۱۱۲۲۵۷۱
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

چوپان‌زاده‌ای که شماره یک ایران شد

در آستانه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، یک سایت اندونزیایی در گزارشی به معرفی علیرضا بیرانوند، گلر تیم ایران پرداخت.

فرهیختگان: در آستانه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، یک سایت اندونزیایی در گزارشی به معرفی علیرضا بیرانوند، گلر تیم ایران پرداخته و می‌نویسد: «داستان زندگی دروازه‌بان تیم ملی ایران بسیار جالب است و او به سختی توانسته به جایگاهی که هم‌اکنون دارد، برسد. شاید نام او برای عاشقان فوتبال چندان ناآشنا نباشد. بیرانوند به همراه تیم ملی ایران راهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ شد و در این رقابت‌ها با مهار پنالتی کریس رونالدو نام خود را بیش از قبل مطرح کرد. او موفق شد پنالتی این فوق‌ستاره فوتبال را مهار کند تا تیمش درنهایت در این مسابقه به تساوی یک - یک برسد. به لطف این واکنش مهم و قهرمانانه او توانست توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کند و درنهایت در ابتدای این فصل به آنتورپ بلژیک رفت.

این دروازه‌بان متولد سال ۱۹۹۲ است اما به راحتی به این جایگاه نرسیده و دوران سختی را در کودکی گذرانده است. پدر او از راه چوپانی خرج روزانه خانواده‌اش را تامین می‌کرد و در اوایل حضور پسرش در فوتبال به او توصیه کرده که کار دیگری پیدا کند چون فوتبال آینده چندان خوبی ندارد. با این حال بیرانوند درحالی که حتی دستکش هم نداشته، دروازه‌بانی را ادامه داده و پس از سختی‌های زیادی که با کار کردن در کارواش و رستوران داشته توانسته به این جایگاه برسد و دروازه‌بان اول تیم ملی ایران شود.

این بازیکن ۲۸ ساله با وجود مشکلات زیادی که در زندگی داشت توانست مسیر پیشرفت را در تیم‌های نفت و تهران و سپس پرسپولیس طی کند و با این تیم سه بار قهرمان لیگ ایران شد. همین روند خوب سبب شد تا در سال ۲۰۱۵ به تیم ملی کشورش هم دعوت شود و در این مدت ۴۰ بار در ترکیب ایران به میدان رفته است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افسون

      بیراوند زندگی عشایری داشته
      گوسفندی هم که به برای چرا می برده گوسفند متعلق به خانواده بوده پس چوپان کسی نبوده واین اصطلاح در مورد بیرانوند صدق نمی کنه

    • ۶۶۶۶۶۶۴۴۴۴

      چرا ما حتی نویسنده ها مون دوست داریم شخصیت افراد مشهور وغیر مشهور را به چالش بکشیم این کار شایسته نیست ایشان یک قهرمان ملی است حفظ جایگاهش لازم و الاجراه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب حالا مگه دربارش چی گفتن بنظرم آدم نباید فراموش کنه چی بود

    • افشار

      واقعا که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بعضی افراد خودشان را نمبیند وبه دیگران لقب بد میدهند

    • بدون نام

      بنظرم آقای بیرالوند باید سرمشق جوانها باشه پشتکار و اعتماد بنفس بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج