۱۰۱۹۵۸۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

سردار آزمون – مهدى طارمى؛ آیینه استعداد ایرانى

سردار آزمون و مهدى طارمى، نمونه‌هاى واقعاً موجود از موجودیت فوتبال ایرانند! بچه‌هایى که بزرگ شدن را یاد گرفته و بزرگى کردن را تجربه نموده‌اند!.

خبرورزشی: سردار آزمون و مهدى طارمى، نمونه‌هاى واقعاً موجود از موجودیت فوتبال ایرانند! بچه‌هایى که بزرگ شدن را یاد گرفته و بزرگى کردن را تجربه نموده‌اند!.

این هم یک مشت که نمونه‌اى است از خروار! و این هم مشتى که بسیار محکم است و پر است و کوبنده است! از سردار آزمون حرف باید زد که بازى اش و موقعیت ممتازش در فوتبال روسیه، جاى بحث و گفتگو دارد! از مهدى طارمى باید حرف زد که نه با حرف، بلکه با عمل و یا تحمیل توان و قدرت فردى خویش، به جایى رسیده که در پرتغال، بدل شده است به یکى از مردان مورد توجه که خواستاران بسیار دارد!

سردار آزمون و مهدى طارمى، نمونه‌هاى واقعاً موجود از موجودیت فوتبال ایرانند! بچه‌هایى که بزرگ شدن را یاد گرفته و بزرگى کردن را تجربه نموده‌اند! در روزهایى که هر بى‌هنرى، به انکار استعداد بالقوه بزرگ فوتبال ایرانى مشغول است، اهمیتى که در روسیه براى سردار و براى طارمى در پرتغال قائلند، گویاى همه چیز هست: ... جوان‌هاى بسیارى داریم که دیدن‌شان چشم گوهربین مى‌خواهد! پارچه‌هاى جواهرى که صیقل دادن‌شان کار هر کسى نیست!

چه رویى، چه سنگ پایى؛ بدهکارهاى طلبکار

با ترجیع‌بند به شدت طلبکارانه‌اى روبه‌روییم! ترجیع‌بندى که بر ملا مى‌کند، رشد نکردن و پیشرفت نکردن بچه‌هاى مستعد مشغول در لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو را! ترجیع‌بندى که طلبکارانه وارد دایره بى‌عملى مى‌شود و مى‌گوید:

... چقدر باید فرصت گل بسازیم؟ ما در کار تمام کردن با اشکالات «فردى» مواجه‌ایم و از این قبیل توجیهات! وارد شدن به این پرسش و پاسخ شاید لازم هم باشد! باید از آقایان طلبکار، اول پرسید: ... وظیفه شما و تیم تحت امر شما، گل زدن است یا گل نزدن؟ اگر دومى را باید پذیرا شد که تحصیل حاصل است! اگر شما باید گل هم بزنید، پس باید نوعى رفتار را ملکه ذهن خود کنید که به عبور توپ از دروازه حریف منجر شود! مثل سردار در روسیه، مثل طارمى در پرتغال و مثل نمونه‌هاى دیگر!

گل نزدن تیم شما- استقلال، ماشین‌سازى، سایپا، نفت آبادان، ذوب‌آهن، سپاهان و... - عیب شماست و نه حسن شما!

شما پول می‌گیرید که تیم‌تان گل بزند! بازیکن شما و شخص شما مسئولیت مشترکى در این زمینه دارید! مسئولیتى مشترک!

عذر بدتر از گناه

سرسرى نگیرید! سهل‌انگارى نکنید! گل خوردن، عیب قابل قبول‌ترى است از گل نزدن! درد گل خراب کردن را باید درمان کنید! با هر دارویى که دارید و یا حتى ندارید! مثلاً اینکه کى‌روش استنلى آمادگى مطلوبى ندارد، قربانى روى فرم نیست، شهباززاده دروازه را کج مى‌بیند و لاجرم باید رفت از عمان مهاجم براى گل زدن خرید، عذر بدتر از گناه است! اینکه فرشید اسماعیلى، نصف دو سال پیش خود بازى مى‌کند، یک اشکال است! و اینکه مهدى قایدى هم اسمى از خودش دارد، مشکل بزرگ‌تر که همه را باید آقاى مربى برطرف کند!

یا تیم ذوب‌آهن که هر کاری مى‌کند- و در اصل هیچ کارى نمى‌کند جز اتلاف وقت و انرژى و پول- نتیجه معکوس مى‌گیرد، مزد تصمیم‌گیرى‌هاى نسنجیده خود را دریافت مى‌کند! یا سپاهان که تیم مربیانش، آدم‌هاى پر اراده سال‌هاى قبل نیستند و تراکتور یک ترس درونى، کار دستش مى‌دهد!

هفته بیست و ششم لیگ برتر، یک برنده اصلى و یکى، دو برنده فرعى داشت! پرسپولیس برنده اصلى بازى‌هاى روز پنج‌شنبه محسوب مى‌شود و گل‌گهر و فولاد اهواز برنده‌هاى دست دوم! سایپا هم بازنده‌اى است در لباس برنده!

کرمانى‌ها بالاى جدول/ گیلانى‌ها روى مرز سقوط

لیگ یک هم هر روز و هر هفته دیدنى‌تر و پرشورتر مى‌شود! در بالاى جدول، کرمانى‌ها فرار بزرگ را آغاز کرده‌اند و در پایین جدول، دیدن ملوان و تماشاى سپیدرود در جمع تیم‌هاى لب مرز که هر آیینه احتمال لیز خوردن و سقوط‌شان مى‌رود، باورکردنى هست ولى دردآور هم هست!

امروز، مسى‌هاى رفسنجان و کرمان علیه خوشه طلایى و سپیدرود در ساوه و کرمان بازى دارند و ملوان هم مأموریت بردن از شهردارى تبریز را دارد! ملوان باید در رقابت با سپیدرود، رایکا، نیروى زمینى و داماش، بدون اشتباه برنده شود! هفته پیش، ملوان مغلوب خستگى خود شد، نه قدرت نیروى زمینى که با همین برد از خطر جست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا جهانبخش و کاوه رضایی چند ساله تو کورس آقای گلین

    • بدون نام

      فقط سردار ترکمن

    • Mm

      لیگ روسیه و پرتقال. لیگهای درجه 2 اروپا هستند. هنوز تو لیگ انگلیس و ایتالیا و اسپانیا محک نخوردن. اکر اونجا تونستن فیکس باشن اون موقع ی بازیکن درجه یک میشن. هنوز اندر خم یک کوچه اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج