۱۰۲۲۳۲۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

استقلال برای بازکردن پنجره‌ها چه می‌خواهد؟

درحالی‌که کمتر از یک‌ماه دیگر تا پایان رقابت‌های لیگ‌برتر باقی مانده، مشکلات اقتصادی و بدهی مالی باشگاه‌های لیگ برتری همچنان یک تهدید بزرگ برای فوتبال ایران به‌شمار می‌رود.

فرهیختگان: درحالی‌که کمتر از یک‌ماه دیگر تا پایان رقابت‌های لیگ‌برتر باقی مانده، مشکلات اقتصادی و بدهی مالی باشگاه‌های لیگ برتری همچنان یک تهدید بزرگ برای فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. بعد از اینکه باشگاه‌هایی مثل شهر خودرو، ماشین‌سازی، فولاد و چند باشگاه دیگر به‌خاطر بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی سابق خود از سوی فیفا با بسته شدن (فعلا موقت) پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی‌شان جریمه شدند، حدود دو هفته پیش فدراسیون جهانی فوتبال دو تیم مطرح پایتخت فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس را هم با اقدام مشابه جریمه کرده و رسانه‌ها از بسته شدن موقت پنجره‌های این دو باشگاه خبر داده و این‌طور عنوان شد که درصورتی‌که در یک زمان مقرر که فیفا اعلام کرده پرونده‌های باز دو باشگاه سرخابی بسته نشود، استقلال و پرسپولیس با جرایم سنگین‌تری مثل بسته شدن قطعی پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی، کسر امتیاز و خطر سقوط به دسته پایین‌تر مواجه خواهند شد.

فعلا از یک‌سو پای برانکو و دستیارانش روی گلوی پرسپولیس است و از سوی دیگر شفر و بویان استقلال را به دردسر انداخته‌اند و درصورتی‌که طی روزهای آینده اقدام موثری درخصوص تسویه‌حساب یا مصالحه با این طلبکاران خارجی صورت نگیرد، مطمئنا سرنوشت خوبی در انتظار این دو تیم نخواهد بود.

مدیران استقلال در ماه‌های اخیر تاکید کرده‌اند که زمان کافی برای حل مشکلات وجود دارد، اما زمان به‌سرعت درحال اتمام است و پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد مبلغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان موردنیاز است تا استقلال پرونده مطالبات داخلی و خارجی خود را بسته و کار را برای فصل جدید آغاز کند.

فوریت ۷۵۰ هزار دلاری

چندی پیش نوشتیم استقلال فقط تا ۲۳ مرداد وقت دارد تا پرونده وینفرد شفر، سرمربی سابق آلمانی خود را ببندد. شفر بعد از اینکه در اواخر فصل هجدهم لیگ‌برتر از استقلال اخراج شد، باتوجه به اینکه یک فصل دیگر با این تیم قرارداد داشت، از آبی‌پوشان به فیفا شکایت کرد و موفق شد استقلال را محکوم کند. با این حال باشگاه ایرانی شانس آورد که این پیرمرد آلمانی برای سال بعد با بن‌یاس امارات به توافق رسید تا بدهی تقریبا نصف شود. با این‌حال طبق حکم فیفا استقلال باید تا حدود دوهفته آینده ۶۰۰ هزار دلار به شفر پرداخت کند.

ازسوی دیگر به جز شفر فیفا رای به پرداخت فوری مطالبات بازیکن مقدونیه‌ای سابق استقلال یعنی بویان نایندوف داده که این رقم نیز حدود ۳۳۰ هزار دلار است که طبق توافق آبی‌ها با فیفا قرار است حدود ۲۰۰هزار دلار از این رقم از محل مطالبات استقلال در فدراسیون جهانی به این بازیکن مقدونیه‌ای پرداخت شود.

بنابراین اگرچه هنوز مطالبات بازیکنانی مثل پادوانی، جباروف، ایسما و چند نفر دیگر باقی مانده، اما فعلا پرونده شفر و بویان در مرحله خطر و اضطرار قرار دارد و درصورتی‌که استقلالی‌ها تا دوهفته آینده حدود ۷۵۰ هزار دلار تامین بودجه نکنند، مطمئنا علاوه‌بر بسته شدن قطعی پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی این باشگاه، خطر کسر امتیاز و سایر جرایم احتمالی دیگر نیز این باشگاه را تهدید خواهد کرد.

البته درخصوص بویان شنیده می‌شود اقدامات نهایی برای پرداخت آن بخشی از مطالباتی که قرار است از محل درآمدهای استقلال در فیفا به وی پرداخت شود، درحال انجام بوده و حتی تاییدیه وکیل این بازیکن نیز دریافت شده و فقط بخشی که قرار است باشگاه ایرانی پرداخت کند باقی مانده که این موضوع نیز در اسرع وقت انجام خواهد شد تا پرونده بویان تا قبل از موعد نهایی یعنی طی دوهفته آینده بسته شود.

بودوروف تمام پولش را خواست

نیکولای بودوروف، مدافع سابق بلغارستانی استقلال که با درخواست فرهاد مجیدی فقط طی چند بازی این تیم را همراهی کرد، بعد از شدت‌گرفتن شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن رقابت‌های فوتبال در ایران، قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کرده و به کشورش بازگشت. بر همین اساس نیز چندی‌پیش سایت فوکوس بلغارستان اعلام کرد بودوروف بعد از فسخ قراردادش با استقلال به فیفا شکایت کرده و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون جهانی فوتبال علیه باشگاه ایرانی حکم داده تا دستمزد و غرامت فسخ قرارداد این بازیکن بلغارستانی به او پرداخت شود.

این درحالی است که تا به امروز هیچ رقمی درخصوص شکایت بودوروف منتشر نشده بود، اما حالا مشخص شده که این بازیکن تمامی مبلغ قراردادش یعنی ۱۲۵ هزار دلار را درخواست کرده و استقلال باید این رقم را برای تسویه‌حساب به وی پرداخت کند. هرچند این ادعای بودوروف مورد اعتراض استقلال واقع شده و آبی‌ها منتظر رای نهایی فیفا در این خصوص هستند.

مطالبات منشا تسویه شد

گادوین منشا، بازیکن نیجریه‌ای سابق استقلال که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد، بعد از جدایی از جمع آبی‌پوشان به‌مانند سایر بازیکنان خارجی این تیم از این باشگاه طلبکار و بدون تسویه‌حساب راهی گل‌گهر شد. این درحالی است که منشا نیز مثل سایرین تنها راهکار باقیمانده برای رسیدن به پول قراردادش را شکایت به فیفا دانست و از این طریق حکم محکومیت باشگاه استقلال برای پرداختن مطالباتش را دریافت کرد و مقرر شد تا استقلالی‌ها در یک موعد زمانی مشخص ۴۲ هزار دلار باقیمانده از قرارداد این بازیکن نیجریه‌ای را پرداخت کنند‌.

حالا و طبق آخرین اخبار از باشگاه استقلال ‌این‌طور به گوش می‌رسد که این مبلغ از محل مطالبات آبی‌ها از فیفا به منشا پرداخت شد تا پرونده این بازیکن نیجریه‌ای بسته شده و فعلا یک مشکل از مشکلات این باشگاه ختم به‌خیر شود.

شیخ درخواست جدیدی نداشته است

شیخ دیاباته، مهاجم آفریقایی استقلال که با گلزنی مقابل نفت آبادان عنوان گلزن‌ترین خارجی تاریخ این باشگاه را نیز از آن خود کرد، یک فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد. اخیرا شایعه شده که دیاباته طبق یکی از بندهای قراردادش برای فصل دوم باید با استقلال به توافق مالی برسد، در غیر این‌صورت می‌تواند این قرارداد را یک‌طرفه فسخ کرده و از جمع آبی‌پوشان جدا شود.

دیاباته که به ادعای فتحی، مدیرعامل وقت استقلال با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار برای هر فصل به جمع استقلالی‌ها پیوسته بود (البته بعدا مشخص شد این رقم کمتر از رقم اعلام‌شده بوده و حدود ۱۰۰ هزار دلار با رقم اولیه تفاوت دارد) طبق قراردادی که با استقلال دارد، باید یک فصل دیگر در این تیم توپ بزند، این درحالی است که باتوجه به درخشش این بازیکن به‌نظر نمی‌رسد باشگاه نیز تمایل به جدایی بازیکن مالیایی‌تبار خود داشته باشد.

در همین زمینه یعنی ادعای پیشنهاد جدید دیاباته به استقلال نیز یکی از مسئولان باشگاه گفت: «چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و شیخ هیچ درخواست جدیدی برای فصل بعدی نداشته است، ضمن اینکه درباره مطالبات جاری نیز قرارداد این بازیکن تا همین ماه گذشته به وی پرداخت شده و هیچ تاخیر و دیرکردی در این‌مورد وجود ندارد. دیاباته یکی از بازیکنان بااخلاق و موثر استقلال است و تابه‌حال هیچ‌گونه حاشیه‌سازی از وی شاهد نبوده‌ایم و مطمئنا سعی داریم برای فصل جدید نیز مطالبات این بازیکن را در موعد مقرر پرداخت کنیم تا بتوانیم به بهترین‌ شکل از شاخصه‌های فنی شیخ بهره لازم را ببریم.»

مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان داخلی استقلال چقدر است؟

اگر بخواهیم درمورد بدهی‌های داخلی استقلال نیز چند خطی بنویسیم، ابتدا باید به یک خبر که چندی‌پیش به آن اشاره کردیم، بپردازیم؛ استقلالی‌ها برای اینکه پروانه مجوز حرفه‌ای خود را از دست ندهند، باید حدود ۵ میلیارد تومان درمجموع به طلبکاران داخلی خود پرداخت کنند و این درحالی است که ۴۰ درصد از قرارداد بازیکنان در فصل‌جاری نیز هنوز باقی مانده که طبق ادعای یکی از مدیران باشگاه در هربار پرداختی ۱۰ درصدی به بازیکنان و مربیان استقلال حدود ۳.۵میلیارد به آنها پرداخت می‌شود که با این تفاسیر برای تسویه‌حساب با بازیکنان فعلی استقلال نیز حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان نیاز است که این رقم به‌اضافه مبلغ طلبکاران قبلی به عدد ۲۰میلیارد خواهد رسید و این یعنی استقلال تا پایان فصل فقط حدود ۲۰ میلیارد تومان باید برای بازیکنان و طلبکاران داخلی درنظر بگیرد تا با صفر کردن این عدد علاوه‌بر نجات خطر پروانه مجوز حرفه‌ای خود بتواند تمدید قرارداد با بازیکنانی که این فصل قراردادشان به پایان می‌رسد را آغاز کرده و ازسوی دیگر با نفرات جدید نیز پای میز مذاکره بنشیند.

خطر استرا در راه است!

همه اینها درحالی است که هنوز رای درباره شکایت استراماچونی برای دریافت مطالبات ۲ فصلش که حدود ۱.۸ میلیون دلار خواهد بود از سوی فیفا صادر نشده و پرونده درخواست غرامت ۹ میلیون دلاری پادوانی نیز در گاس در مرحله رسیدگی قرار دارد (هرچند پادوانی شانس کمی برای پیروزی در این پرونده دارد) و درصورتی‌که استقلال در این دو پرونده نیز شکست بخورد، بدهی فعلی که حدود ۵۰ میلیارد تومان است با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.

مسئول استقلال: شیخ قرارداد دارد، درخواست جدیدی هم نداشته است

شیخ دیاباته، مهاجم آفریقایی استقلال که با گلزنی مقابل نفت آبادان عنوان گلزن‌ترین خارجی تاریخ این باشگاه را نیز از آن خود کرد، یک فصل دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد. اخیرا شایعه شده که دیاباته طبق یکی از بندهای قراردادش برای فصل دوم باید با استقلال به توافق مالی برسد، در غیر این‌صورت می‌تواند این قرارداد را یک‌طرفه فسخ کرده و از جمع آبی‌پوشان جدا شود. دیاباته که به ادعای فتحی، مدیرعامل وقت استقلال با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار برای هر فصل به جمع استقلالی‌ها پیوسته بود (البته بعدا مشخص شد این رقم کمتر از رقم اعلام‌شده بوده و حدود ۱۰۰ هزار دلار با رقم اولیه تفاوت دارد) طبق قراردادی که با استقلال دارد، باید یک فصل دیگر در این تیم توپ بزند، این درحالی است که باتوجه به درخشش این بازیکن به‌نظر نمی‌رسد باشگاه نیز تمایل به جدایی بازیکن مالیایی‌تبار خود داشته باشد.

در همین زمینه یعنی ادعای پیشنهاد جدید دیاباته به استقلال نیز یکی از مسئولان باشگاه گفت: «چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و شیخ هیچ درخواست جدیدی برای فصل بعدی نداشته است، ضمن اینکه درباره مطالبات جاری نیز قرارداد این بازیکن تا همین ماه گذشته به وی پرداخت شده و هیچ تاخیر و دیرکردی در این‌مورد وجود ندارد. دیاباته یکی از بازیکنان بااخلاق و موثر استقلال است و تابه‌حال هیچ‌گونه حاشیه‌سازی از وی شاهد نبوده‌ایم و مطمئنا سعی داریم برای فصل جدید نیز مطالبات این بازیکن را در موعد مقرر پرداخت کنیم تا بتوانیم به بهترین‌ شکل از شاخصه‌های فنی شیخ بهره لازم را ببریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صنعتیم

      بابا مسعود ..البته ما نداریم لنگیا دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج