۱۰۵۴۹۴۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

طلسم بازشدن نقل‌ و انتقالات؛ گره در دست شفر

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد مطالبات وینفرد شفر، سرمربی اسبق آبی‌ها به طور کامل پرداخت شده و پنجره نقل و انتقالات این تیم در آستانه باز شدن است.

روزنامه وطن امروز: از باشگاه استقلال خبر می‌رسد مطالبات وینفرد شفر، سرمربی اسبق آبی‌ها به طور کامل پرداخت شده و پنجره نقل و انتقالات این تیم در آستانه باز شدن است. مدیران استقلال می‌گویند تمام‌ طلب پرداخت شده و حتی سوئیفت‌های نشستن پول را هم دریافت کرده‌اند و اینکه چرا وکیل شفر تا به امروز تأیید نکرده که تمام ‌طلب در حسابش نشسته است، جای سؤال دارد. تنها ۲۴ هزار یورو از پرداخت باشگاه استقلال روز دوشنبه مشخص شد برگشت خورده است که اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیأت‌مدیره تیم بار دیگر این پول را همان روز واریز کرد.

با توجه به اینکه مبلغ ناچیزی از پول واریز شده، بعید است تا دیروز (چهارشنبه) که ۴۸ ساعت از زمانش می‌گذرد، هنوز به حساب ننشسته باشد. از طرفی در صورتی که شفر به فیفا اعلام نکند پول را دریافت کرده است، این باشگاه به روش دیگری اقدام به حل مشکل می‌کند. گفته می‌شود اگر شفر به فیفا اعلام نکند پول را دریافت کرده، باشگاه اقدام به ارسال ایمیل به فیفا می‌کند تا نشان دهد در این بین هیچ موردی مبنی بر عدم پرداخت استقلال به مربی آلمانی نیست و این باشگاه با تمام مشکلات تحریمی، حسن نیت خودش را ثابت کرده است.

در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالات تا روز جمعه، حتی شنیده می‌شود سازمان لیگ با تیم‌های مشکل‌داری مثل استقلال راه بیاید و در روز تعطیل هم قرارداد بازیکنان جدید را به ثبت برساند. استقلال روز شنبه ۱۷ آبان‌ماه باید در نخستین دیدار فصل بیستم به مصاف مس رفسنجان برود و اگر مشکل پنجره بسته این تیم حل شود، بازیکنان جدید می‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند. فقط کافی است وینفرد شفر با استقلال راه بیاید و در فرستادن نامه به فیفا به‌موقع عمل کند. هر چند استقلالی‌ها به فکر نامه زدن به فدراسیون جهانی فوتبال هم هستند.

مظاهری منعی برای همراهی استقلال ندارد

در بین بازیکنانی که می‌توانند پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات بدون مشکلی استقلال را همراهی کنند، بحث حضور یا عدم حضور رشید مظاهری، دروازه‌بان جدید این تیم مطرح است. مظاهری پس از فسخ یکطرفه با باشگاه تراکتور و شکایت این تیم تبریزی، پرونده‌اش به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال رفت. از آنجا که بحث جعل در قرارداد وجود داشت، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع شد و پس از چند هفته، این کمیته با اثبات جعل در قرارداد توسط تراکتوری‌ها، رأی را به نفع رشید مظاهری صادر کرد. اما از آنجا که این بازیکن پیش از اتمام بازی‌های رسمی تراکتور، در بازی‌ها شرکت نداشت، پرونده به کمیته وضعیت بازگردانده شد و قرار شد تاریخ رسیدگی به این پرونده ۱۹ آبان‌ماه باشد یعنی ۲ روز پس از نخستین دیدار استقلال در این فصل! خبرنگار «وطن امروز» برای اطلاع از حضور قانونی یا غیرقانونی رشید مظاهری در دیدار استقلال با مس رفسنجان با فریبرز محمودزاده، مسؤول نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت‌وگو کرد.

محمودزاده در پاسخ به سوال ما گفت: درست است کمیته وضعیت هنوز رأیی صادر نکرده است اما بازیکنی که فرم فسخش ثبت می‌شود، مجاز به عقد قرارداد با باشگاه جدید است اما به شرطی که هم بازیکن و هم باشگاه جدید مسؤولیت حقوقی آن را بپذیرند. کمیته وضعیت با توجه به بررسی تمام جوانب حقوقی و با هماهنگی کمیته انضباطی رأی این پرونده را صادر خواهد کرد اما تا قبل از صدور رأی، باشگاه استقلال و رشید مظاهری پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات هیچ منعی برای ثبت قرارداد ندارند. هم باشگاه استقلال و هم دروازه‌بان جدید آنها باید مسؤولیت حقوقی ثبت قرارداد را بپذیرند.

البته از گوشه و کنار هم خبر می‌رسد کمیته وضعیت رأی را به نفع مظاهری و باشگاه استقلال صادر خواهد کرد، چرا که تمام مدارک و ادله‌ مظاهری بحق بوده و تراکتوری‌ها بی‌مورد از این بازیکن شکایت کرده‌اند.

مشکل مرادی حل می‌شود؟

از طرفی باشگاه ماشین‌سازی هم به دلیل فسخ یکطرفه بابک مرادی، بازیکن فصل گذشته‌اش شکایت کرده و پرونده در کمیته وضعیت در حال بررسی است. بابک مرادی هم این فصل در خدمت استقلال خواهد بود. هر چند مرادی و مدیر برنامه او فسخ قرارداد با ماشین‌سازی را قانونی می‌دانند و می‌گویند از بند عدم پرداخت مطالبات استفاده کردیم و از نظر ما هیچ مشکلی برای همراهی مرادی با استقلال نیست.

تماس باشگاه با بازیکنان

محمود فکری حرف درستی زد؛ آنجا که گفت قرار است قرارداد چند بازیکن کم شود ولی اگر این اتفاق رخ دهد آنها انگیزه‌ خود را از دست می‌دهند و... البته روی دیگر سکه را هم باید دید؛ آنجایی که این قراردادهای عجیب و غریب که از ۲ میلیارد ناگهان بدون هیچ دلیلی ۸ میلیارد شده، کل تیم را به هم می‌ریزد و آن وقت از دست فکری و بزرگ‌تر از فکری هم کاری برنمی‌آید. بازیکنی که پارسال کلی اشتباه و مصدومیت و... داشته فقط به خاطر جوگیر شدن آقای سعادتمند و البته هنر دلال‌ها حالا قرارداد ۸ میلیاردی بسته و اگر خیلی بخواهند آن را کم کنند می‌شود ۷ میلیارد! این وسط فکری هم فعلا متوجه عمق فاجعه نیست و مشکل از جایی شروع می‌شود که نخستین پرداختی ۲۰ درصدی این بازیکن که می‌شود ۶/۱ میلیارد تومان با تأخیر انجام شود.

آن وقت است که اعتصاب پشت اعتصاب و قهر و ناز پشت قهر و ناز انتظار تیم فکری را می‌کشد و آن بازیکن کاری هم ندارد که مثلا فردا داربی است یا فلان بازی حساس! محمود فکری البته درست می‌گوید. یک نفر اشتباهی کرده و حالا او باید تاوان بدهد. اگر قراردادها کم نشود باشگاه نمی‌تواند این همه پول را بدهد، اگر هم کم شود بازیکن قهر می‌کند و به قول فکری انگیزه‌اش را از دست می‌دهد. پیرو همین موضوع مسؤولان باشگاه استقلال با برخی بازیکنان برای امضای قراردادهای جدید تماس گرفتند. مدتی است بحث اصلاح قراردادها در تیم استقلال مطرح شده و نهادهای نظارتی به عقد قرارداد بازیکنان در زمان مدیریت سعادتمند ایراداتی وارد کرده‌اند. طی هفته‌های اخیر شایعات زیادی درباره اینکه قرارداد برخی بازیکنان باید اصلاح شود مطرح شده اما مسؤولان استقلال در تماس با برخی بازیکنان به آنها اعلام کردند باید قراردادهای جدید فدراسیون با ورژن جدید را امضا کنند. این در حالی است که برخی بازیکنان از بابت اینکه قرارداد آنها باید اصلاح شود ناراحت هستند و این موضوع را به کادر فنی استقلال منتقل کرده‌اند.

محمود فکری ۲ شب پیش در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد در صورت کاهش قراردادها تیم استقلال دچار چالش خواهد شد. دیروز تعدادی از بازیکنان استقلال مثل دانشگر، بابک مرادی و... به محل باشگاه مراجعه و با سرپرست این باشگاه دیدار کردند. این شرایط در حالی بر باشگاه استقلال حکمفرماست که پنجره این باشگاه هنوز باز نشده و قرارداد بازیکنان این تیم به ثبت نرسیده است. از طرف دیگر تکلیف بازیکنان جدید استقلال برای دیدار هفته اول هم مشخص نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پورسا

      شوفر ادعا کرده پول پسرم.دخترم.بابابررگم.ننم.و دوست دخترم رو پرداخت کنید والا پنجرتون رو گل میگریم محمود جون فکری میگه ما همینطوری امسال هبچی نمبشم اگه پنجره اتاقمون بسته باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج