adexo3
۱۰۸۲۶۲۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سرلک جای کنعانی، شاید سیدجلال جای خودش!

سرخ‌ها در آستانه دیدار خارج از خانه خود مقابل آلومینیوم اراک ۲ مدافع وسط خود را که در تمامی دیدار‌های پرسپولیس از ابتدای فصل تاکنون به‌صورت ثابت در ترکیب این تیم به میدان رفته‌اند به‌دلیل مصدومیت در تمرینات خود نمی‌بیند و باید دید یحیی برای این مشکل بزرگ که گریبان تیمش را گرفته چه تمهیداتی را در نظر خواهد گرفت.

روزنامه فرهیختگان: سرخ‌ها در آستانه دیدار خارج از خانه خود مقابل آلومینیوم اراک ۲مدافع وسط خود را که در تمامی دیدارهای پرسپولیس از ابتدای فصل تاکنون به‌صورت ثابت در ترکیب این تیم به میدان رفته‌اند به‌دلیل مصدومیت در تمرینات خود نمی‌بیند و باید دید یحیی برای این مشکل بزرگ که گریبان تیمش را گرفته چه تمهیداتی را در نظر خواهد گرفت.

تیم فوتبال پرسپولیس پس از ۴هفته ناکامی و طلسم شدن در نبردن بالاخره در دیدار حساس و مهم هفته یازدهم و مقابل تیم فولاد که یکی از تیم‌های خوب و مدعی لیگ برتر بیستم به‌شمار می‌رود طعم پیروزی را چشید تا امیدوار باشد که در ادامه راه بتواند امتیازات دیدارهای پیش‌رو و بازی‌های عقب‌افتاده را به حساب خود واریز کند و به بالای جدول برسد.

البته سرخ‌ها برای رسیدن به این مهم باید چالش‌های زیادی را پشت‌سر بگذارند که مهم‌ترین آن دراختیار داشتن بازیکنان خود در شرایط خوب و فرم ایده‌آل است که البته شرایط این روزهای شاگردان یحیی خبر از مسجل‌بودن این موضوع نمی‌دهد و سرخ‌ها در آستانه دیدار خارج از خانه خود مقابل آلومینیوم اراک ۲مدافع وسط خود را که در تمامی دیدارهای پرسپولیس از ابتدای فصل تاکنون به‌صورت ثابت در ترکیب این تیم به میدان رفته‌اند به‌دلیل مصدومیت در تمرینات خود نمی‌بیند و باید دید یحیی برای این مشکل بزرگ که گریبان تیمش را گرفته چه تمهیداتی را در نظر خواهد گرفت.

کنعانی غایب قطعی در هفته یازدهم

بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده از جمع سرخ‌پوشان در پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله فینال، پرسپولیسی‌ها به‌دلیل جذب ۷سهمیه لیگ برتری‌شان و پیدا نکردن بازیکن آزادی که مورد توجه کادرفنی قرار داشته باشد، بالاجبار با نفراتی که دراختیار داشتند پای به رقابت‌های لیگ برتر بیستم گذاشتند تا به امید جذب بازیکنان خوب در نیم‌فصل، کار خود را پیش ببرند.

همین موضوع سبب شد یحیی گل‌محمدی راهی جز این نداشته باشد که از وجود ۲مدافع میانی تیمش در تمامی رقابت‌های پیش‌رو استفاده کند. محمدحسین کنعانی‌زادگان هم که در فصل گذشته به‌صورت متناوب در ترکیب سرخ‌ها به میدان می‌رفت، در این فصل به یکی از مهره‌های اصلی و البته قابل اتکای کادرفنی سرخ‌ها تبدیل شد تا جای خالی شجاع خلیل‌زاده چندان به چشم نیاید.

بازی‌های سنگین پرسپولیس در لیگ برتر و همچنین فینال لیگ قهرمانان سبب شد فشار زیادی به این بازیکن که تمامی بازی‌ها را به‌صورت کامل برای تیمش به میدان رفته بود بیاید و باعث شد در دیدار برابر فولاد و در نیمه دوم بازی دچار آسیب‌دیدگی و از زمین خارج شود.

هرچند بعد از بازی استنباط می‌شد که او مشکل حادی ندارد و می‌تواند خیلی زود به تمرینات سرخ‌ها برگردد اما معاینات دقیق و پاسخ ام‌آرآی نشان داد کنعانی‌زادگان دچار کشیدگی از ناحیه همسترینگ پای خود شده و باید روند درمان خود را آغاز کند.

حالا شنیده می‌شود مصدومیت مدافع ملی‌پوش سرخ‌ها در حدی است که او قطعا در بازی با آلومینیوم اراک غایب خواهد بود و حتی گفته می‌شود ممکن است تا ۳هفته بعد از این بازی هم نتواند در تمرینات تیمش شرکت کند و این اصلا خبر خوبی برای کادرفنی و هواداران سرخ به حساب نمی‌آید.

تلاش‌ها برای رساندن سیدجلال ادامه دارد

با اینکه یکی از دلخوشی‌های هواداران پرسپولیس در دوران کمبود بازیکن در تیم‌شان این بود که نفرات اصلی و مثمرثمر تیم‌شان با مشکلاتی از قبیل مصدومیت و محرومیت مواجه نمی‌شوند اما ظاهرا پرسپولیسی‌ها خودشان را چشم زدند و در دیدار برابر فولاد آنها فقط از نتیجه به دست آمده خوشحال بودند و از اتفاقاتی که در این بازی برای بازیکنان تیم‌شان رخ داده بود رضایت نداشتند.

پرسپولیسی‌ها چند دقیقه بعد از اینکه کنعانی‌زادگان را به‌دلیل مصدومیت از ترکیب خود خارج کردند، با مصدومیت کاپیتان حسینی مواجه شدند که این موضوع به‌شدت برایشان ایجاد نگرانی کرد. حسینی که در اواخر فصل نوزدهم خبر از حضورش در فهرست خروجی یحیی هم شنیده می‌شد، برخلاف اخبار و شایعات در این تیم ماندنی شد تا در تمام بازی‌های این فصل جور نداشتن بازیکن در خط‌دفاعی تیمش را بر دوش بکشد و نمایش بی‌نقص و جانانه او باعث شد خیلی‌ها فراموش کنند که او حالا مسن‌ترین بازیکن پرسپولیس در تمامی ادوار لیگ برتر به‌شمار می‌رود.

اما او هم به‌دلیل بازی‌های سنگین، به‌خصوص بعد از فینال لیگ قهرمانان، در بازی برابر فولاد از ناحیه همسترینگ پای خود دچار مشکل شد تا تیم بدون دفاع یحیی مجبور شود از آرمان رمضانی بلندقامت که پست اصلی بازی‌اش در پیکان خط‌حمله بود در خط‌دفاعی بهره ببرد!

سیدجلال هم این روزها در تمرینات پرسپولیس حضور دارد و زیرنظر کادر پزشکی تیمش مشغول انجام مراحل درمانی‌اش است تا بتواند هرچه زودتر به تمرینات گروهی برگشته و در بازی‌های پیش‌رو تیمش را همراهی کند. با اینکه برخی بر این باورند که این بازیکن هم مثل کنعانی‌زادگان جزء غایبان بزرگ پرسپولیس در دیدار برابر آلومینیوم اراک لقب خواهد گرفت، اما شنیده‌های «فرهیختگان» از اطراف تیم خبر از آن می‌دهد که تلاش‌ها برای رساندن این بازیکن به دیدار هفته یازدهم ادامه دارد و ظاهرا روزنه‌های امیدی هم برای این موضوع در روند درمان سیدجلال دیده شده است.

یحیی هم امیدوار است کاپیتان تیمش را در این بازی دراختیار داشته باشد، چراکه حضور او می‌تواند باعث اتکای فرد کناری‌اش در زمین مسابقه باشد و درصورت حضور سید در دیدار برابر آلومینیوم، سرخ‌ها می‌توانند امیدوار باشند که از خط‌دفاعی دچار ضربه نشوند.

محمد انصاری و ریسک بالای بازی کردن

محمد انصاری که بعد از مصدومیت در لیست خروج قرار گرفت و درنهایت به‌خاطر ضعف باشگاه در جذب بازیکن ماندنی شد، حدود ۲ماه است که تمرینات خود را آغاز کرده و بدون هیچ مشکلی در تمرینات گروهی نیز شرکت می‌کند اما هنوز فرصت این را پیدا نکرده که به زمین مسابقه برود و آغازی دوباره با پیراهن پرسپولیس داشته باشد.

خیلی‌ها بر این باور بودند که دیدار برابر آلومینیوم می‌تواند نقطه آغازی برای انصاری باشد اما شنیده‌ها از تیم حکایت از این دارد که بازی کردن انصاری به‌صورت ثابت در این بازی ریسک بالایی دارد و این موضوع را کادر پزشکی پرسپولیس به کادرفنی یادآور شده است.

با توجه به اینکه انصاری ۲مرتبه از ناحیه رباط‌صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شده است، برای اینکه این مشکل بازهم گریبان این بازیکن را نگیرد باید به آهستگی و در دقایق کم به ترکیب تیم اضافه شود و حضور در یک بازی رسمی آن‌هم به‌صورت فیکس، می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را به این بازیکن وارد کند.

گزینه‌ای که پیش از فصل تست شد

پرسپولیسی که تنها ۲بازیکن امتحان پس داده در خط‌دفاع دراختیار دارد و ممکن است که یک یا ۲نفرشان را هم برای هفته یازدهم از دست رفته ببیند، با این چالش مواجه است که چگونه برای دیدار مقابل آلومینیوم در اراک پای به میدان بگذارد. گل‌محمدی که بعد از بازگشت از دوحه متوجه شد خلیل‌زاده را دیگر دراختیار نخواهد داشت و همچنین متوجه شد که مدافع آخری که آزاد باشد و به کار او بیاید هم بین گزینه‌ها وجود ندارد، با پیش‌بینی این روزها، در خلال تمرینات تیمش از وجود برخی از نفرات تیمش که خاصیت دفاعی داشتند در قلب خط‌دفاع استفاده کرد.

میان نفراتی که در این پست امتحان شدند یک بازیکن بود که بیشتر از سایرین چشم گل‌محمدی را گرفت و این احتمال می‌رود که در بازی برابر آلومینیوم او را در مرکز خط‌دفاعی پرسپولیس ببینیم.

میلاد سرلک که این روزها به یکی از هافبک‌های تدافعی پرسپولیس تبدیل شده، بازیکنی است که یحیی از عملکرد او در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل در مرکز خط‌دفاعی رضایت کافی داشت و اگر تصمیم کادرفنی به شکلی باشد که به حضور او در خط هافبک نیاز مبرم احساس نشود، او را باید مدافعی بدانیم که در بازی هفته دوازدهم درکنار سیدجلال یا بازیکن دیگر زوج خط‌دفاعی سرخ‌ها را تشکیل می‌دهد. درصورتی که این اتفاق بیفتد به احتمال زیاد احمد نوراللهی بازهم به پست هافبک دفاعی برمی‌گردد و درکنار کامیابی‌نیا کمربند دفاعی میان میدان تیمش را شکل می‌دهد.

احسان حسینی و آقایی گزینه‌های بعدی

گل‌محمدی برای خط‌دفاعی تیمش گزینه‌های دیگری را هم پیش‌روی خود می‌بیند که درصورت غیبت سیدجلال یا نیاز به حضور سرلک در خط هافبک، می‌تواند روی آنها حساب کند. سیداحسان حسینی، مدافع جوان پرسپولیس که یک مدافع میانی تخصصی است یکی دیگر از گزینه‌های یحیی برای دیدار با آلومینیوم است. هرچند کم‌تجربگی او می‌تواند سرمربی سرخ‌ها را برای قرار دادن نامش در ترکیب اصلی تیم دچار تردید کند.

به غیر از احسان حسینی، سعید آقایی مدافع چپ پرسپولیس هم توانایی بازی در این پست را دارد و او هم یکی از بازیکنانی است که در تفکرات یحیی برای حضور در مرکز خط‌دفاعی این تیم کاندیداست. هرچند با توجه به عملکرد خوب این بازیکن در جناح چپ بعید به‌نظر می‌رسد یحیی دست به چنین تغییری بزند. البته نوراللهی هم در زمان حضور برانکو سابقه بازی در این پست را دارد و اتفاقا توانسته بود عملکرد بدون نقصی را نیز از خود ارائه دهد و درصورت نیاز می‌تواند یکی از گزینه‌های یحیی برای حضور در قلب دفاعی تیم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال قهرمان دسته سه

      ای خدا،،، تیم قهرمان دسته سه شش دفاع میانی تخصصی داره و تیم قهرمان بلامنازع ایران از بی بازیکنی مجبوره مهاجماش رو توی خط دفاع بکار ببره؟حالا حکومت فاسد ما چه تیمی رو فلج کرده تا چه تیمی قهرمان بشه؟؟؟ چه تیمی تیم حکومتیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج