۱۰۳۳۰۴۳
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

سرخ‌ها شانسی برای برگرداندن ترابی ندارند

با این‌که باشگاه پرسپولیس از ۲ روز پیش رسما وارد نقل‌وانتقالات لیگ بیستم شد و ۳ بازیکن جذب کرد، اما جدایی مهدی ترابی شوک بزرگی به سرخ‌ها وارد کرده که حتی جذب ۳ بازیکن جدید هم نتوانست، از ناراحتی و نگرانی هواداران کم کند.

روزنامه خراسان: با این‌که باشگاه پرسپولیس از ۲ روز پیش رسما وارد نقل‌وانتقالات لیگ بیستم شد و ۳ بازیکن جذب کرد اما جدایی مهدی ترابی شوک بزرگی به سرخ‌ها وارد کرده‌ که حتی جذب ۳ بازیکن جدید هم نتوانست، از ناراحتی و نگرانی هواداران کم کند.

ترابی در‌حالی قراردادش را به صورت یک‌‌طرفه با باشگاه فسخ کرد که در هفته‌های پایانی لیگ ستاره بی‌چون‌و چرای سرخ‌ها بود و گل‌های ۳ امتیازی و حساسی برای پرسپولیس به‌ ثمر رساند و گفته می‌شد در‌ صدر لیست تمدیدی‌های یحیی گل‌محمدی است.

هافبک گلزن پرسپولیس که ابتدای سال جاری مورد‌توجه چند تیم خارجی قرار گرفته بود ظاهرا تصمیم‌اش را از مدت‌ها پیش گرفته بود و با دستاویز قرار دادن معوق ماندن حقوقش به مدت بیش از ۲ ماه قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد.

البته با این اقدام ترابی برخی مدعی شدند که این بازیکن حق چنین کاری نداشته و اگر باشگاه شکایت کرده و پیگیر موضوع باشد می‌تواند هافبک جدایی‌طلب را به مدت ۴ تا ۶ ماه از حضور در میادین محروم کند. شاید در ادامه کار پرسپولیسی‌ها چنین اقدامی هم صورت بدهند، اما آیا پرسپولیس شانسی برای برگرداندن ستاره جدایی طلبش دارد؟ در این زمینه خراسان ورزشی نظر یک کارشناس حقوقی را جویا شده است. عبدالصمد ابراهیمی وکیل و کارشناس حقوقی فوتبال در باره موضوع فسخ قرارداد ترابی و ابهاماتی که در این مورد وجود دارد، می‌گوید: «ترابی برای جدایی نیاز به بند قرارداد ندارد.

طبق قوانین جدید فیفا هر بازیکنی ۲ ماه حقوق یا قسط قراردادش معوق مانده باشد، می‌تواند قراردادش را فسخ کند. ترابی هم به واسطه همین قانون فیفا قراردادش را فسخ کرده است.» این کارشناس حقوقی در پاسخ به این‌که آیا باشگاه پرسپولیس می‌تواند از ترابی شکایت و او را محکوم کند؟ چنین پاسخ می‌دهد: «بازیکن می‌تواند حتی بدون داشتن بند در قرارداد هم مبادرت به فسخ یک‌طرفه کند و به هر تیمی برود.

در این حالت باشگاه قبلی می‌تواند طرح دعوی کند و و اگر مستنداتش کافی و محکم بود، مرجع رسیدگی‌کننده می‌تواند طبق قانون بازیکن را ۴ ماه و باشگاه گیرنده را از ۲ پنجره محروم کند و غرامت هم بگیرد اما هیچ مرجعی نمی‌تواند بازیکن را ملزم به بازگشت به تیم اولیه کند. به نظر من پرسپولیس در موضوع ترابی از نظر قانونی راهکاری برای بازگشت او ندارد و فقط با توافق مجدد می‌توان ثبت قرارداد جدید کرد.»

برای خیلی‌ها سوال است که ترابی چند درصد مطالباتش را گرفته و چقدر از طلب‌هایش باقی‌مانده‌ که به استناد ۲ ماه عقب افتادن حقوقش اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد کرده است؟‌ بر‌اساس اعلام منابع نزدیک به باشگاه هافبک پرسپولیس حدود‌۸۰ درصد از قرارداد فصل جاری خود را دریافت کرده، اما به‌دلیل عدم تسویه این باشگاه و پرداخت نشدن باقی طلبش که بیش از ۲ ماه شده، اقدام به فسخ قرارداد کرده است. ‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسلامت بزار بره هر جا که راحته جلوش نگیرین

    • بدون نام

      این پرسپولیس هست که نامش همیشه میمونه
      بازیکنا همیشه اوندن و رفتن

    • vahid

      خوش باشی
      ولی دیگه بازگشتت مگه ت خواب ببینی

    • کریمی

      به جهنم که رفت لیاقت پرسپولیس زلزله رونداره این باشگاه که همیشه میمونه بهترازترابی اومدن ورفتن ولی پرسپولیس همچنان قهرمان مونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزاربره پولکی ترابی پولکی نمیخوایم

      • بدون نام

        چیه تروپچه رفته میسوزی پماد میدم خدمتتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج