adexo3
۱۰۰۶۰۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لیگ برتر انگلیس از فردا دوباره پیگیری می‌شود

لیگ برتر انگلیس هم سرانجام پس از سه ماه وقفه از فرداشب پیگیری خواهد شد تا شاهد انجام ادامه یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا باشیم.

فرهیختگان: لیگ برتر انگلیس هم سرانجام پس از سه ماه وقفه از فرداشب پیگیری خواهد شد تا شاهد انجام ادامه یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا باشیم. مسلما غیبت هواداران در هفته‌های باقی‌مانده باعث کاهش هیجان و زیبایی مسابقات خواهد شد اما بسیاری معتقدند همین برگزاری بازی‌ها در وضعیتی نامناسب بهتر از این است که کلا فوتبال تعطیل شود.

در هفته‌های گذشته جلسات متعددی درباره چگونگی انجام مسابقات و اجرای پروتکل‌های بهداشتی بین مسئولان لیگ و باشگاه‌ها برگزار شد و حتی در این مدت مخالفت‌هایی نیز با شروع دوباره بازی‌ها به‌دلیل خطراتی که برای بازیکنان به‌دنبال خواهد داشت، مطرح شد اما درنهایت تصمیم به پیگیری مجدد لیگ گرفته شد. پس از اعطای مجوز به باشگاه‌ها برای برگزاری تمرینات، آنها موظف بودند به‌صورت مرتب از بازیکنان و کادرفنی خود تست کرونا گرفته و نتیجه را به سازمان‌های مربوطه گزارش کنند. در آخرین تست که چند روز پیش از ۱۲۰۰ نفر گرفته شد، یک بازیکن نوریچ و فرد دیگری که نام و سمتش عنوان نشده است، مشکوک به کرونا معرفی شدند.

این موضوع دوباره شک و شبهه‌ها درباره بی‌خطر بودن شروع بازی‌ها را افزایش داده است. باشگاه نوریچ روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تست کرونای یکی از بازیکنانش مثبت بوده است و این فرد با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ۷ روز قرنطینه خواهد شد و پس از آن دوباره از وی تست گرفته می‌شود. این تیم به‌تازگی دیداری دوستانه برابر تاتنهام برگزار کرده که گفته می‌شود بازیکن موردنظر در فهرست تیمش در آن مسابقه حضور داشته است و روز جمعه نیز در ادامه لیگ برتر به مصاف ساوتهمپتون خواهد رفت.

قرار بود با شروع لیگ در کشورهای مختلف پروتکل‌های بهداشتی بسیار سختگیرانه و بند به بند اجرا شود، اما عملا کمتر شاهد اجرای درست آنها هستیم و به نظر می‌رسد بازیکنان چندان مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نگرفته‌اند.

رویارویی پپ و آرتتا

لیگ برتر از فرداشب با برگزاری دیدار استون‌ویلا برابر شفیلدیونایتد آغاز می‌شود و در همین هفته نخست شاهد دو دیدار جذاب و تماشایی خواهیم بود. در دومین بازی روز چهارشنبه منچسترسیتی میزبان آرسنال است که می‌تواند نقش زیادی در قطعی شدن قهرمانی زودهنگام لیورپولی‌ها داشته باشد. اگر آرسنال در این مسابقه موفق شود میزبان خود را شکست دهد، لیورپولی‌ها در دربی روز یکشنبه در زمین اورتون می‌توانند با کسب سه امتیاز قهرمانی خود را قطعی کنند و در گودیسون‌‎پارک و پس از ۳۰ سال فتح لیگ برتر را جشن بگیرند.

رویارویی پپ گواردیولا با میکل آرتتا، سرمربی کنونی توپچی‌ها در اواسط این فصل با دستیارش از نکات جالب این دیدار است. آرتتا که در همان اوایل شروع کرونا به این ویروس مبتلا شده بود، ‌انگیزه‌های زیادی برابر همکار سابقش دارد. این وقفه طولانی‌مدت باعث شد اکثر مصدومان تیم‌ها به شرایط مسابقه برگشته و آماده حضور در میدان باشند. یکی از نفراتی که در این فصل تاکنون به میدان نرفته بود، لروی سانه، وینگر آلمانی منچسترسیتی است که در بازی سوپرکاپ (جام خیریه) ابتدای فصل دچار پارگی رباط‌صلیبی شد و حالا با پشت‌سر گذاشتن دوران نقاهت نقشی همانند یک خرید جدید برای گواردیولا خواهد داشت. در ترکیب آرسنال نیز کالوم چمبرز و لوکاس توریرا آسیب‌دیدگی خود را پشت‌سر گذاشته‌ و به تمرینات گروهی برگشته‌اند.

با توجه به انجام مسابقات پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر، تیم‌های میزبان چندان مزیتی در این زمینه ندارند و این می‌تواند به سود آرسنالی باشد که برای قرار گرفتن در رده چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان در تلاشند. دیگر برتری توپچی‌ها در این مسابقه شناخت خوبی است که آرتتا از سیتی و بازیکنانش دارد و به‌خوبی می‌تواند تاکتیک‌های مناسب را برای مقابله با آنها به‌کار گیرد. گواردیولا به‌خوبی می‌داند که جبران فاصله ۱۷ امتیازی با لیورپول صدرنشین غیرممکن است اما شاید تنها ‌انگیزه آنها در ادامه فصل به تاخیر انداختن قهرمانی شاگردان کلوپ و همچنین حفظ رتبه دوم جدول باشد.

سیتی البته با کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ نیز تضمینی برای حضور در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان نخواهد داشت، چراکه به‌دلیل قوانین فیرپلی مالی، از سوی یوفا به مدت ۲ سال از حضور در این تورنمنت محروم شده و فعلا این پرونده در دادگاه CAS‌ درحال بررسی است. دیدار رفت دو تیم با برتری ۳ بر صفر سیتی در زمین حریف به پایان رسیده است. دیگر دیدار جذاب این هفته رویارویی تاتنهام و منچستریونایتد است که روز جمعه برگزار خواهد شد. ژوزه مورینیو که معتقد است نباید از مربیگری یونایتد برکنار می‌شد، برای این دیدار خانگی ‌انگیزه‌های زیادی دارد.

شاگردان آقای خاص ‌حاضر در رده هشتم جدول قرار دارند و این دیدار که برابر یکی از اصلی‌ترین رقبای آنها در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان است می‌تواند نقش مهمی در رتبه نهایی آنها در پایان فصل داشته باشد. خبر خوب برای تاتنهام پایان مصدومیت هری کین، مهاجم گلزن این تیم است که قرار بود فصل را از دست بدهد اما این تعطیلی سه‌ماهه باعث شد در حساس‌ترین برهه فصل مورینیو بتواند روی درخشش ستاره ملی‌پوش خود حساب کند.

در ترکیب یونایتد نیز مارکوس رشفورد که از ناحیه کمر مصدوم شده بود، به شرایط مسابقه برگشته و می‌تواند در ترکیب تیمش قرار گیرد. اصلی‌ترین دغدغه اوله‌گنار سولشر در روزهای اخیر این است که چگونه همزمان از پل پوگبا و برونو فرناندز، دو هافبک تیمش در کنار هم بازی بگیرد. پوگبا که از ابتدای فصل بازی‌های زیادی را به بهانه مصدومیت از دست داده، شاید در این دیدار نیمکت‌نشین شود تا خرید زمستانی شیاطین سرخ که خیلی‌زود توانست توانایی‌هایش را در تیم جدیدش نشان دهد، در ترکیب اصلی قرار گیرد.

رقابت برای آقای گلی

به‌جز رقابت تیم‌ها برای کسب رتبه‌ای بهتر در پایان فصل، جدال برای کسب عنوان آقای گلی لیگ جزیره هم بسیار داغ و نزدیک دنبال می‌شود و با بازگشت چند بازیکن مصدوم، شاهد داغ‌تر شدن این کورس در ادامه مسابقات خواهیم بود. هم‌اکنون جیمی واردی، مهاجم لسترسیتی با ۱۹ گل در صدر جدول قرار دارد. او امسال هم ستاره اصلی تیمش بوده و گل‌های سرنوشت‌ساز زیادی برای شاگردان برندان راجرز به ثمر رسانده است. او در فاصله روزهای ۱۹ اکتبر تا ۸ دسامبر ۱۱ گل برای تیمش به ثمر رساند که ۸ مورد آنها در بازی‌های پیاپی لستر بود.

پس از واردی، یکی از آقای گل‌های مشترک فصل پیش قرار دارد. پیر امریک‌اوبامیانگ تا اینجا فصل ۱۷ گل برای آرسنال به ثمر رسانده است اما تیمش جایگاه مناسبی در جدول ندارد و رتبه نهم را در اختیار دارد. این مهاجم گابنی که فصل قبل به‌همراه محمد صلا و سادیو مانه کفش طلای لیگ برتر را مشترکا برنده شد، شاید در پایان فصل تصمیم به جدایی از جمع توپچی‌ها بگیرد.

در رتبه سوم این فهرست محمد صلاح از لیورپول و سرخیو آگرو از سیتی قرار دارند که البته مهاجم آرژانتینی در تعداد بازی‌های کمتری توانسته همانند صلاح ۱۶ گل به ثمر برساند و آمار بهتری دارد. پایان مصدومیت رشفورد و کین می‌تواند این دو مهاجم را دوباره در کورس رقابت برای کسب عنوان آقای گلی قرار دهد. البته کین که در سال‌های اخیر همواره یکی از مدعیان آقای گلی لیگ جزیره بوده، با ۱۱ گلی که در این فصل به ثمر رسانده، کار سختی برای رسیدن به صدر جدول خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج