۱۱۲۳۵۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مرزبان: باقری و هاشمیان، همبستگی ایجاد می‌کنند

کریم فوتبال ایران و بازیکنان را به‌خوبی می‌شناسد. نه‌تنها کریم بلکه هاشمیان هم نقش پررنگی در تیم ملی دارد. این نفرات می‌توانند با شخصیت بزرگی که دارند از نظر احساسی به بازیکنان انگیزه بدهند. هر دو اروپا بازی کرده‌اند و تجربه بین‌المللی خوبی دارند.

فرهیختگان: تیم سپاهان در کنار تیم‌های استقلال و پرسپولیس از حواشی جا نمانده و این روزها پرالتهاب و پرحاشیه در لیگ ظاهر شده است. بااین‌حال بین تمام این حواشی‌ مربیان تیم سپاهان تلاش کردند تیم را از التهاب دور کرده و آرامش را به تیم سپاهان که در کورس قهرمانی قرار دارد، برگردانند. اتفاقات اخیر و شایعات و حواشی پیرامون این تیم باعث شد دقایقی پای صحبت‌های یکی از مربیان سپاهان بنشینیم. علیرضا مرزبان علاوه‌بر اتفاقات پیرامون تیم سپاهان از تیم ملی و بازی‌های پیش‌روی این تیم در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام‌جهانی نیز گفت و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد انگیزه در تیم ملی شرایط صعود به مرحله بعدی مسابقات فراهم شود. گفت‌وگو با علیرضا مرزبان را در ادامه می‌خوانید.

تیم ملی بدون بازی تدارکاتی به بحرین رفت. وضعیت این تیم را چطور می‌بینید؟

خیلی از بازیکنان ما تجربه بزرگ بین‌المللی دارند. بازیکنانی داریم که در سطح خوبی از فوتبال دنیا بازی می‌کنند و بازیکنانی هم داریم که از دل لیگ پویا و خوب کشورمان در این تیم حضور دارند. لیگ ما خیلی بهتر از لیگ تیم‌های بحرین و عراق است. بازیکنان ما همان‌طور که گفتم، تجربه میادین بزرگی دارند و این می‌تواند به تیم ملی ما کمک کند در این بازی‌ها موفق باشیم.

یعنی اینکه تیم اسکوچیچ بازی تدارکاتی نداشته، جای نگرانی ندارد؟

درست است که بازی تدارکاتی می‌تواند نقش زیادی در موفقیت فوتبالی یک تیم داشته باشد ولی شانس بزرگ ما این است که بازی اول را می‌توانیم به‌عنوان بازی‌های آماده‌سازی قبل از بازی با بحرین و عراق درنظر بگیریم.

مدیران فدراسیون می‌گویند اسکوچیچ خودش بازی تدارکاتی نخواسته! باورپذیر است؟

به این سوال که چـرا سرمربی تیم ملی بازی تدارکاتی نخواسته است، فقط خودش می‌تواند جواب دهد. بااین‌حال فکر می‌کنم شاید نخواسته با برگزاری بازی دوستانه دستش را برای بازیکنان رو کند تا تیم با این همه ستاره دچار مسائل حاشیه‌ای نشود. ازاین‌رو صبر می‌کند تا بازی اول برگزار شود. البته با توجه به اینکه رقبا بازی‌های خوب برگزار می‌کنند، ما به بازی تدارکاتی احتیاج داشتیم ولی از یاد نبریم که بازی دوستانه نقش تعیین‌کننده ندارد. هرگز یادم نمی‌رود در دور قبل عربستان برای بازی‌های جام‌جهانی بهترین بازی‌های بین‌المللی را برای تیمش تدارک دید ولی در بازی‌های رسمی بدترین تیم بودند؛ بیشترین گل را خوردند و بدترین بازی‌ها را ارائه دادند. برخلاف تیم ما که بازی دوستانه خوبی در زمان کی‌روش نداشت ولی خوب بازی کرد. حالا که بازی تدارکاتی نداریم بازی‌هایی مثل بازی با هنگ‌کنگ به ما کمک می‌کند تا ترکیب تیم خود را خوب بشناسیم و بازیکنان را برای بازی‌های بزرگ آماده کنیم.

حریفان سخت نیستند ولی با توجه به جایگاهی که داریم، شرایط سختی در انتظار تیم ملی است؟

بازیکنان ما همچون همه مردم ایران، وطن‌پرست هستند. این را بارها نشان دادیم و ثابت کردیم. ازاین‌رو این حس بزرگ به ما کمک می‌کند؛ چراکه بازیکنان با این حس که برای ملت بزرگ ایران و وطن‌شان بازی می‌کنند، وارد زمین می‌شوند. این حس نقش پررنگی دارد. ضمن اینکه از نظر توانایی‌های فردی تیم ما برتر از عراق و بحرین است و از نظر تجربه نیز از آنها بهتریم. هیچ حس منفی وجود ندارد که ما به جام‌جهانی نرویم. من فکر می‌کنم ما در همه بازی‌های پیش‌رو پیروز شویم.

در این دوره بازیکنان باکیفیتی در اختیار داریم. فکر می‌کنید این امتیاز خوبی برای تیم ما به حساب می‌آید؟

درست است که بازیکنان باکیفیتی داریم، به‌خصوص فوروارد‌های هدف ما از بهترین‌ها هستند؛ سردار و کریم و طارمی عالی هستند. هر چند دو نفرشان بیشتر بازی نمی‌کنند ولی کیفیت خوب آنها کمک می‌کند. بااین‌حال اتحاد درون و همبستگی نقش مهمی در تیم ملی ما و هر تیمی بازی می‌کند. تنها بازیکنان بزرگ نمی‌توانند اهداف بزرگی به دست بیاورند بلکه تیم‌های بزرگ با شخصیت بالا می‌توانند به اهداف بزرگ برسند.

کریم باقری نمی‌تواند به ایجاد این همبستگی کمک کند؟

کریم فوتبال ایران و بازیکنان را به‌خوبی می‌شناسد. نه‌تنها کریم بلکه هاشمیان هم نقش پررنگی در تیم ملی دارد. این نفرات می‌توانند با شخصیت بزرگی که دارند از نظر احساسی به بازیکنان انگیزه بدهند. هر دو اروپا بازی کرده‌اند و تجربه بین‌المللی خوبی دارند.

بازی با هنگ‌کنگ را چطور می‌بینید؟

باید با همان افرادی که می‌خواهیم مقابل عراق و بحرین بازی کنیم در بازی با هنگ‌کنگ به میدان برویم. بازیکنان باید همدیگر را پیدا کرده و از هم شناخت پیدا کنند و به هماهنگی برسند. ازاین‌رو بازی با هنگ‌کنگ همان نقش مهمی را دارد که بازی با بحرین و عراق.

برسیم به لیگ برتر؛ وضعیت تیم سپاهان چگونه است؟

ما ارکان اصلی قهرمانی یک تیم را داریم و امیدواریم به این مهم برسیم. کادرفنی با هم هماهنگ هستند و هماهنگی خوبی هم با هواداران داریم. از طرفی این اتحاد بین بازیکنان و کادرفنی و آنها هم به وجود آمده و در کل مجموعه سپاهان از مدیران بالادست تا کوچک‌ترین اعضای باشگاه برای موفقیت سپاهان متحد شده‌اند. درنتیجه تلاش‌هایمان نتیجه می‌دهد. بازی به بازی پیش می‌رویم و شک ندارم سهمیه آسیا را می‌گیریم. ازاین‌رو به‌دنبال قهرمانی هستیم و برای رسیدن به جام تلاش می‌کنیم. این رقابت بین ما و تیم پرسپولیس ادامه دارد و بسیار داغ است.

همین رقابت برای قهرمانی باعث شد در بازی با پرسپولیس آن درگیری‌ها به وجود بیاید؟

فوتبال یک ورزش است و ارزش‌های انسانی نقش مهمی در آن دارد، ازاین‌رو من اتفاقات آن بازی را نپسندیدم. شاید حس رقابت حساسیت به وجود آورد ولی این رفتارها توجیهی ندارد. باید در میدان مردانه مبارزه کرده و تکلیف رقابت‌ها را در زمین مسابقه مشخص کنیم. در چنین شرایطی است که هواداران از فوتبال لذت می‌برند. آن هم فوتبال مدرنی که در تیم سپاهان و پرسپولیس ارائه می‌دهند. به جای این مسائل باید به بالا بردن کیفیت فوتبال‌مان فکر کنیم. زیبا بازی کنیم تا همه از بازی تیم‌مان لذت ببرند.

با 5 گلی که به مس زدید، انتقاد‌های زیادی به نتیجه این بازی وارد و اتهاماتی زده شد.

تیم ما با سیستم هجومی‌ای که دارد، پیش‌بینی چنین بازی‌های پرگلی را می‌کند. جا دارد از حریف به‌خاطر بازی شرافتمندانه‌ای که انجام داد، تشکر کنم. ما می‌دانستیم تیم مس حریف قدرتمندی است، ازاین‌رو با انگیزه بازی کردیم. مس خیلی دوام آورد و در نیمه اول یک گل زد اما با توجه به انگیزه‌هایی که در تیم‌مان وجود داشت، خیلی زود به بازی برگشتیم و نه تنها گل خورده را جبران کردیم بلکه جشنواره‌ای از گل به راه انداختیم. ما برای این بازی تمرینات خوبی کرده بودیم و کلاس خوبی از فوتبال تیم سپاهان را نشان دادیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج