adexo3
۱۱۳۱۵۰۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

به علی دایی اصرار نکنید؛ بی‌فایده است

شاید دایی در هر کجای دیگر جز فوتبال ایران بود به ذهنش می‌رسید که جایگاهی مانند ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا برای خودش تعریف کند و دست از نیمکت‌های مربیگری بکشد.

خبرورزشی: ساعت ۲۳:۳۰ امشب، امکان اینکه کریستیانو رونالدو در دیدار تیم های پرتغال و بلژیک از رکورد علی دایی در گل های ملی عبور کند زیاد است.

این رکوردشکنی که برخلاف تصور خیلی ها در سال های گذشته اصلا اتفاق مهمی نبود، نام فوتبال ایران را به خاطر حضور دایی بر سر زبان ها انداخته است؛ فراموش نکنید طرف مقابل که قرار است رکورد دایی را بشکند یک بازیکن عادی نیست؛ او رونالدو است.

به بهانه این رکوردشکنی اما خبرگزاری مهم بین المللی سراغی از دایی گرفته اند و اوا بار دیگر به نکته ای اشاره کرد که تا امروز کمتر به آن پرداخته شده است. دایی می گوید؛ « به هیچ عنوان دوست ندارم کار مدیریتی انجام دهم و از زمانی که فوتبال را کنار گذاشتم مربیگری کردم و مربی تیم ملی هم بودم اما در کارهای مدیریتی‌ به هیچ عنوان وارد نشده‌ام؛ چراکه مستطیل سبز را بیشتر از هر چیزی دوست دارم و علاقه‌ای به پشت میز نشستن ندارم.»

این علاقه دایی که البته از آن باخبر بودیم و همواره به صورت پیام های غیررسمی به گوشمان می رسید، نشانه ای از ابطال نظریه پردازانی است که می گفتند حیف است دایی با این اسم و رسم بی مثال در فوتبال ایران، اعتبارش را خرج نیمکت هایی کند که چیز به داشته های او اضافه نمی کنند.

با این همه هیچ کدام حق نداریم پا روی سلایق دیگران بگذاریم و خودخواهانه به آنچه خودمان دوست داریم برسیم؛ شاید دایی در هر کجای دیگر جز فوتبال ایران بود به ذهنش می رسید که جایگاهی مانند ستاره های بزرگ فوتبال دنیا برای خودش تعریف کند و دست از نیمکت های مربیگری بکشد اما دایی به دفعات گفته کرسی های مدیریت فوتبال، او را اقناع نمی کند.

دایی فوتبال را با جنگ اعصاب مربیگری، استرس ها و حاشیه هایش دوست دارد؛ او زنده بودن در دل این فوتبال را با حضور کنار زمین و بوی تند چمن و داد و بیدادهای مرسوم مربیان خلاصه می کند. نمی شود به زور چیزی را به علی دایی تحمیل کرد یا از او خواست دست از تمایلات و سلایقش بکشد.

دایی را باید این گونه دوست داشته بشیم و برایش احترام قائل شویم؛ همین علی دایی که می خواهد مربیگری را ادامه بدهد و آن طور که خودش دلش می خواهد از بودن کنار فوتبال لذت ببرد. مدیریت در فوتبال و پشت میز نشستن برای دایی که همیشه در فعالیت و جوش و خروش بوده لابد قابل قابل تحمل نیست...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهراب

      دایی بر خلاف علاقه اش اصلا بدرد مربیگری نمیخوره، اگه کار مدیریتیش هم مثل مربیگریش باشه، بهتر بشینه و اسطوره باقی بمونه.

    • بدون نام

      دائی مرد کار واوج تلاش ، مرد حرکت است و او اوسطوره تلاش برای رسیدن به بی نهایت است هرچند هم هیچ نیازی نداشته باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج