۱۰۰۳۷۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کرکس‌ها و لاشخور‌ها دست از سر استقلال بردارند!

در سال‌های اخیر حواشی بسیاری پیرامون باشگاه استقلال ایجاد شده که بخش اعظمی از آن حاصل انتشار اخبار درون باشگاهی به بیرون و حتی گاهاً انتشار قراردادهای بازیکنان و اعضای کادر فنی بوده است.

ایلنا: پیش‌تر باشگاه استقلال به لحاظ مدیریتی اوضاع مطلوب‌تری داشت و به ندرت شاهد بیرون رفتن اخبار خصوصی این باشگاه بودیم. بدون شک یکی از دلایلی که سبب شده استقلال به آن نتایجی که مد نظرش است دست نیابد و در ابعاد گوناگون فنی درجا بزند، همین حاشیه‌ها بوده است. واعظ آشتیانی که در زمان مدیریتش بر باشگاه استقلال دیسیپلین خاصی داشت و می‌کوشید همواره مو را از ماست بیرون بکشد و شرایط ایده‌آلی در بخش‌های گوناگون ایجاد کند، پیرامون این ماجرا با ایران ورزشی به گفت وگو می‌نشیند.

واعظ اعتقاد دارد که ریشه چنین وقایعی حضور افراد کم‌تجربه و گاهاً نالایق در پست‌های مهم باشگاه استقلال بوده که سبب بروز چنین پرده‌دری‌هایی شده است. مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده حرف‌های مهمی دارد.

کامران منزوی، یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال و شخصی که سال‌ها در باشگاه استقلال فعالیت کرده و صاحب تجربه است در مصاحبه‌ای با اعلام اینکه اخبار خصوصی باشگاه استقلال به بیرون درز پیدا می‌کند از سمت خود کناره‌گیری کرد. دلیل اینکه در سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد چنین اتفاقاتی بودیم چیست و چرا دائم خبرهای درون‌خانوادگی این باشگاه به بیرون درز پیدا می‌کند و حتی فایل صوتی افرادی که در عالی‌ترین پست‌های مدیریتی یک باشگاه حضور دارند، به سادگی منتشر می‌شود؟

اگر بخواهیم دلیل این ماجرا را ریشه‌یابی کنیم به سرنخ‌های متعددی می‌رسیم. شاید یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث بروز چنین رفتارهای عجیبی می‌شود شکاف میان اعضای هیأت مدیره است. احتمالاً اعضا با هم زاویه دارند که اینگونه صحبت‌های همکاران خود را ضبط می‌کنند و در فضای مجازی نشر می‌دهند. شاید آنها که دست به چنین اقدام‌هایی می‌زنند می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌هایی که مصوب شده سهمی نداشته باشند و به این دلیل صحبت‌های افراد دیگر را رسانه‌ای می‌کنند تا به همه بفهمانند که نظر چه افرادی اعمال شده و آنها در تصمیم‌گیری نقشی نداشته‌اند. به هر حال اینها از نظر من احتمالاتی است که باعث می‌شود برخی افراد دست به چنین کارهایی بزنند اما حتی اگر شخصی در هیأت مدیره مخالف نظر سایرین است می‌تواند پای مصوبه‌ای که به امضای اعضای هیأت مدیره می‌رسد بنویسد مثلا من با فلان بند مخالف بوده‌ام.

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر بیشترین اختلاف‌ها در هیأت مدیره باشگاه استقلال به وجود آمده که صدمه‌اش را هم به تیم وارد کرده است.

هیأت مدیره جایی است که باید در آن تضارب افکار وجود داشته باشد. اگر ۵ نفر در هیأت مدیره هستند باید تفکرات و عقاید آنها متفاوت باشد تا یک جمع‌بندی ایده‌آل حاصل شود. اگر این اختلاف نظرها نباشد هیأت مدیره چه معنایی دارد؟ من اگر در هیأت مدیره نتوانم حرف‌هایم را بزنم این باعث دوری اعضای هیأت مدیره از یکدیگر می‌شود. نباید با کسی که نظر متفاوتی می‌دهد عناد داشت. شما به رویه یک خانواده نگاه کنید. شاید در میان اعضا افکار و عقاید گوناگونی وجود داشته باشد اما هدف آن خانواده در کل یکی است.

زمانی که در رأس مدیریت باشگاه استقلال حضور داشتید کمتر شاهد درز اخبار باشگاه به بیرون بودیم. اخیراً اما کار به جایی رسیده که صدای یکدیگر ضبط می‌شود و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. شخصی که چنین کاری انجام می‌دهد دنبال چه اهدافی است؟!

برای من هم جای سؤال دارد که انتشار خبرهای داخلی باشگاه یا فایل صوتی افراد چه سود و منفعتی برای منتشر‌کنندگان آن دارد. آن شخصی که با این نیت وارد باشگاه می‌شود به اعتقاد من اگر احساس می‌کند باشگاه جای کار کردن او نیست یا احیاناً با شخصی از اعضای هیأت مدیره اختلاف دارد، می‌تواند استعفا بدهد و برود. ماندن چنین افرادی در هیأت مدیره منجر به همین اختلاف‌ها می‌شود. حضور این افراد نظم و انضباط مدیریتی یک باشگاه را به هم می‌زند. زمانی که من در رأس امور بودم سعی می‌کردم تا حد زیادی این مشکلات را به پایین‌ترین سطح ممکن برسانم. به اعتقاد من هر مسأله‌ای می‌تواند دلیل بروز چنین مشکلاتی در باشگاه بزرگ استقلال باشد اما افرادی که در باشگاه بزرگی همچون استقلال فعالیت می‌کنند باید بدانند همواره جزیی از کل هستند و خود را زیرمجموعه باشگاه بدانند و به قوانین احترام بگذارند.

متأسفانه افرادی در بخش مدیریتی باشگاه فعال می‌شوند که به اصطلاح پیراهن باشگاه استقلال به تن‌شان گشاد است و در حد و اندازه این باشگاه نیستند. آنها چون تفکرات کوچکی دارند باشگاه را هم با رفتار‌های خود کوچک می‌کنند و باعث بروز اختلاف‌هایی از این دست می‌شوند که اساساً در شأن باشگاه بزرگی همچون استقلال نیست. به هر حال من همیشه برای باشگاه استقلال آرزوی آرامش داشته‌ام و امیدوارم این افراد دست‌شان از باشگاه استقلال کوتاه شود.

در سال‌های اخیر اما حواشی پیرامون مدیریت باشگاه استقلال به نقطه اوج رسیده و شاهد تغییرات بسیاری در هیأت مدیره و مدیرعاملی باشگاه استقلال هستیم. این تحولات آرامش را از تیم گرفته و به لحاظ فنی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بعضی‌ها مدام در حال شیطنت علیه باشگاه استقلال هستند. آنها نمی‌خواهند استقلال موفق باشد و فقط فکر منافع خودشان هستند. این قبیل افراد مانند کرکس و لاشخور دور و بر باشگاه استقلال پرسه می‌زنند تا موقعیتی نصیب‌شان شود. این هم نشأت گرفته از ذات این افراد است که هیچ صداقتی هم در وجود‌شان نیست و تنها به فکر منافع خود هستند. آنها در سال‌های اخیر بیشترین لطمه را به باشگاه استقلال زده‌اند و امیدوارم باشگاه از شر چنین افرادی راحت شود. من شخصاً نمی‌خواستم درباره استقلال صحبت کنم چون ممکن است سوء برداشت شود. شما هم ابتدا تماس گرفتید گفتم درباره استقلال صحبت نمی‌کنم چون نمی‌خواهم برای این باشگاه حاشیه ایجاد شود.

استقلال هم الان در آرامش کامل به سر می‌برد و این به اعتقاد من خوب است که استقلال شرایط ایده‌آلی دارد. با این حال باید مواظب چنین افرادی باشیم که همیشه برای منافع شخصی دور و بر باشگاه استقلال چرخ می‌زنند. امیدوارم استقلال روزی از شر چنین افرادی خلاص شود. همانطور که گفتید مشکلات مدیریتی که در سال‌های اخیر وجود داشته و همین حاشیه‌سازی‌ها برای مجموعه بازیکنان و اعضای کادرفنی هم مصائبی را به وجود آورده و نتایج آنها را تحت تأثیر قرار داده است. هرچه تیم آرام‌تر باشد نتایج مطلوب‌تری هم به دست می‌آید اما انگار منافع بعضی‌ها همواره در همین حاشیه‌ها است و عده‌ای از بحران‌های استقلال سود می‌برند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج