اعتقاد خیلی‌ها محبوب‌ترین مرد خانواده در صنعت تلویزیون دنیاست.

۱۳. LOST

کلوچه وانیلی براي گمشدگان

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

آدم‌های گمشده در جزیره سریال لاست همه چیز برای‌شان جدید است و در جزیره مرموزی در اقیانوس آرام گیر افتاده‌اند و در درجه اول دنبال سرپناه و غذا هستند. در جست وجوی غذا اما آنها دریچه آپولو را پیدا مي‌کنند؛ جایی که در آن کلوچه‌های وانیلی پیدا مي‌‌شود. این کلوچه‌ها راه‌حل نجات آنهاست که در جزیره با عوامل وحشتناکی مانند خرس‌های قطبی، جانوری بزرگ و همین‌طور ساکنان شرور جزيره طرف هستند.

۱۴. LADY and the TRAMP

وقتی ولگرد دل بانو را به دست آورد

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

«بانو و ولگرد» کارتونی آمریکایی است که در سال ۱۹۵۵ به تهیه‌کنندگی والت دیزنی ساخته شد. این کارتون یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های دوران کلاسیک والت دیزنی است. حکایت دو سگ زیبا به نام‌های بانو و ولگرد که در میانه داستان با هم آشنا مي‌شوند و در نهایت دلبسته یکدیگر مي‌شوند. بسیاری از شب‌ها خوراک آنها که خیلی وقت‌ها از پس مانده سطل آشغال‌ها نصیب‌شان مي‌شود، اسپاگتی است. این غذای ایتالیایی محبوب‌ترین غذای بانو و ولگرد است. اسپاگتی تا پایان فیلم بارها به تصویر کشیده مي‌شود.

۱۵. POPEYE

قدرت بازوهای ملوان زبل

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

پاپای یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دهه هشتاد میلادی در ايالات‌متحده است. بعدها این سریال در کشورمان در بخش کارتونی‌اش، به «ملوان زبل» مشهور شد. ملوان زبل ملوان ساده و صادقی بود که با خوردن اسفناج به قدرتی دست نیافتنی مي‌رسید. ملوان زبل خیلی زود به یکی از مهم‌ترین عوامل تبلیغ برای ماده خوردنی اسفناج بدل شد. اسفناج خاصیت زیادی دارد اما محبوبیت آن زیاد نیست. ملوان زبل کمک زیادی به سوددهی کمپانی‌های فروش اسفناج در ايالات‌متحده کرد و به نوعی این سبزی معروف را در این کشور و حتی بسیاری از نقاط دیگر دنیا احیا کرد.

۱۶. FUNNY GAMES

قاتل ترسناک فیلم هانکه

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

ترس، دلهره و حال بسیار غریب. این تجربه‌ای است که پس از دیدن «بازی‌های بامزه» اثر میشاییل هانکه مشهور نصیب‌تان مي‌شود. فصل ابتدایی این تجربه پر التهاب با یک زرده تخم مرغ آغاز مي‌شود. پل و پیتر دو کاراکتر قاتل فیلم، اولین بار به بهانه گرفتن زرده تخم‌مرغ زنگ خانه جرج فاربر را به صدا درمي‌آورند؛ زرده تخم‌مرغی كه با انداختنش روی زمین، مزاحمت و در نهایت کشتار وحشیانه خانواده فربر را رقم مي‌زند. زرده تخم‌مرغ در این فیلم کاری با شما مي‌کند که هرگز دیگر به فکر مصرف آن نخواهید افتاد.

۱۷. OLD BOY

سوشی پردردسر

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

اولد بوی یکی از ستایش شده‌ترین محصولات سینمای جنوب شرق آسیاست. این فیلم برعکس بسیاری از آثار موفق آن نقطه که همگی ژاپنی هستند، محصول کره‌جنوبی است اما در آن یک خوردنی مشترک با ژاپن وجود دارد؛ سوشی. سوشی غذای سنتی مردمان آن منطقه به طور حیرت‌انگیزی در این فیلم پر رنگ است. هر کس فیلم را ببیند دوست دارد بعدش به یک رستوران ژاپنی برود و سوشی بخورد.

۱۸. LOLITA

چطور لولیتا قهرمان ناباکوف شد؟

مشهورترین خوردنی‌های سینمایی

«لولیتا» یکی از مشهورترین رمان‌های تاریخ ادبیات معاصر است؛ نوشته ولادمیر ناباکوف نویسنده مشهور روسی. حکایت عشقی نا متعارف میان یک مرد کهنسال و دختری بسیار جوان به نام لولیتا. لولیتا اما شیفته آب نبات چوبی بود و در تمام اقتباس‌های تصویری از این اثر نیز آب نبات چوبی نقش کلیدی دارد؛ آب نباتی با طرح قلب. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در پاریس به چاپ رسید. استنلی کوبریک، در سال ۱۹۶۲و آدریان لین در سال ۱۹۹۷دو فیلم با اقتباس از این رمان ساختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      فیلم روزی روزگاری آمریکا رو بدجوری سانسور کردین واسه هدیه کیک خامه ای خرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج