۱۰۸۶۸۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بحران در فوتبال مشهد شهرخودرو «پدیده» می‌شود؟

درحالی‌که گفته می‌شود بازداشت مدیران مجموعه شهرخودرو ربطی به این تیم ندارد، اما قطعا این حواشی چالش بزرگی برای شاگردان رحمتی در آینده نزدیک ایجاد خواهدکرد.

خبرگزاری ایسنا: درحالی‌که گفته می‌شود بازداشت مدیران مجموعه شهرخودرو ربطی به این تیم ندارد، اما قطعا این حواشی چالش بزرگی برای شاگردان رحمتی در آینده نزدیک ایجاد خواهدکرد.
عصر روز گذشته، محمد حسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی ضمن تایید خبر بازداشت تعدادی از مدیران شهرخودرو اعلام کرد: در راستای اقدامات قضایی یک نفر از متهمین چند روز قبل در مشهد بازداشت شد. در ادامه این روند نیز یکشنبه شب گذشته، دو نفر دیگر در تهران بازداشت شدند و تعقیب قضایی سایر متهمین نیز همچنان ادامه دارد.
گرچه دادستان در مصاحبه خود تاکید کرد این موضوع ربطی به باشگاه فوتبال شهرخودرو ندارد، اما مسلما مشکلات مجموعه اقتصادی شهرخودرو بر روند این تیم نیز تاثیر منفی بزرگی برجای خواهدگذاشت.
چند سال قبل، مجموعه پدیده شاندیز-صاحب امتیاز قبلی باشگاه شهرخودرو- نیز با مشکلات عدیده روبه رو شد و همین موضوع باعث شد تا باشگاه پدیده نیز با کوهی از مشکلات مالی و حاشیه‌ای روبه رو شود. امروز هم روند موجود نشان می‌دهد که به زودی مشکلات مالی و حواشی گریبان شاگردان رحمتی را در ادامه لیگ بیستم خواهدگرفت.
معمای بزرگ؛ چهره‌ها می‌مانند؟
پدیده تازه وارد در لیگ برتر چهاردهم با سرمربیگری علیرضا مرزبان کار خود را آغاز کرد. هرچند این تیم در نیم فصل نخست نتایج خوبی کسب کرده بود اما در ادامه راه با آغاز مشکلات مالی، موجی از اعتصاب در تمرینات و کناره گیری چند بازیکن موجب شد تا نیم فصل دوم این تیم برای بقا بجنگد. مرزبان سهمیه خراسان رضوی را در لیگ برتر حفظ کرد و در ادامه از این تیم جدا شد تا رضا مهاجری عنان کار را در دست گیرد.
مشکلات بزرگ مجموعه پدیده باعث شد تا تیم پدیده هم در ادامه حضورش در لیگ برتر با مشکلات ریز و درشتی مواجه شود، اما به هر شکلی بود سهمیه برای خراسان بزرگ در لیگ برتر حفظ شد.
حالا با آغاز مشکلات بزرگ در شهرخودرو و ماجراهایی که در خصوص پیش فروش خودرو به مردم رخ داده، بعید نیست که شاهد مشکلات مالی و حتی جدا شدن برخی چهره‌های نامی از نماینده مشهد باشیم.
سوال اینجاست که آیا در ادامه راه رحمتی و برخی بازیکنان بزرگ شهرخودرو حاضر خواهندبود در ادامه مسیر نیز در مشهد بمانند؟
در روزهایی که شرایط شهرخودرو به مراتب بهتر از امروز بود، امین قاسمی نژاد اقای گل این تیم در لیگ برتر بیستم با پیشنهادهای خوبی از سایر تیم‌ها روبه رو شده بود و ساز جدایی را کوک کرده بود، حالا با اتفاقات رخ داده اصلا بعید نیست که این بازیکن در نیم فصل عطای حضور در مشهد را به لقایش ببخشد و از شهرخودرو جدا شود.
در خصوص سایر بازیکنان باسابقه مثل اکبر صادقی و فرشاد فرجی نیز ممکن است اتفاقاتی مشابه رخ دهد. با توجه به شکل بسته شدن شهرخودرو برای لیگ بیستم، در صورت جدایی باتجربه‌ها، بقا به مراتب سخت‌تر خواهدشد.
پساشهرخودرو با دادستانی، استانداری، شهرداری و شورا؟
با توجه به اتفاقات رخ داده برای مالک باشگاه شهرخودرو، مشخص نیست دقیقا از چه منابع مالی قرار است قرارداد بازیکنان و هزینه‌های روزمره تیم تامین شود؟ مدتی قبل هم اخبار نگران کننده‌ای در خصوص وضعیت مالی باشگاه شهرخودرو منتشر شد. از بسته شدن در ورزشگاه امام رضا به روی کاروان شهرخودرو به خاطر بدهی، تا گیر کردن در تبریز و سیرجان، به خاطر خرید بلیت هواپیما و تسویه با هتل. تنها راه جلوگیری از بحرانی‌تر شدن اوضاع شهرخودرو به نظر می‌رسد ورود دوباره شهرداری، شورای شهر و البته استانداری خراسان رضوی به ماجرای تیم شهرخودرو باشد. پیش از این و در دوران صاحب امتیازی مجموعه پدیده هم این اتفاق رخ داد.
چند سال قبل، علاوه بر تلاش ویژه‌ای که قاضی حسن حیدری و مجموعه دادستانی برای حفظ امتیاز تیم در مشهد و تامین منابع مالی مورد نیاز برای باشگاه پدیده انجام دادند، رشیدیان، استاندار وقت خراسان رضوی در لیگ برتر هفدهم به رسولیان دستور ویژه داد تا با تامین منابع مالی و کمک مجموعه‌های اقتصادی، به باشگاه پدیده کمک کند تا بحران مالی بزرگ را پشت سر بگذارد.
در بازی افتتاحیه لیگ برتر هجدهم مقابل پرسپولیس هم پدیده به خاطر مشکلات مالی و بدهی‌های فراوانی که داشت با یک شوک بزرگ روبه‌رو شد. در فاصله ۱ ساعت تا آغاز دیدار، به یحیی گل محمدی، سرمربی وقت مشهدی‌ها اعلام شد اجازه استفاده از بازیکنان جدید خود را به دلیل بدهی به بازیکنان سابق با حکم کمیته تعیین وضعیت ندارد. در آن برهه نیز با تضمین و پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیونی توسط تقی زاده خامسی، شهردار سابق مشهد این موضوع ختم به خیر شد.
به جز دادستانی، استانداری و شهردار وقت، در ۲ فصل اخیر نیز با صعود تیم به لیگ قهرمانان آسیا، شهرداری و شورای شهر کمک‌هایی به باشگاه شهرخودرو در قالب پاداش داشته‌اند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا در صورت بروز بحران دوباره در باشگاه شهرخودرو، برای نجات و حفظ تنها امتیاز لیگ برتری خراسان بزرگ، آیا مجددا این دستگاه‌ها پای کار می‌آیند یا نه؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج