جاباما
۱۰۶۸۳۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

برنامه هفته ششم لیگ‌برتر

هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) پیگیری می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به هفته ششم رسید و روز گذشته با برتری ۴ بر صفر سپاهان برابر نساجی آغاز شد و امروز با برگزاری پنج دیدار دیگر پیگیری می‌شود.

پیکان - آلومینیوم

شگفتی‌سازان هفته پنجم لیگ برتر، بدون شک پیکان و آلومینیوم بودند که حالا باید رو در روی هم قرار بگیرند. یک سوی میدان، میزبان مسابقه قرار دارد که هفته گذشته گل‌گهر صدرنشین را در سیرجان غافلگیر و اولین شکست فصل را به این تیم تحمیل کرد. در سوی دیگر هم آلومینیوم است که چهار هفته بدون گل را سپری کرد و به یکباره توانست ماشین‌سازی را با چهار گل بدرقه کند.

این بردها دو تیم را به اعتماد‌به‌نفس رساند و حالا در هفته ششم پرانگیزه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. هم پیکان با مهدی تارتار و هم آلومینیوم با رسول خطیبی، در دیدار این هفته به دنبال ادامه روند رو به رشد خود هستند تا برد هفته قبل خود را ارزشمندتر کنند. مسلماً برای تیم‌هایی چون پیکان و آلومینیوم که خود را جزو مدعیان نمی‌دانند، کسب حتی یک امتیاز هم حائز اهمیت خواهد بود.

مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان

تقابل تیم‌های وزارتی، یکی از جنس نفت و دیگری از جنس صنعت. دو وزارتخانه‌ای که تأمین‌کننده اصلی بودجه کشور هستند و در این بازه زمانی نیز با وزارت اقتصاد، دولت و مجلس درگیر تأمین بودجه ۱۴۰۰؛ هرچند حال و روز باشگاه‌های این دو وزارتخانه چندان یکسان نیست‌. از یک سو وزارت نفتی قرار دارد که نماینده تهرانی‌اش را به انحلال کشاند و وضعیت اقتصادی نمایندگان مسجدسلیمانی و آبادانی‌اش هم چندان مناسب نیست و سوی دیگر وزارت صنعتی که تمام نمایندگانش در فوتبال و استان‌های مختلف، دغدغه چندانی ندارند. هرچند وضعیت فوتبالی دو تیم متفاوت است و نفت روزهای بهتری را نسبت به مس سپری می‌کند.

تیم مجتبی حسینی با تجربه‌تر از مس عمل کرده و هفته گذشته سپاهان را متحمل شکست سختی کرد، اما مس رفسنجان در اولین فصل حضورش در لیگ برتر هنوز موفق به کسب پیروزی نشده و با دو تساوی جزو قعرنشینان لیگ است. البته که حریفان مس هر هفته از تیم محمد ربیعی تمجید می‌کنند و معتقدند استحقاق این تیم بیشتر از امتیازهای کسب شده است، اما باید دید طلسم نبردن این تیم چه زمانی شکسته می‌شود و آیا در تقابل تیم‌های وزارتی تأمین‌کننده بودجه کشور، موفق به شکست نفت می‌شوند یا نه.

فولاد - سایپا

دو هم نسل؛ یکی حضوری باثبات در تیم ملی داشت و دیگری همین شاخصه را در سایپا به نمایش گذاشت. در دورانی هم کنار یکدیگر در تیم ملی و سایپا همبازی بودند، اما حالا رقیب هستند. جواد نکونام روی نیمکت فولاد تیمش را برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی هدایت می‌کند و ابراهیم صادقی روی نیمکت سایپا به بازیکن‌سازی می‌پردازد. تفاوت دیدگاه دو مربی، در رفتار آنها نیز نمود پیدا می‌کند، جایی که مربیان برخی از تیم‌ها که مقابل فولاد بازی کرده‌اند، به شلوغی نیمکت این تیم اعتراض دارند و از سوی دیگر همه ابراهیم صادقی را مربی بی‌حاشیه و به دور از این رفتارها می‌شناسند.

انتظارها نیز از دو تیم متفاوت است. فولاد و سایپا اکنون در جدول هم‌امتیاز هستند، اما بسیاری تیم نکونام را با خریدهای این فصل مدعی قهرمانی می‌دانند و انتظار از این تیم بالاست. برای همین فولاد برای بهبود وضعیتش در جدول، نمی‌تواند جز پیروزی مقابل سایپا به نتیجه دیگری فکر کند. سایپا هم که این فصل با جذب چند بازیکن باتجربه، سعی در جبران اشتباهات تیم جوان فصل گذشته‌اش دارد، مسلماً با فشار و استرس کمتری در اهواز مقابل فولاد صف‌آرایی خواهد کرد.

صنعت نفت - گل‌گهر

آبادانی‌های پرشور فوتبال ایران، فصل گذشته و تا زمان حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌شان، بهترین روزهای خود را در لیگ برتر سپری می‌کردند. روزهایی که حتی امید به کسب سهمیه آسیایی داشتند، اما کوچ اسکوچیچ به نیمکت تیم ملی، آنها را از این رؤیا دور کرد. حالا و با شروع فصل جدید، صنعت نفت بار دیگر شروع خوبی را داشته و روزهای پرامیدی را تجربه می‌کند. شاید اگر اشتباهات داوری دیدار مقابل استقلال نبود و گل سالم این تیم مردود اعلام نمی‌شد، اکنون در کنار گل‌گهر صدر جدول را با ۱۰ امتیاز در اختیار داشت. با این حال شاید هم قرار است یک هفته دیرتر این اتفاق را تجربه کنند.

صنعت نفت هشت امتیازی، تقابل حساسی با گل‌گهر ۱۰ امتیازی خواهد داشت که در صورت پیروزی می‌تواند از این تیم در جدول عبور کند. هر چند ممکن است در صورت پیروزی، صدر را با پرسپولیس، استقلال و پیکان که هم امتیاز با صنعت نفت هستند، شریک شوند. با این حال گل‌گهر نیز درصدد جبران شکست هفته گذشته است تا بتواند ضمن حفظ صدر جدول، به روند امتیازگیری برگردد.

پرسپولیس - ذوب‌آهن

لغو شد.

به گزارش تسنیم برنامه دیدارهای امروز و فردا به شرح زیر است:

شنبه 22 آذر 99

* پیکان تهران - آلومینیوم اراک/ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: حسین زمانی، کمک‌ها: حمید سبحانی و حامد صفایی، داور چهارم: محمدرضا مهرگان
ناظر: اسماعیل صفیری

* مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان/ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهدای صنعت مس
داور: ناصر جنگی، کمک‌ها: رحیم شاهین و بابک خسروی، داور چهارم: مهدی اجاقی
ناظر: رسول فروغی

* فولاد خوزستان - سایپا تهران/ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهدای فولاد
داور: علی اصغر مومنی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و بهزاد پناهی، داور چهارم: امید سعیدفر
ناظر: حسین خانبان

* صنعت نفت آبادان - گل‌گهر سیرجان/ ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی آبادان
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: آرمان اسعدی و هیوا بهمنی، داور چهارم: میثم حیدری
ناظر: محمود رفیعی

* پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان/ ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه آزادی
داور: مرتضی منصوریان، کمک‌ها: حسن ظهیری و علی احمدی، ایمان کهیش
ناظر: علیرضا یزدانی

یکشنبه، 23 آذر 99

* ماشین‌سازی تبریز - تراکتور تبریز/ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید سلیمانی
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: رامین بابایی و محمد شاکر، محمدباقر پورباقر
ناظر: فریدون اصفهانیان

* شهرخودرو - استقلال/ ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه امام رضا (ع)
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: حسن انتظاری و علی اکبر نوری، سیدرضا مهدوی
ناظر: حاتم بک‌پور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج