اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۳۴۲۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کلاس اولی‌ها در لیگ بیستم!

سوت آغاز لیگ بیستم از اواخر مهرماه به صدا در خواهد آمد و مثل همیشه نگاه خیلی‌ها به نیمکت تیم‌های لیگ برتری دوخته خواهد شد.

روزنامه خراسان: سوت آغاز لیگ بیستم از اواخر مهرماه به صدا در خواهد آمد و مثل همیشه نگاه خیلی‌ها به نیمکت تیم‌های لیگ برتری دوخته خواهد شد. در‌حالی که هنوز یک هفته از پایان رسمی رقابت‌های باشگاهی در فوتبال کشور نگذشته، شاهد تغییرات زیادی در کادر‌ فنی ۱۶‌تیم لیگ برتری بوده‌ایم و همین بهانه خوبی است تا در این گزارش نگاهی داشته باشیم به نیمکت‌های لیگ برتر.

۳ تیم بدون تغییر

در بین ۱۶‌تیم لیگ برتری در‌حال حاضر فقط ۳ تیم هستند که هیچ شایعه و جنجالی را حول و حوش نیمکت‌های خود نمی‌بینند و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد با مربیان فصل قبل پا به لیگ بیستم خواهند گذاشت. جواد نکونام در فولاد به کارش ادامه می‌دهد و ابراهیم صادقی هم برای ادامه همکاری با سایپا به توافق رسیده است. مس رفسنجان نیز بعد از صعود شیرین به مربی جوان خود اعتماد خواهد کرد و با محمد ربیعی به جمع لیگ برتری‌ها اضافه خواهد شد.

۵ تیم بلاتکلیف

۵ تیم لیگ برتری هنوز نام مربیان قبلی خود را در لیست دارند و حتی با نظر همین مربیان فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی خود را آغاز کرده‌اند اما هنوز شایعاتی پیرامون نیمکت همین تیم‌ها به گوش می‌رسد و هیچ‌کس نمی‌‌تواند با قاطعیت از ماندن و نماندن مربیان این تیم‌ها سخن بگوید. کم‌تر کسی باورش می‌شد که روز گذشته پرسپولیس به جمع تیم‌های بلاتکلیف لیگ اضافه شود اما خبر درخواست یحیی برای جدایی آب سردی بود بر پیکر سرخ‌ها. حالا نیمکت پرسپولیس هم مثل نیمکت رقیب دیرینه، یعنی استقلال به علامت سوال بزرگ فوتبال ایران تبدیل شده است.

تراکتور بعد از قهرمانی در جام حذفی معلوم نیست با ساکت الهامی لیگ بیستم را آغاز کند و یا نیمکت خود را به یک مربی نامدارتر بدهد. پیکان نیز هنوز با عبدا... ویسی برای ادامه همکاری به توافق نهایی نرسیده و مذاکرات بین طرفین ادامه دارد.‌‌ ۲‌‌‌‌ تیم دیگر اگر‌چه به حفظ مربیان خود تمایل دارند اما گویا سرنوشت نیمکت‌شان به تصمیم مدیران استقلال دوخته شده است. رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک و محمود فکری سرمربی نساجی، مربیانی‌ هستند که نامشان در لیست مدیران استقلال دیده شده و ماندن یا رفتنشان به اتفاقات نیمکت آبی‌ها بستگی دارد.

۳ تیم بدون مربی

صنعت‌نفت و نفت مسجد‌سلیمان، ۲ تیمی هستند که هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده‌اند. گفته می‌شود بهنام سراج و مهدی تارتار تمایلی برای ادامه همکاری با تیم‌های سابق خود ندارند و مدیران این ۲ تیم نفتی که با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم می‌کنند، در تکاپو برای جذب مربی جدید و شاید هم بازگرداندن مربیان قبلی خود هستند. اما بزرگ‌ترین معمای لیگ بیستم نیمکت استقلال است. بعد از استعفای مجیدی هنوز مربی جدید استقلال معرفی نشده و خبرهای زیادی در‌خصوص این نیمکت پرحاشیه به گوش می‌رسد؛ از بازگشت استراماچونی گرفته تا حضور یک مربی موقت و یا حضور فکری و خطیبی و حتی بازگشت منصوریان!

تغییر روی نیمکت

در لیگ بیستم ۵ تیم را به‌طور حتم با مربیان جدید خواهیم دید و با توجه به شرایط نیمکت تیم‌های استقلال، صنعت‌نفت و نفت مسجد‌سلیمان، احتمالا ۸ تیم با مربی جدید پا به لیگ بیستم خواهند گذاشت و شاید هم با اضافه شدن تراکتور یا پیکان به تعداد این تغییرات اضافه شود. سپاهان از قلعه‌نویی دل برید و بالاخره نیمکت این تیم به محرم نویدکیا رسید.

سهراب بختیاری‌زاده هم بعد از کسب نتایج ضعیف در شهرخودرو جای خود را به سیدمهدی رحمتی داد و حضور رحمتی به عنوان اولین دروازه‌بان-مربی تاریخ لیگ برتر می‌تواند از نکات جالب لیگ بیستم باشد. گل‌گهر نیز بعد از قطع همکاری با جلالی این بار پرافتخارترین مربی لیگ برتر را روی نیمکت خود می‌بیند. مسلما قلعه‌نویی بعد از ناکامی مطلق در سپاهان در گل‌گهر به دنبال اعاده حیثیت خواهد بود. ماشین‌سازی نیز برای لیگ بیستم به هومن افاضلی اعتماد نکرد تا وحید بیاتلو با ۳۲ سال سن به عنوان جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر روی نیمکت سبزهای تبریز بنشیند. ذوب‌آهن هم بعد از تجربه‌ای نه‌چندان موفق با لوکا به رحمان رضایی اعتماد کرده است.

کلاس اولی‌ها

فارغ از تغییرات و دیگر مسائل مربوط به نیمکت‌های لیگ برتری، یکی از موضوعاتی که در لیگ بیستم کاملا به چشم می‌آید، حضور مربیان تازه‌وارد است. مربیانی که با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی، بد نیست به آن‌ها لقب کلاس اولی‌ها را بدهیم! محمد ربیعی که با مس‌ رفسنجان به لیگ برتر صعود کرده اولین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.

مهدی رحمتی که جانشین سهراب بختیاری‌زاده شده به تازگی کار مربیگری را استارت زده. همچنین رحمان رضایی با ذوب‌آهن میهمان تازه‌وارد لیگ برتر خواهد بود. هرچند در هفته‌های پایانی او را به عنوان مدیر‌فنی روی نیمکت ذوب‌آهن دیدیم اما در قامت سرمربیگری فقط در تیم‌های دسته اولی حضور داشته. وحید بیاتلو کار را با ماشین‌سازی استارت می‌زند. او در هفته‌های پایانی دستیار ساکت الهامی شده بود. بیاتلو عمده حضور موفقش در تیم نود‌ارومیه در لیگ یک بوده است. جوان شدن نیمکت تیم‌های لیگ برتری در فصل جدید، یک اتفاق خوب است به این خاطر که حضور این مربیان می‌تواند ایده‌های نو را وارد فوتبال کند؛ البته که این مربیان جوان نیاز به زمان دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج