اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۳۶۶۰۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مهاجرانی: پرسپولیس از پیش برنده نیست

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تاکتیک و نیمکت پرسپولیس نمی‌تواند دلیل برتری قطعی در داربی باشد

روزنامه همشهری: پرسپولیس و استقلال امشب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. این در حالی است که سرخپوشان تهرانی در بازی برگشت لیگ برتر استقلال را شکست دادند و حالا قطعا آبی‌پوشان تهرانی در جام حذفی دنبال انتقام از پرسپولیس هستند. حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران بر این عقیده است که پرسپولیس و استقلال شانس برابری برای پیروزی در داربی دارند و هر کدام از دو تیم فاکتورهای مثبتی برای شکست دادن یکدیگر دارند. مهاجرانی به چند نکته از این بازی اشاره می‌کند:

فوتبال مقابل کرونا تسلیم نشد

فوتبال در دنیا همچنان با شوق و هیجان خاصی دنبال می‌شود و حتی بیماری کرونا هم نتوانسته این رشته ورزشی را شکست بدهد. با اینکه هواداران مدت‌ها در استادیوم‌ها غایب بودند و این شرایط همچنان در فوتبال ایران وجود دارد ولی پل ارتباطی هواداران و فوتبال قطع نشده و این رشته ورزشی بدون هوادارانش لطفی ندارد. داربی تهران هم یک داربی مهم برای هواداران فوتبال در ایران محسوب می‌شود و فکر می‌کنم این بازی فراتر از یک مسابقه فوتبال باشد. همیشه بازی‌های این دو تیم حساسیت‌های خاص خودش را دارد و نتیجه هم چندان ارتباطی به جدول یا شرایط فنی دو تیم ندارد. این یک بازی خاص است و نمی‌توان نتیجه آن را پیش‌بینی کرد.

قائدی و مطهری خطرناک هستند

خط حمله استقلال با بازیکنانی مثل مهدی قائدی و ارسلان مطهری می‌تواند هر دفاعی را اذیت کند و آنها واقعا مهاجمان خطرناکی هستند. از طرفی فکر می‌کنم استقلال با آمدن فرهاد مجیدی متحول شد و نتایج بسیار خوبی گرفت. این درست است که در مدیریت باشگاه استقلال شرایط خاصی ایجاد شده ولی مجیدی می‌خواهد با روش‌های خاص خودش به خوبی تیم را جلو ببرد و تا الان هم نتایج خوبی گرفته است.

پرسپولیس کمتر از 75درصد نیست

پرسپولیس هم در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و نکته قابل توجه این است که آنها همیشه حداقل ۷۵درصد خودشان هستند و هیچ وقت از این پایین‌تر نمی‌آیند. پرسپولیس همیشه بالانس خوبی داشته و در این مدت فراز و نشیب کمی را از سوی این تیم دیده‌ایم. آنها با وجود بازیکنانی مثل شهریار مغانلو و مهدی ترابی در خط حمله خطرناک هستند و طبیعتا در این بازی هم شانس خوبی برای برد خواهند داشت. یحیی گل‌محمدی هم مربی باشخصیتی است که به خوبی تیمش را اداره می‌کند.

پیش‌بینی سخت است

برخی بر این تصور هستند که پرسپولیس به‌دلیل شرایط تاکتیکی و سرمربی باتجربه‌ای که دارد به احتمال فراوان برنده داربی خواهد شد. من اما معتقدم که هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و تاکتیک پرسپولیس و نیمکت این تیم دلیل برتری قطعی سرخپوشان نیست. این درست است که پرسپولیس بازی قبلی را با برد پشت سر گذاشت ولی هر بازی شرایط متفاوت خودش را دارد. طبیعتا هر دو تیم سعی می‌کنند برتری‌های خودشان را در زمین مسابقه دیکته کنند و بازیکنان هر دو تیم با تعصب و انگیزه بسیار زیادی بازی خواهند کرد. من هم این فوتبال را خواهم دید و امیدوارم که به حاشیه کشیده نشود و شاهد یک فوتبال ناب باشیم.

کم اشتباه کردن مهم است

قیاس دو تیم نمی‌تواند چندان منطقی باشد. طبیعتا هر دو تیم بازیکنان تاثیرگذاری دارند و نکته جذاب این بازی این است که داربی حتما باید برنده داشته باشد. در چنین مسابقاتی کم اشتباه کردن بسیار مهم است و هر تیمی اشتباه کند ممکن است دیگر فرصتی برای جبران نداشته باشد. امیدوارم که یک بازی زیبا را از سوی هر دو تیم ببینیم و هواداران پرسپولیس و استقلال از تماشای این مسابقه لذت ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج