۱۰۸۸۰۴۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

خسرویار در لیست ۱۰ زن تأثیرگذار فوتبال

این لیست شامل زنانی است که با استعداد و فعالیت‌هایشان باعث تغییرات بزرگی در فوتبال زنان شدند

روزنامه توسعه ایرانی: این لیست شامل زنانی است که با استعداد و فعالیت‌هایشان باعث تغییرات بزرگی در فوتبال زنان شدند.

سایت گلوبال نام کتایون خسرویار، سرمربی سابق تیم ملی دختران جوان ایران را در بین ۱۰ستاره‌ای قرار داد که با فعالیت‌های خود جایگاه فوتبال زنان را تغییر داده‌اند. این سایت در مورد خسرویار نوشت: «در سن ۱۷سالگی به تیم ملی فوتبال زنان ایران پیوست. او در سال۲۰۱۱ به همراه تیم ملی ایران به‌دلیل داشتن حجاب از صعود به مرحله دوم انتخابی المپیک بازماند.

هرچند فیفا حجاب سر را قبول کرده بود اما حجاب زنان ایران گردن آنها را هم می‌پوشاند. در ادامه و پس از چند سال مبارزه، فیفا حجاب زنان فوتبالیست را قبول کرد و کتایون و تیم او هم امکان حضور در عرصه‌های بین‌المللی را پیدا کردند.» در ادامه این گزارش آمده است: «کتایون بعدها به‌عنوان سرمربی تیم ملی دختران ۱۹سال ایران انتخاب شد و در کشوری که زنان فوتبالیست با موانع مختلفی مثل آموزش مواجه هستند، دختران را از مناطق کوچک انتخاب کرد و تحت فشار قرار داد تا تیمی را برای مسابقات بین‌المللی آماده کند.»

اما ۹ستاره دیگری که در این گزارش از آنها نام برده شده و دلیل انتخاب آنها. پائولا داپنا، فوتبالیستی اسپانیایی که در زمینه خشونت علیه زنان فعالیت کرد. او در یک دیدار و هنگامی که تیم‌ها برای درگذشت مارادونا یک دقیقه سکوت کردند، نشست و گفت من به کسی که نسبت به زنان رفتار خوبی نداشته ادای احترام نمی‌کنم. خالیدا پوپال، بازیکن تیم ملی زنان افغانستان که سوءاستفاده و آزار جنسی زنان را رسانه‌ای کرد.

مگان رپینو، کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا که در فعالیت‌های ضدنژادپرستی و برابری دستمزد زنان و مردان پیشگام است. یوکی ناگاساتو، یک مهاجم برجسته که برای تیم آماتور مردان در ژاپن بازی کرد. سابیترا بهانداری، نخستین زن نپالی که به همراه آنیتا باسنت در لیگ هند پا به توپ شد. او در ابتدا حتی توپ فوتبال هم نداشت و با جوراب توپ درست می‌کرد.

نادیا نایت، نخستین مربی زن فوتبال از کشمیر هند که بعدها آکادمی فوتبال خود را تاسیس کرد.مارا گومس، نخستین بازیکن ترنس که در لیگ فوتبال زنان آرژانتین پا به توپ شد. اسیست اوشوالا، کاپیتان تیم ملی نیجریه که در شرایط سختی فوتبال خود را آغاز کرد اما در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به‌عنوان بازیکن سال آفریقا انتخاب شد.

دلفین کاسکارینو، بازیکنی فرانسوی که یک آکادمی برای ترویج فوتبال زنان به راه انداخته و در ۲۲سالگی ۱۰عنوان مختلف با تیم لیون کسب کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج