۱۱۰۴۳۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان تا گلزنی رونالدو

نوروز ۱۴۰۰ برای اهالی ورزش و به خصوص فوتبالی‌ها بسیار شلوغ بود و اتفاقات ویژه‌ای در آن رخ داد. با این حال تعطیلی ۱۳ روزه باعث شد تا آنچنان که باید و شاید به این اتفاقات پرداخته نشود و خیلی‌ها در جریان اخبار قرار نگیرند. در ادامه نگاهی خلاصه‌وار به اتفاقات مهم فوتبال جهان در تعطیلات نوروز خواهیم داشت.

روزنامه خراسان: نوروز ۱۴۰۰ برای اهالی ورزش و به خصوص فوتبالی‌ها بسیار شلوغ بود و اتفاقات ویژه‌ای در آن رخ داد. با این حال تعطیلی ۱۳ روزه باعث شد تا آنچنان که باید و شاید به این اتفاقات پرداخته نشود و خیلی‌ها در جریان اخبار قرار نگیرند. در ادامه نگاهی خلاصه‌وار به اتفاقات مهم فوتبال جهان در تعطیلات نوروز خواهیم داشت.

پایان فصل برای ادن هازارد

هازارد در تمرینات پیش از جدال با آتالانتا از ناحیه زانو مصدوم شد و برخی رسانه‌ها از دوری یک تا ۲ ماهه او خبر دادند. حالا که او تصمیم گرفته زانوی راست خود را عمل کند، به این ترتیب به بازی‌های انتهایی رئال نیز نخواهد رسید و باید در فصل بعد برای مادریدی‌ها بجنگد.

رقابت 8 تیم در لیگ قهرمانان اروپا

در تعطیلات نوروز مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد. در جذاب‌ترین بازی لیورپول با رئال‌مادرید رقابت می‌کند. در این مرحله همچنین بعد از چند ماه بایرن‌مونیخ، قهرمان آلمان و اروپا با پاری‌سن‌ژرمن دیدار می‌کند. همچنین دورتموند با منچسترسیتی روبه‌رو خواهد شد. پورتو نیز باید به مصاف چلسی برود.

قرعه‌کشی لیگ اروپا

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ اروپا نیز در نیون سوئیس قرعه‌کشی شد. خرانادا اسپانیا-منچستریونایتد انگلیس، آرسنال انگلیس-اسلاویاپراگ چک، آژاکس هلند-آ.اس رم ایتالیا و دیناموزاگرب کرواسی-ویارئال اسپانیا بازی‌های این مرحله از رقابت‌های یورو لیگ خواهند بود.

بازگشت زلاتان به تیم ملی

تیم ملی سوئد در بازی‌های راهیابی به جام‌جهانی قطر در حالی با کوزوو و گرجستان رقابت کرد که در ترکیب خود یک فوق‌ستاره داشت. زلاتان پس از ۵ سال دوری از تیم ملی سوئد در سن ۳۹ سالگی بار دیگر به بازی‌های ملی فراخوانده شد و دوباره پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد.

پایان داستان آگرو و سیتی

باشگاه منچسترسیتی به طور رسمی اعلام کرد که سرخیو آگرو پس از ۱۰ سال بازی، در تابستان ۲۰۲۱ از این باشگاه جدا خواهد شد. این بازیکن در پایان فصل قراردادش تمام می‌شود و دیگر با منچستری‌ها تمدید نخواهد کرد، به این ترتیب دوران باشکوه آگرو نیز در تابستان به پایان خواهد رسید. آگرو در منچسترسیتی توانست به یکی از درخشان‌ترین گلزنان تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شود و عنوان برترین گلزن تاریخ منچسترسیتی را به دست آورد. آگرو در لیگ برتر انگلیس تاکنون ۱۸۱ گل به ثبت رسانده و توانسته پس از آلن شیرر با ۲۶۰ گل، وین رونی ۲۰۸ گل، اندی کول ۱۸۷ گل در رده چهارم بیشترین تعداد گل در جزیره قرار گیرد.

برد عجیب سامورایی‌ها

در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا، تیم ملی ژاپن به مصاف مغولستان رفت و به برتری عجیب و پرگل ۱۴-صفر رسید.

باخت غیرمنتظره ژرمن‌ها

در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی باخت عجیب ۲-یک آلمان مقابل مقدونیه شمالی در شهر دویسبورگ غیرقابل پیش‌بینی بود و باعث انتقاد گسترده رسانه‌ها از یواخیم لو، سرمربی ۶۱ ساله ژرمن‌ها شد.

رونالدو یک قدم به دایی نزدیک شد

پرتغال در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در بازی مقابل لوکزامبورگ موفق شد با نتیجه ۳-یک به پیروزی برسد. کریستیانو رونالدو در این بازی یک گل به ثمر رساند و تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۳ رساند و اکنون فقط ۶ گل تا رسیدن به رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی فاصله دارد و با زدن ۷ گل به تعداد ۱۱۰ گل می‌رسد و رکورد علی دایی را به عنوان بهترین گلزن بازی‌های ملی در کل تاریخ فوتبال خواهد شکست و به تنهایی رکورددار می‌شود.

راموس، غایب بزرگ ال‌کلاسیکو

باشگاه رئال‌مادرید در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرخیو راموس، کاپیتان ۳۵ ساله این تیم از ناحیه ماهیچه دوقلوی ساق پای چپ دچار مصدومیت شده است. البته باشگاه رئال‌مادرید در این بیانیه اشاره‌ای به مدت زمان دوری راموس از میادین نکرده اما لوکاس ناوارت، خبرنگار سرشناس اسپانیایی خبر داده که راموس به دلیل این مصدومیت یک ماه غایب خواهد بود و دیدارهای رفت و برگشت با لیورپول در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و همچنین دیدار با بارسلونا در لیگ اسپانیا را از دست می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج