۱۱۲۰۷۹۴
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

بزیک: اگر اجازه بدهند پرسپولیس قهرمان می‌شود

رقابت مدعیان قهرمانی به اوج خود رسیده و حالا پرسپولیس به‌عنوان یکی از مدعیلن اصلی باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود.

ایران ورزشی: رقابت مدعیان قهرمانی به اوج خود رسیده و حالا پرسپولیس به‌عنوان یکی از مدعیلن اصلی باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود. ادموند بزیک مهاجم مطرح سال‌های نه‌چندان دور این تیم مدعی است این بازی یکی از مهم‌ترین بازی‌های قرمزهای پایتخت برای رسیدن به قهرمانی است. البته او بر این باور است اگر مسائل حاشیه‌ای اطراف این تیم کم شود و عده‌ای برای‌شان حاشیه نسازند باز هم قهرمان خواهند شد. او درباره جنجال‌ها و محرومیت‌های بعد از دربی هم به نکته قابل تأملی اشاره می‌کند.

حواشی اخیر بازی پرسپولیس با سپاهان و بعد از آن دربی تهران و احکام انضباطی صادر شده یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌هاست. تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داده که بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

البته بازی‌ها خیلی هم بدون تماشاگر نیست و در همین دربی دیدم خیلی‌ها روی سکو و جایگاه خبرنگاران و... نشسته بودند، اما همین حواشی ایجادشده یک‌بار دیگر ثابت کرد ارتباطی به تماشاگران ندارد. ما الان باید خوشحال باشیم که دربی 95 به‌خاطر کرونا تماشاگر نداشت. به نظرم اگر بازیکنان در زمین کنترل و تمرکز بیشتری داشته باشند این مسائل خیلی کم پیش می‌آید.

اما رخ می‌دهد.

بله، برای اینکه از یک هفته قبلش تمام رسانه‌ها، بازیکنان و پیشکسوتان به آن می‌پردازند. از طرفی همه می‌دانیم این بازی برای هواداران دو تیم ارزش بسیار زیاد و شاید هم برای برخی بیشتر از تمام بازی‌ها داشته باشد. همه این مسائل روی بازیکن و کادر فنی فشار روانی به وجود می‌آورد. در نهایت هم همه ناراضی هستند. یکی داور را مقصر می‌داند، یکی دیگر از برنامه مسابقات ایراد می‌گیرد.

با توجه به پیروزی پرسپولیس در دربی، رقابت در بالای جدول به اوج حساسیتش رسیده است. به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود؟

در شرایط فعلی چند تیم روی کاغذ شانس قهرمانی دارند اما من فکر می‌کنم اگر اجازه بدهند و برای پرسپولیس حاشیه ایجاد نکنند برای پنجمین مرتبه متوالی قهرمان خواهند شد. بدون تعصب می‌گویم پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ و جام حذفی است. البته این مسأله می‌تواند فشار را روی بازیکنان زیاد کند اما این توقعی است که خودشان با بازی‌های خوب‌شان ایجاد کرده‌اند. بچه‌ها به درک بسیار بالایی رسیده‌اند و خیلی هم مصمم هستند افتخارات چند سال اخیرشان را تکرار کنند.

به‌عنوان یکی از مهاجمان سابق پرسپولیس، خط حمله این تیم را چطور می‌بینید؟ چون همچنان فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهند.

- اینکه فرصت از دست می‌دهند یک دلیلش همان فشار روانی و انتظاراتی است که هواداران دارند. البته با تمرین اختصاصی بیشتر می‌توان بر آن هم غلبه کرد. شما ببینید عیسی آل‌کثیر به‌خاطر محرومیتی که داشت شبیه شهریار مغانلو، می‌توان گفت ۶ ماه حضور نداشت. وقتی بازیکنی را به این شکل محروم می‌کنند و حتی حق تمرین کنار تیمش را ندارد، مانند این است که مصدوم باشد، اما مشاهده کردید زوج مغانلو و آل‌کثیر به‌خوبی جواب داد و بابت عملکرد این دو مهاجم خیلی خوشحالم.

و مهدی عبدی.

بازی کردن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس به‌هیچ‌وجه آسان نیست، بخصوص برای مهاجمانش که هواداران در هر شرایطی انتظار گلزنی دارند. وقتی توقع از بازیکن زیاد شود، روی تمرکز وی تأثیر می‌گذارد. مهدی عبدی خوب در موقعیت قرار می‌گیرد اما جوان است و بازی در تیم‌های فوتبال بزرگ باعث می‌شود تمرکز لازم را نداشته باشد. مطمئناً با دادن فرصت بیشتر به مهاجمان جوان پرسپولیس، عملکرد بهتری خواهند داشت.

بعد از دربی یکی دو بازیکن محروم شدند که سیدجلال حسینی به‌خاطر اتفاقات بازی با سپاهان یک جلسه نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. غیبت او در بازی با سپاهان چقدر تأثیر دارد؟

- به نظرم سیدجلال کار خاصی نکرد که محکوم به محرومیت باشد. به هر حال او یکی از آماده‌ترین مدافعان فوتبال‌مان است و غیبتش اتفاق خوبی برای پرسپولیس نیست. البته امیدوارم نفرات جایگزین بتوانند به‌خوبی وظایف‌شان را انجام دهند.

دلیل آمادگی سیدجلال را در چه می‌بینید؟

مهم‌ترین مسأله، حرفه‌ای زندگی کردن سیدجلال است که توانسته بدنش را آماده نگاه دارد. زلاتان ابراهیموویچ هم با نزدیک به 40 سال سن یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان میلان است. سیدجلال هم همین شرایط را دارد. تجربه بالا و آمادگی خوب بدنی‌اش باعث شده خیلی راحت‌تر بازی کند، به همین دلیل همیشه آماده است.

فردا هم با ذوب‌آهن در اصفهان بازی دارند.

بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های پرسپولیس برای لمس پنجمین جام قهرمانی همین بازی خواهد بود. ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر نتایج قابل قبولی را به دست آورده و حتماً رقیب سرسختی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اخه هیچی ندار لنگی تا کی بزور قعرمانش کنن؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • سجاد خیاط

        ببین بزرگی پرسپولیس کبیر چه کرده با شما که بد دهنی میکنید

    • علی

      اجازه ما هم دست شماست بفرمایید قهرمان بشید .از اولش یه جام گذاشتن کنار براتون بابا مسعود و رفقا.

    • محمد

      دیروز هم جناب حمید درخشان فرمودند میخواهند جام را از پرسپولیس بدزدند ظاهرا پرسپولیسی های عزیز باورشون شده جامی که از قبل از شروع لیگ به لطف وزیر و قلع و قمع حریفان بهشون داده میشه حقشونه . نمونه کامل توهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه باخت خودتون چه ربطی به وکیل و وزیر داره

    • رامین

      منظورش اینه تا الان میزاشتن لنگ قهرمان شه الان دیگه نمیزارن

    • شمس الدینی

      اقا بزیک ما گفتیم همین جور جام بدن لنگ کسی قبول نکرد

    • بدون نام

      چی شد بابا مسعود رفت نگران شدی

      پاسخ ها

      • قرمز

        شما راست میگی نه سال رنگ یه جام رو هم ندیدید انوقت به سرورتون گیر میدید و دنبال لا بای دولفین میگردی

    • عمو

      چی میگی تو لنگی ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج