۱۱۰۰۶۰۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روایت عجیب، از هنرپیشه شدن خداداد عزیزی!

داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است برخی از مدیران کنونی باشگاه استقلال فقط برای جلب توجه هواداران خود حرف می‌زنند، حال آنکه حقایق شکل دیگری هستند.

خبرورزشی: فوتبال ایران روزهای تلخ و سختی را سپری می‌کند. تیم ملی از میزبانی دیدارهای فوق‌العاده حساس خود مقابل بحرین و عراق محروم شده و استقلال نیز باید در عربستان به مصاف حریفان خود در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برود. اتفاقاتی که بدون شک منشأ قسمت قابل ملاحظه‌ای از آنها ضعف مدیریتی خودمان است. البته داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است برخی از مدیران کنونی باشگاه استقلال فقط برای جلب توجه هواداران خود حرف می‌زنند، حال آنکه حقایق شکل دیگری هستند. اتفاقات رخ داده در این روزها موجب شد تا دوباره سراغ داریوش خان برویم و شرایط را از نگاه او ببینیم.

روایت عجیب، از هنرپیشه شدن خداداد عزیزی!

مسافرت به عربستان

قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تمام اعضای آن یکسان است. وقتی ما این کنفدراسیون را قبول داریم و تأکید می‌کنیم که زیر نظر آن و البته با «مصونیت» از کارهای کنفدراسیون، مسابقه می‌دهیم چاره‌ای جز پذیرش دستورات نداریم، بنابراین حالا که الاهلی عربستان به‌عنوان میزبان انتخاب شده، استقلال حتماً باید برای برگزاری مسابقات خود به این کشور سفر کند.

شکایت به دادگاه عالی

اینکه برخی از مسئولان باشگاه استقلال معتقدند باید پیرامون این مسئله به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد، حرف سبک و کار نادرستی است. دادگاه عالی ورزش اصلاً به استقلال کاری ندارد و حق را به قوانینی می‌دهد که ثابت شده و باید اجرا شود. این مسئله یک بحث و جمع‌بندی کاملاً حقوقی تلقی می‌شود. متأسفانه برخی افراد هرجا که درمانده می‌شوند، از اسم دادگاه عالی ورزش استفاده می‌کنند. همان‌طور که گفتم، استقلال حتماً باید برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سفر کند و در آنجا مقتدرانه مقابل حریفان خود به پیروزی برسد. این بهترین و کارآمدترین تاکتیک برای اثبات حقانیت فوتبال ایران است.

نرفتن اسامی

هنوز فراموش نکرده‌ایم سال ۸۵ مدیران وقت باشگاه استقلال اسامی نفرات خودشان برای شرکت در همین رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دیرتر از زمان مقرر ارسال کردند و از گردونه مسابقات حذف شدند. در همان سال‌ها عده‌ای از مدیران استقلال مدعی بودند به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند و حق استقلال را می‌گیرند ولی همه دیدیم که هرگز چنین اتفاقی رخ نداد. دادگاه عالی ورزش؟ من این سؤال را می‌پرسم که استقلال تاکنون کدام پرونده را در این دادگاه پیروز شده است؟ بیایند و به مردم جواب بدهند.

ژست مدیریتی

من به‌عنوان یک ایرانی دلم می‌خواهد همه تیم‌های کشورم در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشند ولی باید حقیقت را به مردم گفت و با واقعیات کنار آمد. واقعیت امر این است که الاهلی به عنوان میزبان گروهی که استقلال در آن قرار دارد، انتخاب شده و حرف‌هایی که این روزها برخی از مدیران باشگاه استقلال می‌زنند در واقع یک نوع ژست مدیریتی برای قانع کردن هواداران این تیم است. استقلال نباید لیگ قهرمانان را تحریم کند بلکه باید به عربستان رفته و قاطعانه حریفان خود را شکست دهد. اینکه می‌گویند احتمال دارد عربستانی‌ها نمونه‌های آزمایشگاهی را عوض کرده و با فریب‌کاری آزمایش کرونا بازیکنان و مربیان استقلال را مثبت اعلام کنند نیز یک احتمال است که البته مقابله با آن راهکار دارد. پزشک تیم استقلال باید شخصاً همراه با نمونه‌های آزمایشات این تیم راهی آزمایشگاه شود و بر تمام مراحل آزمایشات نظارت کامل داشته باشد تا عربستانی‌ها حتی اگر چنین قصدی هم داشته باشند، ناکام شوند.

مناصب شخصی به جای منافع ملی

واقعیت امر این است که به‌هم‌ریختگی فدراسیون طی ماه‌های گذشته و کم‌کاری در ارتباط با کنفدراسیون دردسرهای بزرگی برای فوتبال ایران درست کرده است. از طرف دیگر، برخی از آقایان مسئول در فوتبال کشورمان به‌جای دفاع از منافع ملی فوتبال ایران به دنبال کسب مناصب شخصی هستند.

از جلسه در مالزی تا سفرهای استانی

انتقال مسابقات تیم ملی ایران به بحرین اصلاً اتفاقی نیست که به‌راحتی و یک‌شبه رخ داده باشد. این مسئله حاصل چند جلسه مهم در مقر کنفدراسیون بوده است ولی متأسفانه زمانی که بحرینی‌ها در مالزی به‌دنبال گرفتن امتیاز میزبانی بودند، برخی از آقایان در ایران به سفر استانی می‌رفتند تا رأی جمع کنند!

حمایت از مجیدی

فرهاد مجیدی در دوران ریاست من بر فدراسیون فوتبال برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد و همان زمان معتقد بودم آینده درخشانی دارد. الان هم به صراحت می‌گویم اگر مجیدی حمایت شود، استقلال ساخته خواهد شد.

بزرگان کنار گود

باید بزرگان فوتبال ایران را آشتی داد و از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. چرا امثال عابدزاده، زرینچه و نامجومطلق باید بیکار باشند؟ یکی مثل علی دایی باید در قله فوتبال ایران باشد نه اینکه کنار گود بنشیند. چرا آدم‌های بزرگ در تیم‌های ملی پایه‌ای ما اصلاً حضوری فعال ندارند؟ اینها سؤالات بسیار مهم و البته حقایق فوق‌العاده تلخ فوتبال ایران تلقی می‌شوند.

خداداد و سینما

خداداد عزیزی یکی از چهره‌های ماندگار فوتبال ایران تلقی می‌شود. خداداد عصاره فوتبال این مملکت است و حالا باید در سطح اول فوتبال ما قرار داشته باشد اما با این ستاره کاری کرده‌اند که فوتبال را رها کرده و رفت سراغ سینما و تلویزیون. چقدر تلخ است که اهالی سینما توانسته‌اند از خداداد استفاده کنند ولی فوتبال از وجود او بهره نمی‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج