۱۰۳۰۵۱۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

دربی ۹۳؛ یک دربی مجازی

نوبت به دربی ۹۳ رسیده، اما واقعا تصور خاصی نداریم از حال و هوای شهرآورد امشب استقلال و پرسپولیس.

روزنامه جام‌جم: نوبت به دربی ۹۳ رسیده اما واقعا تصور خاصی نداریم از حال و هوای شهرآورد امشب استقلال و پرسپولیس.

برای اولین بار در روز دربی خبری از اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی که پرچم‌های قرمز یا آبی از پنجره‌های‌شان بیرون زده، نیست. این اتول‌های عمومی ۵۰ سال است که کارشان همین بوده؛ این‌که در حاشیه میدان‌های اصلی شهر تهران و حتی برخی خروجی‌های خاص در شهرهای اطراف بایستند و با فریاد «استادیوم، استادیوم» صندلی صندلی کرایه جمع کنند از هواداران دو آتشه قرمز و آبی. یک زمانی ساعت بازی هر‌ساعت که بود، آنها از ۶ صبح کارشان را شروع می‌کردند و حتی یک بار هم نمی شد که با یک صندلی خالی به ورودی شرقی ورزشگاه برسند.

اطراف ورزشگاه هم احتمالا امشب پرنده پر نمی‌زند. یک تعداد انگشت شماری هوادار متعصب حتما می‌آیند که اتوبوس تیم محبوب‌شان را همراهی کنند اما خبری از آن خیل پرشور هوادار نیست. وقتی قرار است بازی پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی برگزار شود، از شب خوابی‌های پشت استادیوم و بازار سیاه خرید و فروش بلیت هم خبری نیست.

با سکوت سکوهای آزادی چطور کنار بیاییم؟ برای خیلی‌ها که یک عمر، جدال حساس استقلال و پرسولیس را از نزدیک دنبال می‌کردند، همه لذت دربی خلاصه می‌شد در عبور از گیت بلیت فروشی و قدم گذاشتن به تونل‌های طبقه پایین؛ آنجا که از هلالی تونل، برق آفتاب روی چمن می‌افتد و پژواک شعارها و تشویق‌های تماشاگران، به شکل مخوف و ترسناکی، در راهرو‌ها پیچ می‌خورد. اصلا شور و حال گرم کردن بازیکنان به همین تشویق ها بود. اما امشب خبری از آن همه هیاهو نیست. اصلا وقتی تماشاگری نیست، گوینده ورزشگاه باز هم ترکیب دو تیم را اعلام می کند؟

این دربی، به دلیل همه‌گیری کرونا، بی‌شک خاص‌ترین دربی پایتخت در نیم قرن اخیر است. یک دربی کاملا مجازی. امشب شب رسانه‌هاست و شبکه‌های اجتماعی. سکوهای ورزشگاه خالیست اما کانال‌ها و پیج‌های هواداری، پر خواهد بود از دنبال کننده، بازدید کننده و ویو. شاید به قول محمدرضا احمدی «فوتبال بدون تماشاگر مرده باشد» اما برای یک بار هم که شده، شاید تماشای دربی، بدون تماشاگر و با صدای بازیکنان، نیمکت‌نشین‌ها و ضربه‌هایی که به توپ زده می‌شود، خالی از لطف نباشد. امشب شاید جذاب‌تر‌ین دربی تهران را شاهد باشیم. تجربه بالاترین هیجان فوتبالی در سکوت. کسی چه می‌داند. باید منتظر باشیم تا ساعت ۱۹ و سوت پیام حیدری. کدام تیم برنده این جدال بزرگ خواهد بود؛ استقلال یا پرسپولیس؟

نامجومطلق: داور دربی هفته پیش به قائدی حرف قشنگی نزد

دوست داریم بازی در 90 دقیقه تمام شود

مجید نامجومطلق مثل دفعات قبل به جای فرهاد مجیدی راهی نشست مطبوعاتی شد و حرف‌هایش درباره بازی حساس با پرسپولیس را به زبان آورد.

قبلا هم گفته بودم زمان بازی فینال جام‌حذفی شرایط سختی برای تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد می‌کند، در نهایت فدراسیون کمکی به نمایندگان ایرانی نکرد.

سه بازیکن مصدوم داریم که روی تیم تأثیر می‌گذارد، اما آنقدر بازیکن خوب داریم که نبود این بازیکنان را پوشش بدهند. خبر خوب این بود که علی کریمی به تمرینات تیم برگشت.

بازی دربی سخت خواهد بود، هر تیمی تمرکز داشته باشد، برنده دربی خواهد بود. تیمی که از معدود موقعیت‌هایش استفاده کند، برنده دربی خواهد بود.

در این هفته سعی کردیم آرامش را به تیم بیاوریم و بازیکنان از نظر ذهنی در شرایط خوبی قرار دارند و امیدوارم با بازی خوب بتوانیم به فینال برویم.

نکته مهم نبود تماشاگران است. شور و شوق تماشاگران در سکوها نیست و جای آنها در این بازی خالی است. این دومین‌بار است که در تاریخ دربی‌ها بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. امیدوارم بازی تماشاگرپسندی را از دو تیم شاهد باشیم.

این بازی باید برنده داشته باشد. خستگی روی ساق پاهای بازیکنان هست، اما امیدوارم بازی در ۹۰ دقیقه به پایان برسد. البته باید خودمان را برای ضربات پنالتی نیز آماده کنیم، چون ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

در دو سه هفته اخیر هجمه‌هایی علیه استقلال و داوری‌ دیدارهای ما راه افتاد. در صورتی که اگر از شروع لیگ تا اینجای کار کل داوری‌ها را آنالیز کنید، تیمی که بیشترین ضربه را از اشتباهات داوری خورده، استقلال بوده است.
داوران شریف هستند و اشتباهات‌شان سهوی. پیام حیدری یکی از باشخصیت‌ترین داوران فوتبال ایران است، اما باید از او انتقادی هم داشته باشم.

ایشان داور آخرین بازی استقلال در تهران بود که در آن بازی متأسفانه به مهدی قائدی گفته بود، خودتان را اَلکی زمین نیندازید که پنالتی نمی‌گیرم. فکر می‌کنم جمله خوبی نبود، چون تمرکز بازیکن جوان ما را به‌هم زد. امیدوارم این اشتباه تکرار نشود.

گل‌محمدی: غیر از دیاباته،مطهری و قائدی هم خطرناکند

امیدوارم داور، ستاره میدان باشد

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس نظرات متفاوتی درباره دربی پایتخت به زبان آورد.
دربی همیشه حساس و همیشه بازی حیثیتی بوده و تیمی که بتواند از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند و تمرکزش روی بحث فنی باشد، برنده خواهد بود.

تیم حریف تیم خوبی است و خط حمله قدرتمندی دارد و باید در کار دفاعی قدرتمند باشیم تا لطمه نخوریم. امیدوارم بازی جوانمردانه‌ای باشد.

اتفاقات داوری برای فوتبال اتفاق خوبی نبود. هر سه داوری که مطرح شدند داوران خوبی بودند و من به هر سه اعتماد و ایمان داشتم، اما با این کار خودمان شأن داوری را زیر سوال بردیم.

اتفاقات داوری قبل دربی نباید می‌افتاد و باید به این بپردازیم که چرا در فدراسیون داور را از جای دیگری انتخاب می‌کنند؟ پیام حیدری شخصیت خوب و سالمی دارد و امیدوارم ستاره میدان باشد.

ما حسرت حضور هواداران را می‌کشیم. بازی‌های خیلی خوبی را ارائه دادیم و بردهای خوبی داشتیم و دوست داشتیم با هواداران شادی کنیم.

متاسفانه برنامه‌ریزی سازمان لیگ و فدراسیون طوری بود که به تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان استراحتی داده نشد. بحث من بحث بازی‌های آسیا بود و این برداشت کادرفنی ماست که اگر تیم‌های آسیایی فرصت بیشتری داشتند بهتر بود که این زمان از ما گرفته شد.

ما از لحاظ فردی مدافعان خیلی خوبی داریم. بهترین مدافعان لیگ برای ما هستند و اگر غیر این بود در این چند سال قهرمان نمی‌شدیم. چون لازمه قهرمانی این است که کم گل بخوری و خوب دفاع کنی و امیدوارم امروز روز خودشان باشد.

مهاجم استقلال فقط دیاباته نیست و مطهری و قائدی هم خطرناک هستند.

مصدومی نداریم و خدا را شکر همه آماده و سرحال هستند. شرایط بازیکنان خوب است و فکر کنم بهترین تیم ایران و مدافع عنوان قهرمانی هستیم و برای جامی که پارسال گرفتیم بار دیگر تلاش خواهیم کرد تا آن را بار دیگر بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • JUST TAJ

      عزا عزاست امشب لنگی فداس امشب
      جه لنگ ترکونیه امشب جوووون
      بعد بازی لنگیا آماده باشن میخوام بیام اینجا سوژه شون کنم یکم بخندیملنگی حالا دیگه بابا مسعود رو ول کردی میگی امیدم به خداست؟ بدبخت امشب میخوای جشن بگیری؟ بخدا خندم میگیره از حرفت حالا بزار بازی تموم بشه دیاباته و قائدی یه جشنی نشونتون بدن که بابا مسعود توش بندری برقصه خخخخ
      لنگی سوژه

    • استقلال چهارفینال آسیادو قهرمانی

      گل محمدی از داور میگه خخخخ مربی که تیمشو همین داوران بارشوه های ملیاردی چندسال دارن جام بهش میدن. گل محمدی که تیمش هم دربی رفت هم دربی برگشت داوران کمکش کردن دربی برگشت باگل آفساید از شکست فرارکرد. رو که رو نیست. هوچیگران لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج