۱۱۲۱۸۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طارمی بین ۳ بازیکن برتر فصل لیگ پرتغال

امیر عابدزاده چهارمین فصل حضورش در لیگ پرتغال را پشت‌سر گذاشت اما حضور مهدی طارمی در رقابت‌های لیگ این کشور باعث شد بازیکنان ایرانی بیش از قبل برای هواداران و فوتبال‌دوستان پرتغالی شناخته شوند و راه برای حضور بیشتر لژیونرهای ایرانی هموارتر شد.

فرهیختگان: امیر عابدزاده چهارمین فصل حضورش در لیگ پرتغال را پشت‌سر گذاشت اما حضور مهدی طارمی در رقابت‌های لیگ این کشور باعث شد بازیکنان ایرانی بیش از قبل برای هواداران و فوتبال‌دوستان پرتغالی شناخته شوند و راه برای حضور بیشتر لژیونرهای ایرانی هموارتر شد. حالا هر دو بازیکن با عملکرد خوبی که در این فصل رقابت‌های لیگ داشته‌اند در تیم منتخب فصل قرار گرفته‌اند و خود را بار دیگر به‌عنوان دو بازیکن تاثیرگذار و مهم این فصل مطرح کرده‌اند. طارمی که تازه راهی پورتو شده، با وجود اینکه گفته می‌شود سرجیو کونسیسائو، سرمربی این تیم به‌زودی از سمتش کناره‌گیری می‌کند، فعلا تصمیمی برای جدایی از این تیم ندارد اما عابدزاده در هفته‌های اخیر پیشنهادهای خوبی از تیم‌های سرشناس‌تر پیدا کرده و بعید است فصل بعد همچنان در ماریتیمو حضور داشته باشد.

نمایش عالی این دو بازیکن در طول فصل سبب شد سایت «گل‌پوینت» که به‌صورت هفتگی به آنالیز دیدارهای لیگ پرتغال می‌پردازد، در پایان فصل آنها را بین بازیکنان برتر قرار دهد. این سایت درباره این دو ستاره ملی‌پوش ایرانی می‌نویسد: «رقابت‌های لیگ در این فصل با اتفاقات و حواشی زیادی همراه بود و درنهایت این اسپورتینگ لیسبون بود که طلسم ۱۹ ساله را شکست و توانست جام قهرمانی را تصاحب کند. روبن آموریوم، سرمربی این تیم نیز به دومین مربی جوان تاریخ این مسابقات بدل شد که توانسته فاتح لیگ شود. در پایان رقابت‌های این فصل براساس امتیازاتی که در طول دیدارهای فصل به بازیکنان داده‌ایم، تیم منتخبی از بهترین بازیکنان را انتخاب کردیم که در هر پست نام سه بازیکن که عملکرد بهتری داشته‌اند، آمده است و درمجموع ۳۳ بازیکن در این فهرست قرار گرفته‌اند.

جالب اینکه در این فهرست تنها دو بازیکن از تیم‌هایی به غیر از سه تیم بزرگ و مدعی لیگ حضور دارند؛ یکی از ماریتیمو و یکی از پورتیموننزه. در درون دروازه بهترین عملکرد را بازیکنی داشته که عضو سه تیم مشهور پرتغالی نیست و در ماریتیمو بازی می‌کند. معمولا سابقه نداشته که چنین اتفاقی رخ دهد و گلری که در سه تیم پورتو، اسپورتینگ و بنفیکا حضور دارد، شانس بیشتری برای رسیدن به این عنوان دارد. بااین‌حال امیر عابدزاده در این فصل تاثیرگذاری زیادی در نتایج تیمش داشت و نمایش بسیار خوبی در چارچوب دروازه ماریتیمو ارائه کرد. او در نیم‌فصل نخست و به‌خصوص در مصاف با پورتو که با برتری ۳ بر ۲ی ماریتیمو همراه بود، یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه داد و البته در طول فصل در سه بازی توانست نمره بالای ۸ را کسب کند.

عابدزاده از نظر سیو موفق نیز در رتبه سوم لیگ با میانگین ۳.۲ مهار در هر بازی قرار دارد و ۷۳درصد توپ‌هایی را که به‌سمت دروازه‌اش آمده نیز مهار کرده است.

در خط حمله هم هریس صفروویچ، دومین گلزن برتر مسابقات بود اما مهدی طارمی نمراتی بالاتر از این مهاجم سوئیسی کسب کرده و در صدر جدول بهترین مهاجمان قرار گرفته است. این مهاجم ایرانی در طول فصل ۱۶ بار دروازه حریفان را گشود اما ۱۱ پاس گلی(به‌جز پنالتی‌هایی که برای تیمش گرفت) که داده، سبب شده نمرات خوبی در بیشتر بازی‌ها کسب کند و درنهایت بیشترین امتیاز را بین مهاجمان این فصل لیگ پرتغال به دست آورد. او در زمانی که در زمین مسابقه حضور داشته، درمجموع روی ۴۸درصد گل‌های تیمش اثرگذار بوده و نقش مهمی در موفقیت‌های دراگون‌ها داشته است. این بازیکن تنها یک مهاجم نیست و هم در کارهای دفاعی به تیمش کمک می‌کند و هم با حرکت در فضاهای بین مدافعان حریف برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت‌سازی و حتی پاس‌های خوبی نیز برای آنها فراهم می‌کند. او البته از لحاظ تعداد شوت در چارچوب پشت‌سر صفروویچ قرار گرفته است اما درمجموع عملکرد بهتری نسبت به این بازیکن و همچنین سایر مهاجمان لیگ داشته است.»

در رده‌بندی اعلام‌شده از سوی سایت گل‌پوینت، عابدزاده درمجموع دیدارهایی که این فصل برای ماریتیمو انجام داده، امتیاز ۶.۰۷ را به دست آورده و طارمی هم با امتیاز ۶.۶۷ پس از پدرو گونسالوس و اوتاویو، سومین بازیکن برتر لیگ لقب گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج