۱۰۱۱۹۸۴
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

گل مهدوی‌کیا در میان برترین‌های تاریخ آسیایی‌ها

گل مهدی مهدوی‌کیا به تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸، در جمع بهترین گل‌های تاریخ تیم‌های آسیایی در جام جهانی قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ادامه نظرسنجی خود برای انتخاب بهترین گل تاریخ تیم‌های آسیایی حاضر در ادوار مختلف جام‌های جهانی، امروز (جمعه) بخش دوم این نظرسنجی را منتشر کرد که گل مهدی مهدوی‌کیا به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸، در میان گزینه‌ها دیده می‌شود.

AFC درباره این گل نوشت: در دیداری که انتظار می‌رفت نفس‌گیر و جذاب باشد و زمانی که تیم ملی ایران با گل نیمه نخست حمید استیلی از آمریکا پیش بود، مهدوی‌کیا این پیروزی معروف را با نفوذی انفجاری قطعی کرد. ستاره آینده بوندسلیگا که در دقیقه ۸۳ خود را در فضایی خالی می‌دید، با سرعت به سمت دروازه حرکت کرد و در حالی که وارد محوطه جریمه شده بود، توپ را با مهارت تمام به گوشه پایین دروازه زد تا سه امتیاز بسیار باارزش را برای ایران تضمین کند.

گل‌های فیصل الدخیل از کویت به چکسلواکی (جام جهانی ۱۹۸۲)، هوانگ‌بو کوان از کره شمالی به اسپانیا (جام جهانی ۱۹۹۰)، فهد الغشیان از عربستان به سوئد (جام جهانی ۱۹۹۴)، آن جونگ‌هوان از کره جنوبی به توگو (جام جهانی ۲۰۰۶)، برت هولمن از استرالیا به صربستان (جام جهانی ۲۰۱۰)، یاسوهیتو اندو از ژاپن به دانمارک (جام جهانی ۲۰۱۰)، پارک جی‌سونگ از کره جنوبی به یونان (جام جهانی ۲۰۱۰)، کیسوکه هوندا از ژاپن به ساحل عاج (جام جهانی (۲۰۱۴) و سون سیوهنگ‌مین از کره جنوبی به مکزیک (جام جهانی ۲۰۱۸)، سایر گزینه‌های این نظرسنجی به شمار می‌روند.

AFC هفته گذشته، ۱۰ گل برتر دیگر آسیایی‌ها در جام جهانی را به رأی کاربران گذاشت که گل ایرج دانایی‌فرد، ملی‌پوش پیشین و فقید کشورمان به اسکاتلند در جام جهانی ۱۹۷۸، در میان گزینه‌ها قرار داشت. با پایان مهلت شرکت در نظرسنجی، گل احمد راضی بازیکن تیم ملی عراق در جام جهانی ۱۹۸۶ به بلژیک با ۶۳ درصد آرا، عنوان نخست را کسب کرد و گل دانایی‌فرد هم با ۱۹ درصد آرا به رتبه دوم رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اما تیموریان بهترینه،یعنی مابهترینیم

    • بدون نام

      پرسپولیسی های عزیز رای فراموش نشه

    • امیر

      واقعا اعجوبه فوتبال ایران کجاست؟

      تعجب میکنم وقتی میبینم مربیان درجه ششمی هم در لیگ تیم دارند و آنوقت اسطوره با سواد و خلاق سالهای دور ما حتی اسمش رو هم سال به سال می‌شنویم!!
      آیا نباید به حال این فوتبال تاسف خورد؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج