۱۰۹۰۳۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کرونا کلاف صعود ایران را پیچیده‌تر کرد

یک مقام آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: احتمال تعویق برگزاری دیدار‌های گروه ایران کم نیست، ولی اگر برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در ماه خرداد سال آینده یا ژوئن ۲۰۲۱ هم قطعی شود فعلا میزبان گروه ایران مشخص نشده است.

روزنامه فرهیختگان: یک مقام آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: احتمال تعویق برگزاری دیدارهای گروه ایران کم نیست ولی اگر برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در ماه خرداد سال آینده یا ژوئن ۲۰۲۱ هم قطعی شود فعلا میزبان گروه ایران مشخص نشده است.

در روزهای اخیر شایعات زیادی درخصوص میزبانی کشورهای حوزه خلیج‌فارس از مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی به گوش می‌رسد و این درحالی است که فیفا تقریبا از برگزاری عادی مسابقات به خاطرشیوع ویروس کرونا ناامید شده و قصد دارد طرح برگزاری متمرکز بازی‌ها را احتمالا بعد از نظر‌سنجی از تیم‌ها در قاره آسیا اجرایی کند.

در این بین روز گذشته علی نوری، خبرنگار عراقی خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را به پس از ماه ژوئن ۲۰۲۱ یعنی خرداد ۱۴۰۰ موکول کند. این خبرنگار نوشت که AFC می‌خواهد این مسابقات را در یک کشور بی‌طرف برگزار کند و قرار است میزبان از بین قطر یا امارات انتخاب شود.

درواقع با اینکه از امارات و قطر به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های میزبانی نام برده می‌شود اما حالا بحرین نیز خود را به این جمع رسانده و البته طبیعی است که شانس زیادی برای گرفتن میزبانی نداشته باشد اما احتمال برتری رقیب ایران در این شبه‌مناقصه، نگرانی‌های زیادی را در فضای فوتبال ایران ایجاد کرده است.

در همین خصوص امیرمهدی علوی، مسئول روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال ایران نیز اعلام کرد: «فدراسیون تمام ظرفیت‌های موجود را برای میزبانی در سه مسابقه سرنوشت‌ساز که دو تای آن خیلی مهم است (عراق و بحرین) را مورد توجه قرار داده است. نامه‌نگاری زیادی از سوی دبیرکل و روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. تا این لحظه هرچه شما می‌شنوید ما هم در رسانه‌های عربی می‌خوانیم. ولی چیزی به صورت رسمی هنوز به اطلاع فدراسیون فوتبال نرسیده است.»

تصمیمات به ضرر ایران می‌شود؟

تیم ملی ایران چهار بازی با هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق خواهد داشت که باتوجه به دو شکست مقابل دو حریف آخر، تقابل با این تیم‌ها حساسیت بسیار زیادی پیدا کرده است. درواقع اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم‌ بگیرد ادامه رقابت‌ها را به صورت متمرکز برگزار کند با توجه به اینکه ایران باید در ۳ دیدار دور برگشت از حریفان گردن کلفتی مانند عراق و بحرین میزبانی کند مطمئنا این موضوع به ضرر شاگردان اسکوچیچ خواهد بود و به نظر نمی‌رسد هیچ تیمی در قاره کهن از این لحاظ در مقایسه با تیم ملی ایران متضرر شود. این درحالی است که ایران برای اینکه کارش به‌منظور صعود به مرحله بعدی به اما و اگر نکشد باید هر چهار دیدار دور برگشت خود را با پیروزی پشت سر بگذارد چراکه در غیر این صورت مطمئنا از شانس‌هایمان کاسته خواهد شد و به همین منظور نیز یکی از امیدهای فوتبال‌دوستان کشورمان به میزبانی از کشورهایی مثل عراق و بحرین در ورزشگاه آزادی دوخته شده است و اگر قرار باشد این میزبانی گرفته شود مطمئنا شانس صعود در هر جایی غیر از کشورمان پیچیده و سخت خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان ندارد!

البته در این خصوص و طبق زمانبندی از پیش تعیین شده برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان کافی دیگری را برای برگزاری این رقابت‌ها نداشته باشد چراکه باید تا خردادماه تکلیف دور دوم رقابت‌ها و تیم‌های صعود‌کننده به مرحله بعدی را مشخص کند چراکه براساس تقویم فیفا دور سوم و نهایی این رقابت‌ها باید از شهریورماه سال آینده آغاز شود و تا اردیبهشت ۱۴۰۱ به پایان برسد تا به این ترتیب تیم‌های صعود‌کننده از قاره آسیا به جام‌جهانی مشخص شوند.

ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روزهای اخیر در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اعلام کرده بود این کنفدراسیون تا دوشنبه یعنی پس‌فردا به تیم‌ها فرصت داده است تا درخصوص بازی‌های مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی و همچنین مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا تصمیم‌گیری کنند. درواقع او از ۴۰ تیم حاضر در این رقابت‌ها درخواست کرده است تا مشخص کنند که آیا می‌خواهند بازی‌های خود را در فروردین‌ماه سال آینده برگزار کنند یا این دیدارها به تعویق افتاده و به صورت متمرکز یا حتی رفت‌وبرگشتی در بازه زمانی کوتاهی در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شود.

نکته قابل توجه اینکه دبیرکل کنفدراسیون آسیا اعلام کرده است روز دوشنبه فرصت نهایی درخصوص اعلام نظر تیم‌ها خواهد بود و در همین روز کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم نهایی را گرفته و این موضوع را اعلام خواهد کرد. نکته قابل توجه اینکه فیفا از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده است که تا ماه خرداد تکلیف دور دوم مقدماتی جام‌جهانی را مشخص کند چراکه از شهریور سال آینده باید مرحله سوم و نهایی رقابت‌ها آغاز شده تا درنهایت تا اردیبهشت ۱۴۰۱ تکلیف تیم‌های صعود‌کننده از آسیا به جام‌جهانی قطر مشخص شود.

همچنین قرار است کشورها خودشان به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد کنند که تمایل دارند بازی‌ها همچنان به صورت رفت‌وبرگشت برگزار شود یا به صورت متمرکز در یک کشور انجام شود که البته با توجه به تجربه موفق برگزاری متمرکز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و سختی سفر در شرایط کرونایی به احتمال بسیار زیاد این دیدارها خردادماه آینده به صورت متمرکز برگزار خواهد شد که البته با توجه به شرایط فعلی به‌طور قطع این موضوع به ضرر تیم ملی کشورمان خواهد شد.

احتمال تعویق مسابقات گروه ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعلام دبیرکل این کنفدراسیون بعد از اینکه درخصوص زمان برگزاری این رقابت‌ها به جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی پرداخت در ادامه درباره محل برگزاری رقابت‌ها و همچنین فرمت برگزاری به تصمیم‌گیری پرداخته و هرچه سریع‌تر آن را اعلام خواهد کرد.

یک مقام آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «با این وضعیت می‌توان اطلاعات جدیدی گرفت و ممکن است شرایط تازه‌ای نیز به‌وجود بیاید. احتمال تعویق برگزاری دیدارهای گروه ایران کم نیست ولی اگر برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در ماه خرداد سال آینده یا ژوئن ۲۰۲۱ هم قطعی شود فعلا میزبان گروه ایران مشخص نشده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج