۱۰۲۸۲۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درخواست بشار برای تمدید؛ ۵۰۰ هزار دلار

پرسپولیسی‌ها درحالی که ۹۰ دقیقه در لیگ برتر حضور خواهند داشت و بعد از آن باید پرونده لیگ نوزدهم را هم بسته شده ببینند، هنوز تکلیف‌شان برای فصل آینده روشن نیست و برخلاف سال‌های گذشته که در این زمان با ۹۰ درصد بازیکنان برای تمدید قرارداد به توافق رسیده بودند.

روزنامه فرهیختگان: پرسپولیسی‌ها درحالی که ۹۰ دقیقه در لیگ برتر حضور خواهند داشت و بعد از آن باید پرونده لیگ نوزدهم را هم بسته شده ببینند، هنوز تکلیف‌شان برای فصل آینده روشن نیست و برخلاف سال‌های گذشته که در این زمان با ۹۰ درصد بازیکنان برای تمدید قرارداد به توافق رسیده بودند و نفرات موردنیاز خود را نیز شناسایی کرده بودند، اما می‌بینیم که مدیران فعلی باشگاه اعتقادی به این کار ندارند و برای تمدید قرارداد با بازیکنان هم منتظر پایان رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی هستند.

درخواست بشار برای تمدید؛ ۵۰۰ هزار دلار

با اینکه اکثر مدیران برنامه و همچنین استخوان خردکرده‌های فوتبال بر این باورند که قیمت یک بازیکن در فصل نقل‌وانتقالات ممکن است تا دو برابر بیشتر شود و بهتر است که با بازیکنان موردنیاز پیش از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی توافق شود، اما ظاهرا گوش مدیران سرخ به این حرف‌ها بدهکار نیست و آن‌ها همان رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند که برای خودشان به باور تبدیل شده است. البته این اتفاق در مورد ملی‌پوش عراقی پرسپولیس فرق کرد و وقتی مدیران پرسپولیسی فشار هواداران را برای حفظ این بازیکن دیدند، راضی شدند که زودتر از موعد مقرر خودشان با بشار پای میز مذاکره بنشینند و او را متقاعد کنند که فصل آینده را هم با پیراهن سرخ سپری کند.

پیشنهاد اول و دوم پرسپولیس رد شد

بعد از اینکه پرسپولیسی‌ها متقاعد شدند که بشار را پای میز مذاکره بنشانند و البته یحیی گل‌محمدی به صورت سفت و سخت خواهان حفظ این بازیکن شد، مدیران با جور کردن بخشی از مطالبات این هافبک عراقی پیشنهاد اولیه خود را به او اعلام کردند که البته خیلی زود توسط این بازیکن و مدیر برنامه‌اش رد شد. در این پیشنهاد سرخ‌ها نه‌تن‌ها هیچ مبلغی را به قرارداد فصل جاری این بازیکن اضافه نکرده بودند بلکه از رسن خواسته بودند که ۲۰ تا ۲۵ درصد از رقمی که در این فصل دریافت کرده کسر کند و با رقمی در حدود ۳۵۰ هزار دلار برای فصل آینده پرسپولیسی بماند.

یکی از نزدیکان باشگاه در این خصوص می‌گوید: «مدیران پرسپولیس می‌دانستند که بشار این پیشنهاد را قبول نمی‌کند و حتی ممکن است عصبانی شود، اما با شوخی و خنده این پیشنهاد را عنوان کردند تا شاید تیری در تاریکی به هدف بخورد و او راضی شود که با مبلغی کمتر نسبت به امسال با پرسپولیس تمدید قرارداد کند.»
بعد از اینکه این پیشنهاد از سوی هافبک عراقی رد شد سرخ‌ها بسته دوم پیشنهاد‌های خود را آماده کردند که ظاهری منطقی‌تر به‌خود گرفته بود. البته آن‌ها درواقع مبلغ را بالاتر نیاورده بودند و تنها به آن مبلغ آپشن‌هایی اضافه کرده بودند که می‌توانست این قرارداد را منطقی جلوه بدهد.

البته بشار با قرارداد امسال خود نشان داد که اعتقاد چندانی به آپشن و بند‌های زیاد در قراردادش ندارد و حاضر است مبلغ کمتری دریافت کند، اما دریافتی‌اش را درگیر، اما و اگر نکند و درواقع بتواند روی مبلغی که قرار است از باشگاه بگیرد حساب باز کند.

حالا شنیده می‌شود پیشنهاد دوم سرخ‌ها هم از سوی این هافبک عراقی رد شده، اما قدرت رد کردن این پیشنهاد خیلی کمتر از پیشنهاد اولیه بوده و می‌توان امیدوار بود که آن‌ها بتوانند در دور جدید مذاکرات با یکدیگر به توافق برسند.

مدت قرارداد مشکل جدید تمدید

یکی از مشکلاتی که حفظ بازیکنان بزرگ و ستاره تیم‌های مختلف را ایجاد می‌کند و مدیران را در بلاتکلیفی تمدید یا عدم تمدید قراردادشان قرار می‌دهد، موضوع مدت قرارداد این بازیکنان است. آن‌ها که هر سال در نقل‌وانتقالات مشتریان پروپا قرصی دارند، برای اینکه خودشان را محصور نکنند و بتوانند با خیالی آسوده برای آینده فوتبالی‌شان تصمیم بگیرند زیر بار قرارداد‌های بیش از یک سال نمی‌روند و همین موضوع کار مدیران را در نقل‌وانتقالات سخت می‌کند.

البته بعضی از این بازیکنان هم ظاهرا قرارداد‌های ۲ یا ۳ ساله امضا می‌کنند، ولی یا در قراردادشان بند‌هایی قرار می‌دهند که آزادی‌شان به خطر نیفتد یا در زمان عقد قرارداد رضایتنامه خود را به تاریخ پایان همان فصل دریافت می‌کنند که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

حالا این موضوع به مشکل تمدید قرارداد رسن هم تبدیل شده است و پرسپولیسی‌ها که می‌دانند آینده درخشانی در انتظار ملی‌پوش عراقی است، نمی‌خواهند او را مفت از دست بدهند و به همین خاطر به او اصرار می‌کنند که قراردادش دو ساله باشد تا حق پرسپولیس در رشد این بازیکن و طی کردن پله‌های ترقی نادیده گرفته نشود و آن‌ها بتوانند در صورت حضور بشار در لیگ‌های اروپایی، حقی از ترانسفر او داشته باشند.

به نظر می‌آید این مشکل قابل حل باشد و رسن بپذیرد با بندی در قراردادش این خواسته باشگاه را اجابت کند. در این بند به احتمال زیاد مبلغ یا درصدی درنظر گرفته می‌شود که این بازیکن درصورت حضور در لیگ‌های اروپایی باید به پرسپولیس بدهد.

ماجرای دریافت ۹۰ درصدی بشار

هرچند در تعطیلات نیم‌فصل و زمانی که انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود بار‌ها اعلام شد که بشار رسن از بابت قرارداد این فصل خود تنها ۶ درصد دریافتی داشته است و بعد از آن هم این بازیکن در دو نوبت مبالغی را از باشگاه دریافت کرد، اما صحبت‌های رسول‌پناه درخصوص پرداخت بیش از ۹۰ درصد از قرارداد این فصل رسن علامت تعجب بزرگی را برای هواداران پرسپولیس و کسانی که از ریز دریافتی‌های این عراقی باخبر بودند، ایجاد کرد.
اما ماجرای این ۹۰ درصدی که سرپرست باشگاه پرسپولیس از آن صحبت می‌کند چیست؟ دریافتی‌های بشار در لیگ هجدهم از پرسپولیس با احتساب آپشن‌های قراردادش حدود ۵۰ درصد بود. مبلغی که قرار بود پیش از شروع فصل نوزدهم به این بازیکن پرداخت شود و علاوه‌بر آن پیش‌پرداخت فصل جدید هم به حساب رسن واریز شود.

اما در کمال تعجب از خردادماه سال ۹۸ که بشار آخرین دریافتی را از پرسپولیس داشت تا بهمن‌ماه همان سال پولی به این ملی‌پوش عراقی پرداخت نشد تا او روز‌های سختی را در این تیم در ایران سپری کند. بعد از قرارداد بیرانوند با آنتورپ مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت به حساب پرسپولیسی‌ها واریز شد که این پول کاملا در اختیار رسن قرار گرفت.
در آن زمان مدیران پرسپولیس با توجه به بدهی باشگاه از فصل قبل به بشار رسن اعلام کردند که بدهی فصل قبل او کامل پرداخت شده و ۶ درصد از قرارداد فصل جاری نیز به این بازیکن رسیده است. اما حالا سرپرست باشگاه پرسپولیس بدون درنظر گرفتن بدهی فصل گذشته باشگاه به بشار اعلام می‌کند که پرداختی‌های این بازیکن به ۹۰ درصد رسیده است.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که اگر بدهی فصل قبل به رسن نادیده گرفته شود، این عراقی در فصل جاری ۹۱ درصد از قراردادش را دریافت کرده است و البته حدود ۱۲۰ هزار دلار از بابت فصل گذشته طلبکار می‌شود که باید خیلی زود از سوی مدیران باشگاه تسویه شود.گفتنی است درصورتی که بدهی فصل گذشته را تسویه شده قلمداد کنیم بشار برای قرارداد فصل جاری‌اش حدود ۶۳ درصد از مطالباتش را دریافت کرده است که هنوز به میزان دریافتی سایر بازیکنان تیم نرسیده است.

ایده‌آل رسن برای تمدید با پرسپولیس چقدر است؟

یکی از معضلات پرسپولیسی‌ها برای ارائه پیشنهاد چشمگیر به بشار، قیمت ارز در کشور و نوسانی است که دارد و مدیران سرخ بیم این را دارند که نتوانند از پس قرارداد‌های دلاری بربیایند، ضمن اینکه شاید با مبلغی که قرار است به این بازیکنان پرداخت شود، بتوانند گزینه‌های داخلی خوبی را به خدمت بگیرند و دغدغه بالا‌وپایین شدن قیمت ارز را هم نداشته باشند.همین چند روز قبل انتشار قراردادی از رسن حاشیه‌هایی را برای سرخ‌ها ایجاد کرد. جایی که تبدیل رقم قرارداد او به تومان رقمی در حدود ۹ میلیارد تومان شد که برای یک بازیکن آسیایی جوان آن هم برای یک سال مبلغ زیادی است.

این مشکلات باعث شده که پرسپولیسی‌ها پیشنهادشان را به صورت قطره چکانی بالا ببرند و تلاش کنند که با کمترین مبلغ این بازیکن خلاق عراقی را پای امضای قرارداد بنشانند.از سوی دیگر بشار و مدیر برنامه‌هایش مبلغی درنظر دارند که البته آن را عددی قلمداد می‌کنند که در شرایط فعلی و برای باشگاه پرسپولیس درنظر گرفته‌اند. مطابق شنیده‌ها آن‌ها بر این باورند که قرارداد این بازیکن باید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد تا آن‌ها بتوانند به تمدید این قرارداد فکرکنند.

با توجه به این موضوع درخواست بشار از پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دلار است که برای سرخ‌ها رقمی بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و باید دید که آن‌ها می‌پذیرند برای ملی‌پوش عراقی‌شان این اندازه هزینه کنند یا باید شاهد جدایی این بازیکن که در روز‌های خوب فوتبالی‌اش قرار دارد، باشیم.

مصاحبه تهدیدی یا خیالی؟!

در شرایطی که پرسپولیسی‌ها با این بازیکن عراقی در مرحله چانه‌زنی برای تمدید قرارداد قرار داشتند یک مصاحبه از این بازیکن با یک رسانه عرب‌زبان تمام معادلات را برهم زد و بار دیگر پرسپولیسی‌ها و هوادارانش را از اینکه یک فصل دیگر این بازیکن را در اختیار خواهند داشت ناامید کرد.

بشار در این گفتگو با صراحت اعلام کرده بود که حداکثر ۳ بازی دیگر در لیگ و جام حذفی در خدمت پرسپولیس خواهد بود و بعد از آن به پیشنهاد‌های اروپایی‌اش فکر می‌کند و از بین آن‌ها یک تیم را به‌عنوان تیم فصل آینده‌اش انتخاب می‌کند. البته این مصاحبه خیلی زود با واکنش مدیر برنامه‌های این بازیکن مواجه شد و امیررضا مرتاض اعلام کرد که تمام مصاحبه‌های این بازیکن باید با هماهنگی با او صورت بگیرد.

هرچند او در گفتگو با ما این مصاحبه را کلا تخیلی قلمداد کرد، اما بعید به نظر می‌رسد که یک رسانه خارجی اقدام به انتشار مصاحبه خیالی کند و به نظر می‌آید که این حرف‌ها از سوی بشار رسن گفته شده است.

حالا این شائبه به‌وجود می‌آید که اگر رسن این صحبت‌ها را با رسانه عرب‌زبان کرده باشد چه دلایلی باعث شده که این حرف‌ها را مطرح کند؟ آیا او قصد دارد با این صحبت‌ها مدیران باشگاه را تهدید کند که خیلی زود مطالباتش را بگیرد و تکلیف فصل آینده‌اش را روشن کند یا واقعا این هافبک عراقی تصمیمش را برای جدایی از پرسپولیس گرفته و تنها آن را رسانه‌ای نمی‌کند تا بتواند در موقعیت زمانی مناسب و البته بعد از دریافت تمام و کمال مطالباتش این موضوع را علنی کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج