جاباما
۱۰۰۳۳۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پادو، غرامت دوران بازیگری و مربیگری را می‌خواهد

لئوناردو پادوانی بعد از اینکه در دیدار برابر فولاد با ضایعه نخاعی روبه‌رو شد، همچنان ویلچرنشین است و با وجود گذشت زمان زیاد و تغییرات مداوم در رده مدیریتی باشگاه هنوز مطالباتش را نگرفته و به همین دلیل از باشگاه شکایت کرده است.

فرهیختگان: لئوناردو پادوانی بعد از اینکه در دیدار برابر فولاد با ضایعه نخاعی روبه‌رو شد، همچنان ویلچرنشین است و با وجود گذشت زمان زیاد و تغییرات مداوم در رده مدیریتی باشگاه هنوز مطالباتش را نگرفته و به همین دلیل از باشگاه شکایت کرده است. با روی کار آمدن سعادتمند به‌عنوان مدیرجدید استقلال او دستور داد تا پرداخت مطالبات ۱۰۰ هزاردلاری مدافع برزیلی در اولویت پرداخت قرار بگیرد، اما عجیب اینکه حالا که سعادتمند توانسته مبلغ بدهی معوقه او را تامین کند، حاضر نیست به باشگاه شماره حساب بدهد.

درحالی که تا چندی پیش پادو گفته شماره حساب می‌دهد تا این مبلغ را دریافت کند، اما انگار برخی مشاوره‌های غلط او را از این مسیر دور کرده و باعث شده این بازیکن برزیلی تصمیم دیگری بگیرد. پادوانی زمانی که به برزیل رفت از استقلال به فیفا شکایت کرد و به‌خاطر نقص عضوی که در این باشگاه نصیبش شده خواستار ۹ میلیون دلار غرامت شد! این موضوع البته از سوی فیفا رد شد و در رای فدراسیون جهانی فوتبال استقلال به پرداخت تنها ۱۰۰هزاردلار بدهی معوقه او محکوم شد، اما مدافع برزیلی سابق استقلال نسبت به رای فیفا به دادگاه CAS شکایت کرده تا شاید بتواند مبلغ مورد نظر یا بخشی از آن را از آبی‌ها بگیرد.

به‌همین دلیل او فعلا حاضر نشده ۱۰۰هزار دلاری را که فیفا حکم داده، از استقلال دریافت کند. برای پیگیری ماجرا و البته بحث مطالبات شفر و استراماچونی با مدیر روابط بین‌الملل باشگاه استقلال صحبت کردیم. گفت‌وگو با کاظم قیم را در ادامه می‌خوانید.

از شکایت عجیب پادوانی آغاز کنیم. با توجه به اینکه فیفا این درخواست را رد کرده، گویا خطری از این ناحیه باشگاه استقلال را تهدید نمی‌کند.

این‌طور نیست که هیچ‌خطری تهدید نکند، ولی طبق تجربیات گذشته خیلی کم پیش آمده که دادگاه کاس بخواهد رای فیفا را نقض کرده یا آن را بشکند و رای دیگری را صادر کند.

روی چه حساب پادوانی این رقم را درخواست کرده است؟

به‌خاطر نقص عضو دائمی که برایش پیش آمده و این‌طور عنوان کرده که دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند، استقلال باید تا پایان سال بازیگری سالیانه مبلغی را دریافت کند که طبق محاسباتی که داشته مجموع آن می‌شود ۹میلیون دلار. او حتی دوران مربیگری را هم محاسبه کرده و میانگین مجموع این ارقام را به‌عنوان غرامت از استقلال درخواست کرده است.

البته با وجود مشکلات، باشگاه استقلال اعلام کرد طلب پادوانی و مرحوم پورحیدری باید در اولویت پرداخت قرار بگیرد.

درست است. فوتبال همیشه توام بوده با مصدومیت و اتفاق و مصدوم شدن ذات طبیعی این رشته ورزشی به‌شمار می‌رود. زمانی است که اتفاقی در حاشیه یک رقابت پیش می‌آید، به‌طور مثال یک تماشاگر اشیایی را پرت می‌کند که باعث می‌شود یک نفر مصدوم شود که قضیه آن فرق می‌کند، اما در این قضیه، دو بازیکن در داخل زمین فوتبال با هم برخورد کرده که منجر به مصدومیت یکی از آنها شده است.

ما هم از این بابت متاسفیم و از زمانی که آمدیم سعی کردیم حسن نیت خود را نشان دهیم، در این گرفتاری مالی که با هجوم طلبکاران مواجه بودیم، دنبال پرداخت مطالبات پادوانی بودیم تا جایی که یک هفته‌ با فیفا هماهنگ کردیم، طلب این بازیکن برزیلی از محل مطالبات استقلال در فیفا پرداخت شود که به نظر می‌رسد با مشاوره اشتباهی که این بازیکن گرفت، روند به سمت دیگری پیش رفت و او تصمیم گرفت تا این پول را نگیرد. او به ما اعلام کرد که می‌خواهد به کاس شکایت کند، اما شماره حساب هم داد یعنی از ابتدا موافقتش را اعلام کرده بود، ولی طی یک هفته چه شد که حتی حاضر نشد تا این پول را هم بگیرد و از این قضیه منصرف شد برای ما هم جای سوال دارد.

وظیفه و نقش باشگاه‌ها در این بین درخصوص این‌طور اتفاقات در دنیای فوتبال از لحاظ حقوقی چیست؟

در هرصورت فوتبال همیشه با مصدومیت‌ها و اتفاقات همراه بوده است. همین الان در قضیه کرونا بازیکنان مدام می‌گویند اگر کرونا بگیریم و فوتبال‌مان تمام شد چه کنیم و اگر ما کرونا بگیریم دیگر تمام است. یعنی همه می‌دانند فوتبال همیشه با این اتفاقات همراه بوده، اما این ریسکی است که بازیکن به جان می‌خرد و از بد حادثه شاید اتفاقی بیفتد که برای پادوانی رخ داد. از لحاظ حقوقی باشگاه‌ها وظیفه دارند هزینه‌های درمان بازیکن را تقبل کند تا روند بهبود وی تسریع شود، اما اینکه چنین غرامتی درخواست شود اصلا در دنیای فوتبال نه مرسوم است و نه قانون خاصی در این خصوص وجود دارد. چون هیچگاه هیچ‌باشگاهی از بازیکنش نمی‌خواهد که به‌خاطر یک گل جانش را به‌خطر بیندازد و حالا چون این اتفاق افتاده پس باشگاه باید غرامت بدهد.

درخصوص مطالبه شفر و پسرش ماجرا به کجا رسید؟ توافق کردید؟

در این خصوص همین الان هم با او درحال مذاکره هستیم. توافق خاصی صورت نگرفته اما یک‌سری قول‌های شفاهی داده شده که ما به‌دنبال آن هستیم تا بعد از شرایطی که به‌خاطر کرونا به‌وجود آمده، قرار ملاقاتی را با شفر ترتیب دهیم تا بتوانیم با وی تفاهم کنیم.

مبلغ طلب شفر و پسرش به‌طور دقیق چقدر است؟

درخصوص پسرش که هنوز رای صادر نشده و در حال رسیدگی است اما طلب آقای شفر حدود ۵۵۰ هزار دلار است. البته مطالبه اصلی خیلی بیشتر از این حرف‌ها و بیشتر از یک میلیون دلار بود که این رقمِ ۵۵۰ هزار دلار با توجه به عقد قرارداد او با بن‌یاس کاهش پیدا کرده است.

درخصوص استراماچونی و مطالبات وی کار به کجا رسید؟ شکایتش دردسرساز می‌شود؟

مدیریت باشگاه دوهفته پیش اعلام کرده بود که این سرمربی از استقلال شکایت کرده و درخواست غرامت یک میلیون و ۸۰۰هزار یورویی کرده که پرونده وی نیز درحال رسیدگی است و هنوز رایی صادر نشده. البته طبق ادعای استرا ما هم لایحه دفاعی متناسب را با توجه به مستنداتی که داشتیم، ترتیب دادیم و منتظریم تا رای صادر شود.

مگر قرارداد استرا و دستیارانش سالی 750هزار دلار نبود؟

درخصوص این جزئیات نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم، اما درخصوص قراردادش و آپشن‌ها و بندهای آن این رقم را درخواست کرده است. ما هم لایحه دفاعی خود را تنظیم و آن را به فیفا ارائه کرده‌ایم و منتظریم تا آنها تصمیم‌گیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج