۱۰۹۷۲۷۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

استارت فرهاد در ۳ پرده

ماموریت جذاب، اما دشوار مجیدی روی نیمکت استقلال از امروز شروع می‌شود.

روزنامه همشهری: ماموریت جذاب، اما دشوار مجیدی روی نیمکت استقلال از امروز شروع می‌شود.

دوران کوتاه حضور محمود فکری در استقلال به پایان رسید و این تیم بار دیگر به فرهاد مجیدی سپرده شد. ماموریت شماره ۷ محبوب آبی‌ها از امروز و بازی با فولاد رسما آغاز خواهد شد. این مطلب گوشه‌هایی از داستان استقلال فرهاد را در ۳پرده بررسی می‌کند.

دوئل جنجالی با نکونام

برای پاگشای فرهاد مجیدی در استقلال، هیچ نبردی نمی‌توانست جذاب‌تر از بازی با فولاد باشد. این یک آغاز جنجالی و عجیب است که خاطره دوئل سراسر تنش ۲ مربی در بازی برگشت فصل گذشته را زنده می‌کند. چهارم تیرماه امسال در بازگشایی مسابقات لیگ نوزدهم، استقلال در اهواز با نتیجه ۲ بر یک برابر فولاد شکست خورد که این سرآغاز یک جنگ لفظی عجیب بین مربیان ۲ تیم بود. جواد نکونام مدعی شد به جای فعالیت در فضای مجازی روی کارش به‌عنوان یک مربی تمرکز دارد. فرهاد مجیدی هم در اظهاراتی تند گفت: «درباره محبوبیت کسانی حرف می‌زنند که حتی با سابقه زیاد نتوانستند در دل مردم جا بگیرند. من به این حسادت‌ها عادت کردم. سابقه داشته به ورزشگاه رفتند و کسی تشویق‌شان نکرده است. به من چه ارتباطی دارد که با ۲۰۰بازی ملی در کوچه و خیابان و ورزشگاه آنطور که ادعا دارید، تحویل‌تان نمی‌گیرند؟ در ضمن نمی‌دانم چرا اینقدر اینستاگرام من برای این آقایان مهم است؟» حالا اما در بازگشت مجیدی به استقلال، امروز نخستین بازی تیم او برابر همین فولاد و جواد نکونام برگزار خواهد شد. از این هیجان‌انگیزتر؟

قربانی چرا آمد، چرا رفت؟

یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاقاتی که در بدو ورود فرهاد مجیدی به استقلال رخ داد، مربوط به انتخاب دستیار اول او بود. مجیدی برای این پست پیروز قربانی را معرفی کرد. قربانی که در نیم‌فصل نخست دستیار ابراهیم صادقی در سایپا بود، بعد از دریافت این پیشنهاد به حضور کنار مجیدی چراغ سبز نشان داد و حتی رضایت نارنجی‌پوشان را هم برای این انتقال گرفت، اما پیش از آغاز نخستین تمرین از حضور در استقلال انصراف داد؛ شبیه کاری که ابتدای فصل گذشته در قبال پیوستن به کادرفنی استراماچونی انجام داده بود.قربانی یکی از نمادهای واقع‌گرایی در اردوگاه استقلال به شمار می‌رود؛ آنقدر که در بحبوحه متهم شدن پرسپولیس به حمایت از بالا، پیروز، سرخ‌ها را یکی از فنی‌ترین تیم‌های ایران معرفی کرد و به همین دلیل هم بین او و هواداران استقلال زاویه به‌وجود آمد.

مسئله مهم‌تر اما این است که طی ۱۵سال گذشته هرگز رابطه مجیدی و قربانی تعریفی نداشته است. پیروز بارها طعنه‌هایی زده که مشخصا به سمت مجیدی بوده است. او حتی بعد از «۴» نشان دادن فرهاد به هواداران پرسپولیس در بازی با الغرافه قطر، به تندی علیه مجیدی مصاحبه کرد و گفت: «کاری که او انجام داد واقعا بی‌ارزش بود. فرهاد با این کار می‌خواست جدایی‌اش از استقلال را توجیه کند درصورتی که اگر به این تیم تعصب داشت در حساس‌ترین شرایط استقلال را رها نمی‌کرد.» قربانی حتی مصاحبه‌های تندتری هم علیه مجیدی کرده که بازنشر آن چندان زیبا نیست. درنهایت مشخص نشد با چنین عقبه‌ای، فرهاد چطور پیروز را به همکاری دعوت کرد، قربانی چگونه این دعوت را پذیرفت و نهایتا به چه دلیل انصراف داد! این نخستین معمای فرهاد در بازگشت به استقلال بود.

فوری‌ترین تکلیف فرهاد

استقلالی که فرهاد مجیدی تحویل می‌گیرد، مطلقا «ویرانه» نیست. آبی‌ها هم‌اکنون، هم بازیکنان خوبی دارند و هم وضع‌شان در مسابقات مطلوب است. این تیم با صدر جدول فقط ۶ امتیاز فاصله دارد، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم که اصلا شروع نشده است. بنابراین از نظر فنی، اصلا دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد. ماموریت اصلی فرهاد مجیدی اما برگرداندن نظم و انضباط به تیم است. استقلال خیلی از این ناحیه لطمه خورده و به‌نظر می‌رسد بازیکن‌سالاری در این باشگاه نهادینه شده است. فرهاد اگر این شرایط را عوض نکند، شانسی برای موفقیت نخواهد داشت. هنر کادر فنی جدید باید این باشد که بدون از هم پاشیدن تیم، متخلفان را سر به راه کند. این کار ظرافتی لازم دارد که مربیان بزرگ و موفق از آن برخوردارند. از مجیدی هم انتظار می‌رود در سومین دور حضورش روی نیمکت استقلال به این سطح از بلوغ و پختگی رسیده باشد. آزمون سخت او شروع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج