اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۷۰۴۶۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رحمتی رودرروی ژنرال

شهرخودرویی‌ها که در هفته قبل مقابل استقلال روز خوبی نداشتند و نتوانستند در داخل خانه امتیازی کسب کنند، فردا به استقبال شاگردان ژنرال فوتبال ایران می‌روند و پیش‌بینی می‌شود بازی سختی پیش‌رو داشته باشند.

روزنامه خراسان: شهرخودرویی‌ها که در هفته قبل مقابل استقلال روز خوبی نداشتند و نتوانستند در داخل خانه امتیازی کسب کنند، فردا به استقبال شاگردان ژنرال فوتبال ایران می‌روند و پیش‌بینی می‌شود بازی سختی پیش‌رو داشته باشند. عنابی‌پوشان مشهدی با بدشانسی که در قرعه‌کشی مسابقات داشتند، تاکنون چند بازی‌ سخت پشت‌سر هم را برگزار کردند که کسب نتایج ضعیف تا حدودی در روحیه و ‌انگیزه فوتبالیست‌های این تیم تاثیرگذار بوده.

آنها این روزها نیاز شدیدی به ریکاوری دارند که البته مالک باشگاه شهرخودرو برای دومین بار حمایت خود را از کادر فنی و بازیکنان به خوبی نشان داده است. حالا شاگردان رحمتی ساعت ۱۵ فردا به مصاف تیم گل‌گهری می‌روند که امسال هدف قهرمانی را در سر می‌پروراند و تا به این‌جای کار هم عملکرد قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشته و این موضوع کار را برای شهرخودرویی‌ها سخت خواهد کرد.

ترمیم بی‌نظمی

شهرخودرو تغییرات زیادی در بدنه‌اش داشته و به این خاطر هنوز بازیکنان به‌ هماهنگی کامل نرسیده‌اند و در چند بازی اخیر به وضوح شاهد بی‌نظمی و ناهماهنگی و البته بی‌تجربگی برخی بازیکنان بوده‌ایم که درنهایت به ضرر تیم هم تمام شده و این شرایط ‌را برای کادر‌فنی‌ چند برابر سخت‌تر می‌کند. هفته هفتم مسابقات لیگ برتر در‌حال برگزاری است و تا حدودی وضعیت تیم‌ها مشخص شده است. شهرخودرویی‌ها ‌باید بتوانند امتیاز‌هایی را بخصوص در بازی‌های داخل خانه کسب کنند تا با حضور در میانه جدول به تعطیلات نیم‌فصل رقابت‌ها بروند و سر فرصت بتوانند نقاط ضعف تیم را ترمیم کنند.

شاگردان رحمتی هرچند‌ ‌ مقابل استقلال نتیجه را واگذار کردند اما این شانس را داشتند که حداقل ۲ گل به تیم حریف تهرانی بزنند که بی‌تجربگی بازیکنان باعث شد تا این فرصت‌های طلایی از دست برود. قطعا چنین فرصت‌هایی در بازی فردا هم به وجود می‌آید و اگر بازیکن قدر موقعیت‌ها را نداند، توپی که باید به گل تبدیل شود به اوت می‌رود. بازیکنان شهرخودرو‌ تاکنون تلاش و دوندگی قابل‌توجهی داشتند و تشنه گلزنی هستند اما شخصیت تیمی به خود نگرفته‌اند و هنوز توانایی‌های خود را باور ندارند. گل اول بازی شهرخودرو برابر استقلال، حکایت از این داشت که بازیکنان تمرکز لازم را در زمین مسابقه نداشتند و بی‌نظمی در تیم وجود داشت. هرچند به مرور روند تیم بهتر شده بود اما اخراج یک بازیکن تمام محاسبات رحمتی را به هم ریخت و شهرخودرو شکست خورد.

بازی مرگ و زندگی

بازی‌ شهرخودرو مقابل گل‌گهر هم سخت و نفس‌گیر خواهد بود. امیر قلعه‌نویی با وجود این‌که در ۴ هفته ابتدایی لیگ شروعی توفانی داشت و حتی بر صدر جدول هم تکیه زده بود، در ۲ بازی اخیر مقابل پیکان و صنعت‌نفت متقبل شکست شده و حالا اصلا دوست ندارد که سومین باخت پیاپی خود را آن‌هم مقابل شاگرد سابقش تجربه کند. برای همین تمام قدرت خود را به کار می‌گیرد تا در زمین مسابقه امتیاز کامل را تصاحب کند.

از طرفی شهرخودرویی‌ها اگر بخواهند از بحران شکست رها شوند، باید در بازی فردا عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند که در درجه اول استرس و اضطراب باید از بازیکنان دور شود تا بتوانند راحت‌تر میدان‌داری کنند. از طرفی در تیم گل‌گهر، ۳ بازیکن به نام‌های یونس شاکری، سعید صادقی و همچنین بهنام برزای سابقه بازی در شهر خودرو را دارند و قطعا قلعه‌نویی از‌ انگیزه‌های بالای آن‌ها به نحو‌احسن در زمین مسابقه استفاده خواهد کرد. اما جدا از مسائل فنی این مسابقه، نبرد بین رحمتی با قلعه‌نویی که هر دو از جنس استقلال هستند هم قابل توجه است.

بخصوص این‌که رحمتی مدتی شاگرد امیر قلعه‌نویی بوده و حالا به‌عنوان مربی در مقابلش قرار می‌گیرد. البته اهالی فوتبال از رابطه نه‌چندان خوب قلعه‌نویی و رحمتی هم خبر دارند. اختلافی که چند سالی است پنهان شده و به وضوح عنوان نمی‌شود ولی در عمل حکایت از اختلافی است که در نتیجه این بازی برای هر دو حکم مرگ و زندگی دارد و سعی می‌کنند ‌به هر نحوی پیروز میدان لقب بگیرند.

ستاره مشهدی؛ پدیده این روزهای لیگ برتر

سبحان خاقانی، بازیکن مشهدی تیم استقلال در دیدار چند روز قبل مقابل شهرخودرو توانست گلی به ثمر برساند که کانون توجه‌ها قرار گرفته است. بازیکن ۲۰ ساله مشهدی تا به اینجای کار، سختی‌های زیادی را متقبل شده و به دنبال این است تا حقش را از فوتبال بگیرد. حالا شماره ۷۹ استقلال که در شهر مشهد با بی‌مهری‌هایی روبه‌رو بوده، به دنبال رسیدن به رویاهای فوتبالی خودش است تا توانایی و استعدادش را به رخ دیگرانی که قبولش نداشتند، بکشاند و بتواند فوتبالش را در اروپا دنبال کند. وی طی گفت‌وگویی درباره سرنوشت خودش که به بیماری کلیه‌ای دچار بود، می‌گوید: «از وقتی به دنیا آمدم، فقط ۸۰درصد کلیه‌ام کار می‌کرد و وقتی به سن ۱۶ سالگی رسیدم، دیگر از کار افتاد. واقعا شرایط سختی داشتم.

هیچ وقت آن روزها را یادم نمی‌‌رود ولی خدا انگار یک جاهایی دست آدم را می‌گیرد. آن زمان خدا یک چیز را از من گرفت و بعدا چیزهای دیگری به من داد.» سبحان خاقانی درباره تمرینات فوتبالی خود در مشهد این‌چنین عنوان می‌کند: «من در هیچ رده‌ای از مسابقات بازی نمی‌‌کردم و فقط با مربی‌ام خلیل لطفعلی تمرینات اختصاصی انجام می‌دادم تا این‌که در تست‌گیری تیم ملی نوجوانان، آقای عباس چمنیان سرمربی تیم ملی مرا انتخاب کرد.» وی درباره بازی‌های جام‌جهانی نوجوانان که در یک بازی به میدان رفته، توضیح می‌دهد: «قرار بود مقابل اسپانیا هم بازی کنم ولی نشد، فقط یک بازی در این سطح از مسابقات انجام دادم.

سپس به تیم سیاه‌جامگان آمدم که مرزبان و عنایتی مربیان تیم بودند و قرارداد منعقد کردم.» وی درباره اولین بازی‌اش در لیگ برتر هفدهم اظهار می‌دارد: «اولین بازی مقابل استقلال خوزستان در ترکیب اصلی قرار گرفتم. باورم نمی‌شد و فکر نمی‌کردم به من در ۱۷ سالگی اطمینان کنند ولی این کار را انجام دادند و من در حالی که باورم نمی‌شد، بازی کردم. اتفاقا خیلی خوب هم بازی کردم و مرزبان کلی از من تعریف کرد. همچنین یک بازی با استقلال در مشهد داشتیم که در آن مسابقه در ترکیب اصلی تیم سیاه‌جامگان بودم. سپس در چند بازی دیگر هم به میدان رفتم.»

خاقانی چند سالی است که در لیگ برتر بازی می‌کند ولی از شرایط مالی رضایت ندارد و می‌گوید: «زیاد به جوان‌ها در فوتبال ایران توجه نمی‌شود، به ما پول نمی‌دهند. البته زود است ولی شرایط واقعا خوب نیست. اما به نظرم اگر باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال از جوان‌ها حمایت کنند، خیلی بیشتر نتیجه می‌گیرند.» او هدف‌های بزرگی در سر دارد و در این باره می‌گوید: «اولویت اولم این است که برای تیم استقلال خوب بازی کنم. امیدوارم بتوانم در بازی‌های آینده بیشتر به این تیم کمک کنم، تا در لیگ به قهرمانی برسیم و در آسیا هم رتبه خوبی بگیریم. از طرفی دوست دارم لژیونر شوم و در اروپا بازی کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج