adexo3
۱۰۵۳۳۹۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برایتون با جهانبخش در بین جوان‌ترین‌ها

قرار گرفتن نام آث‌میلان ایتالیا به‌عنوان جوان‌ترین تیم حاضر در بین ۵ لیگ معتبر اروپایی می‌تواند بسیار جالب باشد.

روزنامه فرهیختگان: قرار گرفتن نام آث‌میلان ایتالیا به‌عنوان جوان‌ترین تیم حاضر در بین ۵ لیگ معتبر اروپایی می‌تواند بسیار جالب باشد. روسونری با وجود اینکه زلاتان ابراهیموویچ ۳۹ساله را در ترکیب خود دارد اما با جوانگرایی در سال‌های اخیر توانسته با میانگین ۲۴.۵ سال سن عنوان جوان‌ترین ترکیب را در بین باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های معتبر اروپایی کسب کند.

میلان پس از افت چندساله خود به‌دنبال خرید استعدادهای آینده‌دار رفت و حالا در این فصل به خوبی حاصل این پروژه خود را گرفته و با اقتدار در صدر جدول سری A قرار دارد. البته این تیم یک ستاره پایان‌ناپذیر به نام زلاتان در خط حمله دارد که درخشش او نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر تیم داشته است.

نکته قابل‌توجه در این فهرست حضور ۵ تیم فرانسوی در بین ۱۰ تیم جوان امسال است که با توجه به روال معمول در باشگاه‌های این کشور در جذب بازیکنان جوان آفریقایی و پرورش آنها برای فروش به تیم‌های بزرگ این قاره، چندان عجیب نیست. موناکو، ریم و سنت‌اتین بعد از میلان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و در ادامه نام دو تیم آلمانی دیده می‌شود. اشتوتگارت (۲۴.۹) و لایپزیگ (۲۵.۱) در این سال‌ها در معرفی بازیکنان جوان به فوتبال این کشور نقش زیادی داشته‌اند. به‌خصوص لایپزیگ که با برنامه‌ریزی مدون و بلندمدت توانسته خیلی زود جایگاه خوبی بین تیم‌های مدعی لیگ و حتی اروپا پیدا کند و سال گذشته حتی به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان نیز راه یافت.

در رده نهم این فهرست نیز نام تنها باشگاه انگلیسی یعنی برایتون دیده می‌شود؛ باشگاهی که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد و با صعود به لیگ برتر برخلاف سایر تیم‌های تازه راه‌یافته به این مسابقات تلاش کرده تا بیشتر از ستاره‌های جوان در ترکیب خود استفاده کند. آنها دو سال پیش هم جهانبخش را درحالی که ۲۵ سال داشت به‌عنوان گران‌ترین خرید تاریخ خود به خدمت گرفتند و معمولا نیز در سال‌های اخیر این روند را ادامه داده‌اند.

در دیدارهای این فصل برایتون، آدام لالانا که در تابستان از لیورپول راهی این باشگاه شد تنها بازیکن بالای ۳۰سال این تیم بوده و بیشتر نفرات تیم گراهام پاتر زیر ۲۸ سال دارند. وینگر ایرانی و ۲۷ ساله این تیم نیز که مدتی است مصدوم شده بین نفرات نسبتا جوان باشگاه قرار می‌گیرد که باعث شده میانگین سنی این تیم به ۳/۲۵ برسد. پاتر که در دو فصل اخیر نشان داده اعتقاد زیادی به جوانان دارد فصل را با نتایج نسبتا قابل‌قبولی آغاز کرده اما مسلما با این نفرات کار سختی برای ماندن در لیگ برتر خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج