۱۰۷۴۳۲۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اعتراض سرخابی به تاریخ دربی

پس از گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر، سرانجام روز گذشته سازمان لیگ تاریخ دربی رفت پایتخت را اعلام کرد.

روزنامه خراسان: پس از گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر، سرانجام روز‌ گذشته سازمان لیگ تاریخ دربی رفت پایتخت را اعلام کرد. با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران تیم‌های استقلال‌- پرسپولیس، دوشنبه ۲۲ دی ۹۹ ساعت ۱۶:۳۵ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت، آن‌هم در‌شرایطی که هر ۲‌ باشگاه به تاریخ تعیین شده اعتراض دارند و جالب‌تر اینجاست که حریفان سرخابی هم به برنامه‌ریزی لیگ و جا‌به‌جا شدن تاریخ دیدارهایشان معترض هستند.

در این‌میان شاهد نزاع هواداران پرسپولیس و استقلال در فضای مجازی بر سر تاریخ دربی و جدال اعضای ۲‌ تیم و پیشکسوتان‌شان در فضای مجازی علیه یکدیگر بودیم و هر‌کدام تلاش می‌کردند طرف مقابل را به تحت‌فشار گذاشتن سازمان لیگ برای انتخاب تاریخ دربی محکوم کنند. حتی محمود فکری سرمربی استقلال روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر در تمرین تیمش تاکید داشت که زورشان به سازمان لیگ برای تعیین تاریخ دربی نرسیده و از این‌که سازمان لیگ برخلاف اعلام قبلی دربی را در شرایطی برگزار خواهد کرد که تعداد بازی‌های پرسپولیس و استقلال یکی نیست، گلایه کرد.

حالا دربی رفت که نود‌و‌سومین دربی پس از دربی حذفی و تابستانی سرخ‌هاست، بعد‌ از تقابل استقلال با آلومینیوم‌اراک و دیدار پرسپولیس با سپاهان که معوقه هفته دهم و هفتم خواهد بود، برگزار می‌شود. بر‌اساس برنامه جدیدی که سازمان لیگ اعلام کرده، پرسپولیس ابتدا ۲ دیدار معوقه‌اش از هفته ششم و هفته هفتم را در تاریخ‌های ۱۱‌و ۱۶‌دی مقابل ذوب‌آهن و سپاهان برگزار می‌کند و سپس به دیدار شاگردان فکری می‌رود. آبی‌ها هم ابتدا دیدارشان با گل‌گهر سیرجان از هفته نهم را‌۱۰‌دی برگزار می‌کنند و سپس ۱۵‌دی‌ماه دیدارشان با آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در‌واقع هر ۲‌ تیم پیش از برگزاری دربی در ورزشگاه آزادی آخرین دیدارشان را برگزار می‌کنند و از این لحاظ به نفع هر ۲ تیم است که نیاز به سفر در شرایط کرونایی نیست. البته پرسپولیسی‌ها به خاطر یک روز استراحت کمتر نسبت به رقیب سنتی و بهبودی همه مصدومان استقلال از جمله شیخ دیاباته بیشتر از استقلالی‌ها به تاریخ دربی معترض هستند اما شاید آن‌ها این نکته را در نظر نگرفته‌اند که احتمال دارد در ۲ بازی آبی‌ها تا دربی، چند بازیکن آن‌ها محروم یا مصدوم شوند!

آخرین دربی سرخابی ۵ شهریور سال جاری در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد، دیداری که یکی از بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی بود و استقلال و پرسپولیس در وقت قانونی و اضافه به تساوی ۲-۲ رسیدند. در آن دیدار استقلال تا ثانیه‌های پایانی بازی بازنده بود که با گل محمد دانشگر به بازی برگشت و موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ - ۴ پرسپولیس را شکست دهد و به فینال جام حذفی برسد. اما آن بازی چه بعد و چه قبل‌اش استقلال به واسطه درگیری و اختلاف فرهاد مجیدی با احمد سعادتمند سرمربی و مدیرعامل سابقش دچار حاشیه‌های زیادی شد، به‌طوری که فینال جام حذفی مقابل تراکتور را در مشهد به حریف تبریزی واگذار کرد و دستش از جام کوتاه ماند.

حالا دربی ۹۳ برای پرسپولیسی‌ها جنبه انتقامی دارد و برای استقلالی‌ها و محمود فکری هم به واسطه روحیه و ‌انگیزه پایین پرسپولیس پس از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا فرصت خوبی است تا با برد در دربی جایگاه‌شان را تثبیت کنند و حداقل فکری تا نیم‌فصل با خیال راحت روی نیمکت آبی‌ها بنشیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معراج عبدالهی

      خوبه ۶گل تازه تا۶که فیلمشم نیست
      پس معلومه ششتایی به که میچسبه
      اونم باگل لایی مهدی کوچولو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج