۱۱۰۲۶۹۰
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

چشم رسانه‌های دنیا به شکستن رکورد علی دایی

تیم ملی فوتبال پرتغال سه بازی متوالی در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی در پیش دارد و همه نگاه‌ها به «کریستیانو رونالدو» برای شکستن رکورد آقای گلی علی دایی است.

خبرگزاری مهر: تیم ملی فوتبال پرتغال سه بازی متوالی در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی در پیش دارد و همه نگاه‌ها به «کریستیانو رونالدو» برای شکستن رکورد آقای گلی علی دایی است.

تیم ملی فوتبال پرتغال روزهای ۵، ۸ و ۱۰ فروردین در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به ترتیب به مصاف آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ بازی می‌کند. این سه بازی نسبتاً ساده باعث شده است تا نگاه تمام رسانه‌های دنیا به رکورد گل‌های ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال باشد.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران با ۱۰۹ گل آقای گل فوتبال جهان است و رونالدو تاکنون ۱۰۲ گل به ثمر رسانده است. ستاره پرتغالی برای رسیدن به رکورد علی دایی به هفت گل دیگر نیاز دارد.

روزنامه «مارکا» اسپانیا در مطلبی با عنوان «کریستیانو رونالدو در تعقیب یک رکورد تاریخی دیگر» به این موضوع پرداخت و نوشت: «رونالدو که در ۱۸ سالگی اولین بازی خود را با تیم ملی پرتغال در دیداری برابر قزاقستان در سال ۲۰۰۳ انجام داد، مایل نیست فرصت شکستن یک رکورد دیگر را از دست بدهد. اولین باری که رونالدو برای پرتغال گلزنی کرد، در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۰۴ و مقابل یونان بود. از آن بازی برابر یونان، رونالدو گلزنی با پرتغال را متوقف نکرده است؛ با بالاترین میزان گل در سال ۲۰۱۹، یعنی ۱۴ گل. سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، پرتغال فقط ۶ بازی انجام داد که رونالدو سه گل به ثمر رساند. هدف اصلی رونالدو کمک به تیم ملی خود برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، اما احتمالاً او این کار را می‌کند در حالی که رکورد گل‌های بین المللی تاریخ را هم بشکند.»

سایت «اسپورت» اسپانیا هم در این ارتباط مطلبی را با تیتر «کریستیانو، یک قدم تا رکورد گلهای ملی فاصله دارد» منتشر کرد و نوشت: «رونالدو می‌تواند علی دایی فوتبالیست سابق تیم ملی ایران را به عنوان بازیکنی که بیشترین گل ملی را به ثمر رسانده است، پشت سر بگذارد. بازیکن پرتغالی که تاکنون برای کشورش ۱۰۲ گل به ثمر رسانده، در سه بازی بعدی با پرتغال به دنبال رسیدن به تعداد گل‌های علی دایی است که برای ایران ۱۰۹ گل زده است.»

این سایت در ادامه به بازی پرتغال با آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ اشاره کرده و نوشته است: «در این مسابقات، ستاره پرتغالی فرصتی عالی برای افزایش تعداد گل‌های خود خواهد داشت که به او اجازه می‌دهد تا به علی دایی در جدول گلزنان ملی نزدیک شود و یا حتی از آن پیشی بگیرد.»

کریستیانو رونالدو که با شماره ۷ شناخته می‌شود، طبق ادعای سایت ترانسفر مارکت در مجموع ۱۰۵۴ بازی ملی و باشگاهی، ۷۷۰ گل به ثمر رسانده است. او با به ثمر رساندن ۷ گل دیگر، نه تنها به رکورد علی دایی می‌رسد بلکه عدد ۷۷۷ گل را در کارنامه فوتبالی خود ثبت می‌کند و این موضوع هم برای او اهمیت ویژه ای دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش مصدوم بشه

      پاسخ ها

      • شیرین بانو

        رکوردبراشکستنه،نفرین نکن

      • ffff

        اینقدر برای شکسته نشدن رکورد رضازاده تلاش شد که کلا وزنه برداریمون نابود شد، چه جوانهایی با استعدادی که نابود نشدن

      • حمید

        از دعای گربه سیاه بارون نمیباره

      • ابوالفضل زلزله

        این دیدگاه انسانی نیست که نفرین بکنیم

    • بدون نام

      علی دایی باید به تیم ملی دعوت بش

    • معراج عبدالهی

      لوکزامبورگ کجا،مالدیوپیچاره کجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه ادم حسابی علی دایی بیشتر گلهای ملیشو به کره وژاپن وعربستان و........از این قبیل تیمها زده ،یاد بگیریم غریب پرست نباشیم

      • کریم پرسپولیسی

        جون به جونتون کنن کیسه کش دکل نورد

      • کریم پرسپولیسی

        جون به جونتون کنن کیسه کش دکل نوردید

      • احمد

        اتفاقا علی دایی اونقدری ب کره گل زده ب مالدیو نزده ، رونالدو داره تلاش میکنه ک رکورد اول یک ایرانی و بعد یک پرسپولیسی رو بزنه

      • احمد

        ضمنا علی دایی تو ۱۴۹ بازی ملی ، ۱۰۹ گل زده و رونالدو تا الان ۱۷۰ بازی ملی و ۱۰۲ گل

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        آره خب . جزایر فارو و لیختن اشتاین و ... تیم های خیییییلی قوی ای هستند که رونالدو بهشون گل زده !!!
        حتی اگر رکورد علی دایی رو هم بزنه ، تعداد بازی های ملیش خیلی بیشتر از علی دایی هست . علی دایی به معنای واقعی اسطوره هست . علی جان دوستت داریم و بهت افتخار میکنیم .

    • بدون نام

      باسلام.یکی نیست بگه علی دایی باچندبازی ملی به این رکورد مهم رسید.حالا کریس با چندبازی ملی داره به این رکورد میرسه. یا انصاف رعایت بشه یا اینکه حق را عادلانه تقسیم کنید.نمیدونم چرا تاحالا کسی به این موضوع اشاره ای نکرد!؟ ادمین جان لطفا پیگرباشید.سپاس.ازطرف یک ایرانی

    • بدون نام

      عشق فقط علی دایی عزیز وبا غیرت

    • حاج عباس ببری

      کاش به جای رکورد پاش بشکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج