adexo3
۱۰۴۳۲۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حقوقدان ورزشی: خوشحالی گل آل‌کثیر من درآوردی بود

حقوقدان ورزشی کشورمان تأکید کرد بازیکنان فوتبال باید در مسابقات بین‌المللی دقت بیشتری در رفتار خود داشته باشند.

خبرگزاری تسنیم: غلامرضا رفیعی حقوقدان ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره محرومیت شش ماهه عیسی آل‌کثیر از سوی AFC به دلیل شادی پس از گلش مقابل پاختاکور اظهار داشت: این محرومیت یک شوک بزرگ به فوتبال ایران است. الان تنها چیزی که می‌توانست پرسپولیس و آل‌کثیر نجات بدهد، ارسال ویدیوی شادی گل‌های قدیمی این بازیکن به AFC بود که نمی‌دانیم این کار انجام شده است یا خیر.

وی در واکنش به طرح این موضوع که گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها مستندات خود را به AFC ارسال کرده‌اند، اما این اتفاق رخ نداده است، گفت: باید ببینیم چه مستنداتی ارسال شده است، آیا قانع‌کننده بوده است یا نه. چنین ابراز خوشحالی شیوه من در آوردی و غیرعقلایی بود. به‌هرحال پرسپولیس با ازبک‌ها بازی می‌کرد و ۷۰، ۸۰ درصد مردم آن کشور چشم بادامی هستند، در این نوع شادی گل، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد بحث نژادی است. این موضوع در ماده ۵۸ آیین‌نامه AFC نیز آمده است. مسئولان باشگاه وقتی تیم را به مسابقات می‌برند، باید از قبل بازیکنان را توجیه کنند.

این حقوقدان ورزشی در ادامه تصریح کرد: تیم‌ها باید یک مشاور حقوقی کنارشان باشد و به بازیکنان بگوید باید حواس‌شان جمع باشد. حالا آل‌کثیر این‌طور خوشحالی کرد و یک نفر دیگر به نحوی دیگر. این موضوع دقیقاً مثل رانندگی در یک کشور دیگر است که باید آیین‌نامه و قوانین یک کشور دیگر را بدانید. بازیکنان وقتی تجربه بین‌المللی ندارند باید توجیه شوند. حتی باید به آن‌ها گفته شود مواظب شادی گل باشند،، چون ممکن است برداشت‌های دیگر از شادی آن‌ها شود. در هر صورت حالا باید ببینیم لایحه دفاعی پرسپولیس به موقع ارسال شده است یا خیر و چه دفاعیه‌ای تنظیم شده است.

رفیعی در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توان امیدوار بود رأی AFC تغییر کند یا خیر؟»، گفت: الان که دیگر نمی‌شود کاری کرد، فقط باید باشگاه درخواست گراند رأی (مشروح رأی) کرد و بعد ظرف پنج روز به آن اعتراض کرد. این پرونده، چون فوریت دارد، کمیته استیناف AFC خیلی زود به آن رسیدگی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج