۱۱۳۳۴۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دو بازی تا خروج کامل استقلال از کورس قهرمانی

۵ بازی تا پایان لیگ بیستم باقی مانده و اگر پرسپولیس ۵ امتیاز از ۱۵ امتیاز باقی‌مانده را به دست آورد و تفاضل گلش هم از استقلال بهتر باشد که اکنون همینطور است (تفاضل گل استقلال ۱۲ است، تفاضل گل پرسپولیس ۲۲)، استقلال دیگر قهرمان لیگ نخواهد شد.

ایران ورزشی: ۵ بازی تا پایان لیگ بیستم باقی مانده و اگر پرسپولیس ۵ امتیاز از ۱۵ امتیاز باقی‌مانده را به دست آورد و تفاضل گلش هم از استقلال بهتر باشد که اکنون همینطور است (تفاضل گل استقلال ۱۲ است، تفاضل گل پرسپولیس ۲۲)، استقلال دیگر قهرمان لیگ نخواهد شد.

گرچه پرسپولیس جلوتر از استقلال، تیم سپاهان را هم جدی‌ترین تعقیب‌کننده خود در جدول لیگ می‌داند و هنوز قهرمانی این تیم نیز مسجل نشده است، اما به نظر می‌رسد به‌طور عقلانی دیگر امید آنچنانی به قهرمانی استقلال نیست و آبی‌ها باید انرژی و انگیزه خود را برای قهرمانی در جام حذفی ذخیره کنند. پرسپولیس اکنون در صدر جدول لیگ برتر با ۵۴ امتیاز شرایط مطلوبی دارد و سپاهان با دو امتیاز کمتر پشت سر این تیم است.

سرخ‌ها اگر همین دو بازی آینده خود را با پیروزی سپری کنند، استقلال به‌طور قطع دیگر قهرمان لیگ نمی‌شود و در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر از گردونه رقابت برای رسیدن به قهرمانی خارج می‌شود. تنها سپاهان می‌ماند که اکنون با ۵۲ امتیاز پشت سر پرسپولیس قرار دارد که اگر تا هفته آخر نیز همین فاصله امتیازی را حفظ کند، باز هم شانس قهرمانی دارد.

در حقیقت سپاهان تنها تیمی است که قهرمانی پرسپولیس را تهدید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود طی دو یا سه بازی آتی، استقلال شانس قهرمانی خود روی کاغذ را هم از دست بدهد و تکلیفش در لیگ برتر روشن شود.

امتیازات پرسپولیس و سپاهان ایجاب می‌کند که آبی‌ها ذهن خود را از رقابت در لیگ خارج کرده و برای بازی مهم خود در جام حذفی مقابل پرسپولیس در آمادگی ذهنی و فنی قرار بگیرند و اجازه ندهند فرصت رسیدن به جام قهرمانی در این جام نیز از کف برود.

استقلال در آخرین دربی مقابل پرسپولیس شکست خورد اما به‌زعم همه کارشناسان و حتی داور آن بازی، یک پنالتی به سود استقلال گرفته نشد که شاید اگر داور به‌درستی آن صحنه را تشخیص می‌داد، استقلال لااقل بازنده این میدان لقب نمی‌گرفت اما دید نامناسب داور در نهایت سبب شد استقلال با شکست صحنه آن بازی مهم را ترک کند. اشاره به آن صحنه خود دلیلی است بر نزدیکی رقابت استقلال و پرسپولیس و هیچ تضمینی وجود ندارد که سرخ‌ها دوباره برنده این بازی مهم باشند.

به‌واقع فرهاد مجیدی و شاگردانش باید از تقابل دوباره با پرسپولیس احساس خوشبختی کنند چون این بازی می‌تواند یک فرصت طلایی برای سرمربی استقلال و بازیکنان این تیم باشد تا علاوه بر جبران باخت در لیگ مقابل پرسپولیس، خود را در جام حذفی به یک مدعی سرسخت و جدی تبدیل کنند.

اگر استقلال در بازی آتی مقابل سرخ‌ها (دربی۹۶) برنده باشد، در مرحله قبل از فینال به یکی از دو تیم آلومینیوم اراک یا گل‌گهر برخورد خواهد کرد.

در فینال هم بعید نیست پای سپاهان دوباره در میان باشد؛ تیمی که در لیگ نیز جزو مدعیان محسوب می‌شود و در آخرین بازی نیم‌فصل نخست نیز شکست تلخی را به استقلال تحمیل کرد.

در واقع جام حذفی این فصل ممکن است برای استقلال به شیرین‌ترین شکل ممکن به پایان برسد و اگر خوشبینانه به این جام بنگریم، چنانچه استقلال بتواند پرسپولیس را شکست دهد و از سد حریف بعدی هم بگذرد و احتمالاً سپاهان نیز فینالیست باشد، با برتری مقابل این تیم اصفهانی می‌تواند انتقام شکست در نیم‌فصل را که نقش بسیاری در خارج کردن استقلال از کورس داشت از این حریف بگیرد و به‌لحاظ فنی نیز ثابت کند چیزی از پرسپولیس و سپاهان که به احتمال زیاد در جدول لیگ بالاتر از استقلال قرار خواهند گرفت، کم نداشته و تنها اتفاقات و حواشی بوده که مانع از قهرمانی در لیگ برتر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج