۱۰۱۱۲۴۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سوءاستفاده ۲ مسئول پرسپولیس از ضعف رسول‌پناه

پرسپولیس پس از کسب سه عنوان قهرمانی، به پوکر نزدیک شده و تنها ۱۵ امتیاز از ۸ بازی بعدی نیاز دارد تا برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر، چهاربار پیاپی جام را بالای سر ببرد.

فرهیختگان: پرسپولیس پس از کسب سه عنوان قهرمانی، به پوکر نزدیک شده و تنها ۱۵ امتیاز از ۸ بازی بعدی نیاز دارد تا برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر، چهاربار پیاپی جام را بالای سر ببرد. اوضاع مدیریتی این تیم اما آشفته است و کار به‌جایی رسیده که کارمندان باشگاه دست به اعتراض و اعتصاب زدند تا معوقات خود را دریافت کنند. درباره آشفته‌بازار فوتبال ایران همین بس که سرخپوشان در ۵ فصل اخیر جزء دو تیم بالای جدول بوده‌اند اما کماکان با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عدم تمایل اسپانسرها به سرمایه‌گذاری بیش از حد و البته اوضاع نه‌چندان جالب اقتصادی کشور از سویی و مشکلات همیشگی حق پخش، تبلیغات روی پیراهن و فروش لباس ازسوی دیگر همه تیم‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده و پرسپولیس هم از این قاعده مستثنا نیست.مهدی رسول‌پناه ششمین مدیری است که درطول دوران قهرمانی پرسپولیس (سه فصل اخیر) روی صندلی مدیریتی این باشگاه می‌نشیند هرچند با سمت سرپرست باشگاه در پرسپولیس فعالیت می‌کند اما به هر حال افتخار کسب جام قهرمانی را بالای سر می‌برد و همین موضوع برای او رزومه‌ای است که در آینده می‌تواند از آن استفاده کند.

حضور رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس از همان روزهای نخست با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. ابتدا خبرهایی منتشر شد که او دندان‌پزشک وزیر است و در ادامه هم ماجرای درگیری او با انصاری‌فرد و مهرداد هاشمی مطرح شد که هربار با واکنش طرفداران همراه بود. هرچند کارشناسان اعتقاد دارند رسول‌پناه و مدیریتش بر باشگاه پرسپولیس ایراداتی دارد اما مطرح‌شدن برخی اتفاقات در زمانی که این تیم به قهرمانی نزدیک شده، مشکوک به‌نظر می‌رسد و پشت‌پرده‌ای دارد.

کارمند پرسپولیس: تغییر و تحولات امان باشگاه را بریده است

در این میان اما اخباری منتشر می‌شود که نشان می‌دهد برخی از عوامل داخل باشگاه در انتشار این اخبار بی‌تاثیر نیستند و منافع خود را دنبال می‌کنند. طبق اخباری که به «فرهیختگان» رسیده، دو مدیر اصلی در پرسپولیس عکس‌ها و سوژه‌های باشگاه را بیرون می‌دهند تا برای سرخپوشان حاشیه درست کرده و مدیر مدنظر خود را وارد باشگاه کنند. شکافی که البته گفته می‌شود تا حدودی موفق به ایجاد کردن آن هم بوده‌اند و بازیکنان و مدیریت باشگاه را از یکدیگر دور کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این دو مدیر که به آقازاده یکی از وزرا نزدیک هستند اطلاعاتی به بازیکنان منتقل می‌کنند تا آنها را مقابل باشگاه قرار دهند.

اطلاعاتی که بعضا صحیح هم نیستند. منبع خبری ما البته یک نکته جالب هم گفت: «یادتان هست آقای الف چگونه مدیرعامل باشگاه شد؟ همین‌ها انتخابش کردند. هرکس را بخواهند می‌آورند و هرکس را که نمی‌خواهند اخراج می‌کنند.» عجیب‌تر آنکه شنیده‌ایم یکی از مدیران پیشین باشگاه که استعفا کرده بود هم در خط‌دادن علیه رسول‌پناه بی‌تاثیر نیست.

یکی از کارمندان باشگاه دراین‌باره می‌گوید: «در تمام مدتی که در باشگاه حضور دارم این همه تنش ندیدم. هرروز بحث این و آن مطرح می‌شود. می‌گویند آقای الف می‌خواهد برگردد، منتظریم. بیاید و برود تا نفر بعدی. بعدی‌وبعدی و بعدی! خسته شدیم ازبس تن‌مان از تغییر و تحولات لرزید. هرروز بحث اخراج و جابه‌جایی مطرح می‌شود و اصلا نمی‌توانیم تمرکز کنیم.» می‌گویند تا مدیر مدنظر این دو نفر نیاید، خبری از آرامش نیست. این را از زمزمه‌های داخل باشگاه می‌توان به خوبی شنید.

حضور غیرقانونی آقای مدیر

تحقیقات بیشتر روی یکی از این دو مدیر نشان می‌دهد حضورش در باشگاه پرسپولیس غیرقانونی و اشتباه است. غیبت رسول‌پناه به‌دلیل ابتلا به کرونا هم عامل دیگری برای جولان بیشتر دو مدیر مذکور در باشگاه شده است. آنها از عدم حضور رسول‌پناه نهایت استفاده را کرده‌اند و حتی گفته می‌شود اخبار مربوط به اعتصاب را هم همین دو نفر بیرون داده‌اند تا شرایط را غیرعادی جلوه دهند.

به هر حال برخلاف آنچه در زمین فوتبال اتفاق می‌افتد، پرسپولیس در خارج از زمین شرایط مساعدی ندارد و تنش‌های زیادی را در سطح مدیریتی تجربه می‌کند. تنش‌هایی که احتمالا در پایان فصل بیشتر خودنمایی خواهد کرد و جدایی یا اخراج بازیکنان، شیرینی چهارمین قهرمانی این تیم را از هواداران خواهد گرفت.

اشتباه وزیر

این افشاگری البته به‌معنی حمایت از رسول‌پناه نیست. همین که چنین نابسامانی مدیریتی در باشگاه به‌وجود آمده به‌خودی‌خود نشان از ناکارآمدی شخصی است که سابقه مدیریت روشنی در عرصه فوتبال نداشته و فقط بنابر ارتباطات با مدیران وزارت ورزش سر از پرسپولیس درآورده است.

یادمان نرفته روزی که به عضویت هیات‌مدیره درآمد خیلی‌ها موضع گرفتند و او را در حد و اندازه‌های حضور در هیات‌مدیره ندانستند با این حال وقتی جعفر کاشانی از دنیا رفت رسول‌پناه جانشین او در سمت ریاست هیات‌مدیره شد و بعد از حواشی مختلف ازجمله جلسات مخفیانه و... انصاری‌فرد (که او هم در مدیریت باشگاه کاملا ناکام بود) کنار رفت تا عضو جنجالی پله‌های ترقی را طی کرده و نفر اول باشگاه شود و بدون‌شک اوضاع فعلی باشگاه نیز ماحصل همین انتخاب اشتباه وزیر ورزش و جوانان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج