۱۰۴۶۲۰۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

امیدوارم فکری را مثل مجیدی و منصوریان نسوزانند

مهدی امیرآبادی از آن دسته از پیشکسوتان استقلال است که خیلی مصاحبه نمی‌کند و حاشیه چندانی ندارد و چه‌بسا به همین دلیل است که زیاد هم دیده نمی‌شود و همین ندیده شدن امروز باعث شده است تا او از برخی حقوق پیشکسوتی خود بازمانده است.

روزنامه فرهیختگان: مهدی امیرآبادی از آن دسته از پیشکسوتان استقلال است که خیلی مصاحبه نمی‌کند و حاشیه چندانی ندارد و چه‌بسا به همین دلیل است که زیاد هم دیده نمی‌شود و همین ندیده شدن امروز باعث شده است تا او از برخی حقوق پیشکسوتی خود بازمانده و درحالی که بسیاری از پیشکسوتان در این چند وقت اخیر به دیدار وزیر ورزش یا مدیران عامل وقت استقلال رفتند اما در این بین هیچ دعوتی از امیرآبادی نشده و او به حق از این موضوع گله‌مند و ناراحت است.

درباره انتخاب محمود فکری و حضور امیرآبادی در تمرین صبح روز گذشته استقلال دقایقی با این پیشکسوت آبی‌پوشان همکلام شدیم و درخصوص انتخاب فکری و دستیارانش به‌عنوان مربیان استقلال نظرش را جویا شدیم اما در ادامه، صحبت‌مان به مسیری رفت که او می‌خواست؛ گله از اینکه به مراسم دیدار با وزیر ورزش دعوت نشد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مهدی امیرآبادی را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درخصوص انتخاب محمود فکری به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال صحبت کنیم. انتخابی که مورد استقبال بیشتر پیشکسوتان این باشگاه قرار گرفت.

بله، محمودخان هم بزرگ‌تر ماست و هم کاپیتان‌مان بوده و خیلی خوشحالم که بعد از حدود ۱۲، ۱۳ سال حضور در استقلال حالا به حقش رسیده اما امیدوارم مثل مربیان قبلی ازجمله مجیدی، منصوریان و نامجو‌مطلق و سایر عزیزان مهره‌سوزی نشود و امیدوارم پیشکسوتان از فکری حمایت کنند. چطور وقتی یک مربی خارجی می‌آید همه از او حمایت می‌کنند و خوبش را می‌گویند و حالا هم امیدوارم این حمایت و پشتیبانی از آقای فکری هم صورت بگیرد و فقط به ۴ و ۵ بازی منتهی نشود. باید مثل گزینه‌های خارجی از فکری حمایت شود، مثل استراماچونی یا برانکویی که هفته‌های اول نتیجه نمی‌گرفتند، اما وقتی به آنها فرصت داده شد توانستند نتایج خوبی را همراه با استقلال و پرسپولیس به‌دست بیاورند.

بعد از 7، 8 سال ناکامی هواداران این تیم دیگر طاقت و تاب ناکامی و عدم کسب عنوان قهرمانی را ندارند.

درست است و آنها ناراحت هستند و چه‌بسا این موضوع فشار را روی دوش فکری و کادر فنی این تیم بیشتر می‌کند، اما مدیریت هم باید به استقلال کمک کند و فقط این‌طور نباشد که وعده و وعید بدهند. مدیریت این چند سال اخیر واقعا ضربات مهلکی را به استقلال زده و الان هم که خودتان شاهد هستید پنجره نقل‌وانتقالات بسته است و محمود فکری فرصتی برای بدنسازی یا بازی تدارکاتی ندارد و سه هفته دیگر هم لیگ آغاز می‌شود و ممکن است دو سه هفته اول استقلال به مشکل بخورد اما باید از او و کادرش حمایت شود تا این تیم روی ریل موفقیت بیفتد. وقتی مدیران قول می‌دهند که پنجره نقل‌وانتقالات را باز می‌کنند یا بدهی‌ها را پرداخت می‌کنند، پس باید به آن هم عمل کنند. این درحالی است که هنوز پول بازیکنانی مانند دیاباته و میلیچ پرداخت نشده و بازیکنانی مانند واسعی و مظاهری نیز با مشکل قرارداد مواجه هستند و هنوز درخصوص آنها تعیین‌تکلیف نشده است. بنابراین باید مشکل این دسته از بازیکنان هرچه زودتر حل‌وفصل شود تا دست محمود فکری هم باز شود.

صحبت از استراماچونی شد. مدیران قبلی با بازی با اسم این سرمربی و حتی الکس نوری استقلال را از رسیدن به‌عنوان قهرمانی جام حذفی و موفقیت در آسیا محروم کردند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

ما همه ضربه‌ها را از مدیران استقلال خوردیم و الان هم امیدوارم هرچه زودتر تکلیف مدیریت مشخص شود تا در این خصوص هم با آقای فکری کمک شود و نباید این‌طور باشد که فقط بار را از روی دوش خود بردارند و به این موضوع بسنده کنند که یک بازیکن قدیمی استقلال را آورده‌ایم و سرمربی کرده‌ایم، درحالی که نباید این‌طور باشد و باید به فکری و کادر فنی او بیشترین کمک را کرد تا باشگاه استقلال موفق شود.

سر تمرین استقلال بودید چه صحبت‌هایی بین شما و فکری رد و بدل شد؟

درخصوص اینکه فکری در کدام نقاط دستش خالی است و به چه مهره‌هایی نیاز دارد یا اینکه با چند بازیکن هنوز قرارداد بسته نشده و چند نفر هم در تیم ملی هستند و الان درحال حاضر در چنین فضایی که استقلال می‌خواهد برای فصل جدید آماده شود، اینها همه برای کادرفنی مشکل‌ساز می‌شود. به نظر من دغدغه‌ها و نگرانی‌های فکری به حق و زیاد است و باید به او کمک کرد.

فکری از شما تقاضای کمک کردن نداشت؟

هرچه که از دستمان بربیاید برای استقلال انجام می‌دهیم و نیازی نیست که برخی اتفاقات بیفتد. به‌عنوان برادر بزرگ‌تر و کاپیتان خودم تا جایی که بتوانم به فکری کمک می‌کنم. در هر صورت ما چندین سال با هم همبازی بودیم و او کاپیتان من بود.

با توجه به شواهدی که وجود دارد فکر می‌کنید فکری در استقلال موفق شود؟

ما به این موضوع امید داریم که او موفق شود و باید در این خصوص از فکری حمایت کرد اما به شرط اینکه دست‌وبال او باز شود.

کادرفنی استقلال و دستیاران فکری از عمران‌زاده و برهانی گرفته تا دین‌محمدی و پرویز مظلومی در سمت سرپرستی، همه استقلالی هستند، ولی این انتقادها هم هست که شاید برخی از آنها در حد و اندازه‌های مربیگری در استقلال نباشند، هر چند به مربیگری عزیزیان نیز به‌عنوان کسی که قبلا در پرسپولیس مربی بوده و بازی کرده اعتراضاتی شده است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

طرز فکر و پازل تاکتیکی محمود فکری این چنین بوده که این آقایان می‌توانند به استقلال کمک کنند، چه آقای عزیزیان باشد و چه سایر دوستان. مگر یادتان نیست آقای غلامپور به همراه علی دایی به پرسپولیس رفت، مگر او استقلالی نبود؟ در هر صورت این افراد در تفکرات محمود فکری جای دارند و این حرف‌ها بیشتر حاشیه است و اجازه نمی‌دهد تا استقلال موفق شود درحالی که ما باید به‌عنوان پیشکسوت و حامی این باشگاه از فکری و تفکراتش حمایت کرده و به استقلال این چنین کمک کنیم تا ان‌شاءالله این گروه بتوانند با این تیم به اهداف‌شان برسند.

حدود ۶ ماهی که سعادتمند مدیرعامل استقلال بود با او دیدار و گفت‌وگو داشتید؟

خیر اصلا، من هم پیشکسوت استقلال هستم و کسی بودم که هشت سال زندگی‌ام را برای این تیم گذاشتم ولی برای کمیته فنی که حالا بحثش است حتی یک زنگ هم به من نزدند.

شاید چون خیلی در چشم نیستید برای حضور در این مراسم و اتفاقات دیده نمی‌شوید.

من دنبال حاشیه نمی‌روم و نمی‌خواهم این‌طور دیده شوم. شاید خیلی از آقایان با وزیر هم دیدار کردند اما این دیدار‌ها از طریق چه کسی بوده؟ حتما یک نفر به آنها زنگ زده و دعوت‌شان کرده است. ما بازیکنانی داریم که دو سه سال و شاید یک سال پیراهن این تیم را پوشیده‌اند اما به آنها زنگ زده‌اند و در این مدت اخیر به دیدار مدیرعامل قبلی یا وزیر ورزش رفته‌اند اما به ما که هشت سال عمر و جوانی‌مان را برای این باشگاه گذاشتیم حتی یک زنگ هم نزدند.

به‌عنوان سوال پایانی صحبت‌های زیادی در مورد ابقای فرهاد مجیدی بود. خود شما چندوقت پیش در مصاحبه‌ای با مجیدی دچار سوءتفاهم شدید هر چند بعدا توضیحاتی دادید و از او هم عذرخواهی کردید. در این مدت با فرهاد در ارتباط نبودید؟

نه، این‌طور نبود. برخی می‌خواستند برای ما حاشیه درست کنند که ما هم از این حاشیه در رفتیم، حالا یک سری‌ها هم ناراحت شدند اما من درباره کسی صحبت نکردم و حرف خصوصی هم نزدم اما برخی‌ها این صحبت‌ها را به مجیدی وصل کرده بودند، من که ناراحتی ندارم و اگر مجیدی هم از دست من ناراحت است باز هم عذرخواهی می‌کنم و مشکل خاصی نیست. برخی شیطنت‌های رسانه‌ای این اتفاقات را رقم زد، بعد از آن هم صحبت خاصی با مجیدی نداشتم و همدیگر را ندیدیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای امیرآبادی چه معنی داره که میگین چند هفته اول تیجه نگیره خوب این که همان داستان همیشگی وچندسال اخیرمیشه سه بازی یعنی ازدست رفتن 9امتیاز این همونی هستش که وزیرورزش وعوانلش میخواهتد.

    • بدون نام

      بابا یه دفعه منحلش کنید بره گند کاردراونده همه فهمیدن چه خبره دیگه

    • Esteghlal is proud

      فکری هم مثل بقیه در استقلال می سوزد
      هیچکس حریف حاشیه در استقلال نمی شود
      استقلال چه ببرد(مثل دربی حذفی ) و صدرنشینی لیگ
      چه ببازد
      باید حاشیه داشته باشد و این حاشیه همیشه توسط هیئت مدیره و مدیر عامل ایجاد شده
      رفتن استراماچونی و تیام و جپاروف رو فتحی کلید زد
      و
      از دست دادن جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رو سعادتمند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج