۱۰۱۶۸۷۸
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

جنگ‌جام و سهمیه بعد از ۴۸ ساعت آتش‌بس

همانطور که رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کردند بازی پرسپولیس - فولاد که باید پنجشنبه گذشته و در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شد به سرانجام نرسید و البته آن‌طور هم که استنباط می‌شد، برگزاری آن به زمانی نامشخص موکول نشد و قرار براین شد که تیم‌ها بعد از ۴۸ ساعت مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند تا پرونده هفته بیست‌وپنجم به‌صورت کامل بسته شود.

فرهیختگان: همانطور که رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کردند بازی پرسپولیس - فولاد که باید پنجشنبه گذشته و در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شد به سرانجام نرسید و البته آن‌طور هم که استنباط می‌شد، برگزاری آن به زمانی نامشخص موکول نشد و قرار براین شد که تیم‌ها بعد از ۴۸ ساعت مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند تا پرونده هفته بیست‌وپنجم به‌صورت کامل بسته شود.

هرچند فولادی‌ها تلاش می‌کردند که این بازی را عقب بیندازند و آن را در زمان مناسب‌تری برگزار کنند اما دلایل آنها نتوانست مسئولان سازمان لیگ را متقاعد کند و البته از طرفی دیگر فشار نماینده پرسپولیس در جلسه با سازمان لیگ هم باعث شد آنها نتوانند به خواسته‌شان برسند و مجبور شوند بعد از ۴۸ ساعت و اتمام دوران قرنطینه بازیکنان کرونایی‌شان، در آزادی مقابل پرسپولیس به میدان بروند.

چرا فولادی‌ها نمی‌خواستند بازی کنند؟

اینکه بازی در این زمان با زمانی دیگر چه تفاوتی برای فولادی‌ها داشت که آنها تا این اندازه تلاش می‌کردند که این بازی را مثل ۲ بازی قبلی‌شان به تعویق بیندازند، موضوعی است که شاید دانستن آن برای فوتبال‌دوستان جالب باشد.

فولادی‌ها از یک سمت با تعویق بازی‌هایشان این فرصت را دارند که نتایج رقبای خود را در کسب سهمیه نظاره‌گر باشند و در ادامه بتوانند با یک برنامه‌ریزی ساده‌تر امتیازات لازم را جهت رسیدن به جایگاه مدنظرشان کسب کنند اما بازی نکردن برابر پرسپولیس برای فولادی‌ها یک حسن دیگر هم داشت. با توجه به‌ انگیزه بالای پرسپولیسی‌ها برای پیروزی در ۲ بازی پیش‌رو به‌منظور مسجل کردن چهارمین قهرمانی‌شان، فولادی‌ها می‌دانستند که کار سختی مقابل پرسپولیس دارند و اگر این بازی به بعد از قهرمانی قطعی سرخ‌ها در لیگ برتر موکول می‌شد، آنها ‌انگیزه‌شان پایین می‌آمد و فولادی‌ها راحت‌تر می‌توانستند از میدان آزادی با امتیاز خارج شوند.

تقابل با تیمی که یحیی را احیا کرد

قطعا هواداران پرسپولیس که سن‌وسال بیشتری دارند به خاطر می‌آورند که یحیی گل‌محمدی در دوران بازی به دلیل ابتلا به یک بیماری افت شدیدی کرد و به ناچار پرسپولیس را ترک کرد و فوتبال خود را در فولاد ادامه داد. او بار دیگر در فولاد فوتبالش را به روزهای اوج رساند و با پخته‌تر شدن توانست بار دیگر به پرسپولیس برگردد و دوران طلایی را برای خودش و هواداران پرسپولیس رقم بزند.

حالا سرمربی پرسپولیسی‌ها باید مقابل تیمی قرار بگیرد که تا حدودی فوتبالش را به آن مدیون است و سکوی پرتاب او در زمان فوتبال بازی‌کردنش بود.

پرسپولیس و برنامه هوایی برای فولاد

یاران یحیی در بازی‌های قبل نشان داده‌اند که بازی روی زمین را به خوبی بلد هستند و اولین و مهم‌ترین برنامه‌شان برای کنترل حریف و بازکردن قفل دروازه‌ آن، فوتبال مواج و استفاده از بازیکنان فانتزی‌شان است. البته تیم یحیی در بازی‌های گذشته توانسته‌اند روی ارسال از جناحین هم موقعیت‌های خوبی برای خودشان ایجاد کنند و حتی ۲ بار هم به گل برسند و این یعنی سرخ‌ها اگر سانترکننده‌های خوبی داشته باشند روی هوا بسیار خطرناک هستند و سرزن‌های قهاری دارند. در طول هفته گذشته یحیی برای شاگردانش تمرینات مفصلی در ارسال از جناحین و سرزنی در نظر گرفت و فولادی‌ها باید مراقب باشند که با وجود سرزن‌هایی مثل مهدی عبدی، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان از این ناحیه ضربه نخورند!

سورپرایز نکو برای پرسپولیسی‌ها

اما دیر برگزارشدن بازی پرسپولیس - فولاد برای تیم اهوازی دستاوردهایی به همراه داشت و باعث شد آیاندا پاتوسی که مدت‌ها بود نمی‌توانست خودش را به ایران برساند، به هر ترتیب ممکن در فرودگاه امام خمینی رویت شد تا به علامت سوال کادرفنی پرسپولیس برای این بازی تبدیل شود. شنیده می‌شود نکونام قصد دارد در این بازی به هر شکل ممکن از پاتوسی استفاده کند و در اصل او سورپرایز نکو برای این بازی است. هرچند شاید عدم‌آمادگی و ناهماهنگی این بازیکن با دیگر بازیکنان فولاد باعث شود که حتی بازی کردن او هم چندان به کار فولادی‌ها نیاید.

غیبت گردان مقابل تیم سابق

در دوئل پرسپولیس- فولاد جای یک بازیکن که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را دارد، خالی است و به دلیل محرومیت نمی‌تواند در این دیدار به میدان برود. شهاب گردان که روزهای چندان درخشانی در پرسپولیس سپری نکرد، این روزها در فولاد در اوج آمادگی و پختگی قرار دارد و کمک‌دست نکونام برای رسیدن به جایگاه‌های بالای جدول است اما گردان در بازی امشب به دلیل محرومیت نمی‌تواند به میدان برود و غایب بزرگ این بازی لقب می‌گیرد.

بازگشت نادری و کمال به ترکیب

بعد از مصدومیت محمد انصاری، نادری به‌عنوان تنها گزینه یحیی در جناح چپ پرسپولیس باقی ماند اما این بازیکن هم بعد از یک بازی دچار مصدومیت شد تا این جناح در یک بازی به ربیع‌خواه و در دیداری دیگر به شجاع خلیل‌زاده سپرده شود. حالا خبر می‌رسد که مصدومیت این بازیکن به‌صورت کامل رفع شده و در تمرینات هم آماده نشان داده و حضورش در ترکیب سرخ‌ها تقریبا قطعی است. از طرفی دیگر کمال کامیابی‌نیا هم محرومیت خود را در بازی گذشته سپری کرده و می‌تواند در این بازی به جای اصلی خود بازگردد و سعید حسین‌پور جوان باردیگر به نیمکت باز می‌گردد.

بازگشت کاپیتان به نیمکت؟

در بازی مقابل ماشین‌سازی به دلیل مصدومیت نادری و ربیع‌خواه در جناع چپ یحیی مجبور شد تا شجاع خلیل‌زاده را به جناح چپ ببرد و در پست دفاع آخر از حضور سیدجلال استفاده کند و او را کنار کنعانی‌زادگان به زوج خط دفاعی تبدیل کند. حالا با بازگشت نادری به جناح چپ، شجاع مجددا به قلب خط دفاعی بازمی‌گردد و این موضوع باعث می‌شود به احتمال زیاد سیدجلال حسینی بار دیگر به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شود.

کار سخت یحیی در چینش خط هافبک

با بازگشت وحید امیری از دوران مصدومیت و همچنین آمادگی بشار رسن کار یحیی در چینش خط هافبکش سخت‌تر از قبل شده است و باید دید که او درنهایت کدام بازیکنان را در زمین قرار می‌دهد. آمادگی ترابی و نعمتی و همچنین شرایط خوبی که عبدی در خط حمله دارد باعث می‌شود یحیی در این بازی کار سختی برای چینش تیمش داشته باشد و البته از طرفی دستش برای تغییر و تحول در ترکیب هم باز باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاران

      قبل از بازی نظر شخصی میگم پرسپولیسی هستم ولی ناجوانمردانه بازی کردن پرسپولیسی‌ها عامل شکست دراین بازی هستند حتی دربازی های اینده هست این گوی این میدان

      پاسخ ها

      • کوردایرانی

        خخخخخخ.کیسه ی سوزشی خب بگوازتاسیونم.شجاعتم چیزخوبیه که البته نداریدنمونه شم تو.

      • عدالت

        تو خوبی

    • باورصاد

      سوپرایز نکونام خیانت به خوزستانی هاست و3 امتیاز بازی را ازهمین حالا به پرسپولیس تقدیم کرده اند میماند هواداران ساده لوح خوزستانی

      پاسخ ها

      • خوزستانی

        یه طرفه به قاضی نرو پرسپولیس برا قهرمانی میجنگه فولاد نه شایدکسب سهمیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج